Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Historickej bratislavskej Viedenskej električke hrozí zošrotovanie! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

velmi pekne a drzim palce! urcite nejakou malou ciastkou prispejem. pamatam si, ze moj dedko spominal, ako sa vozil na elektricke z bratislavy do viedne. Bolo to za prvej republiky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

trochu epmpatie aj zo strany Rakúšanov by sa patrilo... samozrejme, v zbierke nebude peňazí dosť; treba ešte pripočítať dobrých 4 000 eur na prevoz!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako je to s cenou za transport do SR?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak,

ako napisal Tibor83 vyssie. Ale uplne prvy a najpodstatnejsi krok je odkupit ju...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bol som na prezentácii "záchrancov", keď štartovala zbierka. Konečná suma na kúpu, na transport do BA a zakonzervovanie do času až budú peniaze na opravu je okolo 20.000,- Eur, teda 602.520,- bývalých Sk.
Náklady na uvedenie do vystavovateľného stavu, či dokonca do prevádzkyschopného stavu si vyžadujú ďalšie investície, ale teraz je dôležité to, aby sa rušeň nezošrotoval. Oprava môže počkať.

20.000,- Eur je cena lepšieho osobného auta. Na Slovensku žije x ľudí, ktorí by to dokázali zaplatiť z denného vreckového a je tu aj veľa firiem, ktoré napriek kríze by to dokázali uhradiť jednorázovou platbou. Ale pre široké masy žijúcich z priemerného slovenského platu z rúk do úst je problém túto sumu vyskladať, možno keby zatiahli grécki penzisti........

Možno by mal niečo urobiť aj štát a dať na záchranu tých pár šestákov. Ak mám správne informácie, tak platí totiž to, že pokiaľ niekto nájde, či už má starý rušeň a opraví ho za svoje, tak ten rušeň sa stáva "kultúrno-pamiatkovou vecou", na ktorú má štát dispozične, či možno až majetnícke právo. Tak nech to aj zaplatí.

Niekto nižšie spomína Bratislavsky okraslovaci spolok (BOS). Spolok zberateľom pomáha od začiatku propagáciou zbierky v médiách. Aká dobrá je tá propagácia, nech si posúdi každý sám. Možno by bolo lepšie, keby sa cieľene zháňali peniaze tam, kde sú, teda v parlamente, v kluboch "boháčov" a u známych osobností v podnikateľskej a kultúrnej sfére, aj keď oni asi denne dostávajú dosť iných prosieb o pomoc.

Inak s BOS-om vidím ten problém, že sú v nich aj osoby spájané s J&T, nuž a táto značka je o korupcii, a o mestu škodiacich investičných aktivít. Takže mnohí, vrátane mňa mám z nich zmiešané pocity, že iba preto to robia, aby si naklonili verejnosť na svoju stranu, zlomili jej odpor a tak napokon ľahšie mohli na chránenej lúke vybudovať drahý vežak-penzión pre penzistov a bezvládnych.....

Mravenčiu prácu okolo rušňa ale robia fandovia dopravy, ktorí všetok svoj voľný čas venujú doprave. Prevádzkujú internetové stránky na tému doprava, sú modelármi, bezplatne na kolenách opravujú exponáty MDC, a zo šrotu zachraňujú iné. Zbierajú, nafotia, či inak zdokumentujú všetko, čo súvisí s dopravou, či s históriou mesta.
Okrem zúfalého nedostatku financií bojujú aj s osobami, ktoré by aj teraz najradšej všetko staré zlikvidovali. Napr. DPB za Záhradníka iba preto prišlo o unikátne autobusy určené na múzejné účely, lebo istý šéf na údržbe neznáša múzejné vozidlá, lebo je s nimi veľa roboty, tak ich vo vhodnom nestráženom okamihu poslal do kovošrotu......
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co tak skusit oslovit tzv. Bratislavsky okraslovaci spolok...napriklad namiesto stupidneho napadu s gycom minitatier pri Riverparku by mohli pomoct pri zachrane pamiatky, ktora je uzko spata s historiu Bratislavy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pre nich by to bolo zaujimave len v pripade, ze by tym "obohatili" prostredie v blizkosti svojich hotelov. alebo nieco moralne zehlili ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

BOS

to v tychto dnoch prejednava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rozhodne krajšia

motivácia je záchrana električky, ako záchrana bankstrov cez euroválov. Držím palce, už sa na ňu teším :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo na to náš minister dopravy ?

Pán Kostolník, ten by to mohol zatiahnúť.
Nemáte niekto naňho kontakt?
Možno by sa potom dala vystaviť v dajakom kostole?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skoda nasej starej Propelky

kde sa ta podela?Co uz nikto nema respect pred starou Bratislavou?Zelezny most cez Zidovnu,na Zukrmandli
a Vydrici rastie burina,Propelka zmizla,Betonarka (Petrzalka), na to nie su ludske slova to opisat.
Bratislava,vinarske mesto,teraz su tam pizerie a podobne strasnosti.Kde sa podela nasa krasna muzika?
V kazdom podniku sa hraje primitivny hluk,nikto tomu nerozumie,je to po anglicky, a keby aj rozumeli
tak to predsa nema ziadny zmysel.Ludia ktori si nevedia vazit SVOJU vlastnu kulturu a historiu si
nezasluzia demokraciu ale velky bic!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Držím nadšencom palce (asi aj finančne pomôžem) a verim, ze táto akcia dopadne lepšie ak pokusy o záchranu zaujímavých starých lodí. Legendárny propeler z roku 1912 bol pekne rekonštruovný na reštauráciu v roku 1994. Dať ho do plavbyschopného stavu už nebolo možné, lebo strojné zariadenie už v lodi nebolo. Fungovala pri hoteli Devín cca 4 roky, vtedajší majiteľ "podnikateľ" sa o ňu nestaral a odvtedy chátra vo Vlčom hrdle.
Ďalšie pekné lode boli zlikvidované, alebo schátrali.
Poslednú ranu kultúre dali v nedávnej minulosti na pravom brehu Dunaja, keď unikátny vlečný remorkér Kriváň zničili terajší užívatelia. Urobili z peknej, technicky unikátnej a esteticky dokonale naprojektovanej lode jeden odporný, nechutný plávajúci vred - ubytovňu na Dunaji. Myslím si, že takéto trestuhodné správanie sa voči zaujímavostiam nášho mesta by nemalo ostať bez odozvy a držím palce každému, kto sa pokúša zachrániť čo sa dá aj keď sa to niekedy zdá byť zbytočné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

navrhujem...

...najschodnejšiu cestu. Obrátime sa na nášho " najväčšieho Prešporáka", pána Ďurkovského, obrancu pamiatok a histórie Bratislavy. Človeka, ktorý o sebe tvrdil, že bude "svoje" mesto brániť a zveľaďovať, aby rástlo do krásy. Požiadajme pána Ďurkovského a on ako už mnoho krát v minulosti si odtrhne od vlastných úst len preto aby mohol prispieť na niečo, čo súvisí s Bratislavou, lepšie povedané s "jeho" Prešporkom.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME