Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Emotikony a mega-recenzie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Konečne do tých hnusných „:-)“ niekto pichol! Ďakujem!

O recenziách na hry alebo čo sa vyjadrovať nebudem, lebo počítačové hry sú mi ukradnuté. Chcem trošičku pojednať o prvej časti článku, o tých prekliatych trápnych smajlíkoch.
˙
Takže: keď sa pre mňa objavili (vlastne akoby narodili), som bol nimi nadšený a som ich (ako temer každý v tom čase) silne nadužíval. To obdobie trvalo (pre mňa) asi tak rok-dva. A potom… a potom sa mi tie tzv. emotikony tak akosi prejedli, najmä keď som videl, ako sa to na chatoch, v sms-kách, ba tu i tam občas aj v tlači (!) nimi priam hemží. To by som ešte nejako prežrel, tú smajlíkovskú nadprodukciu; oveľa horšie bolo, že nimi bola príliš, naozaj príliš často nahradzovaná aspoň aká-taká myšlienka.
˙
Ale fakt: keď na tzv. chate na (moju) normálnu otázku (či odpoveď), nad ktorou som si istý, i keď kratučký, čas lámal hlavu, ako ju čo najvybrúsenejšie napísať, ako čo najvernejšie preniesť svoje myšlienky k náprotivku, dostanem ako otázku či odpoveď napr. takô čudo:
˙
„Hihihi :-))) OK!!!!!!!! Super!!!!!!! :-o))“
˙
Z kontextu vyplýva, že vlastne vôbec nezáleží na tom, či je to otázka, či odpoveď – to je v podstate bezpredmetné. No a keď na to čudo, čo nemožno nazvať ani otázkou ani odpoveďou, reagujem neprimerane, čiže ako normálny, kultúrny a súdny človek zase napíšem nejakú myšlienku a vzápätí mi príde nejaká obdoba toho hnusobstva, ktoré som už raz o odstavec vyššie uviedol, tak… – nuž čo už má na to odpovedať chudák intelektuál…? (…) Áno, správne: chudáčik si smutne odklikne na ten červený krížik vpravo hore a tým pádom sa „diskusia“ končí a dotyčný smajlíkovec je poslaný tam, kam patrí: do ničoty. Takmer ako v Neverending Story, však?
˙
Nuž, a v tých časoch sa mi tie zbožňované smajlíky síce pomaličky, pomaly, ako tie povestné božie mlyny, čiže zároveň aj isto – sprotivili, zhnusili, zbridili a ešte neviem čo by som mal vymyslieť za výraz, aby som čo najvernejšie vyjadril svoje negatívne antismajlíkovské emócie. Proste ako sa pre mňa narodili, tak o tie zhruba dva roky zomreli. Pretože však neumreli pre každého, tak sa o ne chtiac-nechtiac občas potkýnam, ako by ešte stále žili, i keď ja ich už vnímam osem, pomaly už desať rokov ako keby to boli už nie smajlíci, lež zombie-ci.
˙
Takže teraz som sa ocitol v druhom extréme – vyhýbam sa im priam úzkostlivo: apage satanas! Veď predsa aj v dobách „predsmajlíkovských“ sa písavali krásne listy, dokonca spravidla na papier (!), keďže počítače a ostatné potrebné pomôcky (ako napr. smajlíky) ešte neboli vymyslené.
˙
Predsa tu pre nás všetkých jestvujú interpunkčné znamienka: otáznik, výkričník, dvojbodka, trojbodka, bodkočiarka, uvodzovky a spústa iných. A – mnohými generáciami pred nami dávno odskúšaná vec – dajú sa nimi znamenite vyjadriť myšlienky, úsmev, irónia, zlosť, smútok – vlastne všetko. Ale! Nuž, samozrejme, toto príslovečné ale nemohlo chýbať – pretože nonverbálna komunikácia vo výlučne písomnom prejave chýba, treba ju čímsi nahradiť. A to „čosi“, to nie sú smajlíky (ani náhodou!), lež sú to starostlivo vybrané myšlienky hodené na papier, pričom pisateľ musí intenzívne myslieť výlučne na svojho adresáta/adresátov, snažiť sa myslieť ich rozumom, vciťovať sa do ich duševných pochodov. A samozrejme, pisateľ musí mať okrem už spomínanej empatie v palici aspoň čo-to, medzi všetkými tými ostatnými otrubami. Lebo keď tam to „čo-to“ tak akosi… nemá, nuž, potom tých smajlíkov nakydá hlava-nehlava, aby na tom papieri, monitore či displayi voľačo bolo.
˙
Nuž, ako vidím, na záver mi nezostáva miesta, ten bude v nasledujúcom príspevku do diskusie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konečne do tých hnusných „:-)“ ... — (záver)

Inak to sa mi ešte nestalo, taký príspevok, že nestačí pridelených 3600 znakov, to je sila… Ale nevadí, na druhej strane mi dobre padlo, že som mohol vypísať zo seba tieto negatívne anti-emotikonské emócie.
˙
Teraz by to chcelo nejaké múdre zhrnutie prvej časti príspevku, nejaký pekný záver, niečo v zmysle: „A preto už konečne prestaňme používať tie prekliate smajlíky, dočerta aj s nimi!“ Myslíš, vážený čitateľ, že moje myšlienky sa uberajú tadeto?
˙
Á, kdeže, ja som ďaleko od takýchto plamenných výziev. Ba naopak: vážení smajlíkovci-zombiekovci, len ich kľudne používajte ako doposiaľ, nedajte sa ničím obmedzovať, najmä mnou nie… Pre mňa čím viac smajlíkov, tým väčšia pravdepodobnosť, že dotyčná osoba toho veľa nenarozmýšľa. Veď načože aj premýšľať, keď chŕliť smajlíkov je skutočne také ľahké. Veď dokonca už ich ani písať netreba, na väčšine chatov nám ako šimpanzom stačí klikať na tie predznačené oné... Smajlíky. Ach, jaj...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jedine, co ma na tvojej uvahe zaujalo a pacilo sa mi bol druhy odstavec odspodu - malokedy vidim tento typ "akoze nepovedania toho, co som vlastne povedal"
...
a este mi vysvetli, aky ma pricinny vztah pocet pouzitych smajlikov s rozmyslanim dotycneho
...
a mohol by si mi plz, neverbalnym sposobom prejavit smiech ci smutok do textu? ale nejako rychlejsi sposob, a nie 50-60 viet plnych vzletnych fraz (napr takto? rofl(smiech) ffs(znechutenie)...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no jam am radsej

'mega' recenzie ako 'aktualne' recenzie na hry.sme.sk
.
mam veru zvlastne pocity, ked na sme zaregistruju hru, co vysla uz pred pol rokom...

 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vec c.1: Termin vydania hry na Slovensku a vo svete sa casto lisi a je posunuty.
Vec c.2: Hru musi zabezpecit distributor. Ked to nedokaze v danom case, ale s oneskorenim, nema recenzia ist von?
Vec c.3: Poprosil by som pomer hier, ktorych recenzia vysla pol roka pozadu k recenziam, ktore vysli nacas, dokonca pred vydanim hry a podobne. Ano, ano, to je typicka vlastnost Slovakov, ze podobne veci ich nezaujimaju, no moznost rypnut si, tu si najdu vzdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha, tak chyba distributora... :-)))

HL2 EP2

Dátum vydania: 12.Október 2007

11. 12. 2007
.
Zaklinac

Dátum vydania: 26.Október 2007

20. 11. 2007
.
LOKI

Dátum vydania: 31.August 2007

12. 10. 2007
.
Company of Heroes: Opposing Fronts

Dátum vydania: 28.September 2007

27. 12. 2007
.
Crysis

Dátum vydania: 13. November 2007

14. 12. 2007
.
Overlord

Dátum vydania: 26. Jún 2007

6. 11. 2007
.
Bioshock

Dátum vydania: 21. August 2007

7. 9. 2007
.

vybral som herne zaujimave tituly (okrem Loki :-)), druhy datum je cas recenzie na SME
.
nechces radsej zalozit rubriku - vypredajove hry? ;-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

samozrejme

Ano, recenzie sa zmenia na vypredajove hry. Ja by som ti vedel napisat pravy opak vydanych recenzii a datumov vydania. Tak za prve. Tunajsi distributori malokedy dostanu review kopiu v predstihu, pred datumom vydania. Radsej davame prednost lokalizovanym verziam, ktore sú v predaji. Ale budem konkretny.
*
Half-Life 2 E2 - posun sposobeny pri nedostatku casu ako recenzenta i mna samotneho.
*
Zaklinac - kym pride hra do redakcie, kym sa hra poriadne otestuje, kym sa napise recenzia. To si myslis, ze je zalezitost jedneho tyzdna? To iste CoH: Opposing Forces, Crysis, Overlord... to jednoducho nie je tak, ze ked sa hra ofic.objavi (a par dni navyse je castym javom), je uz v redakcii.
*
Bioshock bola neskoro recenzia??? Samozrejme, najlepsie by bolo stiahnut hru z warezu, kde je v predstihu, den testovat a bum ho tam.
*
Vybavovanie hier od zahranicnych vyrobcov prebieha systemom: mate distributora. Navyse Slovensko nie je herne najlukrativnejsi trh, vsakze. Cize je trochu iny pohlad citatela na tuto pracu a inak to funguje v praxi. Odporucam vyskusat. Mysliet si, ze nie je snaha z mojej strany, je uplne mimo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uviedol som hry, ktore boli zaujimave z pohladu hraca (az na LOK

a nevyberal som podla toho, ktora cakala najdlhsie na recenziu
.
Bioshock nedopadol az tak zle
.
ale recenzie s odtupom mesiac a viac po vydani ...nebyvaju pre ludi, co sleduju dianie velmi pritazlive
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME