Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Trenčíne čakáme na cyklistickú tragédiu... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja osobne

nepotrebujem žiaden cyklistický chodník. Ja jazdim po všetkom čo je spevnené: od zamrznutej priehrady cez hustú riadenú premávku v meste po chodníček v lese. No problema :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: jazdim po vsetkom

Tiez som si vravel, ze to prekusnem.
Az si o mna rozbil preve spatne zrkadielko jeden chlapik.
A teraz mi najstarsia zacina jazdit na bicykli bez pomocnyh koliesok.
PRECO nema kde?
PRECO sa dnes BOJIM jazdit v meste, kde som ako "zasran" DENNE najazdil desiatky kilometrov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Popravde, aj ja radsej jazdim MTB, cize niekde v terene. Ibaze ak chces jazdit do prace, mozno na nakup, alebo len tak na zmrzlinu, cestnym komunikaciam sa nevyhnes. Myslim, ze by vedeli rozpravat ti, ktori sa liecili po zrazke s autom, alebo "len" dostali spatnym zrkadlom do hlavy... A mimochodom, cyklisticka doprava je (na kratsie useky) alternativou k automobilovej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a v meste autom nezaparkuješ

takže bicykel, i obyčajný je pomoc, ak sa chceš dostať niekam, najmä prejsť cez váh. dnes som sa bol povoziť okolo váhu zo zlatoviec do opatovej. na spiatočnej ceste (nerád chodím tou istou cestou znova), som musel ísť cez križovatlu. pretože zelená svietieva krátko, dobre som to rozbehol a zrovna som zabočoval do vedľajšieho pruhu a tam auto. terénne pneu nie sú na asfalt a tak som dostal hodiny 90° na jednu stranu,, 180°na opačnú, už iba vyrovnať a pridať aby ma nezobrali ďalšie autá. a to po chodníkoch teraz nesmieme.
ps poslanci sa starajú iba o to, aby schválili správnu smernicu, investíciu, a mali z toho profit, viď hlasovanie o železnici: ráno odmietli, popoludní schválili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak,

bicykel je v meste na nezaplatenie, ale starší kus, ktorý nikto neukradne =-)

Ja sa ešte nebojím jazdiť v hustej premávke, doteraz ma vždy vodiči rešpektovali, netlačili sa na mňa (ani v odbočovacích pruhoch) nevytrubovali atď. Samozrejme môže sa stať aj nešťastie, ale to sa môže stať aj na chodníku (ak si budú cyklisti myslieť, že sú vtedy pánmi cesty), je to o tolerancii a 99% vodičov je tolerantných, vrátane mňa, vždy sa uhnem radšej ja ako by som to vyžadoval od auta. Len aby som nestretol to 1% =-) Keď už sme na ceste, tak v prvom rade musíme o sebe vedieť, čo vyžaduje sústredenie a predvídavosť, vždy byť v tom, že ten druhý nás nemusí vidieť ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no neviem

ci aj ten chodnicek v lese uz nie je na slovensku problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Tusim je. Nedavno bol prijaty zakon, ktory taketo nieco upravoval. Len je tam niekolko problemov a ak si dobre spominam, nie je tam zadefinovane, co je povazovane za lesny chodnik :-) Ale o kvalitnej legislative by vedeli pisat zasvatenejsi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No problema

:-p
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Právne je.
Ja viem, že je to riadne debilné, ale na druhú stranu, ked sa cyklisti budú správať arogantne, ťažko očakávať od verejnej mienky, že s nimi bude "cítiť".
A rozhodnutia v zastupiteľstve je okrem vlastných vrecák ešte (snád) hodne ovplyvňované verejnou mienkou, resp. obľubou - preferenciami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja nemám problem

vychádzať s turistami, pozdravíme sa (nazriem do košíka aké hríby nazbierali), ak je treba zosadnem, a idem ďalej, však sa nechcem zabiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nechápem

Máme tu 25 poslancov a ak sa nemýlim, ani jeden nemal vo svojom volebnom programe (ak vôbec nejaký mal) systematické budovanie cyklo chodníkov. A tiež mi nie je známe, že by ich niekto reálne presadzoval.
.
Takže ľudia si demokraticky zvolili predstaviteľov mesta, ktorí cyklochodníky nechcú. Takže tie mesto logicky nebuduje a cyklistov vytláča na perifériu. Ale veď tak je to správne, keď poslanci plnia zadanie svojich voličov. Alebo mi niečo ušlo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: nieco mi uslo

Poslanci si davaju do volebnych programov to, co od nich volici ZIADAJU.
Toto je legitimny sposob, ako zverejnit takuto poziadavku.

P.S. zijem v meste, kde politicky predstavitelia samospravy verbalne podporuju rozvoj cyklodopravy.
Posledna cyklo-trasa, ktora mala v tomtyo case uz byt vybudovana v sirsom centre mesta bola pozastavena, pretoze ... na pozemku, ktorym mala viest stihlo MEDZITYM mesto schvalit vybodovanie parkoviska ;-(
ale volby sa blizia a opat sa bude slubovat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Viem o čom hovoríš...

...ja však vidím problém ani nie tak v chodníkoch. Vždy sa totiž raz za čas dostaneš na cestu a keď chceš jazdiť vo veľkom tak určite. Ale problém je v inom, čo si už aj spomenul. V primitívnosti. Áno Slováci sú primitívi. A to ako sa vodiči správajú k cyklistom je jedna tisícina ich primitivizmu. Keď som chodil do autoškoly, tak vyučujúci namiesto toho, aby nám všetkým povedal, že máme cyklistov obchádzať opatrne a spomaliť, tak povedal, že sú to debily, ktorý zavadzajú na cestách. Dodnes ľutujem že som mu pred celou triedou nezlomil nos.Vieš a tých tridsať ľudí čo tam sedelo možno práve kvôli takémuto hlupákovi budú považovať cyklistov vždy za niekoho kto zavadzia na ceste. Takže chyba je v mentalite a ja nedúfam, že sa mentalita slovenských vodičov zmení v priebehu 30 rokov aspoň na takú úroveň ako majú Taliani alebo Francúzi, kde som si na ceste pripadal ako Richard Viranque na Tour de France.
Keď som nad tým rozmýšľal tak som prišiel na to prečo sú naši vodiči takí blbci. Oni za to v podstate nemôžu. Sú poznačení komunizmom, tak ako to je vidieť aj v iných postkomunistických krajinách. Tam sa tiež jazdí hrozne. V slovenskej mentalite je totiž z tých čias ešte stále zakódované, že na bicykli jazdí len chudák, čo dnes už samozrejme nie je pravda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: vidim problem inde

Problej je skutocne inde.
Dnes tlacou prebehla spravicka o rozsudku nad clovekom, ktory svojou nezodpovednou jazdou zabil 3 ludi a dalsim sposobil trvale zdravotne nasledky.
Dostal 4 roky.
Ak by bol "iba" zabil chodca, ci cyklistu, a vybral si obhajcu, profesionala so specifickym know-how v oblasti nedbalostnych trestnych cinov v premavke na pozemnych komunikaciach dostane 2 roky PODMIENECNE.

Nasmu statu sa uspesne (podla inej dnesnej spravicky) dari znizovat pocet nehod (posunutim hranice skody, do ktorej neide o nehodu, ale iba o skodovu udalsot). Nasmu statu sa uz podarilo vyrazne znizit pocet usmrtenych na cestach (tym, ze dnes sa za takuto smrt povazuje iba umrtie do 24 hodin). Ak to nebude stacit, zmeni sa legislativa tak, ze za udaj do statistiky sa bude povazovat iba pripad, ked na mrtvolu nebude stacit jedno vrece... AK Vas odnesu vcelku, pojde pravdepodobne o nasledky zluhania srdca (co radi nechavali pisat do lekarskych sprav SS-aci umlatenym vaznom).

Problem je v TOLEROVANI zavaznych dopravnych nehod (aj s nasledkom smrti, ci trvaleho poskodenia zdravia), v tom, ze sa povazuju za "gavaliersky delikt", nieco co sa MOZE prihodit kazdemu...

Davame pokuty presahujuce mesacny prijem za prekracovanie rychlosti (merane zasadne za tabulou s oznacenim obce na rychlostnej komunikacii) ale nechavame elegantne odkracat zo sudnej miestnosti ludi, ktori ZABILI.

Chlap, ktory zabil zenu na priechode sa DNES moze zivit ako ZABAVAC (ak by mi povedal vtip, tak sa pred nim vyzvraciam) - a verejnost mu to toelruje!
Chlap, ktory zabil iduc v hmle na poladovici dialnicnou rychlostou dve zeny nielenze dnes moze nadalej vystupovat na javisku (vystupoval este v ten isty vecer, pretoze (pri jeho vseobecne zanmom vztahu k peniazom) nechcel vracat honorar za zrusene vstupne), ale mohol si dovolit ignorovat zakaz cinnosti (vedenia motoroveho vozidla) pretoze bol udeleny v susednom state - a verejnost mu to toleruje!
Chlap, ktory sa dlhodobo chvalil tym, ze rychla jazda (na verejnych komunikaciach) nielenze nie je pre neho problem ale mu aj chuti, zabije male dieta a dnes rozbieha v bulvari kampan ako horespominany bavic par rokov dozadu, v ktorej sa ako obet deklaruje ON - a verejnost mu to toleruje. BTW: zabil ho na beznej okreske, ktora bola sucasne znacenou cyklotrasou (takto budeme mat na Slovensku statisice km znacenych cyklistickych tras... :-(

Politik si pravidelne jazdi v lahkom stupni opitosti - a verejnost mu to toleruje! (namiesto toho aby ho vyhadzala aj s jeho kumpanmi z hradneho vrchu)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Myslim, ze aj toto je velmi zaujimavy postreh. A popravde, asi by som za neho aj zdvihol ruku. No ak by boli vytvorene napr. cyklisticke pruhy alebo cyklo chodniky, postavenie cyklistov ako takych, by sa podla mna zmenil. Aspon v urcitej miere. A na bicykli nejazdia len stari ludia, pripadne opilci z krciem, ale aj rodiny s detmi, ci ludia v strednom veku, do prace... Len niektore cesty s cyklistami ani len nepocitaju (napr. krajnicou v otrasnom stave, kanale v este horsom, alebo len samotnou sirkou). Ale v podstate s tvojim nazorom suhlasim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak

v nedelu si tak idem po klasickej slovenskej "cyklotrase" = mestska komunikacia s obcasnou znackou pozor cyklisti a ofukne ma medak s nejakymi zasranmi, no trubil jak najaty, ze co tak asi tak robim... Nehovorim o autobusoch mhd a inych vacsich vozidlach, ktore ma suverenne obehnu v neprimerane malej vzdialenosti a ja sa mozhlim, nech nevletim do klasicky na 20 cm zapusteneho kanala alebo nezramujem obrubnik... a mnoho inych zazitkov. Pritom mam pocit, ze cyklistov v Bratioslave toho roku akosi pribudlo. Aj takych, co pouzivaju bicykel ako alternativu inej dopravy.
Inak jazidla som na biku v Indii, nie vo velkomeste, len v dedine s iba 10000 obyv (ako sa vyjadril miestny), a neskor aj v Nepale, kde na ceste bolo vsetko od tulavych psov, krav, ludi, vozickov vsemoznich velkosti a nakladov, chodcov, aut, cykloriksi atd a citila som sa bezpecnejsie nez v bratislave na "cyklotrase" A presne z toho isteho dovodu, ktory si uviedol - tolerancia, A vodici tam v mestach nejazdia agresivne, u nas je to hruza. Uz mimo mesta je to des aj tam.. ale to je o inom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale cyklisti fakt, ...

... na cestu v meste, kde je vysoka intenzita dopravy, nepatria. Ohrozuju seba aj inych a uz jeden cyklista na ceste dokaze spomalit premavku, co sposobuje zapchy a znecistenie ovzdusia. Samozrejme, na dedinach kde prejdu 3 auta za hodinu nie je problem spolupouzivania cesty autami aj cyklistami.
Nedavno som bol pracovne v Trencine a ked som videl, ako na cestach v centre, ktore su uzke a cyklisti sa obiehat nedaju, isiel jeden cyklista a za nim rychlostou 20 km/h kolona aut a autobusov MHD (v ktorom som sedel aj ja). Teda jeden clovek na bicykli dokazal skomplikovat zivot stovkam ludi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: vysoka intenzita dopravy

Myslite si, ze cesty s vysokou intenzitou dopravy patri do centra miest?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie, ...

... som za to, aby sa za vjazd do vsetkych centier miest, platilo myto. Ale teraz mi hnusne poklesne karma :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

No ved jasne. To si myslim aj ja, ibaze nie vzdy sa to da. Aj v Trencine. Su vsak useky, kde by bol priestor, aby cyklisti bylo uplne mimo cestnych komunikacii. Riesenie je napr. subeznost chodnika s pesimi avsak vyrazne oddelene (farebne, dlazbou, povrchom a pod.).
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME