Pondelok, 23. október, 2017 | Meniny má Alojzia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prevalcujú chodcov a cyklistov autá? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

V BA

V Bratislave sa clovek pohybujuci po vlastnych alebo na bycikli citi ako skodna. Na niektore verejne miesta (napr. obchodne centra) sa takmer neda dostat. Resp. da, len cesta je dlhsia ako pre auta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kniha

stiahni si knihu MOSHE SAFDIE: The City After The Automobile: An Architect's Vision.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem, pozriem...

Máš priamo link, alebo si ju mám vygúgliť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tu

avaxhome.ws/ebooks/architecture
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mam pocit, ze v BA sa v dlhodobom horizonte pocita uz len s jedinym druhom dopravy:

teleportom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Žiaľ, autorka a "iniciatívy" mylne predpokladajú, že cyklistická doprava je spásonosná (prílišným spôsobom ju vysúvajú do popredia). V skutočnosti ide len o formu víkendovej rekreácie v letnom období... Je málopravdepodobné, že niekto (manager, zamestnannec business-centier) by sa presúval napr. do oblasti Prievozskej z petržalských Lúk (a to nie je najdlhšia možná trasa v rámci BA) - byciklom.
Odporúčam zamerať pozornosť viac na reálne predpoklady a podmienky...
Málokto totiž rád už prichádza do práce spotený :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čím sa líšia Dáni od nás?

V Kodani sa 50 % ľudí prepravuje v ŠIRŠOM centre za prácou na bicykloch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

klímou. porovnajte si teploty na európskom severe, a na začiatku európskeho Balkánu. Napríklad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tibor, môžem uviesť príklady z Rakúska

aj z Nemecka. Ja nepovažujem bicyklovanie za všeliek, ale zažila som konkrétne mestá, kde sa ľudia bicyklom prepravovali aj za prácou, aj do školy, aj na stretnutia, aj za nákupmi a nielen v lete, ale aj v miernej zime; nielen mladí, ale aj manažéri. Jednoducho si myslím, že Bratislava je z hľadiska cyklistického pohybu v úplnej prehistórii a neponúka ani to, čo by mohla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono, stačí si ísť zájsť dať na viedenské vianočné trhy punč. Neprejde 10 sekúnd bez toho, aby si nevidel cyklistu alebo cyklistku. Je jedno v akom veku, v akej dennej alebo večernej hodine. A neviem o tom, že by niekoľko kilometrov vzdialená Viedeň mal inú klímu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

odporucam si pozriet dobry dokument o vyvoji cyklodopravy v Holandsku. Velmi zaujimave, si myslim, ze nase mestske urady by si to tiez mali pozriet:
http://www.youtube.com/watch?v... (How the Dutch got their cycle paths)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dáni sa od nás asi líšia hlavne tým, že nevedia tak pohotovo zdôvodniť, prečo sa nič NEDÁ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rozdiely

sú v kultúrno-historickom vývoji, urbanisticko-doopravnom plánovaní a celkovom koncepte k rozvojovým stratégiám,
to, čo milí Dáni a Holanďania majú ako pokračovanie svojho bytia, my slováci potrebujeme velmi prácne začať budovať, počnúc zmeny myslenia - paradigmy predstáv a efeltivite vložených verejných zdrojov do vytvárania podmienok pre alternatívne druhy dopravy,
to, čo treba rešpektovať a o čom píše aj tibor81, je reálnosť zmien v strednodobom horizonte 7-10 rokov a dlhodobom horizonte 15-20 (25) rokov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ale, tibor81, takéto myslenie zrovna od Vás?
Prečo by bolo málo pravdepodobné to, čo píšete? Pri existencii dobrého, atraktívneho napojenia, si to viem v nejako horiznote veľmi pekne predstaviť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

heh, predstaviť áno, ale iba v prípade zrušenia MHD (čo by bolo pre Vás nemilé...), a to u tých, ktorí by nemali prostriedky na vlastnenie a používanie automobilu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mylny

je skor predpoklad, ze mesto ma neobmedzenu kapacitu pre automobilovu dopravu - je neefektivna, narocna financne (kolko euro mesacne prejazdis?), bezohladna k zivotnemu prostrediu, no povedz kto to ma dychat? taky vzduch zasvineny vyfukovymi plynmi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a to budte radi

mily tibor, ze som sa neobul do vasej kondicky, lebo kto pravidelne jazdi na biku a nezenie sa jak bulo urcite nepride do prace spoteny a nemalu ulohu v tom zohrava aj pohoda a bezpecnost jazdy, co je v ba ale aj inde na sk vzhladom na neexistujucu infrastrukturu pre tento typ dopravy, momentalne nemozna zalezitost
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Akoze humor?

Nepoznam nikoho, kto by sa pri bicyklovani nepotil viac ako obycajne. Iste, dobra kondicia znamena iste znizenie potenia, mensia rychlost tiez, ale to pumpovanie nohami sa niekde musi prejavit, pri kazdej podobnej cinnosti sa vytvara prebytocne teplo a pot ho z tela odvadza.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

blbost

prid sa pozriet do Bruselu - stretnu managera na bicykli s notebookom v kapse za sebou nie je nic vynimocne!

ja sam, aj ked tu mam auto, nim mnohokrat nepohnem aj tyzden, pretoze vsade su tu cyklo-pruhy a de facto vsade som do 20-25 minut, vacsinou do 15 minut, co je mnohokrat rychlejsie ako autom, hlavne v spickach!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Po ďalšie: ste skutočne presvedčení, že dokument "PHSR" (sám osebe len nástroj zárobku "konzultačných agentúr") je na riešenie banálnych záležitostí (chodci, chodenie)? Netreba zmeniť úplne optiku - a to zásadne mmimo stohov ANALytického papiera a koncepcií?? Netreba zmeniť - myslenie??
Viete kto posudzuje návrhy lokálnych dopravných riešení? Nie je lepšie poupratovať tam?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME