Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najnovšia diaľničná hlúposť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

tri pruhy

sú na nič, pokiaľ nie je možnosť buď jazdiť (predbiehať) v ktorom koľvek, ako v USA, alebo ak polícia nebude tvrdo vynucovať existujúce pravidlá (jazdiť v "najpravejšom" pruhu). Skúste si niekedy 4-pruhovú diaľnicu z Viedne smerom na Graz. V pravom pruhu nikto (sem-tam kamión), v ďalšom nejaké autá a v zostávajúcich dvoch natlačená všetká premávka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale vojde sa tam viac áut

takže to nebude tak celkom nanič - však? A inak jazdím tadiaľ asi inokedy ako vy, lebo ja tam teda zažívam kamióny stále a dokonca v dvoch pruhoch, tak ich tam je vtedy veľa!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

netreba pozerať na

rakúsko, stačia pristavané pruhy pri prahe - je to o ničom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takisto hlupost...

Nehnevaj sa, ale ten tvoj napad postrada v niekolkych bodoch logiku. Tak v prvom rade, tym cislam neverim. Ono totiz od roku 2005 uz "trosku" stupla hustota dopravy. Kludne si prihod k tym cislam 50%, a mozno budes este stale za realitou...

Druha vec: "...Ak by autá na Nitru, Bystricu a Košice nešli popri Trnave..."
S pribudajucimi usekmi na severnej trase bude pribudat aj vodicov, ktori pojdu do Kosic radsej po dialnici BA-ZA-KE, a nie cez BB (pretoze to bude rychlejsie). Mozno ze v roku 2005 este neozaj islo viac aut na Nitru a dalej cez stredne Slovensko, ale teraz uz to pravda nie je. Pomer sa otocil, a urcite ich ide viac na Zilinu.

Stavat rychlostnu cestu zo Serede po Cataj? A co sa tym vyriesi? Akurat to, ze na dialnicu sa pripojime o 10km blizsie k Bratislave. A tahat rychlostnu cestu od Serede az po Senec, prakticky rovnobezne s dialnicou, tak to teda je blbost na kvadrat. Myslim ze tato krajina nema az tolko penazi, aby mohla stavat cesty paralelne, "na dohlad" od seba. To by bol snad az prilis velky prepych. Myslim ze ovela lacnejsie a rychlejsie bude spravit 6 pruhov po odbocku na Nitru/Trnavu. Aj ked ta predstava, ze pocas stavby bude jeden pruz zablokovany, sa mi teda vobec nepaci...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá paralelná cesta s diaľnicou by mala jeden pekný zmysel: v prípade nehody na diaľnici (ako minulý utorok) by bolo kam odkloniť dopravu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aha, cize robme vzdy po 2 dialnice vedla seba, pre pripad ze by na jednej bola nehoda. Skutocne genialna myslienka! Len par otazok mam: kto tento prepych zaplati? A kde vo svete si toto uz videl?

Fakt si myslis ze je lepsie triestit financie na to, aby sme mali 2 dialnice z Blavy po Trnavu, nez dokoncit aspon jednu kompletnu trasu z Blavy, cez Zilinu po Kosice? Nuz ja viem, vela bratislavskych "podnikatelov" ma haciendy kdesi pri trnave, takze by sa im hodila osobitna "vip-dialnica". Lenze Slovensko pri Trnave nekonci...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja netvrdím, že na to máme peniaze. Len mi napadlo, že keď by už to malo byť, tak jeden dobrý zmysel by to malo.
Tak láskavo nie tak útočne. Lebo útočíš na to, čo som nenapísal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a kombajny sa budú

presúvať letecky? tie totižto na rýchlostnú cestu nedostanú - preto je nutné mať aj tento typ cesty. Doprava z diaľnice môže ísť po tejto ceste, ale všetka doprava z tejto cesty nemôže ísť po diaľnici!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

load balancing

Nie som odbornik na cestnu dopravu, skor na toky dat :-) ale pokial mam moznost vybrat si medzi 2x 4Mbps namiesto 6+2 Mbps, vyberiem si prve riesenie. Ono sa totiz "obcas" stane nehoda, ktora mi jednu z tych dvoch tras zablokuje, obcas je nutne vykonat udrzbu, alebo stavebne upravy, ktore VYRAZNE zredukuju kapacitu jednej s tychto dvoch tras... a pokial chce ist niekto do KE po severnej trase (asi tuzi po zapchach v PB a okolo Ziliny (najma smerom na Martin), tak potom ...
Ja viem, ze zastancom severnej trasy uz blogger ide na nervy, ale zial, racionalne jadro jeho myslienka ma...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A v pripade, ze si to mas aj platit, vyberies si 2x4Mbps aj ked stoji asi 2x viac, ako 6+2Mbps? ha?

Ono totiz ta stara cesta stoji, netreba do nej prakticky investovat nic. A rozsirit dialnicu z 4 na 6 pruhov stoji urcite ovela menej, ako postavit uplne novu dialnicu (opat vyvlastni pozemky, naplanovat, vytycit, vybudovat mosty/nadjazdy, atd.). Povedal by som dokonca, ze to "2x4" riesenie stoji dokonca viac, nez dvojnasobok...

Ono trasa cez stredne slovensko tiez nie je bez chyb, a tych "lievikov" je tam asi podstatne viac (resp. podiel dialnicnych a rychlostnych komunikacii je nizsi). Siel som zhodou okolnosti nedavno obe trasy, a nabuduce pojdem urcite cez ZA - je to rychlejsie. Severna trasa je po Zilinu uz prakticky kompletna, s vynimkou obchvatu PB (ze "dakujeme" povazskobystricanom za toto vydieranie!). ZA-MT sa prave teraz rozsiruje, hoci fakt netusim kde tam chcu narvat tie 2+2 pruhy. Ked vsak za 2 roky tieto dve miesta odstrania, bude sa cestovat ovela pohodlnejsie. A za ten isty cas by sa nespravila dialnica z Bratislavy na Senec ani nahodou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: severna trasa

re: ZA-MT sa prave rozsiruje - prosim zistite si, CO BUDE ZA tie 2 roky hotove.
P.S. KE-BA (Wien) robim kazdy mesiac. Jazdim spodom (vacsinou) i horom a posledne 3 roky mi to nikdy netrvalo horom kratsie - naopak pravidelne "zadrbanie" okolo ZA, a v PB - nemusim a bude to tak este dlhy cas...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

6+2

Problem je, ze aj pri tom rozsireni 4 na 6 BUDE nutne budovat NOVE MOSTY, nove nadjazdy, vykupovat pozemky.... (aj ked uznavam, nie v takom rozsahu).
A pokial ide o to, ci si vyberiem 2x4Mbps - no zalezi od toho CO chcem dosiahnut. AK robustny system, ktory nebude tisice ludi DENNE oberat o cas...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nebudu sa stavat nove mosty, pretoze rozsirenie na 6 pruhov sa bude robit tak, ze zo sucasneho "odstavneho" pruhu sa spravi plnohodnotny jazdny pruh, a cesta sa po stranach rozsiri o dake 3m pre dalsi odstavny pruh. Ovsem po rozsireni ten "odstavny" pruh nebude uplne kompletny, ale v nom budu medzery prave tam, kde by rozsireniu zavadzali piliere mosta, pripadne kde je dialnica vedena na mostovke danej sirky. Aspon tak som to teda videl kdesi nakreslene...

Ak by sa mali strhnut vsetky mosty a stavat nove, to by sa musela dialnica na par rokov kompletne uzavriet (dufam ze suhlasis, ze pri sucasnej vytazenosti je to nerealne, a znamenalo by to totalny kolaps dopravy na Slovensku). Robit take stavebne upravy za prevadzky je nemozne...

K tej tvojej diskusii 4+4 alebo 6+2: len velmi malo klientov (ked teda uz hovorime v rovine IT) podporuje load-balancing (alebo LACP). Podobne dve dialnice paralelne vedla seba: ako by si chcel zaistit, aby boli ~rovnomerne vytazene? Predstava, ze 50% aut pojde na Zilinu, a 50% na Nitru, to je teda velmi optimisticky odhad...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: load balancing

Load balancing sa spravidla nezvykne realizovat na aplikacnej vrstve. Cize analogicky malokedy poslete polovicu kamiona cez Trnavu a polovicu cez Nitru. Ale mozete dat inteligentnym riadiacim systemom dat vediet ze ceswta na Trnavu je vytazena na 95% a cesta na Nitru iba na 60%. Alebo ze je jedna z nich UPLNE nepriechodna....
A pokial ide o rozdiel v priepustnosti medzi 2 a 4 pruhovou vozovkou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

omyl

dorábaná cesta je nespojená, stačí sa pozrieť na dorábané okresky, tam sa prílepok odpája.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V duchu hesla tvojho blogu to teda nevzdam, ale napisem:
To akoze myslis vazne? Dve dialnice vedla seba? To si sa vyrovnal najsamlepsejsiemu premierovi, ktory vymyslel dve zeleznice vedla seba - jednu normalnu a jednu sirokorozchodnu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dve zeleznice vedla seba

Stavat sirokorozchodnu, ak EXISTUJUCA zeleznicna infrastruktura je vytazena na menej ako 30% je skutocne zvlastny napad.
Viac ako zdvojnasobit kapacitu "paralelnej" cesty ked "primarna" je vytazena na 95% ma nieco do seba... (najma v pripade uplneho zablokovania primarneho tahu) .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Rozsirenie pruhov nieje zly napad, ale bolo by dobre sucasne vyriesit aj najucpatejsi lievik na slovensku. (BA)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V podstate

chces zlepsit pristup smerom na ZV. Vcelku dobry napad, aj ked vacsina diskutujucich asi nepochopi, ze tie 2 cesty pojdu inym smerom a je to daleko efektivnejsie ako mat zad*banu 3prudovku na Trnavu. Vidim tu vsak este dost zavaznejsi problem - pristavny most v BA. Ked bude aj 10prudovka na Trnavu, budes kazdy piatok stat na pristavnom moste. Nerobia sa komplexne riesenia, ale vsetko sa lepi kamaratskym sposobom, co je skoda.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME