Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Protimonopolný úrad, nevadí ti ministerstvo školstva? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlas

Presne tak... Kym este v pripade takych veci, ako je dejepis existuju ake-take argumenty, sice aj tak mam pocit, ze neplatne (niekto napise ucebnicu, kde je napisane, ze holokaust, je strasne super vec a vsetky deti sa to zrazu budu ucit a rodicia budu spokojni), jazyky su uz uplny extrem... Co preboha sa da pokazit na ucebnici anglictiny, aby si to ucitel nevsimol? My sme sa ucili kazda trieda z inej ucebnice a nepokradli nas nikoho v Amerike.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

opačny pohlad

v slovenskych firmach sa ako mor rozmaha poživanie amerikanizmov a anglickych skratiek. dokonca do takej miery, že sa to prenaša do bežneho života. za mojho detstva sme sa všetci učili z jednotnej učebnice ruskeho jazyka. preto nikoho ani len nenapadlo hovorit rusky medzi slovakmi v praci alebo doma. jednotna učebnica angličtiny može mat tiež tento blahodarny účinok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

otazka znie ci je to prospesne tieto amerikanizmy brzdit? z akeho dovodu sa pouzivaju? ak niekto s ich pouzivanim nesuhlasi tak ich jednoducho nepouziva. Myslim si, ze kazdy obcan SR by mal ovladat statny jazyk, ale to ako hovori je jeho osobna vec, ak sa dvaja ludia rozhodnu ze budu komunikovat napr. swahilcinou je to iba ich sukromna vec...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

brzdiť

mam dvoch synov. jeden robi v programatorskej firma a druhy v telekomunikaciach. manželka ma nastarost billing. dojdu z roboty a čekuju moju vinoteku, či tam nezostalo nejake pivo, čo si nekupili a nedoniesli.jazykom sa širi kultura, kultura určuje zvyky a modus vivendi. ja nechcem mat doma ani bronx ani buckincgham palace, stači ked donesu pivo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ak ti to vadi tak sa skus s nimi porozpravat preco tieto slova pouzivaju, sksu to trosku rozanalyzovat, preco tieto slova prenasaju aj mimo robotu, co ich k tomu vedie...mozno by sa trebalo zamysliet aj nad vychovu, nenastala niekde chyba ak robia to co povazujes za zle?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

snad nam nechces povedat, ze za pouzivanie "anglickych skratiek a amerikanizmov" mozu anglicke ucebnice?

to, ze sa ludia medzi sebou nerozpravali po rusky bude zrejme tym, ze sa to zo skvelych slovenskych ucebnic zrejme dostatocne nenaucili...alebo je tu aj druha moznost - rusov a vsetkeho co s nimi suviselo mali viac ako dost...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mozes prosim vysvetlit ako si presiel od tvrdenia "vsetci sme sa ucili z jednotnej ucebnice" k zaveru "preto nikoho ani len nenapadlo hovorit rusky medzi slovakmi"? Aky to ma suvis?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

sleduj

mlady minarik a jemu podobni maju názor, že učením cudzieho jazyka založenom na individualnom zdroji tlačovím sa vytvara konkurencia vo vzdelani. ak dietatu žačneš mentorovať, že u teba dostane najlepšie vzdelanie v napr. vo svahilčine a že ty ako jedinečny učitel vyžaduješ jedinečne učebnice stane sa to, že dieta začne mat pocit vynimočnosti alebo elitarstva. preto uplne samozrejme svoju vynimočnosť bude prezentovať všade, ako opica. v skutočnosti jeho svahilčina je viac založena na jeho individualnych schopnostiach ako učebnici a ty možeš byt velmi slaby učitel. ak sa všetky deti budu učit z rovnakej a dobrej učebnice svahilčinu, tak ako sa učia slovenčinu, nevytvoríš medzi nimi kastu. a nielen medzi detmi ale ani medzi učiteľmi. základna škola by mala byt rovnaka a zadarmo.
a to na čo si sa pytal bola recesia.takyto sposob dokazovania pouzivala socialisticka veda. nehovorili sme doma rusky, lebo tatko by nas prizabil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pavol, 40 rokov bolo (nielen) vzdelávanie založené na glajchšaltovaní. Myslíš, že výsledky boli dobré? Ľudia nemajú rovnakú schopnosť učiť sa. Ak toto nebudeme akceptovať a neustále budeme schopnejších sťahovať na úroveň menej schopných, je to čistá spoločenská strata. Aj keď menej schopní sa budú možno cítiť lepšie, lebo nebudú mať komu závidieť úspech. To bol princíp minulého režimu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

stupen

podla mna do určite veku ma byt štatne vzdelavanie zadarmo a na štandartnej urovni. dokonca by som znižil počet vyucovacich hodin a množstvo učiva. ten kto je schopny alebo tvorivy by mal viac času na kružky, špecialne akademie alebo sukromne doučovanie. podla mojho nazoru konkurencia a "zavodenie" medzi malymi žiačikmi je kontraproduktívna. stačia rozdiely v socialnom štatute, vzraste, agresivite alebo obezite. deti si nezavidia jednotky ale mobily a tenisky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Štátne financovanie základného školstva som zatiaľ nikde na blogu nespochybnil, pokiaľ si pamätám. Dokonca ani v článkoch "Privatizujme vzdelávanie".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne

ved to ani netvrdím. lba som reagoval na vydanie učebnice pre zakladnu školu. o jednotnej a štatnej učebnici slovenčiny nepochybuješ a pritom niekto piše ako 6=ročny basničky a druhy cely život kresli "košoštvorce" po hajzlovych stenách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pavol, pochybujem o akejkoľvek jednotnej učebnici. Tiež sa mi napríklad nepáči, že ministerstvo prepláca už len jeden šlabikár, pritom je zjavné, že učitelia objednávali rôzne šlabikáre, teda zďaleka medzi nimi nebol konsenzus, čo je najlepšie. Konkurencia je jednoducho dobrá a decentralizované rozhodovanie je lepšie ako štátne plánovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zadarmo

Problém je, že "štátne zadarmo" je v skutočnosti ďaleko drahšie ako "súkromné za peniaze". Už len preto, že štát musí vynaložiť nemalé prostriedky na to, aby nám mohli naše peniaze vziať a prerozdeliť. Všetky tie úrady, komisie, ministri atď atď. Spojenie "štátne zadarmo" nie je nič iné ako oxymoron.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jaaaj chalanisko, ked nenapises smajlika ako ma clovek vediet ze nie si dalsia inkarnacia volimtedasom alebo podobny blazon? Su tu ludia ktori by nieco podobne kludne mysleli vazne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž,

zdieľam tvoj názor len čiastočne. Myslím, že pri príprave nových učebníc ministerstvo úzko spolupracuje aj s učiteľskou obcou. Ak sa mýlim, oprav ma. A čo sa týka plánovania, nie som zástancom "voľného trhu" v takej oblasti ako je školstvo. Vždy predsa musí byť akýsi štátny orgán, ktorý musí všetky aktivity koordinovať. Samozrejme je to len môj osobný názor, taký istý ako tvoj. Keby som bol priamo zapojený do procesu vzdelávania, moje pripomienky by boli určite fundovanejšie, ale deti mi študujú na VŠ, takže niektoré problémy sa dotýkajú aj mňa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco by musel vzdy byt nejaky statny organ ktory urci z akych ucebnic sa budu deti ucit? Aky na to je dovod?

Podla mna specialne v pripade ucebnic ma zmysel "volny trh". Ucitel vyberie tu ucebnicu, z ktorej sa mu najlepsie uci. V dosledku toho sa vydavatelstva snazia vydat co najlepsiu ucebnicu, aby si co najviac ucitelov vybralo tu ich. V tomto pripade vydavatelstvo uz bude dopredu vediet ze nech vydaju akukolvek ucebnicu, bude sa povinne pouzivat na vsetkych skolach. Akakolvek motivacia vydat kvalitnu ucebnicu tym pada. Ak sa k tomu dostanu ludia ktori maju profesionalnu hrdost, moze vzniknut kvalitna ucebnica, nehovorim ze nie. Ale ak sa k tomu dostanu flakaci, tak proste zbuchaju nieco dohromady s co najnizsimi nakladmi a hotovo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skus si to predstavit takto: hocikto smie napisat knihu, hocikto ju smie vydat, hocikto smie poziadat ministerstvo, aby dalo potvrdenie, ze tato kniha vyhovuje štátom stanovenym osnovam pre nejaky predmet v nejakom rocniku a nikde im neprotireci.
Ak ma take potvrdenie, a lubovolny ucitel+rodicia v triede sa rozhodnu, ze sa z nich chcu ucit, preco by nesmeli?
MInisterstvo nema preco vyberat jedinu knihu z viacerych navrhov a uz vobec zadavat pisanie knihy vopred urcenym zaujemcom. Nech schvali vsetky navrhy, ktore splnaju podmienky, vydavatelstva ich vydaju a skoly si vyberu. Potrebnu "koordinaciu" zaruci to, ze musia vyhovovat centralne platnym skolskym osnovam (planom).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo by musel byť štátny orgán, ktorý to koordinuje? Nech sa každý rodič rozhodne, či jeho dieťa absolvuje štátny kurz vzdelávania alebo nejaký súkromný. Ministerstvo nech si kľudne vydá smernice, regulácie, postupy, osnovy, testy, atď ktoré keď nejaké dieťa absolvuje, dostane certifikát, že takéto štátne štúdium absolvovalo. Kto sa rozhodne, že dieťaťu bude chcieť poskytnúť iné vzdelanie, vyberie si iný certifikát od iného subjektu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nevadí

Ministerstvo školstva je naše,protimonopolný urad je naš,prečo by to vadilo.Novinári-hyeny a všetky ostatné hyeny ktoré takéto maličkosti vyťahuju,vadia Jánošíkovcom viac.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop