Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

P.R.avda o predražení diaľnic (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Čaro nechceného

Som veľmi rád, že si sám od seba dospel k záveru, že vzájomné porovnávanie cien výstavby diaľnic je v princípe blbosť. Tvrdil to okrem iných aj šéf NDS na včerajšej tlačovke. Neviem, či by si k tomu istému výsledku dospel i v prípade, keby z porovnaní vychádzali ceny slovenských diaľnic nepriaznivo, ale túto teoretickú možnosť nechajme teraz bokom.
Teraz by ale bolo možno vhodné položiť nasledovnú otázku: z čoho vychádzajú kritici, ktorí tvrdia, že ceny diaľnic na Slovensku sú NIEKOĽKONÁSOBNE DRAHŠIE oproti iným európskym krajinám?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keďže posledná

otázka bola myslená zrejme vážne, tu je odpoveď (ak niekde urobím chybu, rád sa nechám opraviť):

Podľa stránky NDS na práce 3. balíka PPP projektov boo uvažované:
úsek Višňové- Dubná Skala 8110 metrov, 720,01 mil. eur,
Lietavská Lúčka Višňové 5400 metrov, 254,26 mil. eur,
Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka 11317 metro, 474,43 mil. eur,
dialničný privádzač LL - Žilina 4850 metrov, 92,5 mil. eur.

Ceny s v cenovej úrovni roka 2008 bez DPH.

Spolu kilometrov: 29,677. Suma spolu 1541 miliónov eur, čiže 1,5 miliardy eur.

Na 1 km vychádza 51,9 miliónov eur, t. j. 1,5 mld. SKK. Bez DPH.

Kde mám chybu?

Tretí balík PPP bol/bude podpísaný na 8,5 mld eur.

Ešte: http://kamilkrnac.blog.sme.sk/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte doplním:

Nakoniec bola cena za výstavbu stanovená na 1,99 mld. eur.
http://openiazoch.zoznam.sk/in...

A našiel som zaujímavý príspevok v debate na pravda.sk od xwing (nepreveroval som to):

Podľa správy www.telecom.gov.sk/pk/071741/priloha_3.rtf, pričom podobný údaj som našiel v rozpočte na rok 2009, sú ročné výdavky štátu na opravu a údržbu všetkých úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá v SR cca 34mil.€ za rok, čo je za 30 rokov cca 1mld€, po zohľadnení priemernej inflácie dajme tomu 3% ročne to je 1,6mld.€ za všetky diaľnice a rýchlostné cesty SR v danom roku (vyše 500km).

Tu - na spomínaných úsekoch - sa za "údržbu" zaplatí za 29 km 6,6 miliartdy eur.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Výdavky za údržbu stavby sa bežne uvažujú v percentách celkovej hodnoty. Pohybujú sa v rozpätí 3-9% ich hodnoty. Neviem odkiaľ si vyčítal tie údaje, ale dozaista ani ty sám nevieš čo je v nich obsiahnuté. Sú tam započítané materiálové náklady? Mzdy? Opravy a rekonštrukcie? Čo všetko?
V úvahách o nákladoch za údržbu ťa upozorním na jednu pomerne hrubú chybu - zabudol si zvážiť rastúce mzdy zamestnancov údržby. To, že sa budú zvyšovať aj materiálové náklady alebo ceny energií asi ani nestojí za zmienku.
Nakoniec: nezabudol si na fakt, že stavby sú financované z bankových pôžičiek, u ktorých treba platiť aj úroky?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

AD Nakoniec: nezabudol si na fakt, že stavby sú financované z bankových pôžičiek, u ktorých treba platiť aj úroky?

takze je tam dlh slovenskej republiky? Preco ten dlh teda fico odmieta pripocitat ho k ostatnym dlhom?

Nemal by si takto otvorene spochybnovat slova majstra fica, lebo ta vybaca po zadocku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To nie je výmysel slovenskej vlády, je to uplatňovanie metodiky EU.
Skús svoju otázku adresovať euroúradníkom, určite ti ochotne a s radosťou odpovedia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak to sa mylis
-
podla eurouradnikov to nie je dlh, ale potom to nema co robit vo vypocte ceny
-
tak sa rozhodni 1) bud to nie je dlh, a potom to nema co robit ako polozka zmluvy a nema sa to pouzit ako argument pre cenu, alebo 2) to je dlh a ina firma je iba prietokovy ohrievac
-
-
musis sa rozhodnut a nemal by si argumentovat pozickou, ktoru musime splacat, lebo ta tvoj idol napadne ako neproiate statu. A to by takeho komunistu ako si ty iste zarmutilo.
-
najprv rozmyslaj, potom pis.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja sa mám rozhodovať o posudzovaní verejného dlhu Európskou úniou? A dokonca sa MUSÍM rozhodnúť?
To ti ktorý komik poradil, že sa máš obrátiť na mňa? Alebo žeby si to vymyslel úplne, ale úplne sám?
Máš smolu, ja som kompetentný iba udeľovať výnimky zo zákona o zachovaní hmoty a energie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kde máš chybu?

Chybu máš v metodike oceňovania.
Ceny za 1 kilometer, ktoré cituješ v článku sú CENY STAVEBNÝCH PRÁC. Ocenenie, ktoré predvádzaš tu, sú CELKOVÉ NÁKLADY - to znamená predprojektová a projektová príprava, inžiniering, výkupy pozemkov, prekládky sietí, kompenzácie dotknutým občanom, samosprávam či organizáciám, prieskumy, a čo je viem čo všetko ešet. Až nakoniec k tomu prirátame STAVEBNÉ (alebo realizačné) NÁKLADY spomenuté v úvode.
Metodika oceňovania (čo sa CELKOVÝCH NÁKLADOV týka) je u rôznych štátov natoľko rozdielna, že porovnávať celkové náklady je úplne zbytočné.
Ak by si chcel ešte niečo vedieť, tak sa pokojne spýtaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

drsna pravda...

ale mam zlepsovak, ako desatnasobne zlacnit dialnice: stavat ich cele na mostoch....
samozrejme za predpokladu, ze tis. v tabulke je preklep a ma to byt mil. - inac by islo o 10000-nasobnu usporu a cele ficodialnice by sme dostali za par melonov. co by asi sudruhovia neprezili, lebo by sa im primerane scvrkla provizia a ani par holoritnych bilbordov by za nu nepostavili...
btw, ak ste niekto registrovany na diskusiach v pravde, hodte tam link na tento blog. hoci podla urovne diskusie pod tym clankom je to hadzanie peral...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dovolím si upozorniť ťa, že údaj o cenách mostov nepochádza od NDS. SITA si ho odniekiaľ vycucala.
overiť sa to dá napríklad na stránke NDS, tam sa ceny za mosty a tunely neuvádzajú a všetky ceny sú prepočítané na eurá.
Toto je zároveň aj reakcia na tvrdenie z blogu, ktoré vehementne obhajuje názor, že sa vyjadruje k PR článku NDS a nie k info z dielne SITA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Vládna atrakcia rokuje aj tam, kde nič nie je! 286
  2. Rudolf Pado: Liptovská Mara: ak nás zabijú, čo bude potom? Ďalšie rozpútané peklo? 123
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Funkcionárka z policajného prezídia lustrovala v databázach priateľky exmanžela 100
  4. Rudolf Pado: Makači čistia Liptovskú Maru 58
  5. Karel Dvořák: Pomaľované vtáča – prehliadka zvrátenosti? 57
  6. Maroš Chmúrny: Neúspešný týždeň jedného kapitána 55
  7. Mária Vrška: Matej z Kanady 50
  8. Miro Jankes: Hincové plesá a ešte kúsok vyššie 29
  9. Martin Ondráš: Bezpečné potraviny sú povinnosť, nie odmena pre voliča 28
  10. Peter Mrázik: V Jaguar Land Rover sa neuspokojíme, preto opäť vstupujeme do kolektívneho vyjednávania 24

Rebríčky článkov


  1. Peter Mrázik: V Jaguar Land Rover sa neuspokojíme, preto opäť vstupujeme do kolektívneho vyjednávania
  2. Milan Rousek: 32. Líný poručík
  3. Milan Lacúch: Asertívne jednanie z duchovného hľadiska
  4. Olívia Lacenová: Podhodnotená platina si razí cestu nahor
  5. Radoslav Valkovič: Olov Svedelid: Podozrivý zmizol
  6. Milan Rousek: 31. List z říše záhad
  7. Štefan Vidlár: Len malé zamyslenie sa k sviatku Sedembolestnej Panny Márie
  8. Vladimír Prokeš: Cesta smíření přes Moravu na Slovenský Národný Pochod - SNP
  9. Jozef Kovalík: Mužom pravdy
  10. Július Kovács: Lámanie chleba tento utorok v parlamente

  1. Kam odchádza Robert Fico a prečo je jeho odchádzanie škaredé
  2. Sexuológ: Nie je v záujme evolúcie, aby mali štyridsaťroční starci a stareny deti
  3. Bugár odkázal Kiskovi, že nemá vynášať, lebo sám zle dopadne
  4. Začína sa matka všetkých vojen? Ako môže dopadnúť kríza na Blízkom východe
  5. Rada "vyhýbajte sa stresu" je nanič, vraví psychiater
  6. Fanúšik kopol do hráča. To som ešte nezažil, tvrdil Halilovič
  7. Drucker ešte ani nezačal a ubúdajú mu možní partneri
  8. Ak netipujete, hokej neuvidíte. Nesťažujte sa, odkazuje Lintner
  9. Župan dostal od Rašiho stopku na zasadnutie vlády v Čani
  10. Nehoda na diaľnici na Spiši má jednu obeť, ďalší ľudia sa zranili

  1. Nádej zachrániť čo len jediný život stojí za zmenu zákona
  2. Obvinenie Kisku je na stole. Čaká sa len na vhodný čas
  3. Kočner v Threeme: Bödör mu robil spojku na špeciálneho prokurátora Kováčika
  4. Kiska otvorene o konflikte s Ficom: Detaily jeho vydierania!
  5. Fero Múčka: Štyri roky Postoja. Aj za život
  6. Kázeň biskupa Feketeho na púti k Sedembolestnej Panne Márii v Šaštíne.
  7. Za potratmi sú často dôvody, ktoré by väčšina spoločnosti neuznala
  8. Tisíce ľudí v Prahe protestovali proti umelým potratom: Vystúpil aj Saša Vondra
  9. Manifest Národného pochodu za život 2019
  10. Súd rozhodol, že pozastavenie činnosti britského parlamentu je zákonným krokom

Už ste čítali?