Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sú naše učiteľky zakomplexované sliepky? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je dopyt, nie je ponuka

Ponuka kvalitného vzdelania neexistuje preto, že nie je dopyt po taktomto vzdelávaní. Teraz to už môžem celkom otvorene napísať: na rodičku na jednom bratislavskom gymnáziu som bol len dva krát: prvý a posledný. Pretože sa tam riešila hlavne dochádza detí. Čo som ja úplne nepochopil. Neviem prečo by sa mala "výberová" škola starať, či tam študenti dochádzajú. Však sa tam prihlásili dobrovoľne. Aj ďalšie problémy, ktoré sa na rodičku riešili, boli podobné nepodstatnosti. Keby som tam začal riešiť svoju agentu, zrejme by ma mali za blázna. Pretože ja by som sa hlavne zaujímal napr. o percento vyučovacích hodín, ktoré odučí kvalifikovaný pedagóg (nie suplujúci). Zaujímal by som sa ako často a s akými výsledkami sa učitelia podrobujú vedomostným testom na príslušnej vysokej škole. Zaujímal by som sa o to, či môžem dať podnet k takému preskúšaniu vyučujúceho, s ktorého prácou som nespokojný ... Ale toto sú témy, ktoré zajímajú možno max. 5% rodičov. A ponuka "vzdelávania" tomu potom len zodpovedá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

banník ako pán euro

žiadny dopyt po odbornosti nie je samozrejme len slovenské špecifikum. Ako perličku uvádzam, že pán euro, t.j. prezident ECB je vyštudovaný banník. Vyššiu kvalifikáciu potom získal na inštitúte vyššieho vzdelania v oblasti politických vied a štátnej administratívy.
.
Ostáva len dúfať, že podobná kvalifikácia nebude časom stačiť aj na chirurga-operatéra, či pilota liedadla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte link

na životopis pán Tricheta
http://finweb.hnonline.sk/c3-5...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1/1 neviem ako to je s chirurgami

ale s pilotmi to je, uz sa zda, skutocnost.
Piloti strojnici
http://www.outsidermedia.cz/Pi...
A este nejake reakcie na ten rozhovor:
Tim says: http://aeronoviny.cz/2009/07/0...
http://gino.bloguje.cz/796037-...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je úroveň

Nezvyknem na takéto táraniny reagovať, no ty chceš dávať podnet na preskúšanie vyučujúceho a pritom sám neovládaš spisovnú slovenčinu. Napísať slovo "banník" môže ozaj len ignorant. Ostaň ty len radšej pri riešení dochádzky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skvostná reakcia... Ty si asi ten blog nečítal, aj keď si skôr myslím, že patríš k danému "pedagogickému" zboru, bezpochyby mentálne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

diplom nie je vzdelanie

diplom neznamená vzdelanie. Hodiny fyziky suplované telocvikárom (či slovenčinárkou) nie sú vzdelávaním, ale zabíjaním času. A áno, máš pravdu. Podobné problémy sú aj pri lekároch a iných štátnych zamestnancoch. Štátny monopol na niektoré služby umožňuje, aby tie povolania vykonávali ľudia bez reálnej kvalifikácie. Súkromný remeselník si to (pracovať bez skutočných znalostí) nemôže dovoliť, pretože by ho ľudia nechceli.
.
Alebo inak: kým remeselníka si ľudia vyberajú podľa jeho schopností, učiteľov žiaľ ľudia chcú takých, ktorí nebudú robiť problémy ich lajdáckym deťom. O vzdelanie nie je záujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, či si okrem času, čo si bol sám žiakom, fungoval v škole. Zrejme nie, tipujem. Chápem, ak sa musí predmet suplovať, decká n e s m ú zostať samé. Ak škola nemá vhodnú náhradu, pošle toho, kto práve neučí. Aj učitelia bývajú chorí, dokonca musia naháňať kredity/vďaka Mikolajovi/ a cez pracovnú dobu /vďaka MC a ŠPU/.
Je fakt, že vzdelanostná úroveň mládeže klesá neustále /preto pokusy s Planétou vedomostí/ a 99 % rodičom nezáleží na vedomostiach detí, len na známkach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Položme si otázku

prečo nie je o vzdelanie záujem? Pretože väčšina vzdelaných ľudí zarába /u nás/ veľmi málo oproti tým, ktorí sú síce nevzdelaní, ale majú iné "zručnosti". Napríklad mafiáni, taktiež podnikatelia, štátny úradníci vojaci , policajti atď. A okrem toho mladí sú presvedčení, že na západ od nás im padnú pečené holuby do huby len čo sa tam zjavia. A ešte sa dá aj lúpiť, podvádzať , vyhrávať na športke . Ďalej naši rodičia, ktorí chodia tím "náročným učiteľom" nadávať, že si dovoľujú niečo chcieť od ich drzých, arogantých a poväčšine lenivých a nevychovaných deciek sú ochotní svoje detičky živiť až do dôchodku a drhnúť v svojich robotách až do neskorej staroby, len aby detičkám uživili celé rodiny. Takže načo sa vzdelávať? Veď daňoví poplatníci utiahnu sociálnymi dávkami ešte húfy našich nevzdelaných detičiek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty si asi učiteľka :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na FCHPT sa tiez hlasia ti,

ktori sa inde nedostali. rozdiel je vsak v site, ktore prichadza v prvych semestroch, (nielen) vdaka comu je FCHPT dlhodobo na spicke vsetkych ratingov v ramci SK.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No tak dik...

...promovala som na UK v Blave...na pedagogike, vzdy som tam chcela studovat a bavilo ma to, rovnako, ako ma bavi robit pedagogicku pracu...teda bavilo, kym neprisla (pseudo)reforma a nezacal sa na nej kde-kto prizivovat napriklad tym, ze vyda hroznu ucebicu, ktoru si pretlaci cez ministerstvo a podobne...rovnako, ako cez iks kontraproduktivnych projektov...nijako si nemyslim, ze som odpad, teraz si sa ma dotkol/dotkla...netvrdim, ze tam nie su take typy, ale zovseobecnovat to je fakt tupe...z nasho kruzku /20 ludi/ ucime asi 8mi, a to sme ti, ktorych nas to bavi...nerobim to preto, ze som na to odkazana, ja prilezitostne dostavam aj ine pracovne ponuky...a ak to takto pojde dalej, mozno aj po nejakej skocim, to je fakt...zatial milujem svoju pracu...a - sudiac podla spatnej vazby od mojich studentov - vedia to ocenit...ti absolventi pedagogiky, o ktorych pises, uz na skolach davno skrachovali a teraz su na miestach, kde sa riadi skolstvo.... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nevidel som ta na zivo, takze

neviem, ci mam byt na to hrdy, ze som sa ta dotkol... ;-) (ze vraj su na pedagogike obcas celkom kocky...)
ale teraz vazne: ja si pracu ucitelov vazim, je to dost narocne povolanie. sam som volakedy chcel robit stredoskolskeho ucitela, lebo som nebol spokojny s pracou mojich ucitelov. mali nam vedomosti sprostredkovat, ale oni nam ich do velkej miery znechutili. nuz nakoniec som skoncil inde... takze vsetka cest tym pedagogom, ktori to robia naozaj poriadne. na druhej strane je ale kopec ucitelov, teda vlastne uciteliek, ktore fakt nezvladaju poriadne ani studium ale hlavne studentov/ziakov. verim ze v dnesnej dobe zbohatlikov je niekedy vela veci inaksich, ale vyrastkov sme tu mali vzdy... problem je aj v prefeminizovani skolstva...
takze asi tak.
nuz a kedze si skoncila na UK v BA, tak si pravdepodobne neskoncila v nejakom (na slovenske pomery) malomeste... ;-)
praje pekny den.
P.S. s tym riadenim skolstva z casti suhlasim... hoci smajlika by som dal v tomto pripade zial asi opacneho, ale chapem... ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty si sa ma nedotkol :-)

...dotkol sa ma/dotkla sa ma blava mesto (pozri si jeho/jej formulaciu/...nie doslova, v prenesenom zmysle...to je to caro jazyka :-) ktoremu ucim svojich studentov :-)
Nepochybuj o tom, ze som kocka :-) ale to je uplne jedno, v tomto kontexte, hlavne, ze som vo svojej praci dobra, o tom nepochybuj uz vobec...nie, interaktivna tabula ani planeta vedomosti ani aktualne nesystemove ucebnice z pre stredne skoly - z literatury, ktoru ucim - plne faktickych a metodickych chyb - zo mna lepsiu ucitelku neurobi, napriek tomu si uvedomujem, ze sa mam moznosti, kam sa posunut, pracujem na sebe...nie prave cez stupidne skolenia, ktore su zamerane na prelievanie prachov, to zas nie...
Mam stastie, ucim na strednej skole, ktora nie je prefeminizovana, mam stastie, mame fajn studentov, mam stastie, sme dobry kolektiv a mam stastie, mame dobre vedenie...nie,nemam stastie na tych, ktori riadia skolstvo...takze...nebyt na tej skole, kde som, uz davno som zo skolstva off...co ako som v tom dobra, co ako ma to bavi(lo)
BTW, haaaaaaaadaj, z ktoreho filmu je uzasny vyrok: "Dej blbci funkci, vymysli lejstro!" :-)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tvojích slovách spoznávam svoju nevestu. Pretože tiež viem, že Ty ňou nie si, tak je vás našťastie pre deti viac, ktoré svoju prácu milujú aj s tými " hroznými" deťmi. Ona ale tiež vraví, že nevie dokedy vydrží . Učí angličtinu, aj mimo práce poskytuje hodiny, pracuje aj s dospelými, ale deťmi je nadšená. Zatiaľ. O inom som ale chcela , o učiteľoch a riadiacich pracovníkoch na ministerstvách. :-) Ja som spracovávala projekt zariadenia jazykových učební a učební informatiky, v rámci grandu z EU. Pretože som architekt, nie pedagóg, tak som sa nechala viesť pedagógmi, ktorí tie učebne mali a chceli využívať. To, čo som zažívala zo strany tých , čo mali ten návrh schváliť ... akoby to dávali zo svojho. Toľko problémov, toľko obmedzení a pritom sme finančnú hranicu neprekročili. Všetci boli blbci, iba v BA na ministerstve vedia, ako má vyučovací proces prebiehať. Bola som ako medzi dvoma mlynskými kamenmi. Nakoniec sa to utriaslo, ale tá cesta k zhode bola veľmi boľavá. Potom sa nečudujem, že to na školách vzdávajú a žiadne peniaze, ktoré by mohli dostať ani nežiadajú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale no, toto čo píšeš : "Zaujímal by som sa ako často a s akými výsledkami sa učitelia podrobujú vedomostným testom na príslušnej vysokej škole" - toto je úplný nezmysel. Pretože, prečo by mali učitelia vedieť všetko? Oni majú hlavne vedieť to, kde si dané informácie nájdu, a majú vedieť tieto informácie pretransformovať do obsahu vzdelávania a majú vedieť tieto informácie žiakov naučiť.

Tvoj postoj odráža bohužiaľ hlavný neduh slovenského školstva - dôraz na didaktický materializmus.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no ja by som tu diskusiu neprecenoval, najhlucnejsie boli jasne tie najmenej inteligentne (myslim tym, ze nevedia prijat iny nazor, respektive vobec nepochopili o com mojzis rozpraval) z celeho davu, vacsina tam len sedela, takze by som ucitelov len na zaklade toho nesudil ... na druhej strane, je jasne, ze tie doslova hlupane nechapali co sa im prednasajuci snazi povedat, respektive sa zameriavali na absolutne nezmysli vo svojej kritike a k hlavnej vycitke zo strany mojzisa - teda neskutocnej sume - nepovedali ani pol slova
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podlľa komentárov pod videom z konferencie boli najhlučnejší tí, čo boli najviac zainteresovaný na Planéte vedomostí. Ale ostatným učiteľom nesvedčí, ako a kedy tlieskali.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME