Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Doom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

IDDQD
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lepšie si to vystihnúť nemohol :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

IDKFA :)
IDBEHOLD"X"
ale aj DNKROZ a DNSTUFF bola fajna klasika :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie som občas napísal tiež, ale on to myslel inak - iddqd bol kód na nesmrtelnost, čiže s toho pramení čo? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dobre som si zaspominal :)
ked som prvy krat videl u kamosa doom 1 a kukal som s otvorenymi ustami co to je...
potom som sa doma na mojej starej 386 20MHz snazil pustit doom2 a slo mi to s uzasnym framerate cca 3fps :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

ja som mal 6 rokov a prva hra ktoru som v zivote videl bol Aladin a ked som videl ako po dohrani sa chlapec prepol do DOSu, moja 6 rocna dusa videla cely nepochopeny vesmir, ze je nad ludske usilie rozumiet tomu co vsetko je na tej modrej obrazovke :) a co to znamena
a potom ked som o skoro desatrokov neskor dostal vlastny pocitac som sa naramne zabaval ked som videl mojho mladsieho brata, ktory mal vtedy UZ 8 rokov ako sa pokusa zoznamovat s pocitacom a hrat na nom hry, ked s dvoma rukami riadil 4 sipky a ked chcel skocit posuval ruku cez pol klavesnice :) a ked strelit tak mu trvalo niekolko sekund kym oboma rukami mysku dostal na spravny ciel, dnes ma 18 a ked pridem na navstevu domov tak ho vidim hrat multuplayer ci onlinovky pomaly so zavretymi ocami
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som mal tuším dvanásť? A aj na Aladina si dobre pamätám, lepšia plošinovka v tej dobe na pc hádam nebola.
Čo sa týka nových hier, tie ma akosi nechytajú, hmm.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no neviem preco by sa pri wolfovi nedalo hovorit o 3d. jediny rozdiel oproti nemu a doom je v tom, ze doom pridal pohyb v zvislej osi (poskakovanie, ale bez pohladu nahor/nadol). Inak to boli velmi podobne hry, vratane toho enginu. Ak pojdeme do detailu, tak v podstate ani Doom1/2 nebol skutocny 3d-engine, len 2d engine s objektami reprezentovanymi spritmi, ktore neboli s mapou nijako zviazane...

"...po vypustení jeho shareware verzie si prišli k toľkým peniazom..."
heh, este nikto si nikdy neprisiel k peniazom po tom, co vypustil shareware-verziu! Az ked vypustil platenu verziu, ktora sa samozrejme musela predavat...

"...sa zapísal do kanálov hernej histórie už navždy..."
LOL, do analov! nie kanalov... :-D

"...Doom 3 napriek všetkej svojej nespornej kvalite nemohol predčiť svojich predchodcov. Prečo? Jednoduchá odpoveď! Vyšiel v skutočne zlý čas..."
Naopak, D3 vysiel v uplne spravny cas! id sa totiz medzicasom preorientovalo s vyroby "koncovych" hier na licencovanie enginu, a D3 sluzil na prezentovanie idtech4, ktory musel byt nadcasovy, ak mal byt atraktivny pre softwarove firmy. Treba ale povedat, ze ten slavny idsoft sa riadne sekol v grafickej platforme (opengl), a idtech4 nedosiahol nikdy taky uspech v licencovani, ako idtech2 (quake2), idtech3 (quake3arena), alebo konkurencny unreal2-engine (ten uz bol myslim directx, na rozdiel od unreal1/glide).

Pokial ide o film, tam som ovela viac kritickejsi. Je to doslova tretotriedny brak, a to je este pochvala. Ten namet mal potencial na podstatne lepsi film. Este aj ta "1st-person" sekvencia bola velmi slaba. Napriek pocetnej fanusikovskej zakladni bol ten film aj komercne prepadak, a tusim si nezarobil ani na naklady. Vdaka aspon za to, ze sa ani nepokusali natocit pokracovanie, ktorym sa pri uvedeni filmu "vyhrazali"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

zasadny rozdiel je, ze Doom, Heretic, DukeNukem, Blood, Hexen, Root (Quake, Unreal...) mali atmosferu, fajne pochmurnu, co Wolfovi chybalo, taka ta rozmanitost, psychadellicke levely a monstra
dokonca aj remake Wolfa to uz pochopil :) v Return to Castle Wolfstein a ostatnych pokracovaniach

podla mna bol Doom 3d, aj ked to 3d bolo formovane prostrednictvom 2d editora, vyvysene a znizene miesta sa tam definovali 2d sposobom rovnako ako aj typ a podobne (dalo sa tam skocit, aj spadnut z niecoho a nevyliezt, boli tam aj vytahy)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

a podla mna medzi Doomom a Doom3 bol tu priekopnik este HalfLife s mnohymi klonmi a potom dalsie priekopnik hlavne co do grafiky Doom3vsHalfLife2 (H2 som dodnes nehral :)
od HalfLife sa rozsiril multiplayer zmodovany na tisic sposobov (miesto uhybania altom uz trebalo reflexi na spravne zameranie a zneskodnenie supera), od suboja D3 a H2 sa to zacalo zvrhavat a hry sa zacali presadzovat graficky, castejsie ako nezaujimave, nehratelne
z toho co zaznamenam i ked som nehral ze este obcas vyjde nieco specifickejsie ako Bioshock ci Stalker vratane datadiskov (dnes uz iba oddychovo tahove strategie :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasné že ani jedna z týchto hier nebola 3d, aj keď sa tak tvárili. Každopádne na svoju dobu to bola poriadne vymakaná grafika a určite im to dalo veľa práce :)
Samozrejme, v tomto bode som sa asi zle vyjadril, prepáč. K peniazom by však nikdy neprišiel, keby nenatiahol na net shareware. Potom by si to nikto nevšimol, až na základe toho mohol programovať plnú verziu.
kanálov? čo? tak za toto má dominika prúser... ( pzn. osoba čo mi kontroluje texty )
Z hľadiska bežných uživatelov pc a hráčov tobôž rozhodne nevyšiel v správnom čase, Jarry :)

Film nehodnotím kladne, len dopadol z hľadiska filmových spracovaní pc hier ešte obstojne. A tá scéna bola good.
Ozaj to pokračovanie. Rád by som ho videl ale až potom, čo by niekto sfilmoval Doom tak ako si to zaslúži ( tuším Ivan Reitman mal pred rokmi celkom parádny scenár ale bol príliš nákladný. Pre mňa je oveľa väčší brak knižná séria - to sa doslova nedá čítať. )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Odporúčam

http://sourceforge.net/project...
Nainštaluj a hraj Doom alebo hocijakú wad hru aj na WinXp či Win7 :) K tomu perfektná grafika a vylepšené zvuky.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME