Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Školy majú držať deti na uzde, zatiaľ čo rodičia pracujú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ono je to individuálne podľa biorytmu človeka - ranní vtáci vítajú skorší začiatok, nočné sovy neskorší. Na našej základnej je dokonca posunutý začiatok vyučovania na 7:45 kvôli tomu, aby dochádzajúce učiteľky stíhali poobede spoje domov :))) Záujem dieťaťa je len také vznešene znejúce spojenie, ktorým sa radi oháňajú najmä tí, ktorým oň vôbec nejde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím, že záujem dieťaťa je dosť vágne spojenie. Na druhej strane si myslím, že by sme sa vo väčšine zhodli na tom, že zlepšenie študijných výsledkov je žiadúci efekt. Rovnako súhlasím, že biorytmus je do istej miery individuálny. Výsledky štúdií však ukazujú, že sa výsledky podstatne zlepšili, keď vyučovanie začínalo neskôr. To by znamenalo, že posun začiatku vyučovania sa prispôsobuje biorytmu významnej časti žiakov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no a prosim ta, kto zaplati rannu druzinu? deti nesmies nechat same a kto ich bude strazit, ked nie su peniaze pomaly ani na bezne platy? myslis,ze rodicia budu ochotni za to priplacat? nic v zlom, roky to fungovalo, preco by nemalo dalej? ale ked si rodicia odhlasuju vacsinou tuto moznost, nech sa paci :) len si myslim, ze skolstvo ma aj vacsie problemy ako kedy zacinat vyucovanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

roky to fungovalo, to je argument?

aj pravo prvej noci roky fungovalo a predsa si je kazdy mladik isty, ze zmena bola spravna vec....
-
niekedy sa divim, kam az to slovensko oblasti kritickeho myslenia dotiahlo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial ide o deti navstevujuce 1. - 4. rocnik, tak ich stejne do druziny davas a druzinu im platis, aby tam mohli byt poobede. Neviem o skole, kde by sa za "rannu druzinu" priplacalo.

A pokial ide o deti starsie, ci dokonca stredoskolakov - tam snad nie je problem, aby sa 14 rocny mlady clovek vychystal a dopravil do skoly sam.

A k tomu argumentu "roky to tak fungovalo". Pokial viem z dejepisu, roky u nas fungovalo nevolnictvo a roboty na panskom, 40 rokov sme tu mali vladu jednej strany a asi ani jedno by si asi nechcela vratit...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no ak dieta donesiete do skoly o siedmej a do deviatej tam bude cakat na skolu, bude to ovela narocnejsie pre neho. Su ludia, ktori radi drichmaju rano... no su ludia, ktori chcu aj zit a nie kysnut cely den v praci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, surovo odpovedané na nadpis tažko nahraditeĺnú funkciu školy majú prave školy v tom, že deti majú kde byť, keď sú rodičia v práci, to je známy problém letných a iných prazdnin, kde rodičom nestačí dovolenka a ked nemajú ochotnú rodinu alebo známych, tak to platajú ako môžu. Tie decká by aspon na prvom a možno aj v druhom stupni dokazali naučiťr odičia učebnú latku aj sami, napr počas víkendov, takže v tomto je škola zastupiteĺná. Ak budú štrajkovať dlhodobo učitelia, problém nebude, čo sa deti nenaučia, ale kde ich dajú rodičia. Vitajte v realite :)
Súčasne - posunutie na 9 hod nie je prooritou, tou je vytvorenie zakladných, opakujem zakladných podmienok na kvalitné vyučovanie, ak už ma byť. . Autor asi nevie, že tretiaci na zakladných školach nemali knihy podĺa koncepcie, akou sa mali učiť, neboli ani na nete a teda sa nedali ani rodičmi svojpomocne vytlačiť, sú zrušené nulté ročníky / otvarajú sa len pre socialne znevýhodnené deti / napriek tomu, že mali priaznivú odozvu aj výsledky , učitelia sú bordelom v koncepciach demotivovaní a je zazrakom, ak niektorí dobrí ešte aj za tak mizerných podmienok učia.
Rodičia riešia šikanu na školach, nekoncepčné reformy a chaos v školstve , devalvaciu vzdelania v spoločnosti a rastúcu bezmocnosť zasiahnuť proti tomu. To je problém, ,nie posunutie na 9 hod. Škrípe motor, neleštime karosériu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Milan, kvalitné vyučovanie nie je podmienené časom začiatku, ale tým čo si spomínal "tretiaci na zakladných školach nemali knihy podĺa koncepcie, akou sa mali učiť, neboli ani na nete". Toto je problém!! Každý huláka po kvalitnom vzdelaní, ale základné, prízvukujem ZÁKLADNÉ podmienky nie sú zabezpečené. A k tomu vzdelaniu... k tomu sú potrební dvaja: jeden, ktorý to naučí a druhý, ktorý SA to NAUČÍ. Môžeš mať akékoľvek ultra super hyper moderné prostriedky, keď z tej druhej strany je totálny nezáujem. Poslaním vzdelávacej inštitúcie 1.stupňa je naučiť čítať, písaž, pôočítať. Ostatné je balast.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre vychovu montaznikov v zahranicim vlastnenych montovnach staci aj sucasne skolstvo. podnikatelske deticky maju iste miesta na uradoch, tam tiez nepotrebuju extra vzdelanie. tak neviem co riesite. mate co ste chceli. demokraciu a stado hlupych otrokov velkokapitalu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja si skor myslim, ze vedomosti dnesnych deti nesuvisia s tym, ze skola zacina o osmej. Ja si pamatam, ako som prvy rocnik ZS chodil tyzden rano, tyzden popoludni. A nebol problem.
Celu strednu skolu som vstaval o 5:30 rano, skola zacinala o siedmej. Prvy mesiac bol tazky, kym sme si zvykli, ale potom v pohode. Koniec skoly bol cca okolo 13-14 tej. cele popoludnie sme tak mali volno.
Dnesne deti uz nevedia na co by sa vyhovorili. Tu sa prilepsia vysledky testov, tu budu neskor chodit do skoly. Ale to, ze vacsina ziakov nevie, kde sa pise i/y, s/z a pod. to uz nikoho netrapi. Ze zo skoly si urobili holubnik, nadavaju ucitelom tiez nikoho netrapi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cely tvoj prispevok je o drile

naucit sa rano vstavat, naucit sa memorovat vybrane slova, naucit sa pravidla, naucit sa poskuchat ked hovoria mudrejsi (... napr. fico)
-
to z teba krici, lenze pre uspech slovenska a kazdeho jedneho cloveka v dnesnom svete je potreba nie naucit sa naspamet milion faktov a vycvicit sa v nejakom ukone, ale neustale sa adptovat, pracovat s informaciami, KRITICKY mysliet.
-
Dalo by sa povedat, ze ano, decka v tvojom case naucili rano stavat do fabriky a posluchat nezmyselne prikazy, mylit si naucene fakty s mudrostou.... a tak sme na slovensku aj dopadli
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No a z teba kričí dehonestaciu drilu ako schopnosti preraziť v dnešnom svete. Sorry, možno to budú Číňania alebo potomkovia Čínanov vyrastajúci v autoritatívnom a ambicioznom prostredí, ktorí sa budú vedieť adaptovať lepšie ako tí, čo vyrastali v prostredí, kde ich naučili kriticky myslieť, ale nie drieť a nie prebrať na seba zodpovednosť.Pozri toto resp aj tú diskusiu - možno my s naším proklamovaným typom výchovy sme viac vedľa a potrebujeme impulzy na to, aby sme to s tým liberalizmom vo výchove neprehnali
http://www.rodinka.sk/index.ph...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ty si mylis dojmy a pojmy

neschopnost kriticky mysliet ti pravdepodobne zastiera rozdiel medzi schopnostou "tvrdo a vytrvalo pracovat" a "nechat sa drilovat nepotrebnosti". To su naozaj dve odlisne veci.
-
Ale v jednom suhlasim, postkomunisticka spolocnost plna deformovanych prikladov zlodejov pochadzajucich z rodin komunistov, ktori zbohatli sprostou kradezou, alebo prazdnymi velkohubymi recami NIE JE tym najlepsim podhubim pre "odkukanie" dolezitosti tvrdej a vytrvalej prace.
-
O to dolezitejsie je vsak kriticke myslenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze budeme pekne dalej rozmaznavat deti a pchat im vsetko pod nos? tak ako nasej mensine?
Mladych treba USMERNIT, a najma musia pochopit, ze nic nie je zadarmo. Ista davka respektu voci starsim a nadriadenym tu proste musi byt.
Takto skoncia skolu a zivot im da riadne po papuli, kedze vyrastali tak, ze sa s nimi jednalo v rukavickach a nikto na nich nemohol ani len dvihnut hlas.

Pre zaujimavost, ja som nastupil do 1. rocnika ZS v roku 89, takze iskricka a ani pionier zo mna nikdy nebol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kriticke myslenie je v hroznom stave

dalsi co si myli prejavovanie respektu a ucty k ostatnym (nie jednoducho na zaklade veku, ale na skutocnom zaklade) s drilom.
-
Alebo si vazne myslis, ze respektu a ucte sa mozes naucit drilovanim?
-
Nedivim sa, ze slovensko je tam kde je, ked ludia nie su schopny rozlisit memorovanie a rozmyslanie, podrobovanie sa drillu autorit od respektovania a nasledovania k dobreho v ostatnych...
-
drilom sa nenaucit ani rozmyslat, ani respektu, ani ucte, ani tvrdej praci....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ad.: "V opačnom prípade sa nemôžeme na kvalitu našich škôl sťažovať, lebo deti si v nich určený čas spravidla odsedia. Myslím však, že väčšina ľudí očakáva od školy viac."
- Turínsky doktorand, u Teba je zjavné, že sa nepohybuješ v slovenskej realite. Keby si ten čas aspoň odsedeli, to by bolo ešte pomerne dobre. Dnes si naši učitelia na našich školách v podstate musia chrániť holý život. Naše školstvo vyzerá asi ako české. Dobre ho predstavuje český film Gympl (graffiti) http://www.fdb.cz/film/41991-g...
Inak Ty si vychoval koľko vlastných detí ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ee-mail a ako percentá, už ste

ich naučili počítať ? Už si viete vypočítať koľko je 5 - 10 % z 5 000 000 ? Ja sa pohybujem v našej realite, vychoval som 2 vysokoškolákov, učili sa a učia v "postsocialistických" školách a percentá na rozdiel od vás počítať vedia :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Práve, že ide len o to

že treba na deti dohliadať. Bohužiaľ, školy už dávno nie sú o vzdelávaní, ale je to určitá forma dohliadky na deti. Rodičia sú radi, keď je za ich deti zodpovední niekto iný.Ďalej sa boja toho, že keď ráno deti neodídu s nimi , keď idú do roboty /robotnícke profesie/ , deti do školy nepôjdu a oni prídu o prídavky pre neospravedlnenú absenciu /70% prípadov, prečo deti vôbec do školy chodia, hlavne na stredné odborné školy/ . Máš pravdu, škola už dávno nie je o tom čo sa učí každý adept učiteľstva na hodinách didaktiky, že treba brať ohľad nato, kedy deti najlepšie vnímajú. Ja aspoň takú školu nepoznám.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME