Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učitelia, dajte najavo svoj názor! (podporte petíciu za ...) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

podporil som

podpisal som sa pod peticiu
Drzim palce
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážení kolegovia , zobuďte sa!!!!

Aj petícia, ktorá sa práve rozbieha je svojím spôsobom boj za zlepšenie postavenia učiteľa v tejto prepolitizovanej spoločnosti.
Možno mi to niekto bude zazlievať, ale nesúhlasím s takýmto čiastkovým riešením.......
Všetky body,ktoré tam uvádzate sú pre pánov politikov a ostatnú elitu diskutabilné...je to voda na ich mlyn....
Som jednoznačne za zrušenie kreditného systému.......JE ÚPLNE ZBYTOČNÝ.....
Kolegovia, je to len "vodenie za nos", odďaľovanie skutočného riešenia Vašich problémov, zastieranie neschopnosti našich politikov....
Vy ste nositelia progresu, tvorcovia spoločenského vedomia a nikto si Vás neváži, nikto Vás neberie vážne....
Takto to môže fungovať naozaj len na Slovensku. Prejdite si stránky o hodnotení učiteľov v zahraničí (Rakúsko, Nemecko, Anglicko, ale aj Česko....)a uvidíte rozdiel vo vážnosti učiteľského povolania u nás a v zahraničí a v ohodnotení ich práce (rizikovej)....
Celý kreditný systém je len zavádzanie a odmietanie toho, čo Vám právom a podľa vážnosti povolania patrí....
Zmeniť treba len tarifný systém. Učiteľ má v prvom rade učiť a učiť a učiť.....a nie celý školský rok sa zaoberať vyhľadávaním a navštevovaním školení,ktoré im nič aj tak nedajú okrem tých žalostných kreditov,písaním prác na kvalifikačné skúšky,...atď.,atď........ My už robíme pomaly všetko, len neučíme.... Všetky tieto VYMYSLENINY POLITIKOV sú snahy ako NEZAPLATIŤ UČITEĽOVI JEHO PRÁCU....
Ak niekto vyštuduje pedagogickú fakultu,mal by byť 100%-ne pripravený na prácu učiteľa....
Úprava taríf a tabuliek podľa počtu odpracovaných rokov je jediný spôsob,ako zlepšiť platové podmienky učiteľa.....
Vážení spamätajte sa......petícia je dobrá vec,ale za prepracovanie tarifných platov.....inak budeme stále tam, kde sme.... Zmení sa vláda, zmenia sa podmienky v školstve, zruší sa kreditný systém.....za čo teda vlastne bojujete???
Tarifný systém treba zmeniť a uzákoniť.........
Zastavme už konečne to "VODENIE ZA NOS".......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak

hor sa do nového znenia petície!
Je mi sympatické presvedčenie, že učiteľ má učiť ... Som za.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ja súhlasím,

na druhej strane sa však pýtam prečo sa s tým doteraz nikto neozval? A tým neozval myslím verejne - štrajkom, petíciou a nie vypisovaním blogov, príspevkov. Mne sa takisto celý tento systém v školstve nepáči a keď prišli s tými kreditmi a školeniami, tak som tiež ako prvé reagoval, že učiteľ bude robiť všetko možné, len nie učiť. Tiež by som mal radšej dvakrát taký plat ako mám, ale viem si predstaviť ako by na zvýšenie taríf zareagoval štát. Odpoveďou, že na to nie sú peniaze. Samozrejme, ak sa taká petícia objaví, veľmi rád ju podpíšem, aj do štrajku pôjdem.
Ide o to, že sa snažíme niečo pohnúť a urobiť to konečne aj oficiálnou formou, nielen hundraním a nadávaním, ktoré nič nezmení. Sme si vedomí, že problémov školstva je mnoho a toto je len jeden z nich, ale niekde začať treba a my sme začali. Pokiaľ to rozhýbe učiteľov k tomu, aby začali konečne verejne vyjadrovať svoj postoj k celému systému školstva, tak potom to má zmysel.
Najľahšie je niečo skritizovať, ťažšie niečo vytvoriť. Preto prosím buď podporte našu petíciu, alebo vytvorte lepšiu (nemám problém ju podporiť), alebo poďme štrajkovať. Len sa skrátka musíme zhodnúť na nejakom spoločnom verejnom postupe, lebo závisťou a vzájomným si podkopávaním nôh učiteľa voči učiteľovi nikdy nič nedosiahneme a nezmeníme.
Ďakujem za Váš názor a bol by som veľmi rád, keby sa to Vaše "za čo teda vlastne bojujete" zmenilo na bojujeme. Veď ide predsa o nás všetkých učiteľov! Ja nežiadam niečo pre seba, ale pre celý učiteľský stav!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Petícia za zrušenie kreditného systému

P. kolegovia,
som rád, že sa rozbehla petícia za zmenu kreditného systému....
Je to znak toho,že nespokojnosť pedagógov rastie a už sa hádam niekam pohneme.....
P.Baňas, vážim si Vás za to,že ste ten,ktorý konkrétne s niečím vyšiel.....
U nás na škole sa petícia stretla so záujmom a samozrejme mnoho kolegov to podporuje, ale celkový dojem z toho je, že petícia áno, ale každý sa pýta, ČO ĎALEJ???
Je to len nejaký krôčik k tomu , aby si nás politici všimli.... Je to len ďalší malý krôčik, aby sme sa niekam posunuli,ale naozaj len malý.... Pre politikov diskutabilný....
Tu pomôže len niečo radikálne o čom sa nebude dať veľmi diskutovať a chytať za slovíčka...
To radikálne je okamžité zrušenie dehonestujúceho kreditného systému a úprava tarifných platov, ale nie taká akú slávnostne vyhlásil na stretnutí vo V.Tatrách p.Gašperan - o 0,5 %. TO JE VÝSMECH...... NESKUTOČNÁ AROGANCIA.... Dokedy ešte budeme toto znášať???????
Treba pripraviť petíciu za okamžité zrušenie kraditného systému a zvýšenie tarifných platov učiteľov minimálne o 30%!!! A neuvažujte o tom,že je to nereálne... Ak uvažujeme o pomoci Grécku, tak peniaze sú aj na učiteľské platy......
S pozdravom Juraj Linhart
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

S týmto názorom úplne súhlasím, som proti kreditnému systému!!!!!!!!!!!!!! V kreditnom systéme vidím veľkú nerovnosť v ich získavaní........veď si len predstavte jednotriednu málotriedku..........kedy, ako a kde má jeden učiteľ "naháňať" kredity.......a bez nich nemá nárok na zvýšenie platu?....vari si za svoju prácu nezaslúži žiaden postup "lebo nemá kredity????????"....pán minister, aj Vy ste sa k výške svojho platu dostali cez kredity?????????????????
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zvýšenie tarifných platov

P.Banaš,
ospravedlňuje sa za vetu: "za čo teda vlastne bojujete" . Jasné, že to nebolo tak myslené....že ja sa dištancujem od petície. Aj každý čiastkový boj za ocenenie práce učiteľa je bojom..., ale tak ako som povedal, všetko predostreté bude pre p.politikov DISKUTABILNÉ......
MY MUSÍME ŽIADAŤ RADIKÁLNU ÚPRAVU TARIFNÝCH PLATOV!!!!!!
Dany23,
presne toto som mal na mysli....
Tu existuje jedna jediná cesta a tou je radikálne riešenie - žiadanie zvýšenia tarifných platov pod hrozbou celoslovenského štrajku učiteľov. Ale nie zvýšenie o 2-3%. To, ako nám doteraz dvíhali platy je výsmech tejto spoločnosti - jednoducho nás stále VODIA ZA NOS....
V minulosti boli chabé pokusy o nejaké pohrozenie, ale už vtedy niektorí kolegovia vyjadrili pochybnosti, že čo budú deti robiť, a mali by sme ich mať v škole,ale neučiť atď....atď......
My nesmieme brať ohľady na deti,....práve naopak - rodičia budú tí, ktorým možno začne záležať na tom, kam to dieťa dajú, ak nemôže byť v škole......
Štrajk musí byť rázny a nekompromisný,aby to vedelo aj zahraničie,.......aby toho boli plné médiá......
Má to jeden zádrhel.....chce to čo najrýchlejšie vytvoriť silný prípravný výbor, ktorý by zastupoval učiteľskú organizáciu (napr.Stavovská učiteľská organizácia,.... Organizácia za práva učiteľa...., atď.... Možno treba zistiť,ako to funguje v zahraničí.... Tam sú odbory funkčné, u nás sú už roky MŔTVE......
Mimochodom....kto je to ten Gašperan????????? Nie je to sekretár nášho p.ministra????:D:D:D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

100%!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zrušiť, nie revidovať

V prvom rade by som rád poďakoval kolegom, že sa do petície vôbec pustili. Obludnosť prijatého zákona presahuje všetky medze. Avšak petícia nepostihuje všetky krivdy. Zákon je nespravodlivý (napr., absolvované školenia neuznáva), urážajúci (napr.,nie sme dostatočne kvalifikovaní na svoju prácu) a absurdný (napr. absolvovaním kurzu lyžovania, curvingového lyžovania a snowboardingu zo mňa kvalitnejší učiteľ dejepisu nebude.
Plne súhlasím s príspevkom - učiť a nie zbierať kredity. Hodnotiť prácu a nie schopnosť odsedieť školenia.
PRETO TREBA ZÁKON-SYSTÉM ZRUŠIŤ, NIE REVIDOVAŤ.
Určite je zložité obsiahnuť všetky problémy učiteľov a školstva, chýba nám jednotný komunikačný priestor. Zastrešujúca organizácia, asociácia. Odbory to nezvládajú. Možno Učiteľská rada?
Veľa úspechov všetkým učiteľom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

SÚHLASÍM!!!

V niektorom z mojich príspevkov sa pýtam: "Kto je Gašperan???" Čo sú to odbory??? A akú funkciu vôbec plnia???? Ak neplnia to,čo by mali, treba ich zrušiť......a založiť učiteľskú organizáciu, ktorá bude bojovať za práva a ocenenie učiteľa v tejto macošskej spoločnosti....
Jednoznačne treba ZRUŠIŤ KREDITNÝ SYSTÉM.........
Učiteľ má byť ohodnotený za to čo a ako odučí....a nie za to , či niekde absolvuje školenia na získanie pochybných kreditov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

100% súhlas, ZRUŠIŤ

kreditný systém je oblbovák, vodenie za nos, oddiaľovanie zvyšenia platov. Navyše nie sú vytvorené na to ani podmienky, nič.
100% súhlas je to vodenie za nos, som za ZRUŠENIE tohto nezmyslu .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

Aj ja to podporujem. Len dúfam, že po voľbách už tam nebude ten hlup...ák na ministerskej stoličke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nepridám sa ,lebo

Pokial bude tolko učitelov ako je ,može aj polovička odíst a nič sa nestane . Keby dali učitelia výpovede a začali by odchádzat ,chýbali by ,tak by sa platy zvýšili ,ale pokial bude ako doteraz každý 2.-hý vysokoškolák učitel nezmožete nič. Je to jednoduché ,učitel má malý plat ,dá výpoved a pojde tam kde mu daju za tu istu prácu vyšší plat . Len kde pojde, ked vie robit len podla osnovy a príkazov ,či vysvetlení ?No a kde inde by sa uplatnila taká "sebranka " ako Kotleba,Mikla ,Tomanová ,Weiss,Gašparovič,Fico ....atd ako v učitelskej profesií?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyborna logika - takze kde zoberieme novu generaciu kvalitnich ucitelov? Ak chcem dobre vykonanu odbornu pracu, tak proste musim dobre zaplatit odbornika. To je myslim jednoduche pravidlo, ktore plati vsade. A ak je ucitelov taka kopa, tak je to len lepsie - lebo na tie dobre platene pozicie sa bude chciet dostat vela ludi. Tj. mozem si vyberat. Za ten zobracky plat, co momentalne nukaju novemu ucitelovi, zoberies kazdeho kto sa nahlasi..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Harabín je právnik a teraz mám

všetkých právnikov hodnotiť podľa toho? Jednoducho príklady, ktoré ste uviedli sa dajú aplikovať na každú jednu profesiu. V každej nájdete šikovných aj neschopných ľudí. A to, že je učiteľov veľa, nie je problémom tejto petície. Je to problém celého vysokého školstva, ktoré vyprodukuje každým rokom obrovské kvantum nielen učiteľov, ale aj právnikov, ekonómov, inžinierov, .... Jednoducho preto, že sa berie na vysoké školy nezmyselne mnoho ľudí, ale opakujem, to je problém nášho vysokého školstva, nie tejto petície.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jedna priateľka pracuje v metodickom centre, druhá v pedagogicko-psychologickom centre a poviem vám, že je to oveľa horšie ako autor napísal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aj tak nechápem ,

prečo sa autor bráni otvorenej hodine ,skuškam pred komisiou ,ved to je normálne obhájit si svoju pravdu ,či sa chce len zabetonovat vo svojej profesiií bez možnosti kontroly?Vkaždej profesiií ak si chceš rozšírit obzor musíš robit nové skušky ,previerky...ak nespravíš prídeš o peniaze a aj prácu ,tak fakt nechápem o čo išlo autorovi .

P.S. Nie som učitel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hoci

sa petícia týka iba riešenia platových problémov, ktoré reformna prináša učiteľov (pričom následy si odnáša najmä vyučovací proces a žiaci), podporím ju.

Nechápem to tak, že učitelia sa bránia otvoreným hodinám a prehodnocovaniu práce, ale začínať po VŠ s platom necelých 500 Eur v hrubom , je naozaj výsmech. Ke´d bude brigádovať v dvoch firmách, zaplatí si povinné odvody ,bude na tom finančne lepšie.
Učiteľ má učiť, jeho výsledky majú byť posudzované výsledkami jeho žiakov. Podľa výseldkov žiakov, ich účasti v olympiádach, súťažiach, reprezentácii školy , či ďaľšom uplatnení v prijímacom konaní by mali byť vyplácané pohyblivé zložky mzdy. Výsledky, spokojnosť žiakov a rodičov by mali byť meradlom úspešného učiteľa. Nie nejaké úradnické krysy a z ministerstva a vyšších územných celkov, ktorí nemajú šajnu, o čo ide. Navyše, jedna hodina sa dá naozaj odučiť vzorovo, je možné na ňu dôsledne pripraviť i žiakov, na druhej strane, kto chce psa biť (a potrebuje oné miesto pre svojho známeho, ktorý práve končí VŠ), palicu si nájde.

Žiaci by mali byť hodnotení priebežne - napr. raz za štvrťrok by učiteľ zhodnotí prácu každého žiaka a kompletná správa by bola odoslaná rodičom mailom ,prípadne umiestnená na nete, ako elektronická žiacka knižka. Výrazné problémy by mali byť riešené bez odkladu aj v spolupráci s vedením školy. Proste upozornenia o tom, že žiak zaostáva, neučí sa, vyrušuje, je drzý, nesústredený a pod. Malo by to oveľa väčší efekt ako naháňanie jednotlivých učiteľov počas konzultácií po ZRPŠ. V závažných, opakovaných prípadoch aj vylúčenie zo školy a umiestnenie v diagnostickom centre (kedysi polepšovňa).

Každý normálny rodič ( a je ich naozaj väčšina) si želá, aby jeho deti dosahovali dobré výsledky, aby ich škola bavila, aby si vypestovali pracovné návyky, aby zodpovedali za výsledky svojej práce a vedeli sa v živote uplatniť.
Ibaže momentálne je vyučovanie pravidelne prerušované kadejakými voľnami a prázdninami, prijímačkami, maturitami, polrok sa uzatvára min. o týždeň skôr, lebo treba vyplniť 300 tlačív na ministerstvo, a tak vyučovací proces prebieha vo vlnách stresu a naháňania, alebo ničnerobenia. Nehovoriac o tom quante zbytočných podrobných informácií, ktoré majú žiaci nasať, namiesto toho, aby sa učili používať logiku a zapamätali si tak podstatu na celý život.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

výsledkom práce učitela ,je

To kolko žiakov sa zaraz po ukončení školy uplatní .Nejaké olympiady a iné....Učitelia by mali dostávat paušálný plat a doplatok po prijatí a ukončení školy .Ostatní po zamestnaní absolventa v praxi. Ináč produkuju komunistické ,nepredajné výrobky ktoré nikto nechce .....Sutažit možu ako ...ale hlavné je kto vyhrá a presadí sa ináč je to zbytočná škola . A ukončit pedagogicku VS a íst robit potom au-pair do Anglicka ,nezaplatil by som tým učitelom nič ,ich výrobok je vyhodený na smetisku....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a nechcel by si od učiteľa

aby s odmenou čakal, kým jeho žiak splatí hypotéku a úspešne vychová svoje deti?

To, koľko žiakov sa po ukončení školy zaraz uplatní, nezávisí iba od práce učiteľa. Na ministerstve príslušného rezortu (podľa odboru, v ktorom sa má uplatniť) by potom nemohli brať platy nikdy. To je to isté, ako keby si mal celý život zodpovedať za svoje deti, za to, či sa im darí a v prípade ,že sa im nedarí, alebo načas ostanú nezamestnaní, mal by si ich mal živiť... Alebo v prípade, že by spáchali trestný čin, mal by si byť stíhaní zarovno s nimi.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME