Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Špongia 2009 – výsledky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

pekné

ukážem najstaršiemu synovi, nech má inšpiráciu. Minule bol zvedavý, ako sa stať dizajnérom hier.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už som sa aj chcela pytat, kedy budú

výsledky.
Možno by sa zišlo urobiť nejaké stretnutie s prezentáciou týchto hier, neviem síce, v rámci čoho, ale myslím, že takéto niečo by ešte viac podnietilo záujem o túto hru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hmmm... ak chceš robiť prezentáciu niekde, kde je veľa žiakov, tak logickým miestom je... škola. A tam sa už teraz prezentuje. Tak jedine že by sme to skúsili niektoré roky prezentovať na iných školách... pokiaľ by o niečo také bol záujem.

Dalo by sa urobiť niečo také, že by sme z týchto hier vyrobili krátke reklamné videá, a pred ďalším ročníkom súťaže obehali pár škôl a tam to premietli žiakom. V podstate len treba niekoho, kto to bude ochotný obehať. Ale pripadá mi potom jednoduchšie tie videá hodiť na internet, a poslať učiteľovi na danej škole e-mail, nech to spropaguje. No a ešte jednoduchšie by bolo poslať mu linku na tento článok. :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neexistuje cosi take ako

cojaviem programatorske tabory? (ako kedysi boli napriklad matematicke tabory)
Napokon, hry by sa nemuseli prezentovat len ziakom, ale napr. aj rodicom.
Mna napada, ze cojaviem Aupark alebo Galerry (pri Zlatych pieskoch) robi plni akcii pre deti, tak neviem, preco by by nemohla byt aj akcia nieco ako propagacia hier a pripadne nejaka tvoriva dielna v ramci toho.
(samozrejme, nielen Aupark a Galerry, ale pri tych som si ista, ze cosi robia)
Ano, videa su lepsie ako len pokec, mne napriklad aj ten tvoj pokec nestaci na uplnu predstavu o tych hrach, lepsie by bolo, keby mi ich niekto ukazal (teraz posudzujem podla seba)

"Tak jedine že by sme to skúsili niektoré roky prezentovať na iných školách... pokiaľ by o niečo také bol záujem. "

to je iste realne ... aspon nejake povedzme vybrane skoly ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď niekto chodí na programátorské tábory, ten už asi ďalšiu motiváciu na programovanie hier nepotrebuje. Potrebuje sa akurát dozvedieť o tejto súťaži -- a na to slúžia napríklad tieto články na blogu.

Tvorivá dielňa... no, len tak z nuly sa za polhodinu programovať nenaučíš. Ak by to malo byť určené pre neprogramátorov, mohol by to byť nanajvýš nejaký systém na výrobu hier, v ktorom by si za polhodinku niečo "naklikali". Prípadne nejaká hra s editovateľnými levelmi, kde by nejaký level naeditovali. Tadiaľto by cesta mohla viesť... treba už len vybrať vhodné nástroje.

Druhá možnosť by bola obrátiť sa na ľudí, ktorí už trochu programovať vedia, a len im ukázať, ako sa dá urobiť čo najjednoduchšia hra s využitím ich terajších vedomostí. Ale za polhodinu... to nevidím nádejne. Tu by skôr pomohla nejaká knižka -- učebnica pre mierne pokročilých. Predpokladalo by sa povedzme, že sa žiaci na škole naučia základy Pascalu, a kniha by nadviazala, ako sa so znalosťou základov Pascalu dá vyrobiť jednoduchá logická alebo akčná hra.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto je výborné a trochu k téme... :-D
http://abstrusegoose.com/206
(po anglicky)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

http://xkcd.com/664/
Aj s vysvetlením
http://www.explainxkcd.com/200...

Inak, čo sa týka toho šiesteho miesta, (World of Console), je to naozaj hra pre dvoch hráčov. Keď to hrá iba jeden, toho druhého mu zabijú celkom rýchlo a hra skončí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ach, to xkcd bolo kruté... ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v tvojom tvojom

vysvetluju Turingov stroj, ze?;-)
Tie ostatne odkazy, no, uplne som to nepochopila, najma nie ten pokec pod tym, akurat, ze slo o riesenie nejakeho problemu, ktoremu aj tak nerozumiem, ale takisto mi nebol celkom jasny rozdiel medzi "academia" a "businnes" ..., no, moja aglictina je dost slaba - skoda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hm, pokúsim sa tie komixy preložiť, ale vopred sa ospravedlňujem, ak tým utrpí pointa. Takže:

http://abstrusegoose.com/206
Učiteľ: "Takže pre každý nedeterministický Turingov stroj S, ktorý funguje v polynomiálnom čase p(n), môžeme vytvoriť algoritmus, ktorý dostane vstup w dĺžky n..."
Študent: "Čo do p***?! Ja som sa chcel akurát naučiť, ako programovať počítačové hry."
(Skrytý text: "Boli by ste prekvapení, koľkokrát využili Cookovu-Levinovu teorému pri výrobe programu Halo 3.")

Vysvetľovať vtipy je asi horšie ako prekladať ich, ale je to narážka na konflikt medzi teoretickou informatikou a predstavami neskúsených programátorov. Mnoho ľudí si myslí, že programovať, to je proste písať a písať, a stačí pri tom vedieť pár praktických fínt. (V podstate je to opakovanie omylu "informatika, to znamená vedieť klikať na počítači" na vyššej úrovni.) Teoretická informatika je ale veda podobná matematike, obsahuje teórie, dôkazy, atď... a konkrétne postupy pri programovaní sú len výsledkami tejto vedy. Keď vieš programovať, ale nepoznáš teóriu, tak síce dokážeš využiť nejaký postup, ale nerozumieš tomu, prečo je to tak, a nevedela by si v inej situácii navrhnúť vlastný postup. Teoretické veci, ktoré občas vyzerajú len ako abstraktné bláboly, majú niekedy veľmi praktické použitie, aj pri veciach, kde sa to nezdá, napríklad v počítačovej strieľačke (aj keď spomínaný príklad pripadá neuveriteľný aj mne).

http://xkcd.com/664/
"Práve som napísal najkrajší program svojho života."
"Nevedomky mi pridelili neriešiteľný problém. Po 48 hodinách a 200 riadkoch som ho *vyriešil*."
na akademickej pôde:
"Bože... toto bude mať za následok pol tucta publikácií, jednu alebo dve dizertačky, a odstavec v každej učebnici o teórii hromadnej obsluhy!"
vo firme:
"Už sa ti ten program prestal zasekávať? Super. Kým opravuješ rôzne veci, mohol by si zosynchronizovať Outlook s našimi novými telefónmi?"
(Skrytý text: "Nejaký inžinier kdesi vyriešil P=NP a využil to na kalibráciu elektrického šľahača. Na každé jedno 0x5f375a86, o ktorom sa dozvieme, pripadajú tisíce, ktoré nikdy neuvidíme.")

Toto pekne ukazuje, ako vo firme máš jeden termín za druhým, dostávaš úlohy zaradom bez ohľadu na ich náročnosť, a keď nejakú urobíš, tak okamžite dostaneš ďalšiu, často absolútne nesúvisiacu, a bez ohľadu na to, čo máš v hlave, si iba koliesko v mechanizme. A či vymyslíš nejaký úžasný princíp, alebo len narýchlo niečo zaplácaš, vyjde to zajedno, lebo na tom vôbec nezáleží, ide len o to, či sa podarilo na zákazníka urobiť dobrý dojem. A hlavne zabudni na akúkoľvek osobnú slávu; nanajvýš môžeš byť ocenená ako dobré koliesko v stroji. (Ten skrytý text sú moc odborné narážky, to nevysvetlím.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pointa isto neutrpela:-)

dakujem:-)

Aspon vidim, ze ten podstatu toho druheho odkazu som pochopila ako tak spravne, aj ked som si nebola ista.
No, je to zaujimava tema:-)
Mozno by si o tom mohol napisat zvlast clanok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K +

;-)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME