Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozor na delegátov v Turecku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

a preco je problem len v tom babrakovi??

ta CK je v poriadku, ked nezabezpecila jeho vyucbu, teda kurz delegata? sice nvm ako to funguje ael ked v inych oblastiach to tak ide, tak nvm preco by sa nemohlo aj tu ale ok.. chyba nie je len u toho babraka..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máš problém sa zrozumiteľne vyjadriť?

lebo to, čo si napísal, pochopí snáď len idiot
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mali sme delegáta v Turecku,

ktorý sa viac staral o svoju frajerku a potom jej rodičov, keď za ním prišli a na nás zvysoka kašľal. Dokonca pobabral, čo sa dalo, nevedel poriadne nič povedať.... Napísali sme mu také hodnotenie, že pri ceste na letisko, len sedel na schodíkoch a hanbil sa ľuďom do očí pozrieť. Od tej doby už so slovenskými cestovkami nechodíme. S rakúskym Neckermannom máme skvelé skúsenosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

tiez tomu nerozumiem, pretoze ked si clovek pozrie poziadavky CK na delegata, tak je tam vzdy skusenost v obore a mnohokrat kurz sprievodcu cestovneho ruchu. uz len o aku CK sa tu jedna. to je mozno dolezity bod.
ten kurz je velmi dobra vec, tiez som ho absolvovala, ale neviem ci je to este stale 160 hodin, ako to bolo doteraz, pretoze nam na konci kurzu hovorili, ze vstupom do EU sa podmienky zmenili a natiahli to na dlhsie (nj, ta nasa EU co vsetko kontroluje...).
kazdopadne si neviem predstavit ako je mozne ze tento clovek presiel vyberovym konanim, pretoze toto je otazka ohladom zakladnych veci.. a to uz nehovorim o mnozstvach problemov, ktore mozu nastat a delegat je povinny ich riesit...
ja som vsak tiez zazila negativnu skusenost a pohodlnost delegata, nuz co. nakoniec to moze byt niekto, koho vybrali narychlo alebo po znamosti. hm.
kazdopadne je to hanba cestovky, lebo tym bude trpiet, ale na druhej strane si toho ten dotycny nabral na plecia asi velmi vela.
mozno si tu nieco o tejto dovolenke aj precitame :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ocuj, ale ty si iny LOLO, kazdy druhy clanok zacinat vetami typu " chodi mi mnozstvo mailov", sak ty si jak Sally, ci ombudsman, alebo nebodaj sam velky Mufty, aj ten nachadzal na stole vzdy nejake listy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jee sranda

presne toto som teraz pozerala ... to ako Ta ti vsetci ludia najdu ? Co uz ti od roku 2006 posielaju mnozstvo mailov, ako sa stat sprievedcom cestovneho ruchu ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne, sak take majle dostavaju len ti najdolezitejsi, najvynimocnejsi, nenahradietelni, co studuju aj 7 rokov 5 rocnu skolu !!!! :-)))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

On je nejaky guru cestovnych sprievodcov alebo co? :-) Mne pisali minule z NASA: Pocuj turniket, ked vojde pilot do Endeavouru, co ma stlacit? :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No cudlik

predsa :) Ani ti nemuseli pisat :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

turniket!!!!

Mas na svedomi moju klavesnicu! Vyprskla som na nu tusim aj to, co este len vypijem :-))

BTW...akoze co ma stlacit? Sak vezme kladivo jak ten Ivan v Armageddone a pobucha: Americkyje kompoňenty, russkyje kompoňenty, všechno z Tchajwanu !!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

So slovenskou cestovkou ani do Tatier

Odpoved je velmi jednoducha: Vybrali ju, pretoze to je nejaka znama znameho, proste tlacenka. Ved sme na Slovensku. A ty potom daj 1000 € za zajazd...So slovenskou cestovkou cestuju iba neuvedomeli a tzv. internetovo neznali ludia...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nuz pre mna, za mna. ja nepotrebujem ziadnu cestovku :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale tak zasa

negeneralizuj, ja som zvycajne spokojna, len si predtym presne zistim na internete nieco o tom mieste, o tom hoteli a v pripade nejakeho drobneho problemu s ubytovanim som si to zatial vybavila sama na recepcii k vzajomnej spokojnosti :) Ale mozno mam stastie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale no tak! Nieco mam precestovane a so slovenskou cestovkou som absolvovala v poslednej dobe 2 poznavacky a klobuk dole. Delegatky boli znae krajiny, perfektne pripravene, ustretove a prijemne. Tvoje vyjadrenie mi nepride byt fer voci nim ani voci nam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa fakt volas Pravolub?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale no tak

mam nieco odcestovane a v poslednej dobe som so slovenskou cestovkou absolvovala 2 poznavacky. Delegatky boli znale krajiny, historie a sucasnosti, perfektne pripravene, prijemne a ustretove. Tvoje vyjadrenie nie je fer voci nim ani voci nam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

delegati

Pohlad na delegatov CK je rozny. V kazdom pripade je potrebne si uvedomit, ze ani legislativne nemame mnohe veci vyriesene. Vsetkych co posobia v cestovnom ruchu menujeme "sprievodcom" a to je jedno ci ide o klasickeho sprievodcu, delegata CK, veduceho zajazdu, technickeho sprievodcu, asistenta ... Ved toto je prve co by sme si mali ujasnit a podla toho smerovat jednotlive kurzy, ked uz hovorime o kvalite kurzov.
U nas zial plati len jedno mat papier o absolvovani, kto organizuje kurz, jeho kvalita, odborne zlozenie a prakticke vyuzitie je nepodtstatne.
Zamestnavatel je ten ktory urcuje koho zamestna a je na nom ako sa rozhodne. To, ze urobi chybu, zle odhadne jednotlivca... a ine, ved to sa stava vsade a vsetkym a kde je zaruka, ze by sme sa i mi nepomylili.
Inou kapitolu je pohlad turistov na delegata CK, mnohy z nich sa na dovolenke sa nudia a tak ich jedinou a asi zakladnou ulohou je sledovat co delegat robi a ako to robi. Najmudrejsii su, vsetko by oni zvladli lepsie, rozumnejsie ... Ked su taky "sikovny" preco nezalozia vlastnu CK a nech zamestnaju tych najlepsich delegatov CK podla ich nazoru resp. nech sa zamestnaju ako delegati a nech ukazu ako sa to ma robit.
Mnohy klienti nemaju predstavu o com je praca delegat CK a ich pohlad na tento druh prace nema s realitou mnoho krat nic spolocne.
Kludne by sme mohly otvorit diskusii o klientoch CK, verim tomu, ze by delegati mali o com pisat a nebolo by toho malo. Ako sa "spravaju" turisti na dovolenke. To po prichode domov nepovedie, ze odnasali jedlo z restauracie v taskach, ze vypili cely aperitv bar a ucet neuhradili, ze umyselne ziadali veci na ktore nemali narok..., ze obvinili upratovacku, ze im ukradla fotak/mobilny telefon a oni si ho zabudli restauracii na stolicke pocas vecere a nasledne ich veci cakali na recepcii, to ze isli na obed (samozrejme najedli sa, poriadne) a nasledne sa tvarili, ze oni nevedeli ze na obed nemaju pravo...
Ved o tom by sa dali pisat cele knihy.
Suhlasim si tym, ze su delegati rozny ale nazor, ze su zahranicny lepsii je zcestne. Mnoho turistov ma nazor,ze zahranicne CK ponukaju lepsie sluzby. Takto uvazovat im nie je zakazane ale zaroven neuvedu informaciu, ze po prichode do strediska maju problem komunikovat s delegatom a nasledne oslovuju SR resp. CR delegatov aby imn poradili.V konecnom dosledku zijeme v EU a nikto nikoho nenuti kupit si zajazd od koho chce ale tvrdit, ze slovenske CK a delegati su zly a vsetko ostatne je super je prinajmensom...
Som presvedceny, ze i v tomto smere su pomalu posuvame k lepsiemu. Ale z delegatmi CK to bude vzdy problem, fluktuacia zamestnancov v tomto sektore je obrovska a CK kazdorocne zapasia s problemom zohnad dostatocny pocet kvalifikovanych delegatov.Mnohy z delegatov su studenti a ich schopnost/zaujem robit delegatov konci so skoncenim VS.
SR trh nie je dostatocne silny/velky aby mohol ponuknut pracu delegata CK ako hlavnu pracovnu cinnost pocas celeho roka. A tak je to zatial pre vacsinu iba sezona zalezitost. A i tu je ten problem, keby obcania SR viac i castejsie cestovali (neriesim dovod preco necestuju) tak by praca delegata uzivila jedinca pocas celeho roka a mnohy dobrych by sa venovali tejto cinnosti dlhodobo.
D.D.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME