Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Potrebujeme železničnú dopravu? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kazde rano vlaky Trnava Bratislava prepchate ze ludia stoja aj v zachode, tak isto poobede opacny smer. Osobny vlak v spicke so styrmi vagonmi s takymi malickymi sedackymi kde moje kolena su medzi nohami oproti sediaceho cestujuceho a ten co sedi vedla mna si o mna moze hlavu opret - prepchaty ze sa neda dychat. Podla zeleznice sabotuju same seba. To je taky problem pridat dva tri vagony alebo castejsie spoje, ked vidim ze ludia idu tym vlakom.
Fakt nechapem co tam robia ti vypaseni manazeri. Ved pridem s nejakym napadom, navrhom ako nieco zlepsit, nie stale len rusit a rusit. Obycajny clovek ked sa prevezie jeden krat vlakom a ma milino navrhov ako nieco zlepsit a hentym nenazrancom lenivym nenapadne nic.
milujem vlaky, v Londyne sa jazdi len vlakmi, je to bezpecna velkokapacitna rychla doprava. Len nie na SR.
velka skoda....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj ked Cargo je dnes

uctovne samostatna firma tiez neodmyslitelne patri k zeleznici a uz dlhsiu dobu je vysoko stratove. Ale preco? asi preto ze prevaza minimalny objem tovaru, zlomok z toho co kedysi. Ze o ich sluzby nie je zaujem? Mozu si za to sami. Firmy dnes setria kde sa da a keby im ponukli prepravu kamionoveho navesu z bodu A do bodu B o 20% lacnejsie ako je preprava po vlastnej osi tak by nestihali vozit. Ale asi je jednoduchsie brat kazdy rok dotacie od statu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem by nebol ani tak v cene ale v pristupe celeho Carga. Ak si firma ma vybrat ci posle nieco po zeleznici a zakaznik na to bude cakat tyzden alebo radsej objedna tri kamiony a bude to tam na druhy den, logicky si vyberie tie kamiony aj ked je to o nieco drahsie. Zaujimave ze je kopa sukromnych zeleznicnych dopravcov a ti s pruznostou problem nemaju. Holt statna firma, no
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dalsie

Prave sme tu mali kamaratov z Ciech. Cudovali sa, ako mozu vyberat zeleznice za psa polovicny listok! U nich zaplati par korun a moze viezt psika celu republiku aj s prestupmi. Ved pes nema sedadlo, je castokrat len stoceny do klbka pod nohami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A v MHD sa za psa platí celý lístok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kúpte si lístok na rýchlik z Košíc do Prahy - bude vás stáť 40 EUR a jediné, čo vám železnice zaručia je, že si budete mať kde sadnúť (zväčša aj bez ďalších peňazí za miestenku, lebo nebýva plný, vo "vhodných" termínoch okolo sviatkov ani to) a že zhruba dva razy za cestu vám príde sprivodca opečiatkovať lístok a možno trikrát prevlečie nešťastnica okolo vás bufet na kolieskach, kde si môžete kúpiť predraženú bagetu, tyčinku, pivo, minerálku alebo kávu. Toť vsjo!
Choďte žltým autobusom, možno o trochu dlhšie - ale zaplatíte 20 EUR, uvíta vás hosteska, zapíše do zoznamu, máte miesto ktoré ste si vybrali, zdarma teplé nápoje, slúchadlá k niekoľkým hudobným kanálom, premietnutý film, zdarma časopis podľa ponuky z cca 10 rôznych, reklamný časopis žltej spoločnosti, môžete si dokúpiť občerastvenie, obslúžia vás kedykoľvek počas jazdy...
Nech si každý vyberie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Má to dve dimenzie

1. pokiaľ má byť jazda vlakom zážitok a atrakcia, to zostane vyhradené pár "vyhliadkovým" trasám (trebárs Červená Skala-Margecany, osobitne medzi Telgártom a Stratenou). Skrátka, kde je kombinácia krásnej prírody a "technického zázraku", ktorý aj členitým terénom dokázal viesť koľaje, po samých tuneloch a viaduktoch.

2. Z praktického hľadiska má pre osobnú dopravu zmysel "pavučina", sieť rýchlodráh vybudovaná okolo každého veľkomesta, ktorá z cca 50 km okolia dokáže dopraviť cestujúcich do centra metropoly, rýchlo, pohodlne, a hlavne každú chvíľu. To je rozumná odpoveď na upchaté diaľnice, skolabovanú dopravu a nemožné parkovanie v BA aj inde. Väčšina veľkomiest na západe takúto regionálnu sieť má. Nám sa môže asi len snívať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vlaková doprava je obeťou takých nostalgických výlevov, ako si ukázal najmä v poslednom odseku.
Svoje nedostatky oproti autobusu síce môže riešiť brutálnymi zľavami, ale rozumnejšie by bolo brutálne sa zamerať na riešenie potreby prepravy tam, kde reálne existuje.
Čiže nesuplovať úlohu autobusov v malých dierach (napr. Banská Štiavnica), kde je minimálny dopyt po doprave a tým pádom nízka vyťaženosť trate a tým neekologičnosť udržiavania zbytočných pracovných pozícií a zbytočnej údržby trate a čudovať sa, prečo ľudia na násobne vyťaženejších tratiach siahajú radšej po aute (napr. BA-TT).

(obe napr. vychádzajú z dlhodobej osobnej skúsenosti a teda je mi zrejmé, že takých či onakých prípadov bude v celej krajine viac než dosť)

Plán sa plní na 100%, to, že máme tovar na sklade je detail, ktorý sa zaplatí z dotácií (občas sa samozrejme nejaká tá dotácia škrtne).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nostalgia je súčasťou človeka...

Nie je výhodnejší jeden spoj vlakom s troma vagónmi (viac cestujúcich, viac miesta, viac pohodlia) ako tri natrieskané autobusové spojenia v rannej špičke tesne po sebe? K vlaku sa vždy dá pridať jeden vozeň pri tých istých nákladoch. A nesúhlasím, práve v regiónoch typu "malé diery" by železničná doprava mohla pri troche snahy bez problémov konkurovať autobusovej. Ale naozaj nie tak, že stanica na konci sveta a od nej nevyriešená doprava do centra (zamestnania, školy, k pamiatkam...) a ak sa chce dostať z takej Štiavnice do krajského mesta (BB), tak musí často aj dvakrát prestupovať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

K vlaku nemôžeš pripojiť ďalší vagón bez zvýšenia nákladov.

Tri autobusy môžu kľudne znamenať jeden zrýchlený spoj s 3 zastávkami v BB-ZV-BS a vypravenie dvoch normálnych autobusov zo ZV v dvoch časoch, vďaka čomu ho využijú aj ľudia, pre ktorých je jeden vlak v jedno čase príliš skoro alebo neskoro. A že budú narvané je blbosť, pretože môžeš hodiť aj štvrtý autobus a všetky štyri si na seba zarobia.

Aby bol vlak ekologický a prirodzene aj ekonomický, musíš do neho dostať dostatok ľudí, ktorí zaplatia nielen samotnú cestu ale aj náklady spojené s prevodzkovaním trate. V prípade malých dier máš okrem cesty aj železnicu a je neekonomické aj neekologické udržiavať obe, ak ani o jednom nemôžeš povedať, že je vyťažené. Ak už máš socialistické chúťky a chceš rysovať hromadnú dopravu, narysuj zhustenie hromadnej dopravy BB-ZV a potom cestujúci z BB do BS si ľahšie nájdu spoj s takým prestupom, pri ktorom budú mať minimálne zdržanie z dôvodu prestupu.

Doprava zo stanice do centra by bola fajn, ale pridávaš k tomu prestup (z tvojho príspevku, keď píšeš o 2 prestupoch pri ceste z BB sa ti to asi nepáči). Problémom je, že sa to nedá spraviť všade a aj tak ťa to ako prepravcu oproti autobusu zaťaží, keď ten zo ZV jedným vrzom spraí Kalváriu (15 minút pešo na Trojičné nám, 10 minút do škôl v meste), na Drieňovú, na Križovatku (kúsok na lesnícku) a možno aj SAD, čiže pár schodov a si na intrákoch na Povrazníku a hneď vedľa Štefultov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepotrebujeme

A načo nám je ani nákladnú ani osobnú šak nám to dovezú sami zo západu a zadarmo všetok ten špičkový tovar SLOVANSKA VZAJOMNOST
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Radovan Bránik: Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von 38 341
  2. Michal Šimečka: Jeden dôvod, prečo by Ľuboša Blahu mali čo najskôr vymeniť 7 556
  3. Leonard Malacký: Vrchol, na ktorý sa oplatí vystúpiť 3 982
  4. Radovan Bránik: Neznesiteľná ľahkosť vraždy 3 800
  5. Danica Chames: Kde sa vzala tá nová bojnická príšera? 3 612
  6. Blanka Ulaherová: Mesto, v ktorom nepotrebujete dáždnik (Bolonský výlet 1/2) 3 598
  7. Štefan Hrivňák: Logo alebo štátny znak? 3 562
  8. Radovan Bránik: Definitívna bodka za príbehom človeka, ktorému bol primalý župan a chcel stále viac 3 417
  9. Tomáš Benedik: Rusko I - republika Burjatia, jazero Bajkal a ruská pohostinnosť 3 202
  10. Václav Mika: Riadiť hlavné mesto nie je brnkačka 2 067

Rebríčky článkov


  1. Mária Trellová: Vždy sa nájde dôvod na úsmev
  2. Martin Šterbák: Naše tzv. slušné Slovensko bude aj pravdivým Slovenskom?
  3. Ľubomír Belák: Kytica pre Janku
  4. Martin Turek: Volebný program
  5. Peter Fiabáne: Prečo považujem pomoc seniorom a ich rodinám za dôležitú?
  6. Lórant Kulík: Aktualizované: Najpodrobnejšie detaily o populárnych 0 € bankovkách
  7. Jozef Kováč: „HORNÁ – DOLNÁ“
  8. Viola Drozdová: Balerínky zaujali, pomohli a čo ďalej ?
  9. Kristián Čechmánek: Večne ufrflaný Nitrančan?
  10. Július Kovács: Medvedia služba Šeligu a Farskej a lampiónový sprievod.

  1. Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania
  2. Rodine dievčaťa, ktoré zomrelo pod troskami na Pohode, má festival zaplatiť 60-tisíc eur
  3. Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je
  4. Mohol hrať v Žiline? Geniálny Chorvát je najlepší na svete
  5. Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi
  6. Rómky z osád zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom
  7. Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil
  8. V kempoch NHL žiaria slovenskí bratranci. Splní sa im sen o prvom tíme?
  9. Vo vedeckej fikcii sa lieta rýchlejšie ako svetlo. Čo na to hovorí veda
  10. Púchov omráčil Barcelonu, pamätný zápas má 15 rokov

  1. Škandál u Lajčáka II: Záhadné podnikanie opitého exfunkcionára
  2. Ľ. Galko (SaS): Lobizmus a diletantizmus SNS v praxi
  3. Za slušné Slovensko zvoláva na piatok protest: Pellegriniho vláda nie je dôveryhodná
  4. Liečivý prameň v Bešeňovej vyschol, čaká niečo podobné aj Sliač a Kováčovú?
  5. Shooty: JUDr. Danko
  6. Kotleba namočený v močiari mafie: Kotlebov zázračný strojček na peniaze
  7. Mesežnikov hodnotil debatu: Sulík je ekonóm, Fico len politický administrátor
  8. Ivan Mikloš: O Serene, slobode a politickej korektnosti
  9. Danko si píše titul JUDr. Nie je jasné, kde a kedy ho získal
  10. Komentár Daga Daniša: Ako sa mečiarovci presťahovali k Ficovi

Už ste čítali?