Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do školy sa neteším... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Napríklad aj vtedy, keď im konečne rodičia začnú vysvetľovať, že bez vzdelania sa ďaleko nedostanú, a že majú byť vďačné že škola je zadarmo..a nech využijú čas na to, aby do seba "nasúkali" čo najviac...
že prvotným cieľom nie je "hihňať" sa celé hodiny, ale objavovať svet...a snažiť sa koexistovať čo najlepšie so zúčastnenými...že učiteľ nie je šašo a klaun a nemusí im robiť estrádu...jeho úlohou je, aby vedeli...úlohou rodičov, aby dohliadli čo vedia a vzdelávanie podporili, a že niet nad prirodzené objavovanie a učenie sa v rovesníckej skupine.
Že im tam nikto zle nechce, a napríklad treba skúšať, ako sa to (spolu) dá, a nie hľadať súkromné zdôvodnenia(prečo a ..) ako to nejde
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ajaj

vysvetlovat mozem do haleluja, ked dostanu do dalsieho tyzdna 350 slovicok z nemciny, vdacne nie su...

Dnes sa kotulali slzy po tvari, ze prazdniny sa koncia.

A to sa cez prazdniny veru aj ucili a naucili...plstit, vyrezavat z dreva, batikovat, ryzovat zlato, ponarat sa, postavit podsadu, zapalit ohen jednou zapalkou, lustit sifry, pochopit vybuch (Fly, Barbie, fly!), postavit z hranolov obluk, rozlozit svetlo na duhu, viazat namornicke uzly, spravne napustit plavebnu komoru (a preco tam voda z kopca neodtecie...), vyrobit si balon ohrievany len slnkom...a tesili sa a chceli sa ucit este viac...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...a mne sa nechce vstávať...a niekedy ani dýchať...a čo sa ešte mne všetko nechce... a bez toho sa nedá..a nech si decká zvykajú, lebo bez toho dospelosť nepríde...
A ako dobre, že niektorí rodičia sa vedia ohľaduplne premôcť a podporiť toho chudáka učiteľa, ktorý naozaj za to nemôže, že niektorí rodičia túžia mať z dieťaťa Goetheho a ústretovo im s tým učením sa slovíčok pomôžu..))) lebo dieťa je dieťa aj počas šk.roka :-) neberte v zlom... viete, my učky(a tiež mamy...) :-))/napokon, prečo primerane dieťa nevyťažiť, keď potenciál naozaj má?)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

uz mi to doslo...ucka...nic proti Vam...nikdy som pred detmi aani len neutrusila kriticku poznamku na Vasu adresu...ale snad by ste mali mat aspon to psychologicke minimum a trosku chapavosti....treba dieta vytazit...na maximum....len kazdy z Vas zabuda, ze to dieta nema na skole len ten jeden jediny predmet, ktory ucite Vy...to je jedna vec....ta dalsia je, ze to, co mu cele roky trepete do hlavy ako absolutne potrebnu vec, v praktickom zivote, ani v praci napokon absolutne nevyuzije...keby sa tie deti ucili hlavne to, co potrebuju pre zivot....a nie formou biflovania, ale tak, aby ich to aj bavilo....potom by ich bavila aj skola
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

+
základná škola - všeobecné vzdelanie, stredná škola odborné vzdelanie plus slovenčina, matika, telesná, atď.
Gymnázium - príprava na vysokoškolské vzdelávanie -
Minimálne ten všeobecný rozhľad treba mať. Ja tiež nepracujem s deskriptívnou geometriou, a nepočítam príklady z teórie relativity, ale k všeobecnému vzdelaniu, ktoré by mal mať absolvent gymnázia to patrí...
Ja napríklad neviem, ako niekedy využijem kvatrový a kvintový kruh a podobné veci, ale budiž..)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ziadne budis!
na kieho frasa sa v prvouke ucili deti zlozenie pekarenskej linky, alebo latinske nazvy rastlin?
Aky je osoh z toho, ze cele detstvo si deti prepasu v strese biflovanim sa nezmyselnych zbytocnosti? A v dospelosti, namiesto toho,aby mali kreativny, samostany pristup k rieseniu problemov, comu by sa mali ucit v skole, alebo namiesto toho, aby mali aspom potuchu o praktickych veciach pre zivot, alebo aj o vztahoch, o komunikacii, o rodicovstve, tak vedia latinske nazvy bylin a vedia riesit zlozite rovnice, ktore ak nepojdu na matiku, tak ich nikdy na nic v zivote nevyuziju.
80% nabiflobnaych zbytocnosti v kratkom case deti aj tak zabudaju, lebo mozog to jednoducho nie je schopny skladovat. Ved nie je normalne, ak v jednej triede dvadstpat deti z tridsiatich musi chodit na platene doucovanbie v poobednych hodinach, inak im hrozia zle znamky. O com je potom vlastne skola, ked detom zabije biflovanim sa najkrajsie roky zivota? Jasne, ze deti takuto skolu neznasaju.
Celu tento system zakladneho skolstva je chory.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty

zrejme este deti nemas, tak si snivaj dalej o tom, ze take daco sa im da vysvetlit...mozes si jazyk zodrat...neviem, ci sa smiat nad tymto Tvojim prispevkom alebo naopak...ale ako iluzia je to dobre
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

len je tragedia, ze taku iluziu vypoti ucitelka. Neviem, v akom veku si sa t takto "uvedomila", milá L.P. ale evidentne nemáš základné znalosti detskej psychiky apsychiky tinedzerov. to je naozaj tragedia. nedavno som videla nejaku mediaciu komunikacie medzi ucitelkou a ziakmi v telke, na stv to islo. to bolo naozaj na diagnozu, ako ta ucitelk nebola schopna absolutne tie deti pocuvat, iba si mlela svoje, chlapca, ktoremu bolo zle, nepustila na wc len preto lebo bol podal nej nespratnik a potom zurila ked sa povracal v triede, a este sa obhajovala, ze to ona nemohla vediet ze si nevymysla. a zobrala si zsatupovanie telesnej vychovy a nedovolila 15 -16 rocnym deckam robit na telocviku nic ine, iba hrat pingpong, vraj kto ich ma ustrazit, ona to nemoze mat pod kontrolou ked tam len tak behaju. typicky pripad ucitela, ktory tam nema vonkoncom co robit, lebo si riesi svoje osobnostne problemy na ukor deti. a este si myslela aka je genialna.
takze Zuzanka, zacnu sa tesi vtedy, ked ich dospeli budu respektovat a rozumiet ich potrebam. a mozno nikdy, pretoze vzdelavanie v nasej podobe je casto galejami namiesto skutocneho ucenia sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pani Šimkovičová, ja Vám netykám...škoda, že si nedržíte úroveň komunikácie)
MOJE vyučovanie vždy stálo na interakcii, vždy stálo na tom, aby hodina bola vedená pozitívne a zážitkovo, a GARANTUJEM Vám, že viem x-násobne viac o psychohygiene a edukácii ako Vy) ja totižto tieto zásady pri práci dodržiavam) viem aj o náročnosti ostatných vyučovacích predmetov, navyše ako bonus pridávam informáciu, že 10 rokov učím deti so špeciálnymi edukačnými potrebami a plány aj vyučovanie im adaptujem na mieru!
Nemôžem bohužiaľ za to, že máte nejaký mindrák z učiteľov(predpokladám gro toho problému vo Vašich školských časoch, tradične), ale mohli by ste sa premôcť a netraumatizovať svoje deti...zažila som primoc duševných mrzáčikov, ktorí v takom stave prišli z rodín, a ťažko, veľmi ťažko sa s nimi dá pohnúť ďalej, keď rodina nie je schopná spolupráce...často im dokonca robí problém sa venovať dieťaťu hodinku denne...deti pri PC neodrastú... :-D
Mimochodom, nikto, kto pozná moju prácu, si NIKDY nedovolil povedať, že som nie dobrá učiteľka, a samozrejme, ak ste dostatočne odvážna, nech sa páči- ochotne spravím otvorenú hodinu, ja sa totiž nehanbím ani za svoju prácu, ani za jej výsledky - nechám to na Vás, ak máte záujem, nech sa páči, osobnou správou sa môžeme dohodnúť)
Tú aroganciu a ataky si odpustite, pre budúcnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslim

ze cast tejto reakcie patrila mne a nie p. Simkovicovej....ja som, nastastie, mala na vsetkych stupnoch ucitelov a profesorov, ktorych si doteraz velmi vazim...cize ta Vasa psychologicka znalost sa riadne sekla
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no predstavte si, že to bolo dobre adresované)
škoda len, že sa to minulo účinku) viete, "kopnúť si", je to najjednoduchšie)
K Vám : dá sa to vysvetliť, poznám tých, ktorí to vedeli vysvetliť, aj tých, ktorí pochopili) väčšina "stojí" na rodičoch a ich výchove... učiteľ nie je krotiteľ, na SŠ niet až toľko priestoru na vytvorenie si osobnejšieho vzťahu...a dieťa musí byť vedené k tomu, aby postupne aj za postoje a správanie preberalo zodpovednosť...
pani Šimkovičová nemá guráž, aby využila možnosť na "relevantné a validné" amatérske zhodnotenie pedagóga..))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vas

by som teda za ucitelku nechcela na ziadnom stupni...neviem, cim to je, ale na nas mali ucitelia cas...hlavne triedni....zeby toho odvtedy tolko pribudlo?...na vyske to bolo uz trosku menej osobne, to je pravda, ale je to aj pochopitelne....nemyslim si, ze len studenti a ich rodicia mozu za to, ze nemaju uctu k ucitelom...mnohokrat si za to ucitelia mozu sami...je zaujimave, ze je vela ucitelov, ktori nepotrebuju byt ani krotitelmi, ani tyranmi...maju prirodzeny respekt a studenti ich beru...len co si mam mysliet aj ja o riaditelke strednej skoly, ktora pri prihovore na prvom rodicovskom pred nami rodicmi vypotila krasnu vetu hned na zaciatku...skola nie je o vychove...skola je o vzdelavani....neviem.....uz sam skolsky zakon ma v nazve, asi omylom, ze je to zakon o vychove a vzdelavani
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Omyl.

Je to taký postsocialistický o omyl v názve zákona. Ja si neželám, aby moje deti niekto vychovával. Preto aj ja prenechávam výchovu na rodičov. Výchova je predsa ich povinnosť rodičov. Rodičia predsa nechcú, aby sa im niekto plietol do výchovy ich vlastných detí, ak, tak iba v tom zmysle, ako oni sami uznajú za vhodné. Však som mal spočiaku svojej pedagogickej praxe preto s viacerými rodičmi konflikty, ba i sťažovali sa na mňa u riaditeľa (zobral som žiakovi v učebni krabičku cigariet a nôž-motýlik-dodnes ho mám v zásuvke v kabinete). Mám rodičov, ktorí kryjú požívanie drog, neospravedlnené absencie, gamblerstvo, alkoholizmus, závislosť na internete.... vlastných detí, dodávajú spätne získané ospravedlnenky....Mal som žiaka, ktorý vôbec nechodil do školy a musel som ho klasifikovať, lebo otec bol sponzorom školy. Sú rodičia, ktorých som videl iba raz na začiatku prvého školského roka v prvom ročníku. Sú rodičia, ktorí mi nezdvihnú telefón, keď im treba oznámiť, že ich deťa je choré a treba ho vyzdvihnúť zo školy, sú rodičia, ktorí neprevezmú doporučené listy odoslané školou, aby zmarili správne konanie vio veci absencie žiaka.
Dnešná škola je diametrálne iná, než si ju zažila ty. Do školy vstúpili hra o peniaze, no a demokracia a sloboda, z ktorých si žiaci a ich rodičia vybrali iba práva, no povinnosti sa ich neberú na vedomie. A ja, učiteľ, nemám na vymáhanie si plnenia povinností žiakmi a ich rodičmi nijaké nástroje. Lebo keď sa o to pokúsim, skončím na koberci u riaditeľa školy a som konfrontovaný s realitou, že žiadneho žiakma nemožno vylúčiť zo školy, lebo pre našu školu znamená peniaze a keď ich škola nebude mať, tak takí učitelia, ako ja, dostanú prví výpovede.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale

vacsina tych rodicov je snad uplne normalnych...extremy sa najdu vsade...aj na strane ucitelov, aj na strane rodicov... a o tych pravach a demokracii pre obycajneho rodica...kym moje deti chodili do skoly...myslim tym zakladnu a strednu...ano, mala som prava...prispievat na zaluzie, prispievat na pribory, prispievat na tacky, kupovat pomocky podla priania ucitelov, nie podla mojho vrecka...atd....super prava...nie, nie...to nie je o peniazoch....nie je to o demokracii ani o slobode....je to o ludoch a vzdy bude...pracu ucitela by mal vykonavat fakt len clovek, ktory sa na to citi...klobuk dole, pred Vami....ale akonahle zacne citit on sam, ze ho ta praca skor otravuje a nie bavi...mal by odist...toto je podobne ako v zdravotnictve nie praca...malo by to byt povolanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

milá L.P. na internete si tykajú všetci, ak si doteraz na také niečo neprišla, takže žiadne porušenie etikety sa nekoná. ani mi nemáš kdetykať, kedže si ma neoslovila doteraz, ale ja Teba prvá. keby som poznala Tvoje meno a priezvisko, možno by som ti aj vykala, ale anonymom nevykám zo zásady, ale ak na tom veľmi z ješitosti a urazenej hrdosti trváte, môžem vykať aj vám
ja vo svojom príspevku nikde aroganciu a ataky nevidím. to čo som videla v telke bolo také, aké to bolo, je to reálny príbeh. moje dieťa rozhodne nie je duševný mrzáčik, to si zase vyprosím ja aby ste niečo také na základe môjho diskusného príspevku len tak sem hodili.
môj mindrák spočíva v profesionálnej skúsenosti, som totiž psychologička, takže tam, kde od niekho je "psychopat" nadávka, od mňa je to diagnoza. takže ak máte naďalej guráž so mnou spolupracovať, môžete ma osloviť súkromnou správou Vy.
moja guráž je limitovaná tromi príspevkami denne, neplatím si piano z principiálneho dôvodu. rada prídem na otvorenú hodinu, akurát neviem kde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem je ze cele kvoli comu sa na strednej ucis je aby si potom siel ucit sa na vysoku, casto nesuvisiace veci.

Tesil by som sa do skoly, neskutocne, keby som mal moznost si tak ako v mnohych krajinach vybrat (napr. 4) predmety, ktore ma zaujimaju a chcem sa im v buducnosti venovat a tie studoval. Do podrobna a poriadne. Ale tesit sa na 821 predmetov, ktore beztak preberieme len povrchne a v podstate ich robim preto aby som dostal nejaky papier, to sa neda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

napriklad tito ludia si myslia ze deti nie su v skole radi lebo tam nie su slobodne. podla mna najpravdepodbnejsie vysvetlenie. cim je totiz clovek mladsi tym viac ma rad slobodu a nesputanost.
http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

ja som sa vzdy tesil :) ale fakt !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

boze

dalsi z prispevkov o skazenosti doby a deti, spustnuti mravov, nedostatocnej skole s prilis tvrdymi / prilis makkymi pravidlami (vyber si podla seba), zlych uciteloch, ...
a dalsie reakcie, ktore "realne a hodnoverne" popisu, ake to bolo ine, za nasej mladosti...
na skludnenie odporucam:
- k. gotta a jeho "kdyz jsem ja byl tenkrat kluk"
- starsi komentar m. lasicu z .tyzdna o tom, "ci toto sme chceli" ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako deti sme sa do školy tešili,moja malá sa do školy,nie po prázdninách teší,neteší sa však manželka a ja , pretože opat tento rok nemaju žiaci -4.ročník kompletné učebnice a ak-ako minulý rok to chytí učitel za nesprávny koniec su z toho na nervy deti aj rodičia,
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME