Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako sexuálna výchova slovenských “liberálov“ usvedčila (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

pripúšťam
že to tak môže vyzerať :) Pretože sa venujem vlastne jednostranne len niektorým aspektom - a to tým, ktoré mi v diskusii chýbajú. Ke´d si prečítaš diskusiu - no neviem - ja mám pocit, že väčšina diskutujúcich si nevie celkom predstaviť ako podľa tej diskutovanej koncpecie by vlastne prebiehala - najviac tu vidím predstavu, že ide nejaké prednášanie viac menej exaktných informácií - lenže to tak nie je. Som veľký fanúšik interaktívneho učenia (aj zážitkového) - s priestorom pre názory a tvorivosť detí. Myslím, že týmto smerom by sa mala uberať aj reforma školstva - od nalinkovaných osnov k väčšej slobode učiteľov - od jednosmerného vzdelávania k interaktívnemu - od encyklopedických vedomostí k rozvoju myslenia - od poslušnosti k k samostatnosti .... lenže učitelia na toto nie sú pripravovaní a verejnosť si to nevie predstaviť. Ak nebude tlak verejnosti - nebude zmena. Ak má byť zmena - musí existovať aj predstava na nároky na kompetencie učiteľa ... Táto koncepcia je skokom do neplavca do vody a aj to dosť hlbokej (osobné a intímne témy). To, že sa presadzuje ideologicky indoktrinovaná koncepcia - a povinne bez verejnej diskusie - to je len dôsledok spôsobu myslenia, ktorý by sa mal zmeniť.
ardea
stale nepocujem, co navrhujes miesto toho. vylucne vychovu doma?
Viera Šimkovičová
<< < ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... > >>

 

stači? :)))
 

 

neviem, podla mna to nerieis napríklad nezrelost ucitelov, o ktorej si tu hovorila. skoly sa dohodnu, nebodaj este rodicia - ale ako sa dohodnu, ked su nezreli a nevedia interaktivne komunikovat? - ber to vseobecne.
komplexna reforma skolstva nastane, ked bude uroven vedomia tohto naroda na nu pripravena resp. zrela. vtedy vymizne aj centralizacia, skor nie - moj nazor.
musim skor ratat a pracovat s tym, co mame, nemozeme cakat kym sa stane zazrak. ak si myslis, ze je metodika ex. vychovy nedobre postavena, lebo nerespektuje prave to, ze mame nieco ine, nez by sme potrebovali, mozem suhlasit lebo si k tomu zrejme blizko a verim Tvojmu usudku. Ale co zatial, to je moja velka otazka - ako hovorim, taha sa to vyse 20 rokov. jedina cesta je potom najst obsah, ktory je nutny detom zdelit a dat na vyber interaktivnu a direktivnu (alebo ako to nazveme) formu. A vycvik ucitelom- ved napokon, ucitelia etiky nejake vycviky mali, tak kde sa to stratilo?
 

iste

je tam veľa otáznikov - ja formulujem akoby ideálne požiadavky a myslím, že to žiadúce smerovanie je potrebné stále pomenovávať ... a viem, že bez kompromisov sa to asi nezaobíde .... osobnostné a profesijné dozrievanie sa tiež môže diať iba v určitom prostredí

Ak nejaká koncepcia je kontroverzná - už to samotné ju diskvalifikuje - rozumieš mi?

Pozri - už len my dve sme na priestore pár diskusných príspevkov dospeli k nejakému základu, čo by sme boli schopné obe akceptovať ... a ked zohľadním, že sme v diskusii, kde "lieta" konflikt medzi veriacimi a neveriacimi .... tak my dve určite nie sme na jednej názorovej platforme v tomto ... napriek tomu verím, že by sme sa vedeli dohodnúť. To len tak na okraj.

Tie výcviky napríklad v rámci dnešného kreditového ďalšieho vzdelávania majú často pofidernú kvalitu - lebo akreditácie sú bud formálne alebo klientelistické. Viem, že učitelia sami by vedeli, čo potrebujú - ale nikto sa ich nepýta - v tom vidím hlavný problém. Efekt výcviku je rozložený podľa gaussovky. Inak práve z etickej viem o pár príbehoch ako sa to presne nemá robiť - koalície učiteľov s niektorou názorovou skupinou, nezvládnuté sociometrické prvky.

Čo zatiaľ?
Ja by som ponechala dnešný systém - ale definovala len potrebné minimálne výstupy a nechala na škole, aby ich metodicky zabezpečila v súlade s tým, na čo momentálne má. Ja si myslím, že by spolupracovali aj mnohí učitelia náboženstva - ak by im nikto nenútil postupy a ideologické klišé. Kto má blízko k interaktívnemu učeniu - ten ho uplatní - a aj učitelia sa učia aj jeden od druhého. Možno by som rozmýšľala o zmene v dalšom vzdelávaní a systéme supervízie - skutočnej nie kontroly, koučingu a mentoringu

To sú len také ad hoc nápady - ale myslím, že skupina ľudí, ktorí tomu trochu rozumejú s reprezentatívnym zastúpením rôznych názorov (napríklad v zmysle náboženskom) by možno vedela vytvoriť nejaký prechodný model. Jej vytvorenie by nemalo byť politicky a lobisticky determinované - ale skôr by ich mala delegovať odborná verejnosť - napríklad cez nejaký prieskum dôveryhodnosti a odbornej autority.

Ale to už naozaj trochu fantazírujem.
Je sa čo naučiť z firemnej sféry o tvorbách a implementácii stratégií.
 

 

dobre, potrebné minimálne výstupy by mohli byť riešenie, znie to dobre
akurat ze asi to co je kontroverzne je diskutabilne, najma vo veciach tak blizkych k otazkam moralky, a model ktory by nebol lobisticky determinovany- je taky vobec mozny? ved u nas je este aj treti sektor jeden najtretosektorovejsi a druhy len taky prilepeny, lebo nepatri k tomu "najpapezskejsiemu" teda "pravemu". je mozne najst nezaujatych odbornikov medzi ktorymi nebude funovat ziadny lobbing? kto urci ten tim - ako pride ku konsenzu o nom? ako zabezpecime aby sa nejaka skupiny necitila vylucena a ta potom povie ze vysledok je kontroverzny a lobisticky?
viem ze su to asi basnicke otazky.
ja by som videla riesenie aj v stlmeni vasni - vidiet mozno aj v Spolocnosti pre planovanu vychovu ludi, ktori chcu s problemom nieco robit- teda riesit problem, a nie ludi, lebo to je tiez aj z biznisu a je to o tom co odporucas hundroskovi. ak neprispievame k rieseniu, prispievame k problemu - a ani tento clanok podla mojho nazoru velmi k rieseniu neprispieva. zatial sa tu ludia nepocuaju - teraz myslim vseobecne- ale len kricia to svoje - mozmno sme my dve teraz svetle vynimky :DD, takze - kto zacne?
 

 

Žiadna stratégia "na kľúč" zvonka nefunguje - nikde.
Preto cesta zadania tvorby koncepcie - prípadne aj konkurenčných návrhov nie je dobrá aa my vyberiem a prikážeme najlepší - nie je dobrá - lebo je "na kľúč".
Tvoriť ju musia tí, ktorých sa týka - a začať brainstormingom.

Nestojíme na zelenej lúke - veľmi dobre by sa dali pri tvorbe koncepcie uplatniť metódy strategického plánovania a Balanced Scorecard samozrejme facilitované nestrannými ľuďmi, ktorí to vedia - sú vymyslené a osvedčené.

Pretože ani ja neverím štátu a náhlej osvietenosti politikov a zlikvidovania korupcie - podmienkou je iba uvoľnenie kompetencie smerom ku školám. Ak chce mať štát nejakú kontrolu - stačí zadanie napríklad: prevencia zneužívania detí.

Ostatné by sa už mohlo riešiť nižšie. Čo by mali deti vedieť z tejto témy: - na brainstormingu na úrovni školy (napríklad cez dotazníky alebo metódou focus group - tá je vynikajúca na tieto účely ) - by mali odpovedať aj deti!!!!(na nich najviac zabúdame pýtať sa ich, čo ich zaujíma a s čím majú problém), rodičia, učitelia ....

Najzáväznejšie a najmotivujúcejšie je to, čo si ľudia sami vytvoria - s tým sú aj zidentifikovaní.

Ak treba kampane - tak za oslobodenie vzdelávania a výchovy.
nemali by sme ani tak hľadať odborníkov z medicíny, sexuologie psychologie a dhádať sa, ktorý je lepší ... mali by sme hľadať odborníkov na riadenie procesov tvorby stratégií a hľadania konsenzu.
 

 

oteckovia zneužívajúce vlastné deti sa určite potešia
 

 

aj takého zážitkového učenia ? :

Keď štvrtáci "sexujú"
http://davidkralik.blog.sme.sk...
 

ano

aj takého zážitkového učenia - David to robí dobre
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

na to je diskusia

aby zazneli rôzne názory - to by si ak by si bol skutočný liberál mal vedieť

K nevraživosti v diskusiách prispievaš nemalou mierou.
 

 

aha, mal som tie urážanie Davida liberálne tolerovať ?

zas si si v svojom svätom poslaní nevšimla, že kto tam začal s urážaním ?
 

 

urážanie Davida katolíkmi
 

jediná

možnosť ako obmedziť urážanie je začať od seba ....

Ty svojimi urážkami tú špirálu len pomáhaš roztáčať.
Začni - uvidíš, že slušné jednanie neraz zastaví to agresívne.
Dovtedy nie si o nič lepší - naopak.
 

 

To si mohla už x-krát vysvetliť tým svojim -v diskusii k uvedenému článku, na blogu Pietruchovej, Kocúra, ...
Lettrichovi, Vojtkovi...
Dudovi...
KBS...
nech začnú od seba.

Nemienim sa nechať urážať katolíkmi a nemienim ich nechať urážať iných, ktorí nerobia nić zlé iba si bránia svoje ústavné práva a slobody.

Á Ty láskavo začni od seba a nesúď, že kto je lepší.
 

 

tak to je sila, keď už katolíci dávajú mazať príspevok s citátmi príspevkov katolíkov
 

 

komu a prečo to vadilo ?

téma je to rovnaká
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

a evidentne

k tomu koncepciu SPR nepotreboval ... takže je to v niečom inom ako štátom nariadenom postupe
 

 

Ako sa majú ostatní učitelia dozvedieť o tých lepších praktikách pri výchove, keď nie cez metodiky ?
V tej metodike máš rovnako zážitkové učenie hrou podobne ako to predviedol David.
 

slová liberála?

Len cez štátne metodiky sa dá niečo naučiť?
 

<< < ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Elena Antalová: Vysoký, naozaj vysoký...krvný tlak 6 413
  2. Anežka Richtariková: Kiska sa správal obdivuhodne 4 511
  3. Jozef Legény: Výbuch v Prešove - treba vylúčiť podozrenie na kotolňu aby spravodlivosť vážila správne 1 661
  4. Jozef Drahovský: Zákon o cestnej premávke 8/2009 Z. z. a zmeny k prvému decembru 2019 1 239
  5. Ľuboslava Šusteková: Oškvarkové pagáče 1 188
  6. Stanislav Martinčko: Súdia nás sudcovia s pochybnou povesťou, alebo čakatelia na pochybnú povesť??! 692
  7. Jana Venhartová: Dátum minimálnej trvanlivosti a dátum spotreby na potravinách 685
  8. Martin Droppa: Prvá navždy ostane prvou 588
  9. Jozef Legény: Výbuch v Prešove by mal konečne zobudiť kompetentných 579
  10. Martin Sukupčák: Pellegriniho generátor floskúl a klamstiev 565

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Mojej pani
  2. Peter Fiabáne: Rok v živote Žiliny: Odpočet práce primátora
  3. František Cudziš: Vede do vienka. II.
  4. Štefan Vidlár: Spolužiaci moji
  5. Roman Hutira: Rozhovor: Majsterka sveta v spoločenskom tanci
  6. Vladimír Krátky: Zas sa nám to do .. Vallo ?
  7. Roman Hutira: Škola pre mimoriadne nadané deti (a kam chodia tie vaše?)
  8. Martin Krištoff: Hongkong sa topí aj v ekonomických problémoch. Jediným riešením sú vyššie investície do po
  9. Milan Lacúch: Len hore, alebo dolu človeče!
  10. Štefan Vidlár: Spomínka na Mikiho

  1. Výbuch plynu v prešovskom paneláku zabil päť ľudí, obetí bude viac (minúta po minúte)
  2. Výbuch plynu v Prešove má osem obetí. Polícia zadržala šesť ľudí (minúta po minúte)
  3. Po výbuchu v Prešove obvinili troch ľudí zo všeobecného ohrozenia (minúta po minúte)
  4. Únik plynu a poškodené potrubie. Čo sa dialo pred výbuchom v Prešove
  5. Riaditeľ hasičov: Pri oprave zničenej bytovky porušili predpisy
  6. Ľudia zo zhorenej bytovky v Prešove: Holý život je to najdôležitejšie
  7. Minúta po minúte: Prešovskú bytovku budú po výbuchu búrať. Ohrozuje okolie
  8. V košickom paneláku unikal plyn. Hasiči urobili opatrenia
  9. Projektantka: V Prešove muselo byť veľa nahromadeného plynu
  10. V Bratislave zomrel ďalší cudzinec, zrejme po bitke

  1. Keď Čižnárom sľúbené peklo nemá správny Smer
  2. Karol Galek (SaS): Ceny energií porastú kvôli trhu, vysoké sú kvôli Ficovi
  3. Jaroslav Daniška: O rizikách stíhania Fica, Kisku a Naďa
  4. Zas sa nám to do .. Vallo ?
  5. Ako Hlina s Matovičom vytrvalo potápajú vlastné strany
  6. Ján Benčík: Utáraný „sopliak“ Blaha o špeciálnom prokurátorovi
  7. Blaha: Prokurátor Honz, ktorý obžaloval Fica je obklopený najextrémnejšími liberálmi
  8. Francie: „Obrácená kolonizace“
  9. Ľudia sa zomkli, pomáhajú obetiam výbuchu. Jedlom aj peniazmi
  10. Lukáš Kyselica: Mafia sa infiltrovala do polície, prokuratúry aj na súdy

Už ste čítali?