Utorok, 22. august, 2017 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo sa havarijná poistka na staršie autá neoplatí? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

hmmm..

ako je to s kradezou? ake su tam percenta?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

krádež alebo lúpež

krádež alebo lúpež vozidla (ak sa ho nepodarí vypátrať) je automaticky totálna škoda. to znamená plnenie vo všeobecnej hodnote vozidla mínus spoluúčasť. len pozor, tie percentá neznamenajú, že poisťovňa vyplatí napríklad len 70 (80 alebo 90) percent všeobecnej hodnoty. vyplatí 100 percent všeobecnej hodnoty mínus spoluúčasť, mínus použiteľné zvyšky. tie percentá v tabuľke sú len deliacou čiarou, do ktorej sa ešte plní v novej cene a od ktorej už v časovej cene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto si mal precitat moj svagor. Kupil si "sekaca" za uzasnych 170 tisic. Hodnota noveho vozidla 890. A on hlupak si na to auto dal havarijnu poistku za nejakych 11 tisic rocne. A uz stihol prist aj k skode - niekto ho na parkovisku "oskrabkal" - novy naraznik, komplet predne svetlo, vyklepavanie a striekanie blatnika a nove spatne zrkadlo a zaplakal, ked mu poistovna este naparila spoluucast :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak

Tu poistku mal este NIZKU !!! mne vyslo 36 000 :D ale som povedal ze v ziadnom pripade ze taku smiesnu sumu nebudem platit :((( a jedine preto ze som mal 22 rokov a som rizikova osoba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ano, on ma tych rockov viac a pomerne slusnu spoluucast... :-/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to ste asi vela ponuk nepreverovali, alebo ste mali "štastie" na obchodníkov, ktorí Vám nevedeli pomocť so zľavami. podľa mojich skúseností slušné cenové ponuky sa pohybujú na urovni 20-30tis. za mil. auto, samozrejme, dá sa dojednať aj nižšie poistné, záleží od konkretneho typu auta, majiteľa, prípadne bezškodového priebehu Kaska, a tiež od šikovnosti maklera. PS: nie vždy je ale najlacnejšia ponuka najlepším riešením.. rovnako ako ani najdrahšia ním nemusí byť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte na doplnenie

Keďže mi systém nedovoľuje článok dodatočne upravovať, chcel by som len doplniť do tabuľky definície totálnej škody:

QBE Poisťovňa: Primerané (ekonomicky účelné) náklady na opravu sú také, ktorých výška nepresiahne 100 % všeobecnej hodnoty vozidla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako je to s autami

ktorých obstarávacia hodnota je podstatne nižšia ako tabulková hodnota ktorú používajú poisťovne?
Dá sa také auto poistiť na nižšiu novú cenu než stanovujú tabulky poistovne. Ide o americké auto, ktoré aj vzhladom na kurz dolára nemá ani polovičnú obstarávaciu cenu oproti tabulkovej.
A dá sa vobec v niektorej poistovni dojednat vyplatenie poistneho plnenia v hotovosti ? Jedinému autorizovanému servisu v SR totiž nedôverujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dobrý deň, treba si uvedomit prístup poisťovne, ta bud vychadza z novej cenníkovej ceny(aj ked v 90% prípadoch ju nikdy za auto ako nové nezaplatíte) alebo z aktuálnej hodnoty vozidla pri výpočte poistného, prečo je to tak, myslím že je zbytočné rozoberat, je to fakt ktorý platí a je uplatnovaný na poistnom trhu. čiže už tu vzniká prvý rozdiel. další rozdiel je že luxusnejšie a špeciálnejšie auta, ale aj "bežné" autá, v prvých rokoch strácaju na hodnote velmi rýchlo a preto sa Vám môže stať presne to čo môjmu klientovi, ktorý si ako vy doviezol auto z USA, konkretne Mitsubishi lancer EVO IX(2006) jeho nová cenníková cena bola 1,8 mil. Sk, aktuálna hodnota po 2 rokoch cca850 tis.. či už by poistil auto cez poisťovnu ktorá používala na vypočet novú hodnotu alebo aktuálnu, z jeho pohladu to bolo jedno, dolezité pre neho bolo vysledné poistné a kvalita poistky, t.j. podmienky pri plnení a možnosti. takže takéto možnosti máte aj vy, záleží od šikovnosti maklera aké poistné za akých podmienok Vám ponukne. a k Vašej otázke a plnenie v hotovosti, ano je možné aj taká varianta, že si vozidlo opravíte svojpomocne, avšak musíte si uvedomiť že sadzba za Nh prace bude podstatne nižšia ako by poisťovna platila servisu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len pre info kvaxovi

Len pre úplnosť informácie: Toto je kolega Palo, ktorý má skúsenosti s poistením individuálne dovezených áut z Ameriky, tak som ho požiadal o reakciu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi som to zle formuloval

Auto nie je dovezene z Ameriky... kúpil som ho v nemecku za 10tEur. V USA stojí nové 25tUSD. Podla poistovne identický model stojí u nás 1,7milSk. Túto disproporciu mám na mysli. V prípade totálnej skody poistovna teoreticky uhradí slovenskú akoze cenu za ktoru sa dá v USA obstarat skoro 2ks takych aut. Aj ked zaratam DPH dopravu a prihlasenie....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

netreba mat velke oci

ja mam starsie auto (rok vyroby 2002), havarijna poistka rocne snad 12 tisic, ale platim ju nie preto aby som na tom nieco zarobila, ale preto, ze ked auto ukradnu/je znicene/poskodene tak je sanca aspon na nejaku ciastku, ktoru dostanem od poistovne naspat. Ked nemam poistku, mozem si nad tym ze mi ukradli auto alebo je znicene, akurat tak poplakat. Netreba mat velke oci (nielen pri poistkach, ale vseobecne v zivote), poistovna podnika s cielom dosiahnut ekonomicky zisk a platenie poistky nie je sporenim na terminovy ucet :-)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

krasna a chytra :-)

ja len vysvetľujem ako to je, aby ľudia vedeli čo majú čakať, ak sa niečo stane. nehodnotím, či je to dobré alebo zlé. žiadna poistka by nemala byť o zarobení. ale o náhrade toho, o čo človek prišiel - kus za kus. len ide o to, že pri novom aute platíš 12 000 Sk ročne a dostaneš sa do totálky podstatne ťažšie ako pri staršom aute, kde môžeš platiť rovnakých 12 000 Sk ročne a prakticky každá škoda môže byť totálkou. a vtedy pomer výšky plnenia k poistnému človeka môže dosť naštvať. aj samotné poisťovne napríklad limitujú vstupný vek vozidla do poistenia. väčšina z nich auto staršie ako 10 rokov nepoistí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Krasna a chytra

správny prístup, poistka je na to aby zmiernila tvrde dosledky poistnej udalosti. je to rozhodnutie klienta či akceptuje podmienky a cenu za ochranu čo mu poisťovna ponuka. ale zvážiť to musí sám, môj názor kedy ano či nie by som zhrnul takto podľa mojho názoru je matematika jednoduchá a každy si to vie zváziť sám: na jednej strane si porovná približnú aktuálnu hodnotu vozidla cca trhova cena na druhej ročné poistné + spoluúčasť. moj názor rozumna hranica je ze druha strana by mala byť max 25-30% z hodnoty vozidla aby sa to ako tak oplatilo( samozrejme individuálne táto hranica byva aj vyššia, ak niekto vyslovene nechce príst o auto a radšej si zaplatí za túto ochranu. jednoduchý príklad. Honda Civic 1.5 VTEC LS, ABS A/C 1999 nová cena vozidla cca 630 tis. aktuálna hodnota 120 tis.(kalkulácia poistovne) havarijná poistka pri 5% min 5 tis. spoluúčasti cena cca 12 600 ročne, + 6tis. spoluúčasť(5% z 120 tis.) spolu 18 600 čo je cca 15%. ak by bolo poistné vyššie , % sa zvyšuje, ale človek sit o vie rovnako zvažiť či mu to riziko zato stojí alebo nie. rovnako je to o tom akú cenu za poistku si človek dokáže vybaviť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Davam plus za genialny nick.

:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na parkovisku mi nabural ktosi auto, ten ktosi sa k tomu priznal a tak by sa skoda mala hradit z jeho poistenia zodpovednosti za skodu. Poistovna vozidlo obhliadla. Poistovna skodu nezaplatila kym nedodam doklady o oprave skody. Ja som sa ale rozhodol skodu neopravit, vozidlo som mal v prenajme a skodu dalej uhradit prenajimatelovi. Kto moze rozhodnut o vyske skody, ked poistovna prestala komunikovat. Sudny znalec? Aby neubehla premlcacia lehota, bol dany navrh na sud proti poistovni o zaplatenie skody, ktorej vysku som nespecifikoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zvláštne

Musím povedať, že to znie dosť zvláštne. Opäť som radšej konzultoval tento prípad so Slovenskou kanceláriou poisťovateľov (www.skp.sk), aby som Vám vedel dať relevantnú odpoveď. Takže na úvod vďaka p. JUDr. Imrichovi Feketemu a p.Ing. Petrovi Majerčíkovi. A poďme na odpoveď. Vy ako poškodený sa môžete rozhodnúť, či poisťovni prinesiete faktúry za opravu alebo nie. Ak sa rozhodnete, že vozidlo opraviť nedáte, treba požiadať poisťoňu o náhradu škody ROZPOČTOM NÁKLADOV. Poisťovňa má v tomto prípade tabuľky, z ktorých pri stavení skutočnej škody vychádza. Samozrejme, plnenie bude nižšie ako keby ste auto dali opraviť (rozdiel je v neuhradenej cena práce a DPH na náhradné dielce). Možno je problém v tom, že pri obhliadke si poisťovňa zaznačila, že auto chcete dať opraviť a teraz čaká na faktúry. Skúste to riešiť písomnou žiadosťou, v ktorej uvediete, že auto opraviť nedáte a žiadate o úhradu odškodenia rozpočtom nákladov. A áno, výšku škody môže stanoviť súdny znalec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ide sice uz o starsi clanok a diskusiu,

ale dogooglill som sa sem pri hladani informacii v suvislosti s 'totalkou', mozno sa sem dogoogli aj niekto dalsi. Preto chcem upozornit na zavadzajucu informaciu uvedenu v prispevku vyssie: "Ak sa rozhodnete, že vozidlo opraviť nedáte, treba požiadať poisťoňu o náhradu škody ROZPOČTOM NÁKLADOV.". Toto nie je pravda minimalne v Kooperative a zrejme ani v ostatnych poistovniach. Poistne plnenie ci uz rozpoctom alebo formou preplatenia faktur je vzdy urcene na opravu havarovaneho vozidla. Nemozete teda pocitat s tym, ze poziadate o plnenie rozpoctom a ze poistovna Vam vyplati peniaze (podla nejakeho sadzobnika, samozrejme vyrazne menej ako by to bolo cez fakturu) ktore miniete na iny ucel. Viem to z vlastnej skusenosti kedze som prave riesil poistnu udalost, maly tukanec, pri starsom aute. Poskodenie bolo male a vzhladom na celkovy stav auta nestalo za opravu (auto pojde cca o rok do srotu tak ci tak). Ziadasl som o plnenie rozpoctom s umyslom pouzit peniaze na iny ucel ako opravy noveho auta. Bol som vsak velmi nemilo prekvapeny kem mi z poistovne oznamili, ze OK, ale najskor si musim dat auto opravit a az ked im ho donesiem ukazat opravene az potom mi vyplatia plnenie rozpoctom. Radil som sa aj s pravnikmi (DAS) a aj pre nich to bola nova informacia. Ja som bol prekvapeny o to viac, ze predtym som uz jednu poistnu udalost riesil (ta ista poistovna) a vtedy plnenie rozpoctom nebol problem a nepozadovali ani opravu auta. Ked som s pri tejto druhej udalosti odvolal na predoslu skusenost, bolo mi povedane, ze likvidator prvej udalosti nepostupoval spravne. Zjavne som mal predtym stastie. Nakoniec som teda tuto druhu udalost zlikvidoval cez totalku -vyplatili mi peniaze, zbavil som sa tym poistky ktoru som uz aj tak chcel zrusit auto je dalej v pohode pojazdne, az do zosrotovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemas pravdu v tom, ze poistne plnenie je urcene na opravu auta. Poistne plnenie je plnenim za skodcu a malo by byt vo vyske sposobenej skody. Prijemca plnenia sa sam moze rozhodnut, na co prijate peniaze pouzije. Sam som prijal poistne plnenie rozpoctom a minul na ine (kedze auto uz medzitym neexistovalo, bolo zosrotovane asi rok po poistnej udalosti).
Vysku skody mozno urcit dohodou s poistovnou (cize akceptaciou poistovnou navrhnutou sumou podla ich rozpoctu) alebo sudny znalec, pokus o zmier a nasledne sudny spor s poistovnou a/alebo skodcom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako som uz spomenul vyssie,

mam s tym osobnu skusenost. To co uvadzas Ty je jedna z (asi) dvoch vynimiek - prva, ze auto sa medzicasom zosrotuje a nie je co opravovat, druha, ze auto sa este neopravene preda a byvaly majitel a vlastnik poistky tiez nema co opravovat.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME