Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

( Ne)profesionálni poslanci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Ja si myslím,že tí poslanci by tam ani nemuseli byt.Aj tak schvalia to ,čo navrhnú mocipáni.Je to len byrokratický alibizmus.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tym sportovcom trocha krivdite.

Ano, za socializmu to bola privilegovana vrstva, ale zarabali iba nepatrny zlomok z toho, co v tych casoch ich kolegovia z branze na zapade alebo toho, co zarabali (a zarabaju) u nas za "demokracie". Ale medzi nimi a komunalnymi poslancami je jeden velky rozdiel: aby sa sportovec mohol zaradit medzi elitu, nestacili sluby, ale musel mat vysledky. Poslanci si vystacia so slubmi a ak su to dobri retorici, dokazu ludi predvedcit, ze ich aj dodrzali (aj ked zhola nic nesplnili).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A Slováci milujú rozprávky, takže čím je tá rozprávka viac vo fantazijnej rovine, tak tej viac veria.

Ladislav Serenča
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepaušalizujte!

Som poslancom MsZ. Drvivá väčšina z nás pracuje oveľa zodpovednejšie ako poslanci NR SR. Váš názor Vám neberiem. Ak máte vo Vašom zastupiteľstve problém, riešte ho výmenou poslancov vo voľbách, ktoré budú koncom roka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: nepušalizujte !

niektorí sú tak iniciatívni, že na poslednú chvíľu predkladajú návrhy na predaj majetku, zmeny územného plánu a podobné úžasné návrhy. (A potom ako poslanci vystupujú pod rôznymi krycími menami v diskusiách.) Česť výnimkám - niektorí sa aj podpíšu nielen menom, ale aj priezviskom
Laco
:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: Nepaušalizujte!

oprava Re: Nepaušalizujte!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne takto som chcel aj ja reagovať, lebo aj v našom vežiaku sú dvaja Ľubošovia, tak sa ich bežím opýtať, ktorý z nich sa tu vyjadril?!

Ladislav Serenča
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ach ľuboš !

Ste poslancom. Preco sa hanbite zverejnit svoje meno a schovavate sa za nick? Ved ste verejne cinna osoba poberajuca pozitky z verejnych zdroj, cize z dani a poplatkov.
Ďaľší poslanec, ktorí sa schováva za nick pre svojimi voličmi. Prečo nás nechcete informovať o svojich aktivitách, keď pracujete "oveľa zodpovednejšie ako poslanci NR SR"?
V meste je 50 poslancov. Ak 10 z nich sa naozaj venuje veciam verejnym, tak je to vela.

K Petovemu clanku (ked uz mam slovo):
Peto, kazdy kto kandiduje za poslanca si musi byt vedomi toho, kolko casu na to bude potrebovat. Vazne si neviem predstavit pracu poslanca, ktory je zamestnancom od 08,00 do 16,30 kazdy den, ze kedy sa venuje rieseniu problemov, odbornym rokovaniam, stretavaniu sa s uradnikmi, odbornikmi, ked vsetko sa zvacsa odohrava cez pracovnu dobu. Ani profesionalnost poslanca by nic nevyriesila. Duray od roku 1996 nevystupil v NR SR ani raz a je profesionalne platenim poslancom.
Ak su vsetci taki poslanci ako ľuboš, tak je to potom v našom meste naozaj na zaplakanie. Preto by mal mat kazdy poslanec povinne aspon vlastnu webstranku, kde by zverejnoval svoje aktivity ci nazory.
Vie niekto o takejto poslaneckej stranke nejakeho poslanca v Kosiciach? Alebo su vsetci schovaní?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

juj, ale si ho ...

ako si si dovolil, pustiť sa do pána poslanca. Čo mu máš čo radiť, čo má robiť. On sám najlepšie vie čo má a čo nemá robiť. A ty máš iba, rozumieš iba, aby si lepšie pochopil I B A A L E N V O L I Ť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

O jednom nezávislom viem, ale nebudem mu tu robiť reklamu. On si ju robí sám svojou prácou, hoci osobne mám zopár výhrad aj voči nemu, a ak sa stretneme tak mu ich poviem rovno do oči, lebo nerád hovorím o niekom za jeho chrbtom. (Musím sa poopraviť - vôbec o nikom nehovorím za jeho chrbtom o jeho nedostatkoch.)

Laco
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja viem len o stránke Alfonza Halenára: http://www.alfonzhalenar.sk/uv...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

edo buraš

Hodnoť:   mínus indicator plus

vlastny nazor az po odchode z SDKU ?

Co Halenar robil po volbach (a robi dodnes) robia ini v case predvolebnom.... Dobru poznamku mal Halenar smerom ku Burasovi: preco ten vlastny nazor az po odchode z SDKU ???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Halenár len kritizuje a podj.....a nič zatial neurobil. Je to pozostok mocenských štruktúr byvalého režimu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

synak

ako môže dôjsť k náprave, ak nie kritikou kompetentných...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pod stránkou rozumiem vlastnú(!) web adresu. Nie blog. :) Blog má aj p. Halenár, ale má aj svoju web stránku.

Naviac tu je ešte p. Buraš stále vedený ako ich člen: http://www.sdkukeonline.sk/ind...

Asi im to nemá doteraz kto zaktualizovať. :)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zastupiteľská demokracia

je o zástupcoch.
Skutočne si myslíte, že čím menej bude zástupcov - tým lepšie? ( A čím bude menej mestských častí - tým lepšie?)
Čo tak nechať len primátora (prípadne starostov) a zopár PROFESIONÁLNYCH nohsledov? To bude fajn...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nejde o počet poslancov.

Nejde ani tak o počet poslancov, ale ak správne chápem tému článku, o ich profesionalitu. Po roku 1989 sa prestalo prihliadať na profesionalitu (profesiálnu odbornosť) zástupcov ľudu (asi pozostatok vládnutia robotníckej triedy, kde človek angažovaný bol viac ako človek odborne zdatný). Nechápem, ako poslanec môťže byť odborníkom na všetko (celú škálu odbornej problematiky, ktorú so sebou život veci verejných prináša). A ak nie je odborníkom - profesionálom, ako môže zodpovedne obhajovať záujmy svojich voličov? Magistrát má pre každú odbornú problematiku zriadené samostatné oddelenie zložené z odborníkov - "profesionálov" v danej oblasti. Poslanec však musí celú škálu tejto problematiky zvládnuť sám. Prečo sa potom čudujeme, že napríklad nefunguje mestká hromadná doprava, keď o jej základných rámcoch rozhodujú profesionálni lekári, učitelia alebo veterinári? Pritom fakulty verejnej správy každý rok opúšťajú stovky absolventov, ktorí následne nevedia nájsť uplatnenie na trhu práce. Návrh na profesionalizáciu poslancov preto chápem skôr ako návrh na ich odborné doškoľovanie (každý by mal napríklad absolvovať aspoň bakalárske štúdium v odbore verejná správa) a nie ako návrh na ich pracovný úväzok. Verejná správa je aj o takých sociálnych vedných odboroch zameraných na otázky verejného blaha, ako filozofia a etika. A práve v týchto odboroch orientovaných na hodnoty tradičnej morálky majú pravdepodobne mnohí zástupcovia ľudu medzery, aspoň podľa toho, ako pristupujú k ochrane záujmov svojich voličov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cosa Nostra,

požiadavka na to, aby poslanci boli "odborníci" je základné nepochopenie vecí ...
Poslanci by sa zákonite nemali zaoberať operatívou ... A je smutné, že komunistické poňatie samospráv má za následok to, že
1) za poslancov sa spravidla tlačia ľudia, ktorí využívajú fakt, že momentálne nastavený aparát samospráv (ale nielen nich) im umožňuje nezaoberať sa koncepčnými záležitosťami, ale nerobiť doslova nič, a napokon sa priživiť na rôznych akciách samospráv (rekonštrukcie, predaje ...). Tak sa zrazu z lekára stáva majiteľ sw firmy, z právnika majiteľ stavebnej firmy ...

2) fakulty verejnej správy - totálny nezmysel našej doby ... A ak už, tak nech sa zamestnajú v operatíve samospráv ... Ako poslanci tam môžu obšmŕdať presne tak, ako ostatné profesie ...

3) takže by som bol rád, aby sa konečne pochopilo to, čo absolútne nepochopil autor !!! Poslanci nie sú na to, aby si sadli na zastupiteľstve za písací stôl a vybavovali stránky žiadajúce o smetný kôš !!! Podobne nie sú na to, aby sa priživili na kšeftíkoch na komunálnej úrovni !!! Sú tam na to, aby rozhodovali o zásadných veciach samosprávy. A zásadnými vecami sú :
a) stavebné aktivity a ich základná orientácia v meste - tj, či sa bude samosprávny celok rozvíjať, expandovať, ak tak ako, kde akým spôsobom ... Ďalej, ktoré oblasti mesta sa budú a akým spôsobom rekonštruovať
b) ekonomické aktivity na území samosprávy - dtto ako bod a)
c) kultúrne aktivity samosprávy
d) kooperácia s okolitými a ostatnými samosprávami na projektoch vyplývajúcich z predchádzajúcich bodov.

Uvedené body môžu mať podbody, pokiaľ sú dôležité ... Veľmi povrchne toto sledujem, ale mám pocit, že tt je v tomto veľmi vpredu ... Aj keď na samotnom meste to ešte veľmi nevidieť, ale páči sa mi, že za veľmi dôležité a prioritné stanovili ekonomický rozvoj ...

No a som v závere. Nakoľko sú obmedzené finančné a kapacitné možnosti, je potrebné, aby samosprávy stanovovali priority ... Poznám starostov, a asi mám to šťastie, že väčšina starostov, čo poznám, takto rozmýšľa ...
A pokiaľ im poslanci v tomto pomáhajú, tj nevedú žabomyšie vojny, ale majú na zreteli toto, tí starostovia spravidla posúvajú veci dopredu. Mnohokrát napriek tomu, že poslanci im dajú iné priority, ako pôvodne chceli oni !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: eugen 1959 Dovolím si reagovať

Zákon 401 par.10 hovorí
3. Mestskému zastupiteľstvu je vyhradené:
a. uznášať sa na všeobecne záväzných nariadeniach mesta a schvaľovať štatút,
b. určovať zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta a so zvereným majetkom, schvaľovať najdôležitejšie úkony týkajúce sa tohto majetku a kontrolovať hospodárenie s ním,
c. schvaľovať rozpočet mesta a jeho zmeny, kontrolovať jeho čerpanie a schvaľovať záverečný účet,
d. schvaľovať územný plán mesta a celomestské koncepcie rozvoja jednotlivých oblastí života mesta,
e. rozhodovať o zavedení alebo zrušení miestnej dane a celomestského miestneho poplatku podľa osobitných predpisov 1) pokiaľ sa neuznesie, že rozhodnutie o tom prenechá na hlasovanie obyvateľov mesta podľa § 8 ods. 1 písm.a) a okrem prípadu, ak sa o zavedení alebo zrušení miestnej dane a celomestského miestneho poplatku rozhodlo hlasovaním na základe petície skupiny obyvateľov mesta podľa § 8 ods.1 písm.b) alebo požiadavky aspoň tretiny miestnych zastupiteľstiev podľa písmena c) tohto odseku,
f. určovať náležitosti miestnej dane alebo celomestskej verejnej dávky alebo celomestského miestneho poplatku v meste, ako aj rozhodovať o prijatí úveru alebo pôžičky,
g. zriaďovať a zrušovať účelové fondy,
h. vyhlasovať hlasovanie obyvateľov mesta,
i. zriaďovať podniky mesta a rozpočtové a príspevkové organizácie celomestskej povahy,
j. schvaľovať združovanie prostriedkov mesta a účasť mesta v regionálnych a územných združeniach,
k. určovať organizáciu magistrátu mesta, určovať plat primátora a hlavného kontrolóra,
l. schvaľovať poriadok odmeňovania pracovníkov magistrátu mesta,
m. určovať podľa potreby a špecifík mesta zásady ochrany a tvorby životného prostredia,
n. schvaľovať koncepcie a plány rozvoja kultúrneho života v meste a zabezpečovať prostriedky na ich realizáciu.
Žijeme v zastupiteľskej demokracii no žiaľ komunálny poslanci majú veľmi slabý mandát /10 až 20%-ný/. Aj to je výsledok ich neprofesionálnej práce za 20 rokov samosprávnej činnosti. Nepresvedčili občanov o dôležitosti vecí verejných v komunále,pretože sa s nimi stretávali sporadicky aj to len z tými aktívnymi. Pri takom rozsahu schvaľovania pre mesto dôležitých vecí im chýba interakcia s občanom a hlavne komunikácia, ktorá je základom miestnej demokracie. Ako môžu zastupovať a komunikovať, keď majú svoje profesie, ktoré ak chcú vykonávať poctivo im musia zabrať temer všetok ich čas. Ako môžu potom naštudovať a oboznámiť sa s dôležitými rozvojovými projektami keď nepoznajú súvislosti na ktorých oboznámenie je treba veľa času a konzultácií s odborníkmi ? Autori projektov sú rovnako občania aj keď niekedy môžu potrebovať smetný kôš na nepodarené projekty. Súhlasím s prvým bodom Vašej pripomienky.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME