Sobota, 25. november, 2017 | Meniny má Katarína

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Klamár klamár alebo ako dokáže cestár "reformovať" školstvo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Re:

Matúš, skús si spomenúť, kam šiel najväčší nárast peňazí v rámci štátneho rozpočtu na tento rok - do poľnohospodárskych dotácií. Pestovanie kapustových hláv má totiž pre terajšiu vládu ďaleko väčší význam ako výchova hláv detských. Je to o prioritách - Fico odmietol takmer 20 mld. Sk za privatizáciu letiska, a navyše nás ide obrať o 4 mld. na nový terminál - tých takmer 24 mld. mohlo ísť do školstva a pod. Nejde a napôjde, radšej táto vláda bude zanešvárovať školstvo drístami o starých Slovákoch a robiť z učiteľov hlupákov (s najrýchlejšie rastúcimi platmi). Ale platí i to z druhej strany - každý má to, čo si zaslúži. A za to, čo sa deje x posledných rokov, by si zaslúžil súdruh Gašperan hnať svinským klusom cez hory a doliny, spolu s tými pasívnymi učiteľmi, ktorí sa za vyššie platy neaktivujú. A Ty vieš, že takých je väčšina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja to všetko viem a práve preto asi v školstve dlho nepobudnem... aj keď opakujem, že ma táto práca baví a s deťmi nemám problémy... čo však z toho, keď odvšadiaľ sú namiesto pomoci len hádzané polená pod nohy... ja sám nič nezmením a mnohí radšej držia hubu... preto je zrejme odchod skôr či neskôr nutný
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re:

... a čo schopné, zo školstva odišlo..., a naše deti budú učiť len prestárnuté a vynervované matróny, ktoré sú rady, že udržia ešte kriedu a moč. A zas to otočím - učitelia, ktorí sa nedokážu postarať sami o seba, prečo by mali byť zárukou, že sa korektne postarajú o naše deti? (asi napíšem štvavý a odporný blog, a Tebe budem držať palce, aby nám to alebo v školstve vyšlo, alebo sa Tebe darilo niekde inde ďaleko lepšie).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Takmer úplne súhlasím s Matúšom a kritikou tzv. školskej "reformy", ale z diskusií Szigeti resp. Fronc vs. Mikolaj ma obaja opoziční presvedčili ešte menej. Opozícia, žiaľ (?), nemá na toto lepšiu alternatívu. Ale radšej asi žiadna reforma ako takáto.
2. To s navýšením poľnohospodárstva je trochu zavádzanie, pretože máš síce pravdu, že celkový objem prostriedkov na poľnohospodárstvo stúpol, ale len vďaka tomu, že môžme čerpať viac peňazí z eurofondov určených na poľnohosp., odrátajúc tieto peniaze, prostriedky na PH klesli. Okrem toho, PH sa významnú funkciu pri stabilizácii vidieka, to nie je len o tom, že dávame "viac na kravu ako na dieťa".
3. Peniaze z privatizácie by sa podľa mňa nemali "prejedať", ale "investovať".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je zaujímavé...

..ako učitelia vytrvalo zabezpečujú teplé miestečko zo svojich miezd.Nie cez anonymné dane,ale priamo zo svojich platov (ktoré už nedosahujú ani úroveň stredoškolských zdravotníckych kádrov) každý mesiac korunku ku korunke posielajú súdruženkovi Gašperanovi.On im za odmenu zariadi kolekciu na Mikuláša a prispeje na výlet do hlavného mesta(z toho čo im láskavo ušetril).A to je asi tak všetko,hlavne nech od členskej základne nič nikto nežiada.Tých pár pijavíc navyše učitelia uživia v pohode.Veď zarábajú cez 20 tisíc mesačne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máš pravdu

keď mi včera deti povedali, čo všetko pribudlo primanom na OG, len som prevrátila panenky. Keďže majú k svojmu veku max. počet hodín, neviem si prestaviť ako to kvantum učiva zvládnu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ahoj matus

paci sa mi ako si to napisal
k bodu 3 - možno započítali aj platy vysokoškolských učiteľov?!? Samozrejme, priemer nie je dobrým indikátorom, aby sme ostali pri jednoduchých ukazovateľoch, tak ja by som požadoval minimálne medián. Predsa len platy funkcionárov v skolstev sú výrazne vyššie ako tých, ktorí učia či už na základnej, strednej alebo vysokej a zároveň tých je podstatne viac.
k bodu 4 - nie je ľahké prísť na systém hodnotenia a ohodnotenia učiteľa. Ale nejaký je potrebný. Odučené roky a z toho urobené tabuľky je nonsens, kvalifikačný a odborný rast je nonsens trocha menším, resp. kombináciou týchto dvoch vznikne systém, ktorý nie je tip-top, ale dá sa. Učiteľ by chodil na školenia, mohol by vynechať výuku (pozor! to samo o sebe ešte problém nie je) ale dôležité je, aby to zato stálo pre neho aj pre žiaka.

K tvojmu vzťahu k škole. Ostaň. Je to veľmi jednoduché, ak chceš zmenu, tak tým že odídeš sa neurobí. Treba hľadať skulinky a v spleti zákonov a nariadení "priestor" pre lavírovanie :) - vzdať sa, nie je riešením. Je to však poslanie a ja som presvedčený, že aj u nás sa to dá.

Stevo (sachy)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to standardne uvadzane cislo zvykne byt priemerny plat pedagogickych zamestnancov v skolstve, cize aj vs, ale nie uradnici. a v hrubom ako tu niekto pisal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ad System ohodnotenia ucitela: je to velmi jednoduche - nechat 100%ny priestor riaditelom alebo veducim pedagogom a zrusit vplyv minedu na platy.
pretoze, na zaklade akej logiky je ministra skolstva do zarobku nejakeho ucitela dejepisu, ked ho v zivote nevidel a ani nevie posudit aku robotu odvadza?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To by muselo ale skolstvo vyzerat inak. Existuje vela riaditelov len koli tomu, aby im niekto hovoril pan riaditel. Vacsina veducich pracovnikov v skolstve nema o riadeni skoly ani paru. Riaditel musi byt manazerom, inak to nebude fungovat poriadne. Mimochodom. Riadit skolu je castokrat podstatne narocnejsie ako riadit vyrobny podnik o velkosti US steel
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pridam

sa k predchadzajucej reakcii.
napr. na VŠ maš akademický senát, ktorého členova volia vedenie fakulty, resp. univerzity. Je tam konflikt záujmov. Nikto nechce byť riaditeľom preto, aby ho odvolali. Odvolať ho môže akademický senát. Komu pomastí vrecúška? Netvrdím, že to tak dekan urobí, ale motivácia ide týmto smerom.
U riaditeľov stredných škôl to môže byť podobné.

Ak by som použil paralelu s akciovkami, tak by som hľadal vhodného akcionára. Pri základných a stretných školách by to mohli byť v určitom pomere "rodičia" a "samospráva". Tí by sa podieľali na voľbe riaditeľa na "valnom zhromaždení". Toto sú najvýznamnejšie zúčastnené strany a potom pre mňa za mňa by v riaditeľových rukách mohla byť aj výška platu.

Ďalším riešením je trh práce učiteľov, vysokoškolských pedagógov, vedeckých pracovníkov ale aj manažérov (riaditeľov a dekanov). Niečo v ňom nebude zdravé, keď sa sťažujeme na platy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

heh

Klamár klamár alebo ako dokáže cestár "reformovať" školstvo, tak isto ako klamár klamár železničiar reformoval republiku.
pokiaľ viem tak za poslanca môže kandidovať hocikto. nikde v zákone nieje určené že musí mať VŠ.
každý občan SR môže byť poslancom ak ho zvolia a ak ho strana dosadí na ministra, tiež je to normálne.
takže keci o odbornosti sú mimo.
veď na ministerstvách je niekoľko tisíc úradníkov čo sú za všetko zodpovedný a vraj odborne vzdelaný, okrem toho každý minister má plno poradcov čo sú tiež vraj odborníci.
a toto je v každej vláde, či terajšej, minulej, budúcej
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za poslanca moze kandidovat kazdy. To je pravda. Ale vlada nie je parlament. Mimochodom ak nastavis podmienky na ministra akokolvek, tak prof. Mikolaj ich bude splnat. On odbornost ma, ine je, ze robi nespravne kroky.

A este poznamka ku zelezniciarskemu reformatorovi. Ved to je prave ta vec. Zelezniciar stat nereformoval. On na to dosadil ludi, ktori to urobili - Miklos, Zajac, Radicova a trochu nepodareny Kanik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prosím ta, neklam,

ja pracujem v okresnom meste v banke, a viem o koľko učiteľom stúpli platy. Pod 16 tis. nikto z nich nedostáva na účet. Aj ja by som chcel toľko, aj moje kolegyne. A teraz začni s bankárskymi platmi, čomu sa hovorí čaro štatistiky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemusis ma prosit a neklamem!

ja 16 alebo cez 16 tis. dostanem raz do roka, keď sú odmeny... nemám dôvod klamať... väčšina mojich kamošov sú učitelia a nikto nezarába 16 tis. alebo dokonca viac... plat učiteľa závisí od toho koľko peňazí uvoľní zriaďovateľ na platy, prípadne príplatky a koľko potom z toho prerozdelí riaditeľ / ka ... áno, sú prípady, že všetko klape tak ako má a ten plat môže byť o 1-2 tisícky vyšší.... až na to, že väčšinou je to naopak.. pretože starostovia (alebo mestá) peniaze radšej nechajú sebe... príplatky tak nie sú žiadne... ďalší extrém, ak aj zriaďovateľ peniaze uvoľní, tak pokiaľ nie je korektný riaditeľ, tak si tie peniaze nechá, alebo šafári s nimi podľa vlastného uváženia... učiteľ tak ostane na základnom tabuľkovom plate... mimochodom... aj keby to bolo 16 tis., tak aj tak by to bolo málo za tú prácu...platy stúpli o 4%, čo bolo vo všetkých sférach hospodárstva a štátnej správy... a nechápem tú poznámku s bankárskymi platmi... nikde som nenapísal, že sú vysoké, ani som to nikde v tom článku neriešil, keďže do toho nevidím... takisto nikde nevravím, že sú vysoké, takže nechápem čo si tým chcel povedať... kopu oblastí a povolaní na slovensku si zaslúži lepšie ohodnotenie... to ale neznamená, že sa nemôžem ozvať čo sa týka mojej profesie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Co si to napisal za sprostost?

Chces povedat, ze by si menil pracu v banke za "lukrativnejsiu" pracu ucitela v skole? O stupani platov ucitelov sa furt len rozprava, podla toho by uz museli zarabat tazke miliony!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Každému "bankárovi" by som doprial týždenný rekreačný pobyt v 7. alebo 8. ročníku ZŠ, najlepšie po klasifikačnej porade. Myslím, že by sa rád vrátil aj na kolenách s prosíkom aj za 12. tisíc.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teeeeeeeda, ja zasnem, a ze bankove tajomstvo... to ako ty si len tak behas po uctoch uplne cudzich ludi a kukas, kolko dostavaju na vyplatu?
hmmmmmmmmmmmmm
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jo a este cosi - ja mam /ako ucitelka/ 16tis len vtedy, ak mam cca 40 hodin nadcasov za mesiac, tj musim tyzdenne oducit o 50% viacej ako zakladny uvazok, pri nom by som mala len cca 13,5tis.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Celkovo súhlas

Servus Matúš, zdraví Ťa kapitán atómovej ponorky Rasputin!

1. Takže, celkovo súhlas, ako som už vyššie písal, ani mne sa táto "reforma" nepáči, ale nikto nič lepšie nenavrhol, hoci by som bol radšej keby sa išlo podľa starého ako toto.
2. Hlavná vec je, že podľa mňa toto nič nerieši a dokonca sa ani riešiť nepokúša. Navrhované zmenu sú buď len zmenou k horšiemu, kozmetickou úpravou alebo báchorkou pre verejnosť, aby si myslela, že sa naozaj niečo deje.
3. Čo sa tých Tebou spomínaných klamstiev, to ešte nie je to najhoršie na tej reforme. Tým, je to, že oni sa tvária, že niečo rieši a o pár rokov to možno budú musieť robiť znovu. Tým, že niekomu pridáme ďalší cudzí jazyk nič nevyriešime, dokonca si myslím, že je to zbytočnosť (zadávať to povinne, hlavne na stredných odborných školách)
4. Ale aj tak by som tento zákon nevidel ako katastrofu, skôr ako pokračovanie súčasného stavu.

Juraj "Dxii" Silvester Ivanovič Rasputinov :)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME