Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vyžeňme ich z ulíc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Systémovo?

Pani Paulíniová, čo je na riešení zastávky systémovo nebezpečného?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zeby to

ze ludia z elektricky skacu na cestu popred auta?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cestný zákon jasne hovorí čo je vodič auta povinný robiť v prípade že na takejto zastávke stojí električka. V takom prípade sú nebezpečené aj komplet všetky prechody pre chodcov bez semaforov alebo s paralelnou zelenou áut a chodcov, pretože tam tiež ĺudia vstupujú do vozovky priamo pred autá.
Nebezpečné je to iba ak si jedna zo strán neplní povinnosti. Čo je u nás bohužiaľ tolerovaná norma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

predpokladam

ze chapes ze rozdiel tam je. Je akymsi standardom zastavky oddelit.
Semafor a prechod pre chodcov je ovela zrozumitelnejsi ako takato zastavka na ceste ktoru si neznala osoba nemusi uvedomit ze je pre elektricku. V principe je to zle riesenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá zastávka je riadne označená. Osoba, ktorá ju nedokáže identifikovať, nepatrí za volant motorového vozidla. Toto je podstata problému, na ktorú sa treba zamerať. Alebo si myslíš, že každý prípad, keď vodiči nepoznajú alebo nerešpektujú predpisy, treba riešiť nejakými stavebnými úpravami?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tu zastavku

si lahko popleties zo zastavkou pre autobusy a nenapadne ta ze tam stoja aj elektricky. V tomto pripade by sa urcite naslo lepsie riesenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak keď niekto nerozozná značku električky od busu, tak fakt mu treba zobrať vodičák aj s autom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

..

Asi tak, vo Viedni je to bežný štandart, že ľudi z električky vystupujú na cestu....a nepočul som , že by s tým mali vodiči problém
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo?

To obaja dobre vieme. Pretože polícia sa o také veci nestará. Vlastne sa nestará takmer o nič.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem nastava ak v pravom pruhu stoja auta, a elektricka zastane na "zastavke" az potom. To uz vodici nemozu nic urobit, len pozerat, ako dav ludi kluckuje pomedzi auta, aby sa dostali na chodnik. Jednoducho zastavka elektricky bez nastupneho ostrovceku je blbost na kvadrat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak...

A sneh... hmmm, keď ho napadne ako minulý týždeň, tak s ním nepsraví nik nič...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked este stoja tak sa to da, ale videl som aj pripady, ze proste isli dalej aj po zastaveni vozidla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Auto, ktoré som odfotila,

išlo ZA električkou, ale zastavilo až potom, keď mu z otvorených dverí začali ľudia vystupovať do dráhy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsak ja chapem, sam som to zazil :) Ja som reagoval na Jarryho ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Po zastavení vozidla" si mal na mysli situáciu, keď napríklad stoja na červenú, a medzi tým zastane vedľa električka, a následne naskočí zelená, pričom ľudia ešte stále nastupujú a vystupujú?

Inak, mám pocit, že "nebezpečnosť" týchto zastávok je slovenský fenomén. Brno je takýmito zastávkami pre električky doslova posiate. A za posledné 2 roky som zažil situáciu, keď auto nedalo prednosť električke zastavujúcej na zastávke len 2x. Pričom - a to je podľa mňa dôležité - sa v oboch prípadoch jednalo o autá zo slovenskou ŠPZ.

Myslím si, že tento typ zastávok nie je o nič nebezpečnejší ako tie s ostrovčekom, pretože i tie majú svoje nevýhody, resp. určité riziká.
Zoberme si napríklad zastávku Krížna(?). Prechod pre chodcov je "vpredu". Vodič ktorý prechádza okolo plnej zastávky nemá predhľad o tom, kto sa chystá vstúpiť na cestu/prechod. A chodec tiež nemá výhľad kým sa nepostaví na kraj cesty. A častokrát vznikajú nebezpečné situácie, keď chodec má pocit, že auto zastavuje (pretože obchádza stojace autá) a vodič zas v skupine ľudí stojacich za zastávke neidentifikuje toho, čo chce prejsť cez prechod.

Takže si dovolím tvrdiť, že problém tej zastávky bez nástupného ostrovčeka sú zlí vodiči. A riešenie by mohlo byť napríklad že sa policajti raz za týždeň postavia poblíž tej zastávky a budú situáciu "riešiť". Nie je možné riešiť problémy v doprave "blbouvzdornými" riešeniami len preto, že niektorí vodiči skrátka nie sú fundovaný riadiť auto inde ako u nich na dedine, kde proste nemusia riešiť ani iné "zložité" dopravné situácie, ako je napríklad prednosť protiidúceho vozidla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pre mňa je systémová chyba

zakotvená aj v tom, že dopravní policajti nie sú schopní akceptovať riešenia, ktoré vedú k väčšej bezpečnosti a že sa k opatreniam v prospech chdocvo a cyklistov často vyslovujú zamietavo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A koľko policajtov treba

na zvýšenie bezpečnosti? Tiež stačí jeden. Jeden, ktorý sa ku zastávke postaví a pomocou 100-eurových pokút pripomenie vodičom, aké pravidlá pre nich platia na zastávke takéhoto typu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne najviac prekazaju parkujuce auta-tanky, pre ktore pri prechadzani cez priechod nevidim, ci ma nieco ide zrazit. Pripadne reklamne putace ci znacky, pre ktore takisto nemam vyhlad na cestu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Áno, presne to

vnímam aj ja ako bariéry...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME