reklama

Boris Kollar zvoláva kamioňákov na hranice

Či sa to niekomu páči, alebo nie, chystá sa opäť blokáda hraníc kamiónmi. A dovedie ich tam Boris Kollar a ním riadené Ministerstvo dopravy. Prečo? Hneď z niekoľkých dôvodov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dôvod č.1
Mýtny systém
Ako všetci viete, tak prevádzkovateľom mýta je Skytoll. Ten Skytoll, ktorého pozadie je nejasné a ktorý vyhral s najdrahšou ponukou.
Ten Skytoll, ktorý viac ako 60% vybraných peňazí vyberie pre seba. Takže zaplatili ste aj vy prostredníctvom dopravy v cenách dajme tomu 1 miliardu na mýte?
Cca 60% z toho si nechá Skytoll.. Takže ste sa poskladali "na kávu" súkromnej firme. Zvyšných 40% ide do NDS a len cca 10% z toho dá NDS do ciest a diaľnic... Zhrnutie: My všetci (áno ja vy) zaplatíme 1 000 000 000 a do ciest je 40 000 000...
Na toto upozorňovali dopravcovia štrajkom UNAS-u v roku 2010 aj v roku 2020.
Ako to dopadlo?.. UNAS a jeho dopravcovia štrajkovali. A bývalá vláda uzavrela dohodu s Česmadom.. S tým Česmadom, ktorému mýto de facto nevadí.. A vlastne neštrajkoval..
Ale o tom možno neskôr

Skytollu končí zmluva 1.1.2023.
Na to, aby mohol byť ustanovený nový prevádzkovateľ mýta, by muselo byť ukončené verejné obstarávanie. Problémom je že 15 mesiacom pred uvedením do prevádzky.
To už sa nestihlo..
Ministerstvo dopravy pod vedením Andreja Doležala (SMER-RODINA) totiž mýtny tender nemá ukončený.
Aj pre námietky iných uchádzačov.
Napríklad "taliani" a "rakušáci" namietajú, že nie sú schopní pri terajšej celosvetovej kríze s čipmi, dodať mýtne jednotky.
A to je pochopiteľné ...
Skytoll teda získava obrovskú výhodu. On mýtne jednotky má.
Žeby sa to zas "šilo na mieru" Skytoll-u?

To nič nemení na fakte, že to vyzerá, že štát bude mať len niekoľko možností:

Dohodnúť sa na odkúpení zastaralého systému Skytollu ... to nie je riešenie, nakoľko by toto potrebovalo NEZNÁME MNOŽSTVO FINANCIÍ.
Viete prečo?
Lebo Ministerstvo dopravy netuší, akú hodnotu má vlastne zariadenie, ktoré Skytoll prevádzkuje. Objednalo si audit, ale jeho výsledky sú neznáme, pretože Skytoll nedodal podklady..
Rokovať o kúpe niečoho, čo neviem akú má cenu, nemá zmysel.
Predĺžiť zmluvu so Skytoll-om.. To sa dá, ale prečo platiť ďalšie peniaze firme, ktorá nás oberá o takéto peniaze. (Verím, že aj táto možnosť bude v hre s chýbajúcim časom)
Vypnúť mýtny systém. Asi najlepšia voľba. Predaj diaľničných známok prevádzkuje NDS. Systém je. Problémom je to, že EU chce, aby kamióny platili za reálne odjazdené kilometre... Pravdepodobne by sme teda museli požiadať o "výnimku" kým sa neukončí výberové konanie. A NDS by predávala diaľničné známky do doby, kedy by nebolo ukončené verejné obstarávanie a známy nový (alebo staronový) prevádzkovateľ mýta.

Dôvod č.2
Koronakríza bez pomoci
Počas celého trvania koronakrízy Ministerstvo dopravy pod vedením nominanta SME-RODINA absolútne kašle na pomoc dopravcom.
Všetkým dopravcom.
Autobusáci dostali drobné v prvej várke, aby im lízingové spoločnosti nepobrali autobusy. Všimnite si, že keď pred nedávnom autobusy zas blokovali Bratislavu svojou spanilou jazdou, bol to práve Boris Kollár, ktorý ich doviedol k svojmu nominantovi, Ministrovi Doležalovi a "zachraňoval ich".
Nie, nezachraňoval. Len hasil to, že práve jeho rezort na pomoc dopravcom kašle.
Kamioňáci už dva roky pravidelne pijú kávu na Ministerstve dopravy, Ministerstve financií a Ministerstve hospodárstva..
Chceli by napríklad zľavu na spotrebnej dani. A zatiaľ dostali len kávu a minerálku.. Že napríklad taký dopravca v Taliansku má vratku spotrebnej dane 200 euro za 1000 litrov?.. U nás sa rokuje o vratke 38 euro za 1000 litrov. A ani to zatiaľ neprechádza.
Česmad vratku nechce.. On chce nezdaňovať vreckové.. Prečo?..
Jednoduché.. jeho najväčší hráči po Slovensku nejazdia. kašlú na to, koľko je mýto, alebo aká je spotrebná daň na Slovensku. (im treba zmeniť zdaňovanie vreckového, aby sa ušetrilo na vodičoch, alebo aby vodiči mali pocit, že im "pridali")
Medzinárodná preprava osôb a taxi? tých sa zľava na cestnej dani na prípojné vozidlá netýka.. Tí nedostali ABSOLÚTNE NIČ.
Takže zatiaľ čo napríklad môj holandský kolega v taxíku dostal 4000 euro/vozidlo na začiatku MINULÉHO ROKU aby mu štát vykryl to, že ho odstavil, ja nedostanem nič. Čo to spôsobuje?.. takmer 70% firiem v čiernote.
Vadí vám, že pri nehode pri Nitrici zostalo 7 rodín bez odškodnenia? kto ich mal odškodniť?.. Vdova po vodičovi tvrdí, že vodič pracoval pre rakušáka.
Rakušák tvrdí, že dopravcom bol nebohý vodič, aj keď on mu určoval koho a kedy povezie. A vodič?. ten jazdil na živnosť "vedenie cudzieho motorového vozidla" teda bez platnej koncesie taxi, na českom aute, pre rakúsku firmu..
Že guláš?.. Áno je. Ale tých gulášov bude ešte habadej. Stačí ďalšia nehoda ďalšieho nelegálneho dopravcu.

Ak do súčtu dôvodov vezmeme do úvahy fakt, že aj vodiči sú nasraní na svojich zamestnávateľov, tak zamestnávateľov dohnal Boris Kollár a jeho ministerstvo do kúta...
A čo urobí napríklad taký potkan, keď je v kúte a je ohrozený?
Začne hrýzť.

Majitelia dopravných firiem nemajú inú možnosť ako ísť do ulíc. Rozumej na hranice.
DVA ROKY pitia kávy STAČILO. Z mýtom sa nerobí nič, Spotrebná daň vo hviezdach, priama pomoc žiadna. Vodiči (napríklad taxi alebo autobusov) pozerajú na svojich zamestnávateľov ako zamestnanci gastro sektoru. Nevedia, do kedy budú mať prácu, či sa o ňu majú vôbec uchádzať a ako to bude pri ďalších obmedzeniach. Vodiči kamiónov starnú a vyhárajú.. Žiadna koncepcia ako nájsť nových. Žiadna pomoc pri výchove. Akurát výpalnícke pokuty a šikana. (napríklad za to, že sa vám vytrasie mýtna jednotka)

A na Ministerstve dopravy netušia čo to znamená byť slovenským dopravcom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netušia ani to, že by si toho dopravcu mali chrániť ako oko v hlave.
Prvá vlna korony, kedy sa ukázalo, ako je celý svet závislý na cestnej doprave im nedal dosť dobrý feed back na uvedomenie si krehkosti.
Netušia ani to, čo všetko musí dopravca urobiť, aby si vychoval šoféra..
Netušia čo znamená vedieť motivovať zamestnanca.. Veď nemotivujú ani zamestnávateľa.

Náklady rapídne stúpajú. Nervozita zamestnacov tiež.
Ministerstvo dopravy sa rozhodlo svojím konaním, že si zahrá ruskú ruletu. Len si neuvedomuje, že pri hlave nemá bubienkový revolver a teda aspoň akú takú šancu na to, že je komora prázdna, ale rovno obtiahnutý samopal.

Bude to práve Ministerstvo dopravy, pod gesciou Borisa Kollára, ktoré vytiahne kamioňákov na hranice.
A verím, že práve Boris nebude ten, kto sa tam ukáže ako prvý, ako záchranca sveta a spasiteľ dopravy.
Pretože jeho ministerstvo, bude príčinou týchto štrajkov..
kedy?

Comming soon..
Už čoskoro na našich hraniciach a križovatkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akurát že teraz sa ku kamiňákom pridajú aj taxikári, autobusáci, poľnohospodári..
Lebo si uvedomujú jedno..
Ak si pre to nepôjdu, nedostanú nič. Zahnali ich do kúta a budú hrýzť.

Ak vedia dostávať podporu neznáme schránkové firmy, tak si ju zaslúžia aj autobusy, kamióny, taxi a traktory, ktoré sú reálne na našich cestách a poliach a sedia v nich vodiči z mäsa a kostí



Rastislav Čurma

Rastislav Čurma

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  137
  •  | 
  • Páči sa:  379x

Bez ohľadu na to, koľko chýb urobíte a ako rýchlo dosiahnete cieľ, ste na kilometre ďaleko pred tými, ktorí neurobia absolútne nič. Myslím, teda som. Zoznam autorových rubrík:  doprava, nákladná a ináveselo i vážne z kabíny slonaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu