
Vozidlá so špecialnym evidenčným číslom môžu jazdiť len na cestách III. triedy, miestnych a účelových komunikáciach. C-éčkové evidenčné číslo môžu získať iba podomácky vyrobené vozidlá, ktoré nie sú schválené pre premávku a používajú sa na poľnohospodárske a lesné práce. Tento predpis sa netýka typizovaných vozidiel, jednotlivo vyrobených vozidiel na základe licencie ani jednotlivo dovezených vozidiel.
Uvediem príklad:
Majiteľ A vlastní traktor typu ZETOR 7245 s TP STK+EK plus ročné poistenie
Náklady na prevádzku na pozemných komunikáciách za 1 rok sú nasledovné: STK - 37 euro, EK - 20 euro, poistenie 42 eur , plus náklady na PHM (vačšinou v každom okresnom meste sa nachádzajú stanice technickej kontroly) takže ročne nám to vychádza na cca. 99 euro! Na tri roky (dokedy platí na podomácky vyrobených traktoroch zvláštne evidenčné číslo): 240 euro !!!( 2 x STK plus EK platia len 2 roky, 3 x poistenie) s nákladmi do miesta vykonávania technických kontrol nerátam.
Majiteľ B vlastní traktor typu ZETOR 7245 bez papierov stačí napr. odmontovať kabínu vozidla, resp. používať na traktore pneumatiku s iným rozmerom ako bolo určené so schváleným typom na výrobu. Už nie je jednotlivo vyrobené vozidlo na základe licencie pretože nezodpovedá schválenému typu a už môžeme vybaviť zvláštne evidenčné číslo na náš " doma vyrobený traktor", ktorý stojí 33 eur na 3 roky.
Takže za 3 roky ušetríte 207 euro!
Je to jasný príklad ako môžeme ušetriť financie stačí používať svoj vlastný sedliacky rozum. Daný príklad je možné aplikovať aj na malotraktoroch AGZAT, VARI, KUBOTA, TZ4K, MT8, TOMO VINKOVIC ....
Máme dosť dieravé zákony...