Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

deň bez áut (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Predpokladam, ze sa ti tu v diskusii objavi mnozstvo ludi, ktori budu pouzivat nasledovne argumenty:
Nie som socka, aby som chodil peso a jazdil verejnou dopravou (=dokazem prezentovat svoje ego len tym, ze vlastnim/pouzivam auto)
Musim kazde rano rozviest deti a manzelku do skolky/skoly a zamestnania.(=mam rozmaznane a lenive deti a manzelku, ktore nevedia pouzivat verejnu dopravu pripadne nohy)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked

budes mat dve deti, jedno napr. 3 rocne a jedno 6 rocne skolopovinne a musis ich odlozit do skolky/skoly tak vidim ako ich rozvazas MHD lebo su rozmaznane a lenive a potom ides MHD na druhu stranu mesta. Uplna idylka.
(aby si radsej zbytocne nic nepisal, tak ja take deti nemam a preto chodim do prace zvacsa MHD, autom len zriedka).
Paci sa mi ako niekto vie automaticky odsudit ci uz pesich emhadeckarov alebo motoristov a to len preto ze je v jednej z tychto skupin a nevie pochopit tu druhu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mám tri :) a zvládali sme busom a ani nie v strese, vybrali sme školu a škôlku čo najbližšie pri sebe a naučili ich, aby čo najviac chodili spolu (tí starší) a najmenšieho som vyberala za škôlky ja...ráno vodil manžel...a nemali škôlku ani školu pri bydlisku...
Ale chápem, že sú ľudia, ktroí to nestíhajú...len mi prišlo divné ak gymnazistov vozili rodičia do školy, lebo predsa ich nemôžu pustiť MHD, nevraviac o tom, že na rozdiel od vozených detí, naše nebývali toľko choré, tá prechádzka ráno a poobede (na zastávku busu) do školy (+ poobede na krúžky) ich zrejme okrem iného aj otužila :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak, pamatam, ze ma do skolky do mesta vozili MHD (akurat som neznasal ranne vstavanie, ale to bolo kvoli socialistickemu nastupu do prace o 7:30) a potom, 1-2 triedu na ZS som chodil do skoly peso (15 minut) a od 3 triedy na ZS sam na MHD (10 - 15 minut busom, alebo polhodina pesi). A dalo sa a nebol problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie vzdy sa to da ...
my mame napriklad skolu nedaleko. ale medzi mnou a to skolou, kde bude moje dieta mozno chodit /ak si nevyberieme inu alebo tato nebude plna/ je niekolko velmi frekventovanych ciest a ja si nezelam, aby pat- alebo sestrocne dieta po nich chodilo same, to znamena, ze ho bud tam vysadim na ceste do prace /a taktiez aj tak vyzdvihnem/ alebo ho budem stale vodit peso, na co nemusim mat cas, pretoze clovek aj pracuje
nie je to az take lahke ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A preco su tie cesty take frekventovane? Pretoze cez frekventovanu cestu sa nechodi peso... Takato kratkozrakost to je
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kratkozrakost? co je kratkozrake na frekventovanej ceste veducej do milionovej metropoly? co tam ocakavas, zaprah s konmi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

narazala som na "logiku" obhajcov neumerneho motorizmu, uvazujucich podla maximy: nechod peso, po ceste jazdi vela aut, chod radsej autom. Alebo: nebudem jazdit MHD, kym nebude lepsia. (MHD nema motivaciou sa vylepsovat, ked je nerentabilna)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lenze ja som tuto logiku neprezentovala, tak by bolo hadam lepsie, ak by si to povedala prave im
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

MHD nie je rentabilná nikde....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

logika ako logika

"nebudem jazdit MHD, kym nebude lepsia."

Co je na tom na uvodzovky? Samozrejme, ze najprv sa musia zlepsit sluzby, az potom pride viac ludi. Ci tebe pride "logicke" platit za hnusnu MHD a modlit sa, aby to taz bolo lepsie? To kde ako takto funguje?
To napr. kupujes hnusny chleba v hnusnej zapluvanej predajni, lebo majitel povedal, ze ma malo ludi a tym padom je nerentabilne platit upratovacku a kupit novu pec? Ale ked sa najde dost ochotnych a zarobi, investuje do novej a do tety s mopom?

PS: pre rypavych, chodim 80% MHD, ale chodim aj autom, podla situacie a potreby. Ked idem do prace, idem vlakom/MHD, ked potrebujem vybavit 5 veci po celej BA, jasne ze zoberiem auto a nebudem sa trepat krizom krazom MHD.

ps2: den bez aut je somarina....Rad by som videl, co by sa stalo, keby kazdy co len 3-4 clovek, co cestuje autom, isiel v ten den busom/elinou...to by bol panecku kolaps ako vysity...uz teraz mas linky, kde sa rano natrepes len len a stojis na jednej nohe na poslednom schode...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Moderný nízkopodlažný prímestský vlak miesto neefektívne rozťahujúcej sa D1.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a postavis ho u nas ty? alebo pracujes na takom plane, peticii ci mas realnu moznost o tom rozhodnut?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je plán rozširovať (aj stavebne) na plnohodnotnú 6-prúdovú diaľnicu, plus dva 2-prúdové kolektory na oboch stranách, čím vznikne 10-prúdový koridor. Čo myslíš, koľko takých železničných jednotiek by sa dalo za tie isté peniaze kúpiť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fajn, postavme z každej strany kolaje pre primestske vlaky. preco nie.
Potrebuješ znova veľké záchytné parkoviská, pretože nie je reálne, aby koľaje viedli do každej dediny s 1000 obyvateľmi, alebo novovzniknutého predmestia. Ludi dovezies do BA a čo potom? Potrebuješ reálne fungujúcu, spoľahlivú MHD...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a co ja mam s tym?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kým nepostavia diaľnicu,

tak medzi mojím domom a školou mojich detí je cesta s premávkou 30-40 000 áut denne (Vrútky). A pri tejto ceste niekoľko krížikov a sviečok...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale veď ja nevravím, že chodili sami cez frekventované cesty ako 5 -6 roční :) ...ráno manžel busom odviedol, poobede som ja busom prišla a busom odviedla...príp. sme mali dohodu so spolužiakmi, resp. s rodičmi, že ak bol problém, brávali sme si deti navzájom...alebo ak už sme nestíhali, občas to manžel vzal autom...ael základ bol bez auta aj my do práce, aj deti do škôl. Trvalo to dlhšie ako autom, to nepopieram, ale v autobusoch som sa toho podozvedala neúrekom, boli ukecaní ako doma už potom ani nie :) Ale ľahké to nebolo, to som nikdy netvrdila...aj keď teraz už keď sú sebestační, mi niekedy aj chýba tá teplá rúčka (kým nás nevidia spolužiaci)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

OK, tam nechodi ziaden bus ...
ja som na materskej ale ked sa vratim do prace, tak tych 40 km kazdy den /ergo 80 km tam a naspat/ busom nemozem chodit, pretoze by som si aj tak musela zobrat dalsi bus od zastavky do roboty, inac to mam takych 7 km prerusovanych dialnicou a niekolkymi rusnymi krizovatkami
i teraz, na materskej, ak si chcem vyjst s malou na prechadzku do lesoparku alebo ist na nakup, musim brat auto, pretoze ak mi niekto vysvetli, ako mam vlacit takmer 10 kg dieta, k tomu velky kocik, vaziaci asi 8 kg a este velky nakup /obycajne 10 kg, ak zoberiem zeleninu, ovocie a nejake to 5 kg vreco zemiakov/ od obchodu k autobusu, potom to vsetko vykladat z autobusu a vliect od zastavky k nasmu domu - a hlavne preco by som to mala robit, ak mozem na ten isty ucel pouzit auto, tak budem rada ... hlavne tu logiku za tym
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to Tvoja chyba, ale chyba územného plánovania, ktoré je nastavené tak, že praxi sa inak ako autom mimo mesta ani nedá ísť. Z vlastnej skúsenosti viem, že mama musela odmietnuť prácu, pretože sa do nej nemala ako dostať.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 7 017
  2. Monika Nagyova: Rozčúlená Nemka v Tescu: U nás by sa to nestalo! 6 137
  3. Jozef Drahovský: Počas týždňa mobility je MHD pre vodičov zadarmo iba niekde a len niekedy - Doplnené 4 870
  4. Ján Roháč: Motorkári, prečo sú vaše motorky také hlučné? 4 186
  5. Ľubomír Smetana: Polícia má pomáhať a chrániť alebo týrať cudzincov? 2 504
  6. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 413
  7. Erich Mistrík: Slovenské mamičky, pekné dcéry máte 2 042
  8. Dominika Dongova: Ako spraviť ženu šťastnou? 2 039
  9. Marek Páva: Krajšia tvár Železnej studničky. Dočkáme sa niekedy? 1 828
  10. Marianna Lipková: Rýchlo a zbesilo ( Z denníka obyčajnej učiteľky ) 1 788

Rebríčky článkov


  1. Martin Beňo: Progresívne Slovensko
  2. Peter Pipák: Humenné: Správa o stave mesta
  3. Vladimír Krátky: Mučili aj Imreczeho ?
  4. Tomáš Jurkovič: Kto bude parkovať v nových parkovacích domoch na sídlisku Ťahanovce?
  5. Denis Jacko: Rýmy, vlasy a posteľ
  6. Peter Bukov: Pozitívne inflačné čísla posilnili kurz eura
  7. Monika Plocová: Maminka je závislá
  8. Milan Lacúch: Egoizmus a individualizmus! Dva nosné piliere brány do záhuby
  9. Petra Babanova: V skrytosti a mlčaní
  10. Milan Lahučký: V Phnom Penhe sme videli viac ako bežní turisti

  1. Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?
  2. Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc
  3. Robotníci plašili a trápili zvieratá v bojnickej ZOO
  4. Súzvuk Fica a Pellegriniho môže začať lámať Imrecze
  5. Zrejme objavili vrak lode Endeavour, ktorej velil moreplavec James Cook
  6. Spravte nové referendum, vypočula si Mayová od európskych lídrov
  7. Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?
  8. Cate Blanchett hrá trinásť rôznych postáv. Škoda, že to pochopí len vedec
  9. Bol Ronaldo vylúčený oprávnene? Chcú ho zničiť, tvrdí jeho sestra
  10. Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

  1. Karol Galek: Ako Fica dobehli stabilné ceny energií
  2. A predsa sa stavia!
  3. Peter Nôta: Vďaka svedkom sme získali archív Paľa Rýpala
  4. Aj Putin a Gott majú plastické operácie, že Zdena Studenková môže blednúť závisťou
  5. SNS proti Slovenskému národu: Roztrhnutý vlak, uväznení cestujúci, horiace rušne
  6. Teológ Kocúr: Viem o slovenskom biskupovi, ktorý tiež sexuálne zneužíval deti
  7. Danko vykoľajil železnice: Horiaci vlak zanechal škodu na dvoch kilometroch trate
  8. SaS: Za horiace vlaky môžu rozhodnutia Andreja Danka
  9. Danko dusí Národ: Cestujúci z horiaceho vlaku išli 2,5 kilometra po vlastných
  10. Teológ Kocúr: Viem o slovenskom biskupovi, ktorý tiež sexuálne zneužíval deti

Už ste čítali?