Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
Preskočiť hlavičku portálu

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Auto na benzín, diesel, či nebodaj LPG? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

ono je to troska zlozitejsie.

len samotna spotreba a cena PHM zavazi, len ak chces mat auto len pocas zaruky+2r, a potom ho vymenit. ak chces auto na 2+2, pripadne 4+2, tak ti to moze byt jedno, ale, ak chces auto na 6+2 a viac, tak treba brat do uvahy viac veci.
-
turbo (zatial (coskoro sa zmeni) domena dieslov) ma vo zvyku dochnut po 90~150t km. repas zhruba 20-40t, nove okolo dvojnasobku.
-
CRDi sucasnej generacie ma sice krasnu kulturu motora, ALE pri nasej (majorita) nafte sa zvyknu zaniest vstreky - na malom bloku sa to moze stat uz po 60t km (!), tiez treba pocitat zopar 10 tisic.
-
+ vseobecne plati, ze cim vacsi objem motora, tym menej problemov, co zasa spotrebe (a poistke) nesvedci.
-
ja sam mam turbo benzin mensieho objemu (do 2l), sice troska zerie, ale kupoval som to ako fun car, ako rodinne bude bud atmosfera benzin do 2.0l, alebo turbo - diesel okolo 2.5l
-
ale pri aute by som bral v prvom rade UCEL. podla toho maju vyzerat ostatne parametre. ak je to prostriedok len na prepravu A->B, tak staci aj 1.0l 3valec, ak to ma predbiehat kamion hore donovalmi, tak to chce nieco vacsie - co samozrejme cucne viac paliva. tym som chcel povedat, ze nie je az tak dolezity TYP pohonu, ale skor premysliet si ten ucel, na co ma vozidlo vobec sluzit, a podla toho vyberat ccm, vykon a druh PHM.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

90~150t km. repas zhruba 20-40t, nove okolo dvojnasobku.


Mno, toto nie ej celkom pravda, vela záleží na na type Turba a rovnako je to s jeho opravou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne ze to

nie je pravda na 100%, je to DOSTATOCNA pravda. iste, turbo vydrzi aj pol miliona, ale povedz mi, kolko ludi nechava po nakladacke auto prechladit aspon tie 2 minuty ? olejove cerpadlo, aspon co poznam, ide len ak ide motor. a kolko ludi meni olej vtedy, ked treba, a nie vtedy, ked je to cierny piesok ?
-
samozrejme, pomale turba (do 100tisic otacok) maju vyhodu, ale to uz je potom skutocne obrovska turbina. myslis, ze do novych VW 1.4 TFSI sa budu davat pomale turba ? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja napriklad turbo po "nakladacke" aspon 2 minuty chladim, olej menim v takych intervaloch ako je predpisane, tankujem iba rakusku naftu...takze teoreticky by malo vydrzat dlhsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

plyn setri motor?:) no to je mi novinka..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A koľko ľidí naozaj jazdí nakladačku a hneď po nej vypnú motor???
Veď to sa dá len na pumpe na diaľnici...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zabudol si ešte na jednu vec

A to je poistka. Pretože diesel je drahší ako benzín, tak aj jeho poistka proti krádeži a havarijná poistka stojí viac! Pri cca 3+3=6% z kúpnej ceny to nie je zanedbateľný prevádzkový náklad!!!!
Aj ja som mal jeden diesel a keď som ho predával, tak som si povedal nikdy viac! Po ňom som mal benzínový trojliter (neskutočná nádhera). Bohužial som mal totálku a bol som nútený kúpiť si nové. Pri tejto kúpe som už uvažoval trošku ináč, lebo medzičasom sa objavili nové diesle s "kultivovaným" chodom motora. Síce za studena sa celé auto trasie, ale predajcovia ma presviedčali že to je už naozaj kultivovaný chod. Hľadal som si auto strednej alebo vyššiej strednej triedy a obišiel som takmer každého miestneho dealera pričom som si každý potenciálny model vybral s benzínovým aj dieselovým motorm tak aby mali rovnaké zrýchlenie. Ostatnú výbavu mi do auta dodajú predsa rovnakú. V exceli som si urobil jednoduchú tabuľku (tabuľky) do ktorej som zadal náklady na päťročnú prevádzku pri ročnom nájazde 40.000km. Teda náklady na pohonné hmoty, nákup auta, havarijnú poistku. Zahrnul som aj predaj auta, kde som uvažoval výhodnejší predaj dieslu o cca 50.000,- Sk oproti benzínu. Náklady na servis som neuvažoval, aj keď viem, že diesel je tu tiež náročnejší na financie. Tabuľky som urobil pre všetky tri uvádzané spotreby, t.j. mesto, mimo a mix. Pre moju realitu mi sedí mix, tak som sa aj ním riadil. Vyšlo mi jednojednoznačne, že kúpa diesla je pre mňa stratová. Pri všetkých značkách mi vyšlo, že počiatočné vyššie náklady na kúpu benzínu sa pomaly zmenšovali, pričom sa podľa typu auta vyrovnali pri cca 120 - 180 tisíc km, len u trojkového BMW mi vyšlo, že náklady na diesel verziu su z roka na rok vyššie a vyššie oproti rovnakému BMW ale s benzínovým motorom. V práci máme aj viacero robotníckych Fabií 1,2HTP, ktoré jazdia v podstate len dlhé trate. Tak som skúsil porovnať, čo by to spravilo, keby sme kúpili diesle. A vyšlo, že náklady na diesel sa zrovnajú s benzínom pri cca 800.000 km!!!!!!
Takže je pekné myslieť si, ako šetrím, lebo idem na naftu, ale ja ďakujem, neprosím.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

Správne má byť: " že počiatočné vyššie náklady na kúpu dieselu sa pomaly . . . "i
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nezahrnuie inych nakladov

ine naklady som nezahrnal zamerne. chcel som uviest iba porovnanie z hladiska spotreby. ja osobne mam 2,5 litrovy benzin a som s nim nadmieru spokojny. so spotrebou sa vmetim do 8,5 litra priemer.
a preco ine naklady nie? pretoze je to vsetko relativne. niekto si auto servisuje v autorizovanom servise, niekto u kamarata v garazi. niekto si vie zohnat cez znamych lacnejsie diely, co to si urobiaj sam doma, ini zase si vedia vybavit lepsiu poistku a pod. su to naklady, ktore su rozne a podla mna to asi vychadza +/- rovnako s tym, ze ten servis dizlu je predsa len o cosi drahsi. ale o to vlstne neslo. islo o porovnanie nakladov na pohonne hmoty a zaroven o porovnanie ako rychlo sa moze vratit investicia do LPG.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale takto je to zavádzajúce. Diesel má jednoznačne viac súčiastok náchylných na poruchu, a to drahú a relatívne častú - turbo, vstrekovacie čerpadlo, žhaviče.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

LPG autá

Prosím Vás, ktoré autá sú už priamo vyrábané s LPG pohom resp. duálnym? Neviem ich nikde nájsť. Ktorí sú to výrobcovia?
Ešte jedna poznámka. Naozaj šetrí LPG motor? Lebo už som pár krát počul, že životnosť motora sa znižuje. Údajne niekto musel kvôli tomu 2x meniť motor... čo je na tom pravdy netušim. Budem rád, keď mi odpíšete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skoda octavia ma už od vyroby pohon benzin-plyn
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

spotreba

prve co potrebuje auto je rekuperacia tam je mozne ziskat okolo min 15% energie spat.......to ze sa pri deceleracii auta energia straca v brzdeni je totalna blbost a znak toho ze automobilky nechcu inovovat lebo by ich to stalo prilis vela......to iste mestky cyklus kde je Vam 200konove auto uplne narit......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ake auto na LPG

Tiež patrím,medzi zástancov a nadšencov pohonu LPG v automobiloch.
Keď som sa rozhodoval pre kúpu ojazdeného automobilu,(IX/07) vyberal som podľa toho, či sa auto dá prevádzkovať na LPG. Zakúpil som si ojazdené Daewoo Espero r.v. 11/97 teda 10 ročné vozidlo,ktoré malo na tachometri cca 62 000 km.Neviem či malo stiahnuté km alebo nie,no zistil som, že ak chcem auto normálne používať budem musieť niektoré diely jednoducho vymeniť.(čapy na prednej náprave, zadné pružiny+tlmiče a všetky súčasti brzdného systému komplet.) Vzhĺadom k nízkej nadobúdacej cene auta tesne pod 2000 eur,som bol na tieto dodatočné výdavky pripravený, samozrejme som dal do Espera namontovať systém Lovato,namontovali mi ho v Brezne za 21000 SKK.(700 eur),čo bola vtedy akciová cena.(!)
Tieto informácie pridávam preto,aby bolo jasné,že kto chce normálne jazdiť musí počítať z vyššou nadobúdacou cenou pri kúpe novšieho auta alebo z dodatočnými výdavkami na opravy pri kúpe staršieho auta.Vzhľadom na moju potrebu dosť veľa jazdiť a nízku cenu LPG som doteraz najazdil 63 000 km výlučne na LPG.Keď som prepočítal úsporu,vyšlo mi, že úsporu možem vyčísliť ako cenu celého auta zo všetkými opravami aj s namontovaním zariadenia LPG.Vzhľadom na to,že som v r.07 a 08 jazdil menej ako v r.08 a 09,počítané od jesene do jesene, trvalo cca 10 mesiacov kým sa dosiahla taká úspora,že sa celé zariadenie LPG vlastne zaplatilo.Potom som jazdil viacej do zahraničia a tak počet najazdených km utešene stúpal,najviac som najazdil v auguste 09 cez 6000 km/mesiac.Počas celej doby prevádzky na LPG som nemal žiadné poruchy až na jednu, odišlo mi relé ovládania benzín-plyn,čo je zanedbateľná položka asi 7 eur.
Z dynamickými vlastnostiami vozidla som spokojný , motor má teraz ubehnutých 127 000 km a ide ako drak.!
Spočiatku bol motor dosť lenivý, no po výmene zap.sviečok (NGK) a používaním plne syntetického oleja 5W-40 sa motor rozbehal a nie je problém vybehnúť do akéhokoľvek kopca na IV.prev stupeň, či jazdiť na V.stupeň okolo 130 km/h asi na pol plynu.Moj mechanik,ktorý mi robí udržbu,povedal,že ak motor vydrží do 200 000 km,tak potom v pohode vydrží aj ďalších 200 000 km. Z týmto autom som bol v Rumunsku aj v Bulharsku, vo Francúzsku aj v Nemecku a vždy ma doviezlo domov bez poruchy.Nie je to idealne vozidlo vzhľadom na to že nemá klímu a jazdiť v 30°C je utrpením,no vzhľadom na to aké boli náklady na toto vozidlo v pomere k tomu aké služby mi urobilo a ešte robí bola jeho kúpa pre mňa veľkou výhrou.A hlavne sa teším z toho,že prakticky nemám limit odjazdených km a možem jazdiť aj 1000 km a nasledujúci deň zas 1000 km, na čo som pri jazde na benzín nemohol ani len pomyslieť.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho