Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Všetko zverejniť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Len aby Vám ten entuziazmus po voľbách

nevyprchal. Nekritizujem, len si dovolím byť trochu skeptický, vzhľadom na to, čo všetko tu už bolo pred voľbami sľúbené a nesplnené. Mám na mysli reálne sľuby, nie vyslovené populizmy, o ktorých každý z mozgom v hlave vie, že sú nesplniteľné. Toto však reálne splniteľné podľa mňa je. Vidím tu však ešte jeden problém, zacitujem: "Dozaista sa potom nájde dostatok šikovných analytikov, ktorí tieto údaje s nadšením premenia napr. na prehľadnejšie tabuľky a grafy presne šité na mieru potrebám širokej verejnosti." Tu vidím riziko, že sa určite nájdu aj "šikovní" analytici, ktorí si čísla prispôsobia obrazmu svojmu. Je ale pravda, že podklady bude mať k dispozícii každý, tak si to môže overiť tiež, ak vie a ak chce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rozdiel je mozno aj v tom, ze nepisem o slube, ale o mojom svetonazore nezavislom na aktualnej urovni entuziazmu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nečítal som Váš volebný program

a ak je to teda naozaj len Váš osobný názor a nie súčasť volebného programu vašej strany, tak som sklamaný. Načo to potom bolo dobré? Kde nájdem volebný program vašej strany? Mám jasno v tom koho a prečo určite nie, ale ešte nemám jasno, koho zo zbytku a prečo áno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi sme sa nepochopili :) Som spolutvorcom volebneho programu SaS (http://www.120napadov.sk) a priamo zodpovednym za jeho kapitolu Boj proti korupcii (http://www.120napadov.sk/boj-p...). Moj predosly prispevok bol o tom, ze ak je niekto od svojej podstaty zasadovy, nemusi Vam slubovat, ze zasadovy bude. Bez ohladu na to, ci budem v exekutive, v parlamentne alebo mimo parlamentu, neprestanem tvrdit, ze verejne veci jednoducho musia byt verejne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kamil, very good...

jednoducho, jasne a pekne napísané. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zodpovednost

problem je ovela vacsi a je niekde uplne inde. vinnik nikdy nie je potrestany a ani nebol potrestany. ODVOLANIE z funkcie totiz nie je trestom, najma ak je o par dni alebo tyzdnov dotycny uradnik posunuty na ine teple miesto. takze zverejnovanie nam velmi nepomoze, pretoze ti, ktori kradnu sa nebudu hanbit ani ked im to dokazeme, lebo im nemozeme nic urobit. takze navrh treba poriadne dopracovat o trestnu a financnu zodpovednost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlas, ale to už by si chcel

od politikov priveľa, podľa mňa. Stačí si spomenúť, ako ťažko sa vzdávajú príliš široko poňatej, a teda nezmyselnej poslaneckej imunity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podľa môjho názoru by bolo predsa

len lepšie mať možnosť v prípade záujmu alebo potreby požiadať o informácie a mať zaručené právo dostať ich. Neverím tomu, ale môžem sa mýliť, že je v republike toľko úchylov, ktorí so záujmom sledujú aj to, koľko toaletného papiera ten ktorý úrad alebo ustanovizeň zakúpila..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To právo predsa máš už aj teraz

v podobe tzv. infozákona. Ide však o to, ako to autor napísal, že musíš vedieť presne sformulovať otázku; tvoja požiadavka musí byť teda konkrétna a jednoznačná. Prečo by som mal byť úchylom, keď chcem mať možnosť vidieť všetky texty zmlúv, ktoré za svoje volebné obdobie uzatvorila napríklad nejaká samospráva alebo štátna firma? Tu nejde o to, aby sa niekto "odbavoval" na kritizovaní všetkých zmlúv so všetkými dodávateľmi, ale o to, aby si bol každý verejný činiteľ vedomý toho, že zmluvu ním odobrenú a uzavretú bude mať možnosť vidieť každý. A nie každý je amatérom, či úchylom. Druhou stránkou veci (vlastne nedostatkom) je, že čo z toho? Ak nebude existovať mechanizmus vyvodenia inej zodpovednosti (trestnoprávnej) ako len personálnej, tak to až také účinné príliš nebude. Viď všetky doterajšie škandály za posledné 4 roky a ich dôsledky, v trestnoprávnej rovine = 0, v personálnej = minimálne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepovedal som, že infozákon je dobrý..

Povedal som, že podnet na zverejnenie informácie má pochádzať od toho, kto má o informácie záujem. Požiadavka nesmie skončiť nezdarom. To je všetko.
Tvoj záujem vidieť všetky texty zmlúv, ktoré za svoje volebné obdobie uzatvorila nejaká samospráva nekomentujem..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bude mu,, adrenalínovým zaážitkom,,?

Ja si myslím,že nebude ,lebo vo vytváraní zmlúv s rôznymi ,,výhodami,, sú naši politici majstri sveta!
Navonok sa to prezentuje ako super ponuka s navrhnutými rôznymi výhodami,ktoré potom postupne s časom vyprchajú...zmenila sa doba, kríza, etc. slovom,dosť blábolov na ospravedlnenie a ešte z toho vyjde ten pacient s výhrou.
Kto bude takýchto ludí žalovať? Má niekto peniaze na prípadný prehratý proces? A ak aj prehrá,po rokoch samozrejme,ten lapaj už bude za vodou...
Záver: tie povinné informácie budú zaiste lepšie ako nič,ale je to len malý krôčik pre slovač na ceste k svetlejším zajtrajškom.
Na okraj: skúšobným kameňom pre SaSmanov bude presadenie zrušenia imunity polittričiek na hradnom vŕšku,ak ani to nedokážu,môžu si svoje fidlátka zbaliť!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skúšobným kameňom

bude najmä referendum, v ktorom o tejto otázke (imunita poslancov) budú rozhodoť sami ľudia. Na jeseň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemúdra predstava

Koľkých ľudí by bolo potrebné zamestnať, aby uverejnili na internete všetky papiere, ktoré vyprodukuje štát?
Máš aspoň minimálnu predstavu čo všetko by tam bolo treba uverejniť?
Malá ukážka: stavba strednej veľkosti, povedzme za 4 milióny eur. Uverejniť verejné obstarávanie? No problemo, nejakých 150 strán textu x počet uchádzačov vo verejnom obstarávaní (ak je 6 uchádzačov, tak 900 strán) + niekoľko protokolov o zasadaní komisie, korešpodencia, vyjasňovanie si okolností o cenách a tak podobne, zhruba ďalších 300 strán textu. Uverejniť zmluvu? No problemo, nejakých 15 strán textu plus niekoľko dodatkov pribúdajúcich cca 2x ročne. Plus súťažné podklady, pretože zmluva sa na ne odvoláva (viď predchádzajúca poznámka o verejnom obstarávaní). Plus projektová dokumentácia stavby, nejakých 25 kilogramov výkresov, technických správ, špecifikácií, rozhodnutí a bohvie čoho ešte. Potom počas realizácie prác prikladať faktúra, revízie, zápisy z kontrolných dní, rozhodnutia úradov a tak ďalej, a tak ďalej.
(to bol jeden príklad nie príliš veľkého obstarávania. Sú aj obstarávania veľké, kde sa množstvo dokumentov ráta na stovky kilogramov, nie je ich príliš veľa. Okrem toho sú však ešte aj obstarávania miniatúrne, za pár tisícok, ktoré sa každé zmestí do jedného fascikla. Aurát je smola, že sú ich desaťtisíce)
Kto toto všetko zavesí na internet? Predpokladám, že bude potrebné vytvoriť špeciálny Úrad pre vešanie. Je otázne akú bude musieť mať kapacitu, koľko ľudí bude musieť zamestnať a koľko bude stáť peňazí, KTORÉ PLATÍME MY VŠETCI (nemohol som si túto krásnu frázu odpustiť). A či budú náklady na vešanie adekvátne úsporám, ktoré zriadenie Úradu pre vešanie prinesie. A či budú tie prachy stáť za to, že niekoľko zvedavcov bude môcť nakuknúť do každej faktúry - čo môže prakticky aj dnes, ak je jeho požiadavka v súlade s infozákonom.
Amen.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To chceš povedať, že všetky tie

X strany textov zmlúv, rokovaní, korešpondencie, súťažných podkladov a pod., sa klepú na písacích strojoch? Predsa všetko, ešte aj tá projektová dokumentácia je v elektronickej podobe. Zavesiť na net niečo, čo už existuje v el. podobe, je práca na pár minút, takže nekomplikuj to, čo komplikované nie je. Problémom môže byť len štart, t.j. výber vhodných softvérových aplikácií, redakčných systémov a pod., kde sa to bude "vešať" a diskových kapacít na serveroch. Potom je to vždy už len otázka doslova pár minút, prilepiť tam niečo aktuálne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pečiatky orgánov, ktoré schvaľujú dokumentáciu, v elektronickej podobe nie sú a nie sú tam ani podpisy schvaľovačov.
Ručne sa podpisujú zmluvy aj faktúry.
Ručne sa robia a podpisujú aj niektoré zápisy.
Okrem toho elektronickú podobu čohokoľvek je veľmi jednoduché zmeniť k obrazu svojmu, oveľa jednoduchšie, ako formu papierovú (ergo oskenovanú).
Chceš uverejňovať neoverené a spochybniteľné dokumenty?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je dost podstatny rozdiel medzi " nezverejnenim" a "falsovanim". Zatial, co jedno podlieha iba spravnemu priestupkovemu konaniu, druhe je bezpochyby trestnym cinom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je dosť podstatný rozdiel v uverejnení dokumentov a v uverejnení dokumentov v elektronickej podobe.
Práve preto sa súťažné podklady pre verejné obstarávanie neposkytujú v elektronickej podobe a práve preto sa súťažné ponuky vyžadujú (prekvapujúco) v podobe papierovej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je mi jasne, co tym chces povedat. Co sa tyka verejneho obstaravania, na vestniku verejneho obstaravania bude v elektronickej forme zverejnene vsetko tiez, vratane nevitaznych ponuk. Nemusi sa ti pacit moj pohlad na transparentnost, ale nerob si iluzie, ze ho zmenis :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vestník VO je len pár riadkov na jedno obstarávanie a rozsahom je s tebou požadovanými materiálmi NEPOROVNATEĽNÝ.
Zo zúčastnených (a nevíťazných) ponúk môže byť podľa doteraz platnej legislatívy uverejnená iba CENA, nič viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Precitaj si prosim ta celu moju kapitolu programu a potom mozno diskusia bude aj k veci :)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME