Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nekompetentný finančný poradca: Klient vracia úder (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Nestacilo by zaskolit poistovacich

agentov tak, aby boli naozaj dobrymi poradcami? Ved poistovna by na lepsom, dokladnejsom kryti zarobila viac ako na vyhrati sudnych sporov pomocou drahych pravnikov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

všetko je o ľuďoch

všetko je o ľuďoch. tak ako sú dobrí a zlí murári, dobrí a zlí pekári, dobrí a zlí účtovníci, sú aj dobrí a zlí poradcovia. a chodenie na školenia z človeka nespraví finančného poradcu rovnako ako chodenie do garáže z neho nespraví auto. musí sám chcieť, sám sa vzdelávať. pracovať na sebe. a musí mu záležať na ľuďoch a dobrom mene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

poistovna nema drahych pravnikov-ona ma svojich,takze nejaky ten sudny spor neni zas taky drahy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V tom je ten hacik,

zakaznik nema pravnikov ziadnych a tak je logicky v nevyhode. Zmluvy sa nemozu robit na urovni pochopenia cloveka s IQ 130, ako k tomu pride obcan? Zakony (aj formulacie zmluv akychkolvek) by mali byt zrozumitelne aj cloveku s IQ 85. To je moj nazor. V opacnom pripade je to vedome nahravanie pravnickej lobby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zmluva je právny dokument

bohužiaľ. zmluva nemôže byť farebný leták s obrázkami. je to právny dokument.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

arogantna odpoved

ak su zakony nezrozumitelne pre 99 perc. obcanov tak je to na zamyslenie
je to vsetko o pravnikoch ktori na tom zarabaju nenormalne peniaze a ktori tie zakony aj navrhuju .... plati to aj o zmluvach
tvoja odpoved je jasnou ukazkou arogancie presne ako poistovne - klamu ludi a este si to aj lobingom nechaju schvalit v zakone napr. : opravou havarovaneho vozidla sa zdvihne jeho cena - je to bohapusta lož ale poistovne to maju odobrene zakonom aby nemuseli vyplacat celu ciastku za poi. udalost ZAKONOM ODOBRENA ZLODEJINA
a tak podobne je to aj so zmluvami - prečo inak su pisane malim pismom ze pomali potrebujes lupu , podmienky pre klientov nevyhodne su tak zastrčene že ich pravdepodobne prehliadnes - podla mna jasny umysel - ale miliardove poistovne so svijim majetkom si to mozu dovolit ...
poistovne - to je zarabat na nestasti inych
zhrniem aby si to pochopil - zmluva nemoze byt farebny letak ale nemala by byt tak zlozita ze na jej pochopenie potrebujes 5 pravniíkov a niekedy ani to nestaci - sudne spori pri ktorych tu istu vetu vykladaju desiatimy sposobmi a oto tu ide - poistovne a pravnici bohatnu - kruh sa uzavrel
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ospravedlňujem sa

ospravedlňujem sa, ak to vyznelo arogantne. ale myslel som to práve naopak. zmluva je právny dokument a je napísaná tak, aby sa nedala vykladať viacerými spôsobmi. Poviem príklad. Ak by zmluva hovorila napríklad to, že poistenie kryje škody v dôsledku požiaru a nič viac, stávalo by sa nasledovné: Klient potrebuje nový televízor? ok, tak ten starý podpáli a poisťovňa musí škodu uhradiť. alebo... nepáčia sa mi staré parkety, tak ich vysekám a zakúrim nimi v krbe. a poisťovňa mi kúpi nové. Preto je v zmluve jasne definované čo požiar je a čo požiar nie je. A tak je to so všetkým. A malé písmená. Nemyslím si, že ich poisťovne tlačia tak malé kvôli tomu, aby v nich človek niečo zámerne prehliadol. Skôr praktické hľadisko - veľa textu veľkými písmenami by znamenalo zmluvy veľkosti brožúr a to sú ďalšie náklady, ktoré by v konečnom dôsledku aj tak len v poplatkoch znášal klient. Lebo je rozdiel či jedna zmluva stojí 50 korún alebo 2 koruny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"zmluva je právny dokument a je napísaná tak, aby sa nedala vykladať viacerými spôsobmi." od smiechu som skoro spadol zo stolicky :-) ozaj perla. inac fajn blog.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

je to tak, aj keď je to možno smiešne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Navrhujem dodatok k zakonu

o poistovniach! Schvalit dokument na ktorom si ziadatel vlastnymi slovami napise co ocakava poistit a ako si predstavuje nahradu skody. Uzakonit ako povinnu prilohu k poisteniu podpisanu ziadatelom a zastupcom poistovne! (ja vam dam!)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

reálne predstavy

niekedy však predstavy klientov sú extrémne nereálne. ak to mám k niečomu prirovnať, tak človek nepríde do predajne Porsche s tým, že chce kabrio za cenu škodovky. ale v poistení je to dosť často o tom, že ľudia chcú Porsche za cenu škodovky. A nejde im do hlavy ako môžu byť rozdiely v cene jednotlivých poistiek také veľké.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale poistovne maju

vcelku realne predstavy, ze kolko by chceli zarobit, nie? :-)))
Ja som o cene nepisala nic, tu predsa bezny klient nema moznost tusit. Vsetci sa chrania roznymi lajstrami, mne sa zda uplne ferove ak by sa mohol aj obcan, ved zmluva (kazda) je predsa dohodou dvoch rovnocennych entit, preco je obcan v nevyhode? (nielen v poistovnictve)
Ok, navrhujem Radu obcana, uz ma to dopaluje :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a prečo by nemohol?

klient môže v poistke zmeniť čokoľvek, ak na to poisťovňa pristúpi. pri bežných občanoch samozrejme nie je až taká flexibilita ako napríklad pri poistení podnikateľov. ale môžete vzniesť požiadavku, poradca sa môže obrátiť na poisťovňu a nechať si schváliť výnimku. ak Vám ju poisťovňa neschváli tak skúste inú. technicky sa to realizuje tak, že do zmluvy sa uvedie: odchylne od zmluvných dojednaní (alebo všeobecných poistných podmienok) sa dojednáva ... ale pozor. ak som hovoril o nereálnych predstavách, tak by som mal zasa jedno prirovnanie. nemôžete chcieť od televízora, aby jeho doplnkovou funkciou bolo oranie záhrady. možno to znie prehnane, ale v poistení sa s takýmito prehnanými požiadavkami stretávam. sú jednoducho veci, pri ktorých sa poisťovne môžu odchýliť od štandardných podmienok a sú veci, pri ktorých nemôžu. Závisí aj od zmluvy so zaisťovateľov, kde upisujú časť rizika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podla mojho nazoru

zakaznik casto ani o tom netusi, ze moze cokolvek zmenit. A som si dost ista, ze sa ani nik neponahla na to ho upozornit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

produkty na mieru by boli drahé

lebo tie produkty sú väčšinou štandardizované. ak by poisťovňa vyrábala produkt na mieru každému klientovi, tak by to stálo toľko, že by to nechcel nikto zaplatiť. tak má klient možnosť zvoliť si z ponuky jednotlivých poisťovní, ktoré majú niekoľko produktov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len skoda len ze tie male pismenka na zmluvach tych vela roznych poistovni su vacsinou rovnake
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak to ani zdaleka

tak toto je strašný omyl.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslel som tie rovnake podmienky

toto je samozrejme reakcia na pro hac vice. podmienky poisťovní sú naozaj veľmi odlišné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a su niekde zverejnene vedla seba kde ich mozem lahko porovnat? alebo ich dostanem 5min pred podpisom zmluvy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja ich mám

ja ich mám všetky na stole. naši poradcovia odo mňa dostávajú na školeniach výstupy, v ktorých im najdôležitejšie rozdiely v podmienkach vysvetľujem. povedzme, že je to know how spoločnosti, ktoré čiastočne poskytujem aj návštevníkom blogu. jeden taký porovnávací článok chystám na piatok. a jedno takého porovanie je aj v článku o poistení bytových domov: http://financie.blog.sme.sk/c/...

okrem toho, keď sa klient zastaví priamo za mnou, tak tiež nedostáva ponuku len jednej spoločnosti. ale informujem ho aj o rozdieloch v ponuke iných poisťovní. mimochodom, nikto Vás nenúti podpísať zmluvu okamžite ako ju dostanete na stôl. Zoberte si ju domov. Prečítajte, a vráťte sa s otázkami na časti poistných podmienok, ktoré Vám neboli jasné.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME