Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Povinné prilby pre cyklistov: tragický omyl vlády (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Kríza - nekríza,

anticykloprilbový pocit som mala už pred krízou:) Chystám sa cyklo sezónu nejako prežiť bez prilby, budem sa bicyklovať mimo ciest a tým vybabrem so zákonom!:)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ach ten náš veľký brat !!!

Od vtedy čo sa nás snaží vláda "zachrániť som na tieto cyklo opatrenia patrične nasrdený. Nie je pochýb, že jazda v prilbe je bezpečnejšia, ale je to nutnosť?? Osobne sa považujem za dospelého a svojprávneho človeka, ktorý zodpovednosť za seba vie niesť aj bez vládnej "barličky". Nerobím divoké zjazdy, dole kopcom to veľmi nepúšťam ani na asfalte, a nebezpečné pády som nemal, a pravdepodobne sa im budem racionálnym správaním úspešne vyhýbať. Dnes si na peknom výlete na bicykli ani nedáte pivo, lebo po ňom asi hrozí podľa Ficíka a jeho kompánie katastrofa. Ak to takto pôjde ďalej, tak prepáčte za výraz, ale už sa ani nevy...erime bez toho aby sme na to nepotrebovali kolkovanú žiadosť! Nebadane prichádzame o slobodné jednanie a slobodu ako takú-predsa nie sme figúrky na nitkách! Alebo hej??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To s Tebou naprosto súhlasím!

Aj ja sa cítim svojprávna a bicyklujem sa už asi 50 rokov a zatiaľ bez úrazu:) A bez prilby:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

Dík za podporu racionálnej slobody :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

po precitani tohto clanku som pochopil

ze oznacenie analytik dostava "delete" v mojom slovniku. Ked ta prillba zachrani aspon jeden ludsky zivot je to obrovsky uspech. A autor zjavne vela vie o potrebe zimnych pneumatik v aute. Absolutne nemiestna kritika. Najma akakolvek kulkacia ceny zachrany zivota mi pripada krajne nevhodna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty tomu davas!

Nie si nahodou z parlamentu? Tam sa riadia presne Tvojim heslom - mysliet nie je vhodne, treba hlavne konat!
Co Ti brani v tom, aby si si kupil prilbu? Nic. Treba na to zakon? Samozrejme ze nie.
Kalkulkacia sa Ti zda nevhodna? Ja si myslim, ze ak mas urcity obnos penazi, tak ho treba vyuzit co najefektivnejsie. A na to je kalkulacia priam nevyhnutna. Ja som toho nazoru, ze za svoju ochranu by mal byt kazdy zodpovedny sam a stat nas nema nezmyselne kriminalizovat predpisovanim najroznejsich nezmyslov. Este si zadrapil do zimnych pneumatik - nik nespochybnuje, ze v urcitych situaciach su zimne pneumatiky osozne. Ale ak v takych situaciach nejazdis, je zbytocne, aby Ta zakon nutil mat zimne pneumatiky. Co urobis Ty, ak napadne v auguste sneh? Budes cely rok vozit v kufri zimne pneumatiky, aby si si ich mohol rychlo prezut? Alebo s kludom anglicana zaplatis policajtom pokutu za to, ze si s letnymi gumami na vozovke so snehovou pokryvkou?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

tak preco su prilby povinne aj u motocyklistov?aj tu ide o biznis? A k tym zimnych pneumatikam-zimne pneumatiky tu niesu len kvoli snehu, ale preto (co autor prispevku urcite nevie), ze letna zmes v pri urcitej teplote stvrdne a potom sa z takeho auta stane "gulomet" na ceste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

Ty nevidis rozdiel medzi motocyklistami jazdiacimi rychlostami aj daleko cez 100 km/h a cyklistami rutiacimi sa rychlostou cca 20 km/h? A preco potom nie su prilby povinne pre chodcov? Ci ti su imunni voci narazu auta? Je ich na cestach ovela viac ako cyklistov, aj ich ovela viac zomiera v dosledku kolizie s vozidlom. Mne sa jednoducho nepozdava dostatocnym prinosom zachrana jedneho ludskeho zivota, pokial je cena za tento zivot buzeracia celeho naroda. Na to, aby som akceptoval taketo vyrazne zasahy do nasej osobnej slobody, bolo by potrebne naozaj vycislit prinos pre zvysenie bezpecnosti - a ten by musel byt vyznamny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

este som zabudol

"za svoju bezpecnost je zodpovedny kazdy sam" tu je priklad: aj ten vikendovy vodic co nema zimne gumy raz vyjde von(nejaka nahla situacia)havaruje(nemusi byt sneh staci chladno pod 8st.), to ze sa zrani vlastnou vinou(naklady na zdravotnu starostlivost, oprava cesty, policia, odttiahnutie vozidla,odstranenie vyliatich naplni z auta...vsetko nieco stoji)je jeho problem? Ale to ze trebars zabije mladu rodinu s detmi, ktorý idu v protismere...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz nediskutujme o zimnych gumach

Ete raz Ti opakujem, ze nemam ziadne pochybnosti o vyhodach zimnych pneumatik. A v zasade som spokojny aj so znenim zakona, ktory popisuje nase povinnosti v tomto ohlade. Jedine, co mi tam chyba je casove vymedzenie povinnosti na dobu, kedy sa obvykle sneh na cestach vyskytuje. Nemam vsak ani s tymto problem, pretoze mimo obvyklej doby sa sneh naozaj vyskytuje velmi zriedkavo. Len poukazujem na to, ze ak napadne sneh napriklad koncom septembra, co sa mozno stane raz za 20 rokov, aj to len na par hodin, tak uz sa dopustas dopravneho priestupku, ak nemas zimne gumy. V dobe, ked sa diskutovalo o povinnych zimnych gumach, som velmi bojoval proti tomu, aby boli zimne gumy predpisane pausalne napr. od 15.10. do 15.03. Nastastie sa presadilo rozumnejsie znenie, takze som relativne spokojny :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

gumy mali byt predpísané pausálne (dajme tomu 15.10 až 15.3). Z jednoduchého dôvodu. ak v decembri ráno sadnes do auta, a vyrazis na suche cesty, moze sa kludne stat, ze vecer sa vratis a bude vonku 30 cm snehu. Uz vidím vsetkych vodicov, ktorý maju letne gumy, ako nechavaju auta v praci a vracaju sa domov autobusom. :)))))))
apelovat tým, ze sneh moze napadnut aj v septembri je demagógia...nevraviac o tom, ze zimné gumy neznamenaju len hlbsí dezén na sneh....ale aj inu strukturu a zmes z ktorej je pneumatika vyrobená. a teda sa inak správa pri teplote -10 C aj na suchej ceste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zimné gumy

Toto má význam. Zimné gumy naozaj treba, fyziku neoklameš. Letné gumy proste môžu vyrobiť problém nielen vám, ale aj ostatným účastníkom premávky. Koľkokrát to spôsobí nehodu, alebo keď zastanete uprostred kopca, lebo nemáte reťaze a ani zimné pneumatiky-obmedzíte ostatných. Už som si svoje na snehu užil... ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najväčší problém vás ľavičiarov je ten, že dospelých ľudí považujete za nesvojprávnych ydiotov - samozrejme
okrem volieb, keď je vám dobrý každý hlas.
Všetko chcete regulovať, na všetko ste schopní vymyslieť nejaký zákon a je vám jedno, či ten zákon má, alebo nemá zmysel. Hlavne, že môžete tárať o tom, čo všetko ste urobili v "prosoech" občana.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jazda

bez zimnych pneumatik sposobuje miliardove skody. Velakrat kamiony kvoli borcom na letnych gumach zmeskali nakladky-vykladky (neskutocne skody), x-ludi zrabajucich peniaze stratilo hodiny casu po spomalovani "letnym" vodicom. Auta stojaci v kolonach po nehode letneho vodica spotrebovali x litrov nafty.
Zakon hovori jasne, ak to situacia vyzaduje, tak ich mas mat. Nikoho nenuti kupovat. Existuje predpoved pocasia. Existuju parkoviska na odstavenie auta, pokial vrstva nezmizne. Moze si ich dokonca aj zapozicat. Slobodny clovek si poradi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toto uz je velmi zaludna uvaha o zapocitavani externalit, do ktorej by som osobne nepustal, lebo je to vratka poda - tymto postupom by sme sa coskoro stali uplnymi otrokmi regulacii, ktore "vypocitaju" kazdu externalitu.
btw, zimne gumy: ja som tuto zimu stretol ix riaditelov zemegule, ktori - posilneni vedomim, ze maju zimne gumy - na zasnezenej a zladovatenej vozovke mysickovali jedna radost. teraz vypocitajte tieto straty z havarii, ktore sposobia oni, prave kvoli zavedeniu (podmienenej povinnosti) zimnych pneumatik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Si extremista

Ale ked si uz vytiahol ten argument o spomalovani - vies kolko ludi zarabajucich peniaze straca hodiny drahocenneho casu v dosledku znizenia rychlosti na 50 km/h? Vies, kolko litrov nafty sa spotrebuje v dosledku povinneho celorocneho svietenia? Vies kolko kamionov zmeskalo nakladky a vykladky v dosledku statia v radoch na colnu kontrolu? Ja statistiku nemam, ale domnievam sa, ze je to podstatne viac, ako v dosledku nehod sposobenych letnymi gumami v zime. Nema zmysel vytahovat taketo argumenty, nevedu k ziadnemu rozumnemu vysledku.
Mimochodom, rad by som videl to prakovisko, kam by odstavili vodici vozidla pri napadnuti snehu napr. zaciatkom jesene. Vlastne by ma aj zaujimalo, co by sa stalo, keby v takom pripade okamzite vsetci vodici zastavili a cakali na zmiznutie snehovej pokryvky - to by bol chaos. A co by robili policajti, keby som im s vaznou tvarou tvrdil, ze nemozem pokracovat v jazde, lebo na ceste je sneh a ja este nemam zimne gumy, lebo este vcera bolo 20 stupnov a netusil som, ze uz treba prezut :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zachrániť život?

Zachrániť život môžu rôzne opatrenia. Tak, ako je nezmyselné nosenie prilieb - veď aké je štatistické podloženie, kedy sa to vyhodnocovalo? - tak by sa rovnako nezmyselne mohlo zakázať používanie veľkých motoriek, možno priamo áut, chodenie do hôr, skialpinizmus, práca na stavbách... To už zrejme budete pokladať za hlúposť. Ja pokladám za rovnakú hlúposť nosenie prilieb.

Už sa niekto strepal z bicykla tak, že sa zabil? Alebo budeme prilby nosiť, aby nás mohli zrážať autá?

A ešte jeden link: http://www.hpi.sk/images/newsl...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nosenie prilieb moze mat este jeden negativny dopad: lahkovaznejsiu jazdu (napriklad z kopca)...
na bicykli zomieraju ludia, staci aj mala nevolnost pri rychlej jazde, ale je to podobne ako v clanku hpi: prevencia nemusi byt vzdy efektivnejsia, ako liecba. v pripade prilieb sa zda byt zjavne, ze nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlas,

ale tých negatívnych dopadov je tam viac. Tu v diskusiách bolo už poukázané na seriózne štúdie, ktoré hovoria nielen o tom, že cyklista v prilbe má falošný pocit bezpečnosti, ale dokonca, že tento falošný pocit sa prenáša aj na vodičov, ktorí cyklistu predbiehajú. Bolo zistené, že ak mal cyklista prilbu, auto ho obiehalo oveľa bližšie!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jo, typicky efekt zavedenia airbagov...
inak zaujal ma nedavno ten clanok o pokusnom odstranovani znacenia krizovatiek - udajne to ma preukazatelne pozitivny vplyv na bezpecnost (soferi su ostrazitejsi pri vjazde do krizovatky) - kvoli plynulosti premavky to asi nie je mozne zaviest vsade (v ba by doprava asi skolabovala), ale na menej frekventovanych cestach to ma racionalny dovod (najma na rovnych cestach na podunajskej a vychodoslovenskej nizine).
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME