Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Opera a nudná? S Ceciliou Bartoli nikdy! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co sa opery tyka, som absolutny laik a pocuvam ju minimalne, napriek tomu si velmi dobre spominam
na C., Bertoli ked pred par rokmi dokazala ze ma aj skvely zmysel pre humor, ked spievala s nemeckym
moderatorom vo`` Wetten das ´´carovnu flautu. Velmi sympaticka zena.
http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vitaj na blogu

Vďaka za priblíženie koncertu. Nevidela som ho, škoda.
Operu milujem a tak si dovolím dodať: S Ceciliou, či bez, opera nie je nikdy nudná! ( pre mňa ) :)
http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ceny boli veľmi vysoké

a nechápem, čo by sa mali učiť od mezosopranistky barytón? :D Hádam myslel autor techniku spevu? Či? Prosím vysvetliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mám reagovať na vysoké ceny alebo na techniku spevu? :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

K++++:-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som milovnik opery, ale Cecilia... mozno pre repertoar, ktory spieva, mozno preto, ze tiez amatersky spievam a pri podobnych koncertoch ma zo znamych dovodov boli brucho... proste nepatri k mojim oblubenym. Svojho casu som videla pani Montserat Caballe, a nahravky, co mam napocuvane v podani inych spevakov, ma proste fascinuju viac. Mozno je to len tym, ze som viac obdivovatelkou dramatickych sopranov a basov, ako vsetkych koloratur.
Ale vdaka za clanok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mam podobny pohlad na vec

jednoducho mi pripada taka prilis. Sice som ju nikdy nepocula nazivo (preto ze som nechcel), nikdy sice nespievala verdiho, no taka rosina v jej prevedeni mi pripada velmi tvrda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepoznám ani jednu notu, ale som pravideľným návštevníkom koncertov v Žiline .Mal som šťastie počuť v originály Davida aj Igora Oistracha, Mstislava Rostropoviča ,Svjatoslava Richtera,lazara Bermana....bol som aj na koncerte CB v Blave ..neľutujem 420 € za dva lístky, pretože sa domnievam, že CB doviedla techniku spevu do absolútna...koľkokrát v živote môže človek počuť niečo také...?..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ospravedlňujem sa za preklep " v originály"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je prave ten problem. tiez som kedysi davno isla po technike spevu. No potom je tu este dalsi level. Nie moment, ked si clovek hovori, kua, ako to zaspievala, ale moment, ked je cloveku uplne "jedno", ako funguje technika spevu, lebo je zdeseny, place, smeje sa... proste cosi citi. A to dokaze ozaj len genialny spevak - herec - clovek. Kedysi Maria Callas. Dnes napriklad Natalie Dessay. Ked vidite jej Luciu di Lammermour, nezasnete, ake vysoke ce, ci ge spieva. Zasnete nad tym, co to dievca (Lucia, nie Natalie) preziva. Hoci pitom spieva nesmierne tazke koloratury.
Divajte sa a skuste nemat zvlhnute oci: http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hovoríte mi z duše... Lucia v podaní Natalie Dessay je pre mňa jeden z najsilnejších zážitkov, ktoré mi opera kedy poskytla. Práve včera som o nej hovoril jednej kamarátke..:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

natalie hovori z duse mnohym ludom :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cecilia vysvetluje preco Sacrificium

http://www.youtube.com/watch?v...
Uzasna baba, uzasna spevacka, bravo Cecilia !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rozmyslam, ako reagovat

najskor k clanku: Vdaka za spopularizovanie tejto divy pre citatelov Sme. Iba pre upresnenie, C. Bartoli nespievala v Bratislave operu, ale arie z opier z obdobia kastratov - cize to boli koncertantne predvedenia opernych arii. K prispevkom: Nikomu nebudem brat jeho nazor, vazim si a obdivujem mnohych opernych spevakov, ano N. Dessay spieva tu ariu uzasne. No dufam ze sa mylim, ked sa mi zdalo, ze tu v diskusii je akasi tendencia k tomu, ze Bartoli nespieva dostatocne emocionalne az tvrdo... hm,.. Jej maximalnou devizou pritom je, ze citi emocionalne velmi detailne. Je to jednoducho fenomen. Bartoli vzdy vie presne co robi a preto nam v tomto kastratskom priereze ponukla emocionalitu taku, aku nam kedysi mohli ponuknut kastrati, to nemohla byt prirodzena uprimnost - aj v tom je autenticita. Pocul som ju teraz treti krat a viem, ze obsah toho, co spieva vie byt tak uprimne emocionalne nabity, ze dokaze ludi rozplakat. My tu v strednej Europe sme trochu zvyknuti na "emociu nad technikou", myslime si, ze vernost zapisu, obsahu, u spevakov aj rytmu (no niekedy aj u instrumentalistov) nie je taka dolezita, ako to co precitime, resp. dame zo seba von, ako prejav nasej interpretacnej osobnosti.Je to taka nasa slovanska vlastnost. A preto ked niekto spieva virtuozne, tak pocuvame iba virtuoztu - ale aj to je emocia. Vsimnime si velkych interpretov - tam sedi kazda nota, vsetko ma svoj spravny cas, rozmer a priestor, resp. malo, alebo nic je ponechane na nahodu. A prave tu sa potom prejavi ta pridana hodnota - citenie obsahu, o to silnejsie a vystiznejsie. Presne tak, ako to povedal kedysi jeden velky herec - ked som na javisku naozaj plakal, vsetci v hladisku sa mi smiali, no ked som sa naucil spravne technicky plakat, vsetci plakali so mnou. C. Bartoli si vie podmanit kazdeho, treba ju len pocuvat aj usami, aj srdcom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bodaj by bolo viac takýchto diskusných príspevkov na úrovni. Vďaka..:-)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME