Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

[Výzva] Slovensko vytvorme si Planétu vedomostí 2.0 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

khan academy

khan academy ma presne napadlo, ked som videl video s mojzisom. staci sa s nimi nejak dohodnut, poprekladat / spravit nove videa a pouzivat cely hotovy system. lebo co som videl nato reakcie, tak to je riadne prepracovane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

100bodov a zasah do cierneho
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Spravne motivacny blog.

Kde nie su peniaze, treba motivovat aj inym sposobom. Zapalit sa pre uslachtilu vec sa da aj so 400 eurovym platom, aj ked je to urcite tazsie.
Problem skolstva na slovensku ma rovnaku podstatu, ako hociktory iny celospolocensky problem, v nas samotnych.
Ucitelky demotivovane, polovica pred dochodkom, co nevedia pomaly zapnut PC. Schopni mladi ludia (ako aj autorka) daleko za kopeckami.
Cele je to zacarovany kruh, tie miliardy miesto nejakemu truhlikovi, ktory, neviem z akeho dovodu musi zamestnavat stovky it specialistov, by mohli ist priamo do vacku sikovnym, technicky zdatnejsim ucitelom.
Pretoze nech je to powerpoint, ci flash, ci hociaky iny softverovy nastroj, je to len NASTROJ. A aj keby sa ho naucilo ovladat len 1% nadsencov z radov ucitelov, z ich usilia by urcite vyslo nieco viac, ako ta hneda gulicka, do ktorej teraz kopeme.
Takze, nad Tatrou sa blyska, tak nech trafi aspon tisic ucitelov, zeby plamen vedomosti v nich vzplal. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peniaze by aj boli ... (Piáno 2/3)

Len si ich asertívne vybojovali takýto ľudia, čo riešili Infovek, výsledkom ktorých je pripravený neuveriteľné predražený nákup Planéty vedomostí. Pre ostatných potom už financie nezostanú ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Wooow ! Sánka dolu !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

xyz

Bravo re ! je paradox, že učitelia, ktorí vlastne deti vzdelávajú a objavujú im nové informácie... tí samí majú proti vzdelávaniu a objavovaniu nového výhrady.. (česť tým, ktorí nie!)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Väčšina učiteľov, ktorých poznám, na Planétu vedomostí nadáva.

Treba si uvedomiť, že na tej konferencii boli pozvaní iba učitelia, ktorí s Planétou vedomostí spolupracovali. Dostali zaplatené za školenie, a boli im sľúbené ďalšie peniaze, ak budú po schválení projektu zaškoľovať svojich kolegov. Jediným oponentom, ktorého na diskusiu pustili, bol Mojžiš. Napriek tomu, niektorí z prítomných učiteľov sa postavili na jeho stranu.

Chcem tým povedať, že učitelia nie sú až takí blbí... akurát o názory tých rozumnejších sa naše ministerstvo zásadne nezaujíma. Blbec chodí a obhajuje Planétu nesprávnych vedomostí. Rozumný človek niekde v kútiku tvorí svoje samizdaty, občas ich nahodí na stiahnutie na internet, ale vrchnosť o ňom nevie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"komentáre pod blogom nečítam, preto tí čo máte naozaj chuť niečo robiť napíšte mi email."
Mila pani, potom stacilo nepovolit diskusiu k clanku...
Ja som mal zaujem urobit nieco pre nase skolopovinne deti a manzelku ucitelku a preto som jej dopomohol k pouzivaniu Planety vedomosti. Video s Martinom Mojzisom som si pozrel podrobne a naozaj som nemal pocit ze chce ucitelom a ziakom pomoct...
Nic nie je dokonale, ani tento produkt, ale ani Vami prezentovane.
Podla informacii ktore mam, pracuje tim ucitelov a aplikacnych specialistov na viacurovnovej lokalizacii Planety vedomosti a pravidelnom odhalovani a odstranovani chybiciek krasy.
Je mozne polemizovat o tom, ci je spravne kupovat takyto produkt pre kazdu skolu, to iste ale plati o kazdom inom produkte...
Ja timu Planety v kazdom pripade drzim palce, oni spolu s ucitelmi, ktorych si pre projekt ziskali, dokazali zatial zo vsetkych najviac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

250 IT-ckarov 3 roky? Zuckenberg naprogramoval prvu verziu Facebooku asi za 2 mesiace a uplne sam... Ale jasne, na tom projekte nebude robit 250 najlepsich IT-ckarov... to by bolo prilis rychlo hotove...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podľa logiky tohto pána, 150 poslancov za 4 roky, znamená, že máme perfektné zákony
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Poslanci ako Zuckerberg

Podľa logiky toho pána, keby bolo 150 poslancov (schopných) ako Zuckerberg, tak naozaj máme perfektné zákony. (Nie nevyhnutne tie o súkromí a bezpečnosti osobných údajov :) )
Na portáli Planéta vedomostí sa nadrie 250 učiteľov, 5 animátori a po bruškách sa budú hladkať traja z Agemsoftu, Brestenská a dvaja lobisti a dodávateľ Planéty. ľôľ
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Mila pani, potom stacilo nepovolit diskusiu k clanku..."
- hned som vedel, ze si typ cloveka, ktoreho pred problemom napadne jedina vec: "Preco sa to neda".

"OpenSource" riesenie je oproti Planete vedomosti podstatne silnejsie. Sila je v zdielani informacii.
Ucinne je to, co ludia chcu robit.

Jedine, co tie sliepky stare daju detom je odpor k uceniu. Zle zobrazene zaostrenie je chybicka krasy? Najde sa vela deciek, ktore by nad tym rozmyslali hodiny doma a nepochopili to. Ani by nespali koli tomu a na druhy den by im ucitel povedal ze to je "chybicka krasy"?? Ak by teda vobec ten ucitel vedel. Toto je krasny sposob ako zasadit deckam nedoveru k ucitelom a vsetkemu, co knizky vravia. Poznam to na sebe.

Preco je to slovensko tak strasne obmedzene a skorumpovane? Autorka dala krasne priklady v clanku, musi to byt rozpravocka ucit sa takym sposobom. Neviem si predstavit ocitnut sa v tretej triede a nebyt vystresovany zo skoly. To musi byt krasa. Ako z tych americkych serialov... V tych riesia decka detske problemy, u nas decka tykuju na zachodoch, pretoze je pisomka z matiky.
Vela deciak "proste nema rado matiku". Hlupost, matematika je krasna, fyzika este krajsia, len to musi byt pekne podane niekym, kto tomu rozumie. Kto tomu rozumie a nie je z tych, co dokaze len chlastat kavu, stazovat sa na decka a nenavidi svoju pracu. Ucitel nie je lolino, ktory sa uci latku z knizky, kym ma dozor na chodbe. Ucitel je niekto, kto Vie a vie to Naucit niekoho dalsieho.
Tvojej zene drzim palce. Bude to mat tazke, kedze doby mlatenia deciek pravitkami uz skoncilo. Mozno je to preskolena rustinarka a teraz vyucuje anglictinu, takze ma rada pasiny pristup k vzdelavaniu. Je mi zle. Je mi zle z takychto pseudoucitelov, ktori su skutocne veria, ze stolicka v zborovni z nich robi ucitelov.
Vacsinou mi je zle, ked takychto pasazierov vidim u nas v praci. Pasazier je clovek, co sa necha unasat na lodke, bez toho, aby sa pricinil o veslovanie. U nas su tiez taky, ale to sa ma az tak netyka. Firma si ich musi lepsie strazit. Ale v pripade takychto sliepok je to zalostne, pretoze deformuju deti, deformuju nasu buducnost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kto nevie zrozumiteľne vysvetliť problematiku 6-ročnému decku, sám jej nerozumie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To, ze necita "komentare pod blogom", nie je dovod, aby ludom diskutovat zakazovala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmmm

tento príspevok mi pripomína príspevok pani učiteľky na prezentáciu Mojžiša, ktorú táto autorka opisuje ako " Pani učiteľka # 1"
AJ hodnotovo, aj obsahovo a aj "úplne k podstate článku"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Planéta vedomostí a táto výzva sa nevylučujú.
Otázka je, čo vo svojom sebavzdelávaní vylučujú samotní učitelia a učiteľky.
Z vlastných skúseností viem, že nie sú ochotní sa sebavzdelávať cez prázdniny a vo voľnom čase.
A voľný čas začína odchodom zo školy, čím skôr, tým lepšie.
Je tiež otázne, nakoľko si budú všímať výsledky tohto projektu učitelia, keďže im ho niekto nenariadi a nie je v osnovách.
Keď učiteľka volá CD "to koliesko" a vyššie uvedené videá si nebudú môcť mnohí pozrieť pre nedostatočnú angličtinu....
Napriek tomu som za a teším sa na výsledky tohto projektu! Ukážme, že aj takto sa to dá!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Planéta vedomostí a táto výzva sa nevylučujú."

Teoreticky sa nevylučujú, ale prakticky... po kúpení Planéty nesprávnych vedomostí už na každý ďalší konštruktívny návrh dostaneš odpoveď "sorry, nie sú peniaze", aj keby stál stokrát menej; prípadne odpoveď "ale načo, veď už máme Planétu, radšej používajte tú".


"Otázka je, čo vo svojom sebavzdelávaní vylučujú samotní učitelia a učiteľky. Z vlastných skúseností viem, že nie sú ochotní sa sebavzdelávať cez prázdniny a vo voľnom čase."

To máš individuálne, tak ako v každom zamestnaní.

Ja sa vzdelávam prakticky stále, ale z byrokratického hľadiska nič také nerobím, pretože ministerstvo dáva kredity iba za aktivity akreditované ministerstvom. Inými slovami, keby som šiel na školenie základov Wordu a Excelu, za to by som kredity dostal, ale tam samozrejme nepôjdem, pretože tému dôkladne ovládam a kedysi som ja robil takéto kurzy pre firmy -- ale za to kredity nie sú. Keď si cez víkendy z vlastnej iniciatívy naštudujem povedzme Haskell, za to tiež žiadne kredity nie sú. Z pohľadu ministerstva som teda nula nulovatá. Všetci informatikári, ktorých poznám, sa vo voľnom čase vzdelávajú, pretože to je ich hobby -- zrejme mám šťastie, že sú okolo mňa tí správni ľudia.

Čo sa týka informatického vzdelávania neinformatikárov... hm, asi mám kontroverzné názory, ale ja verím v deľbu práce. Fyzikár nech sa radšej učí fyziku a nie powerpoint. Ak bude potrebovať niečo hodiť do powerpointu, nech príde za mnou a dáme to dokopy za desať minút. Pozrime na Planétu vedomostí -- sú tam fyzikálne nesprávne informácie, ale wow aké interaktívne! Radšej nech to niekto premyslí tak, že to bude fakticky správne... a ľudí schopných nahodiť to do powerpointu nájdete na ulici celý kopec, takže je zbytočné, aby sa to učili aj všetci učitelia.

Než učiť desiatky učiteľov používať powerpoint, lepšie je krátko im ukázať jeho možnosti, potom ich nechať tvoriť obsah, a mať tam jedného človeka, ktorý to nakoniec do powerpointu nahodí. Pardon za prirovnanie, ale keď učiteľ píše učebnicu, tiež po ňom nežiadame, aby sa naučil ovládať tlačiarenský stroj a vlastnoručne doňho nalieval pigmenty; rátame s tým, že túto časť urobí niekto, kto je na ňu odborník. Učiteľ nech píše obsah, technik nech ho nahadzuje do powerpointu. Prečo by pedagogické materiály mali vyrábať technici, alebo technické problémy riešiť pedagógovia, keď sa práca dá pekne rozdeliť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vďaka Vilo, za to že si! :-) Páčia sa mi tvoje názory a som rád, že niekto taký sa ešte vyskytuje v našom školstve. Tých učiteľov (teda hlavne učiteľky) zabrzdených v 19. storočí môžem smelo vyhlásiť za škodnú, lebo skutočnému vzdelaniu skôr prekážajú ako pomáhajú. Ta ten čas, čo som chodil do školy, som natrafil možno na 5-6 dobrých učiteľov(ky). Naopak, mnoho bolo takých, ktorí nám boli na smiech, lebo sa nevedeli vyjadrovať alebo si vyžadovali falošnú autoritu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co desi najviac nasich ucitelov?

Otazky. Oni su zvyknuti na bezbrehe a nezmyselne memorovanie. Vzdy iba dosadzuju do vzorcov, nikdy sa nezamyslaju ako bol vzorec odvodeny. A to je dnesny problem. Preto nase skoly produkuju prevazne nepouzitelnych ludi. Dnes je treba vediet spracovavat masivne mnozstvo informacii a nie memorovanie nepatrnej casti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najväčším problémom slovenského školstva sú učitelia. Sú výnimky, ale vo všeobecnosti učitelia nechcú mať poctivý vzťah ku svojim žiakom, nechcú učiť, chcú len "odučiť". A vyžívajú sa v pocite moci, ktorý majú nad študentami.

Vraví sa, že najväčšie problémy majú slovenskí žiaci s porozumením textu a s diskutovaním. To isté ale platí aj o učiteľoch. Také "argumenty", ako predviedli v diskusii som používal, keď som mal 13 rokov...
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME