Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Napíšem za Vás diplomovku. Seriózne a diskrétne. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

problem je v tom

ze dnes sa na vysoku skolu hlasi kazdy hlupak. ***** bez predpokladov... spekulant. Vysoku chce mat za kazdu cenu a tak ju riesi sposobom ja mam love ty mas mozog. Vacsiu "cast" studia odsiera spekulovanim ako co "najjednoduchsie" vystudovat. A ked to nahodou nevychadza tak si zvoli fakultu, ktora neni narocna pripadne sa tam hlasi malo ludi. Ale vzdy je to za kazdu cenu aby si v obcianskom mohol pisat povedzme Mgr. A musim povedat, ze niektori novacikovia otitulovany nemaju ani paru o tom, co maju robit. Nastastie je doba, kedy zamestnavatela titul az tak nenadchne. (aj ked otitulovanych uprednostnuju) Da mu 3 mesiace skusobnu lehotu a ukaz co vies...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.. :-)

..to, ze sa hlasi hocikto, ja za problem nepovazujem, pretoze po prvych skuskach by mal vypadnut - tak to, ako aj zaverecna faza je len a len v rukach pedagogov... a aki su oni, taka je skola...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"A čo bude potom? Pôjdu na ďalšiu školu a štát ich bude podporovať rovnako ďalších 5 rokov?" Doporucujem dostudovat zakon.

Celkovo je tato koncepcia smiesna. Podmienky vysokeho skolstva su take ake su. Neviem ci aplikaciou "kontroly" akejkolvek urovne dojde k zlepseniu. Taky student co chce, spravi. Taky ucitel co chce, nauci. Vysoke skolstvo nepotrebuje budovat na starych zakladoch ale treba nove zaklady a bunky ktore maju charakteristiku noveho pristupu netreba utlmit hned v zaciatkoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.. :-)

... nechces rozviest svoje myslienky?
... (to, co pisem ja, zdaleka koncepciou nie je a ani sa tak netvari...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kludne

Od zaciatku. Subjektivne sledujem ze vysoke skolstvo ma iba jeden typ riadenia: autoritativne na baze prirodzenych a umelych autorit. Prirodzene autority sedia iba vynimocne na vykonnych funkciach kde dokazu riadit vysokoskolsky zivot. Tieto autority nasleduju studenti dobrovolne. Vacsinou v manazmente tam sedia umele autority,ktore nemaju skutocnu autoritu a oni rozhoduju o dlasom smerovani. Studenti nemaju zaujem o tychto ludi a su im vzdialeny. Zakladnym objektivnym vystupom studenta je jeho praca prezentovana v nejakej forme, ktoru hodnoti bud skupina autorit alebo jednotlivec. Studenske zastupitelstva nepomahaju (vid. vysvetlenie dole). Kontrola tohoto razenia je typickym "silovym" prejavom autorit, ktore sa snazia kontrolovat. Tento system skolstva sa neda odkontrolovat ak si podmienky kontroly siju na svoju mieru. Preco konecne nepochopia ze vystup vysokej skoly je student ktory uvazuje ako student ktory ma napisanu nejaku pracu. Samotny ucitelia maju problem zo zvladnutim obycajnych citacii, pretoze existuje niekolko vykladov normy ISO 690. Cize sa moze stat ze pri porovnavani textov dojde k odhaleniu prac ktore v skutocnosti su pisane osobou ktora len nevie citovat a pod citaciou si rpedstavuje odpisanie zdrojoveho textu.

(Studentske rady a senaty su poprepchavane iniciativnymi jednotlivacmi, ktory obycajne plnia stranicke zakladne nejakych politickych stran. Z ich strany som nezazil pocas mojich studentskych cias jedinu podporu, ci sa to uz tykalo mimoskolskych alebo dobrovolnickych aktivit. Studoval som na dvoch vysokych skolach,na jednej neuspesne a vzdy som bol na poste kedy som sa dostal do kontaktu s nejakym zastupcom studentstva. Cize sami studenti nerurobia nic s tym aby sa im zlepsili podmienky. )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.. :-)

... s odstavcom prvym suhlasim, s odstavcom druhym (zatvorka) som naklonena suhlasit (nemam osobne skusenosti)
...to bol popis, kde sme sa zhodli...
..ja som mala nacrt riesenia, ktory sa mi zda byt komplexnejsi, ako to, co riesi UK. Ty si to zamietol ako "smiesnu koncepciu" (hoci to sama ako koncepciu nemozem nazyvat, lebo postihuje len cast problemu, no podstatne sirsie ako samotna UK)... takze si zase na rade...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chapem ze to tvoje riesenie moze urcita skupina ludi chapat ako riesenie, ale pochop ze tu nebude mat takymto sposobom kto ucit, vid prispevok dole http://blog.sme.sk/diskusie/re...
toto je normalne, je to strach co nedovoli ludom konat, system je nastaveny takto.

tu je potrebne zmenit koncepciu zo smeru: "ucime, publikujeme, robime vedu" na koncepciu, vytvorime podmienkty pre ucenie, kde nebude zahrnute publikovanie, nahananie kreditov, projektov a penazi. iba najlepsi s najlepsich dokazu udrzat krok s tymto systemom, co je naozaj malo pedagogov. tento sposob kontroly je vysledkom chcenia udrzat kvalitativne tento system na nejakej urovni. ale ani tuto predpokladanu uroven nase skolstvo nedosahuje, az na par pracovisk.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.. :-)

.. ake hodnoteniea ukoncenie studia ponuka Tvoja koncepcia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

po ukonceni studia by mal byt student schopny riesit dane problemy v obore a na to mu stacia statne skusky z predmetov. diplomovky a bakalarky sa daju kludne systemove nahradit rieseniami semestralnych projektov, co vsak vyzaduje prepojenie realnych problemov s akademickou podou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

za

500 €
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ooo diki

ze si mo to ozrejmila, aspon budem mat prehlad, keby som sa chcel podujat na taky job :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.. :-)

... ja to este prevetram cez Theses a so zarukou, ze cez to sito diplomka prejde, napisem za 1000€
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ponúkam za menej, rovnako

so zárukou. je tam totiž diera: kompilácia je povolená, dokonca sa odporúča, pretože použitie publikovaných diel (ide o autorské práva) v "novách súvislostiach" je skutočný vývoj. celá práca od začiatku do konca smie byť skopírovaná, uvedú sa pramene, prípadne súhlas s použitím nezverejneného diela a dopíše sa resumé. bodka.
napríklad vyvodenie kladného výsledku pri použití postoja"mŕtveho chrobáka" pre korupčného politika na slovenskej scéne. ak sa nenechá hlúpo zviklať a "ustojí " vec, vyhral a zabudne sa na to, bude znova zvolený.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

súhlasím ale...

myslim si, ze nie je namieste hovorit o externistoch na VS ako o tych, ktori si vsetko zaplatia a este musia vediet aj to denni studenti. Je smutne, ked dnes dostanu externi studenti rovnaky titul, pricom mnozstvo uciva a znalosti, ktore musia ziskat a zvladnut je polovicne (a to som mozno este prehnal-aspon tak to pred rokom kedy som promoval bolo). Riesenie tohoto celeho vidim aspon ciastocne v tom co sa deje teraz, ze skola dostane pomer medzi ziakmi a vyucujucimi, co aspon zabezpeci, ze nie kazde trdielko sa dostane na VS len preto ze skole vyhovuje mat vela ziakov.
Ale treba jasnu reformu vysokeho skolstva !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj ja som promovala pred rokom - ako externistka. Statnice som mala spolu s dennymi - rovnaka komisia, rovnake otazky, rovnake hodnotenie. A poviem ti, ze pri vacsine som zasla, nie ze sa dostali az tam, ale ze vobec zmaturovali. Z 9 externistov neurobili tri, zvysok mal znamky A-C. Z dvanastich dennych neurobilo 9, zvysok mal znamky C-E. A tituly su rovnake.
Preto suhlasim s tym, ze tento stav by sa mal zmenit, aby sa na skolu nedostalo kazde trdlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...nehovorim, ze externisti su horsi alebo lepsi...su tupi aj denni-tiez som takych poznal..ale nech je ako chce u nas bol problem sa dostat za tych 5 rokov ku statniciam - preslo 50 % dennych. Externisti mali skutocne lahsie skusky, videl som ich testy a to co mali oni sa nedalo porovnat s nasimi. U nich neslo o to koho za 5 rokov vyhodili ale komu sa chcelo aspon snazit 5 rokov. Statnice nie su o tom kto ma ake schopnosti...to sa malo ukazat za 5 rokov. Statnice su mnohych pripadoch len formalitou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ono to zalezi od skoly, konkretneho profesora aj od konkretneho studenta.
niektori profesori nam davali lahsie testy, pricom nikdy nezabudli pridat zopar ponizujucich komentarov, ze my by sme nic ine ani nezvladli.
niektori nam davali testy uplne rovnake ako dennym (porovnane, overene).

"U nich neslo o to koho za 5 rokov vyhodili ale komu sa chcelo aspon snazit 5 rokov."
A o dennych to akoze neplati? Ale chod. Vies, denni to mali ovela lahsie ako my - viac prednasok, viac cviceni, viac materialov. Pri nas casto profesori len pokrcili plecami: "s dennymi to preberame, vy si to musite najst niekde sami, ale bez toho sa dalej nepohnete." A napriek tomu boli na skuskach casto slabsi ako my. Vacsina externistov sa totiz snazila urobit skusky na prvy raz - nemohli si dovolit opakovat skusky, pretoze mali aj mnozstvo inych povinnosti - pracu, rodinu, domacnost...
Takze nakoniec bolo jedno, kto mal kolko prednasok a materialov, jedine na com zalezalo, bolo ci on sam ma zaujem o studium. Ti, ktori sa snazili, zvladli skusky aj statnice jednoducho, bez ohladu na to, ci boli denni alebo externi. A zasluzia si rovnaky diplom.
Aj teraz poznam jednu mladu, mala vlani promovat. Ale neurobila statnice ani na prvy raz, ani na druhy raz a v auguste ma posledny termin. A ked ich nahodou na treti krat spravi, bude mat rovnaky diplom ako ja - a vlastne na mna sa ludia budu pozerat zvrchu, lebo ona je denna a ja externistka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

asi sa nedohodneme :)

pravda je ze to zalezi od skoly, profesora a studenta...ale sama si potvrdila ze ste mali lahsie testy...nevravim ze vsetky ale bolo to o tom, ze ked bol niektory predmet tazsi (co mal plnit funkciu sita) ten bol prave pre externistov lahsi - pretoze na tych profesorov bolo zhora tlacene, ze nemoze vyhodit vsetkych externistou (bol u nas pripad kedy presli iba 2 externisti zo skusky len preto lebo sme ju mali sucasne a vysledok bol taky, ze na opravnom termine - oddelenom - presli vsetci externisti). Samozrejme z dennych preslo 75 %. A to sa opakovalo pri vsetkych vacsich prekazkach.
A k tym ostatnym veciam, je pravda, ze sme mali cvicenia navyse ( v mnohych pripadoch to bol len priestor na prezentaciu seminarnych prac - maval som ich aj 5 za semester), prednasok sme mali mozno trochu viac vy narazovo a menej a materialoch...to je na dlho. My sme mali knihy ... u nas mali externisti spracovane prednasky od prednasajucich. Boli svetle vynimky, ktore nam poskytli relevantne podklady, ostatne bolo na nas.
A s tou snahou? U nas len snaha nestacila...nevies..smola...mali sme len jednu moznost opravy..to znamena ze nikto neriskoval neuspech na prvy raz lebo na opravaku sa moze stat hocico...
Je super, ze clovek zvlada robotu, deti a este aj studovat. Ale nemal by byt zvyhodnovani za to, ze toho ma vela...proste rovnake testy pre vsetkych...ak chce rovnaky titul nech vie to co ja a nehlada vyhovorky o materialoch a cviceniach a podobne...sam si to vybral...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aha, takze ked poviem, ze mali lepsie znamky z ROVNAKYCH testov, zalezi na snahe a nie na formalitach; a ked poviem, ze mali zodpovednejsi pristup a vacsinu snahu, zalezi na vysledkoch skusky. :o)
Zvyhodnovanie? Kde? Ake?
Lahsie testy boli vacsinou len u jednokreditovych nepodstat, ktore by sa aj tak nikto neucil. Sito ostalo sitom. Pravda je taka, ze profesori, co boli prisny na dennych, boli vacsinou trikrat prisnejsi na externych, pretoze sa nam zo vsetkych sil snazili dokazat ze sme nuly. A co sa tyka "tlaku zhora", ze sa nemaju externisti vyhadzovat - nam v stvrtom rocniku jedna profesorka povedala, ze vedenie necakalo, ze nas v stvrtom rocniku bude stale tak vela (zhruba 30-40% ako v prvom, v zavislosti na odbore), ze maju problem s diplomovkami a organizaciou statnic a ze chcu preto najmenej stvrtinu externistickych stvrtakov vyhodit. "Viete, mame teraz aj vela dennych a ti maju prednost," povedala nam otvorene. A aj vyhodili. Pricom postupovali skutocne "zvyhodnujuco" - napriklad, dali iba jeden termin skusky, lenze v ten isty den (a casto aj hodinu) bola aj ina skuska.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME