Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo....... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

nepochopil som

nepochopil som v com je problem

bude lepsie ked stavebnu zrusia?
alebo to slovicko stavebna ma byt az na druhom mieste a na prvom geodezia?
geodezia a stavebnictvo mi k sebe urcite pasuju viac ako napr geodezia a elektrika, asi preto spajaju tieto dve skoly

ale mozno je tam iny problem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Do detailov nevidím, ale z článku mi to vychádza ako pokus zlikvidovať úspešnú školu, pretože... vlastne ani nikto nevie prečo. Najskôr preto, že na tom mesto ušetrí pár korún -- nie je však jasné, prečo sa rovnaké množstvo korún nemôže radšej ušetriť zrušením nejakej nefungujúce školy; takej, čo nemá žiadne výsledky a jej úlohou je iba rozdávať diplomy za odsedené roky.

Takýchto rozhodnutí sa v školstve deje celý kopec -- príde nariadenie, ktoré jedným škrtom pera zničí alebo aspoň ohrozí roky práce, a nikto vlastne nevie prečo. Myslím, že skoro každý učiteľ môže doplniť konkrétne príklady z vlastnej praxe. Aké výsledky škola dosahuje, to nikoho nezaujíma, alebo to skôr končí tým, že sa slabým školám pomáha, a úspešným sa nariaďuje obmedziť počet žiakov. (Pekný spôsob ako zruinovať školu je napríklad nariadiť jej, že môže do triedy prijať iba 8 žiakov. Vzhľadom na to, že peniaze sa škole prideľujú podľa počtu žiakov, znamená to, že vlastne niet z čoho zaplatiť učiteľov, ba aj keby učitelia robili zadarmo, niet z čoho zaplatiť budovu. Čiže škola asi skrachuje. Ale úradníci si môžu umyť ruky, že oni predsa zrušenie školy nenariadili... oni len nariadili obmedziť počet žiakov, nepochybne preto, aby deti mali kvalitnejšie podmienky. Vysvetľuj to teraz niekomu, kto nevidí do detailov! Toto je reálny príklad, ale z inej školy ako je v článku.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako bývalý študent SGeŠ si veľmi vážim snahu a boj, Pani ing.Strižincovej za lepšiu budúcnosť Strednej geodetickej školy v Bratislave a ak bude založená nejaká petícia alebo niečo podobné ako odpoveď na nezmyselné zásahy ministerstva školstva, som ochotný sa pridať. Pretože občas pochybujem o tom, že dámy a páni čo tam ohrievajú zbytočne stoličky, majú vychodenú aspoň materskú školu a sú schopný vôbec rozoznať štvorec od kruhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čistá pravda

markus neviem, nechcem ťa urážať ale zrejme vieš o tejto problematike guľový prd. Tu nejde vôbec o názov školy, o to čo bude prvé, čo druhé a čo uprostred. Ale to že sa zlučujú dve školy s tým, že jedna je tá, ktorá ako tak vyžije a nezadlžuje sa a neni ju potrebné dotovať pravidelne štátom (geodetická) a tá druhá je tá, ktorá peniaze nemá, nemala a nikdy mať nebude a takpovediac od srdca poviem, že stojí za ***** Zlučovanie nikdy nedopadne dobre. Aj na to zlúčenie je potrebné investovať náklady...načo? Načo, keď môže zostať jedna škola a ďalej ako tak prosperovať? SGŠ, resp. po novom SOŠG (lebo sprostí poslanci si odhlasovali, že budeme jak učňovské školy s výučným listom) je na slovensku pokiaľ viem jediná svojho druhu. Tak prečo by sa mala rušiť za účelom pokusu o zachránenie nejakej stavebnej školy, ktorých je na SVK plná ***** Myslím, že pred rokom sa takto zlučovali poisťovne VšZP a SZP, z čoho vo VšZP bola zlá finančná situácia (keďže sú tam kadejakí ľudia poistení). SZP bola poisťovňa, kde boli poistení prevažne vojaci a podobní ľudia. Čiže SZP s financiami nemala problém. Preto sa chcela VšZP zachrániť zlúčením týchto dvoch poisťovní, pričom ani veľký príliv peňazí bývalej SZP nepomohol a VšZP je stále viac a viac zadlžovaná. Ale to som odbočil. Proste keď nevieš tak nepíš kraviny aj tak je to celé na ***** a zrejme to nikto nezmení lebo tí tzv. pseudoposlanci mestského zastupiteľstva vedia zrejme väčší prd ako ty. Čau...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pisal som

pisal som ze som nepochopil problem to znamena ze naozaj neviem a nevidim dovod pouzivat invektiva

ja aj tak nechapem to rozhorcovanie, ved ked na geodetickej bude jedna trieda ktora bude stavebna comu to uskodi? ja som chodil na SPSE a v triede A(silnoprud) sa ucili uplne ine predmety ako v triede F(automatizacia) nevidim problem ucit takisto podla odboru denej triedy, samozrejme ak z toho spravia vseobecnu skolu nebude to ok, ale ked si kazda trieda udrzi svoj odbor tak to moze byt v poriadku

porovnavat situaciu s poistovnami nema zmysel ide uplne o nieco ine
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problémom je to, že nekompetentní ľudia na kompetentných miestach prímu návrh ktorý nateraz zmení situáciu tejto školy, ale nehladia na následky ktoré terajšie problémy ešte zhoršia.
Zlúčením týchto škôl nastane skombinovanie dvoch úplne odlišný odborov ktoré sú len pre laikov podobné a majú veľa spoločného. Ich spojením sa nevyriešia problémy jednej či druhej školy, iba ich spoja dohromady a zmenia názov čím sa škola stáva menej známou a dosiahnuté úspechy tejto školy strácajú na hodnote. Na vytvorenie spoločného učebného plánu budú pedagógovia nútený prijať radikálne zníženie počtu jednotlivých odborných hodín týkajúce sa geodézie alebo ich úplnou výlukou z učebných osnov. Geodézia a kartografia sú zahrnuté v mnohých odvetviach a na dostačujúce porozumenie základných častí týchto odvetví sú tieto hodiny nevyhnutné pre študentov ktoré im po úspešnom ukončení školy budú chýbať a skomplikujú ich pokračovanie v štúdiu na vysokých školách tohto zamerania, alebo zhoršia pracovný štart v tejto oblasti.

S názorom Pani ing. Strižincovej sa úplne stotožňujem. A nesúhlasím so zlúčením škôl.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME