Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Večný boj: 2D vs. 2D (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

re

U mňa ešte nepadla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2D a 2.5D

Neviem, ci sa to da nazvat iba nostalgia. To by podla mna bolo v tom pripade, ze by sme len spominali, ale ja osobne dost casto tie hry este hravam. Napriklad pred 2 tyzdnami som si stiahol povodny C&C, zacal som ho parit a nejako som nepostrehol, ze by ma grafika obmedzovala alebo otravovala. Stale sa mi to zda uzasne, rovnako, ako ked som to pred rokmi prvykrat hral. S prichodom 3D grafiky (C&C Generals) pre mna cela seria umrela a som len rad, ze som sa teraz docital, ze nove C&C su opat izometricke. Mozno opat podojim penazenku (recenzie som na ne uz ani necital).

Dalsou mojou oblubenou hrou boli Settlers II. Pri nich som stravil neuveritelne kvantum casu a hravam to nepretrzite az dodnes v dosboxe (minimalna 1x tyzdenne to zapnem a zahram si nejaku misiu). Nedavno vyslo The Settlers II: The Next Generation a po zapnuti ma tiez zacala wc keramika zahadne pritahovat. Proste to bol nehratelny projekt (rovnako, ako bol pre mna nehratelny Settlers 3, ale z ineho dovodu).

Poslednou mojou zavislostou je Transport Tycoon, ktory dodnes preziva vdaka projektu OpenTTD, ktory sa nachadza okrem mojho desktopu aj na pracovnom notebooku, no nehravam ho az tak casto ako Settlers II.

Samozrejme, zahram si aj 3D strielacky. Povodny Doom a Doom2 ma nejako extra nechytili a do FPS som sa dostal az vdaka Duke Nukem 3D a tym pre mna zostane tento projekt navzdy neprekonany. Po Dukovi nebolo dlho na hernom trhu nic, az kym neprisiel povodny Unreal a po nom neuveritelna sietova mastenica - Unreal Tournament, ktory mam na disku dodnes este od povodnej instalacie (migruje sa cely adresar z PC na PC) a pri ktorom som si uzil tolko hodin zbesilej zabavy. Este aj dnes, ked sa s kamosmi, ktori su uz dnes rozlezeni po celom svete, dokazem zhodnut na nejakom spolocnom case, tak to este nazhavime na nejake tie 3 az 4 hodinky (nejaky deathmatch do 500 fragov). Z uplnych noviniek u mna este sidli Wolfenstein: Enemy Territory, ktory uz od roku 2005 hravam pravidelne a povodne mapy mam uz dost namakane (customy nehravam).

Pre mna tieto hry teda neznamenaju nostalgiu, ale su stale zive a aktualne, kym novinky pre frikulinov idu uspesne mimo mna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re

Vidím, že staromilci ešte nevymreli.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som dávnejšie (no, je tomu už pár mesiacov :/ ) našiel Colonization a tiež X-COM: TFTD... pri týchto hrách (samozrejme aj spomínaný TT a Civilization) som zabil asi najviac času a mať na to čas, zahral by som si aj teraz :) Z najnovších hier ma zatiaľ oslovila minuloročný produkt Hellgate: London, inak v posledných rokoch absolútne nič... (teda, ešte ma asi 4 mesiace držal World of Warcraft, ale aj to ma prestalo baviť)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Jaaaj , XCOM, to byvali casy. Nikdy nezabudnem na cesky preklad slova "base" ako "baza". Ale hra to bola skvela, pri tom sa dalo bavit donemoty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

No nostalgia ako nostalgia ale nie na ukor spatnych hier... C&C Generals je x krat lepsi ako osttnes tarsie C&C pretoze tie boli len o masovani jednotiek o nicom inom..., a v ramci takych primitivnych hier ako real time strategie a strielacky vzdicky siahnem po niecom novsom , s tymi strielackami by som spomenul prvu poriadnu 3D strielacku fakt 3D a to Quake I a atmosfericky neprekonatelnemu AvP I za colonial marinaka, a revolucnu zalezitost Half lfe z modami ktore pwnu Unreal kedy chcu.., ked sme pri nostalgii treba spomneut projekty ktore zostali neprekoanne nie nake tupe strielacky a real timovky .. ale rpg a adventury ktore stali na pribehoch orginalite dialogoch .. velikanov ako Baldurs Gate ,Fallout, Planescape : Torment, System Shock .... a je ich mnoho a im neuskodia ani nove verzie v 3d kabatoch pokial budu mat to co mali aj tie predosle dialogy , atmosferu pribeh orginalne prky .. a nie je to o 2D alebo 3D. A enbude me si klamat ale velakrat samozrejme 3D pomoze atmosfere..... a niektore hry proste nepotrebuju grafiku taky Heroes 3 ,napriklad alebo spominany Fallout chytia vzdy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

Proti gustu ziaden disputat, ako sa hovori. Mne sa proste Quake totalne nepacil a preto to pre mna neprinieslo nic nove, co sa tyka zabavy (lebo mne je technicka stranka hry ukradnuta, hram sa kvoli zabave). Half-life a CS detto. Proste tie hry mne osobne nic nove nedali oproti Dukovi. Taktiez som nepatril medzi adventurnych hracov. Zacal som hrat Indyho 4 (vraj dodnes neprekonana strategia), ale skoncil som velmi skoro. Jedine adventury, co som asi aj presiel, boli Mutation of Johny Burger, Tajemstvi Osliho Ostrova a 7 dni a 7 noci (ale k nim som si nakodil vlastny trainer).

Okrem toho, zabudol som na izo strielacky (alebo skor akcie) ako Crusader: No Regret a Crusader: No Remorse, ktore som obe viackrat presiel. Dalej naozaj legendu Syndicate, pri ktorej intre slintam este aj dnes (hru uz nehravam, ale intro si obcas pustim len kvoli tomu pocitu). Fallout som zial nikdy nehral, ale moj kamos je do toho maniak a tak ked dojde do KE, chystam si od neho pozicat CDcka a dohnat to. Fakt je uz len skoda, ze toho casu je pomenej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

este doplnim

Ked uz som sa tak rozpisal, tak este celu zbierku doplnim.

Na jar tohto roku som si spomenul na hru Prince, tak som ju hned stiahol a zacal hrat. Bol som rad, ze som si bez problemov spomenul na vsetky urovne, ale totalne mi to neslo. Uz len skoky v tretom leveli boli pre mna totalny masaker. Proste som za tie roky zacal cucat.

Minule sme s kamosom sedeli a rozmyslali, co zaparime. Tak sme najprv siahli do istote - Golden Axe, ale cucal som aj v tom (proste uz s vekom ta koordinacia prstov nefunguje tak dobre), potom sme siahli po Lotuse, na ktorom sme v mladosti este u neho na jeho 286 zabijali cele hodiny. Ale nakoniec sme skoncili pri Tunellerovi (neviem ani, ci sa to tak vola). To je prosim sialena akcia, ktora dokaze cloveka zabavit cele hodiny. Rozhodol som sa, ze napisem sietovu verziu, ale stale sa kvoli praci k tomu neviem dostat.

Z modernych hier (3D) som zabudol na Dungeon Keeper 2, ktore tiez dost casto hravam (iba skirmish) a Sims2 (ale tam skor skusam, co to da a taktiez ma bavi si skriptovat vlastne predmety).

Medzi dalsie hry, ktore som v minulosti dost vela hral, ale dnes sa k nim uz nevraciam, patria: Descent, Terminal Velocity, One Must Fall 2097 (to som si tiez na jar stiahol a par hodin som s tym stravil), Need For Speed 1, 3 a 4, Pinball Fantasies, Mortal Kombat 3, The Incredible Machine 2 a 3.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Paradox

Aj moderné 3D hry sa mi zobrazujú na ploche (2D) displeja,
Vtip je asi v zvládnutí premietania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2D

2D je proste 2D, je to len rozmer nic viac nic menej. To, ze sa dnes uz velmi nepouziva, dava aspon starsim "klasikam" viac vyniknut. Nie je nic lepsie ako si pustit nieco starsie, napr. zopar 2D behaciek s emulatorom na SEGA GENESIS. Ono napr. seria Mortal Kombat bola na konzolach ovela prepracovanejsia ako na PC. Na PC som si minuly mesiac nahral seriu Dangerous Dave (su 4 ale ja som hral len 2-4) a musim povedat, ze ako som to zapol tak mi trvalo dost dlho kym som to vypol, teda skor musel vypnut. Mozno sa to nezda ale tie hry maju v sebe caro a nenutia tolko mozog spracovavat treti rozmer. No a tie vracajuce sa spomienky nam ten zazitok len umocnuju...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Top5

Myslím, že je úplne jedno, či je hra 2D, alebo 3D. Základ je hratelnosť a pre mňa určite aj originalita a kvalita "remeselného" spracovania hry. Pre úplnosť moja Top 5 hier za 20 rokov Laser Squad, Duke Nukem 3D, Diablo 2, NFS5, Half Life.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja sa pamatam este na "knight lore" and "head over heels"... izometria... 3d urobene v 2d. ale to uz budem mnohym pripadat ako stary foter pri tychto spomienkach...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

doplnenie (?)

este by som dodal ku vsetkym tvojim prikladom aj seriu commandos. az po destination berlin to boli genialne strategie s krasnou izometrickou grafikou, ktore si zahram este aj v tejto dobe (z nostalgie) a potom to vsetko zaklincovali so strike force.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

3D má svoje miesto tam, kde je hra svojou podstatou 3D. Napríklad Wolf 3D, Doom, atď. Nezmyselné je zase v hrách ako Warcraft III (a asi aj Starcraft II), kde je len preto, že to je módny trend, ale 95% používateľov aj tak (okrem počiatočného experimentovania) nikdy nezmení polohu kamery, takže s izometrickou grafikou by sa dosiahol rovnaký efekt pri nižších hardvérových nárokoch.

Najsmiešnejšie to bolo v začiatkoch 3D grafiky, keď sa krásne vypracované 2D obrázky nahradili ohavnými hranatými 3D potvorami z 10-20 jednofarebných polygonov, a celá výsledná hnusota sa vychvaľovala ako pokrok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To co si napisal platilo este pred par rokmi. Teraz su uz 3D akceleratory take pokrocile, ze hry vytvorene v 3D mozu byt krajsie. Porovnaj si taky Diablo 2 s Titan questom pripadne s Diablo 3. Je to dane tym, ze si tvorcovia mozu dovolit zakomponovat efekty, ktore sa v 2D vytvaraju len tazko. K tomu si pripocitaj fyziku, ktora doda hre tu spravnu atmosferu (aj ked nema priamy vplyv na hratelnost - havock v Age of Empires 3, Titan quest)

Hardwarove naroky su tiez akceptovatelne, za 15k sa dnes da kupit herny pocitac ( ked si porovnam ze v 95 sme kupovali 386 za 50k)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

krasny priklad, ako posrat hru z prechodom do 3d je monkey island 3 to monkey 4.
(samozrejme, najlepsia je asi dvojka :))) )
ach jaj, smrk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2d vs. 3d

u mna patria stranky s abandonware k tym najnavstevovanejsim. Neviem, co ma na starych hrach laka. Asi to bude ta prava, skvelou 3d grafikou nenahradzovana hratelnost alebo pribeh. Alebo je to ta podobnost s grafickym spracovanim mojich starych rozpravkovych kniziek? Asi preto maju pre mna najväcsiu atmosferu z grafickeho hladiska dnes zastarale fantasy hry ako albion, shadows over riva, betrayal at krondor... Alebo Tristram v D1, tiez nekopirovatelna atmosfera, d3 ju isto neprekona. Z tych novsich je tu baldurs gate, planescape torment. Aj ked dnes parim titan quest, posobi na mna skor atmosferou dovolenky ako fantasy..:-(.
Ale co sa tyka hier z postapokalyptickeho a sci-fi sveta, mam pocit, ze 3d grafika patri tak nejak ku zdorazneniu miesta a casu deja. Cim pokrokovejsie a graficky vypracovanejsie, tym väcsi dojem futurizmu hra vyvolava. Mojou hrou Nr1 v tejto oblasti je Gorky17, nenarocna 3d grafika, uzasny system boja, roundbased str.. Nenasiel som doteraz lepsiu. O to viac ma sere, ze sa zatial nenasiel nikto, kto by hru rozsiril, este vylepsil alebo aspon vypracoval nejaky mod. To mam napisat do metropolis nejaku peticiu alebo co?? Ale to len tak na okraj.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME