Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo si chcem skúsiť elektromobil. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

cena na 100 km

zapocitavas tam aj vymenu baterie? Neviem ako v sucasnoti, priznam sa ze moc to nesledujem, ale minimalne donedavna to bol najvacsi problem predajnosti elektro-masiniek. Prevadzka bola lacna, ale bateria vydrzala len urcity pocet nabijacich cyklov (napr. 1000), a potom si musel kupit novu. Spolu s vysokou uvadzacou cenou to ludia nekupuju, pretoze zistili ze sa im to ekonomicky neoplati. Pokial v tomto nenastane zlom, tak sa rozsirovanie elektro-odnoze moc asi nepohne.....a o druhej veci, ako ze je neekonomicke mat 2 auta jedno na kratke a jedno na dlhe vzdialenosti, neexistencia dobijacej infrastruktury a problemy s nou (ok, ked mas dom tak si dobijes auto v pohode, ale ako dobiju svoje auta obyvatelia panelakov?)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Naklady

Samozrejme ze su to naklady bez rozpocitanej baterie. Ale aj u benzinoveho-naftoveho auta ratas benzin/naftu..nepripocital si olej..filtre..povedzme kazde 4 roky baterku..rozvody...turbo..dvojhmota..atd..atd..predsa len je elektro motor konstrukcne jednoduchsi ako benzin,o nafte ani nehovorim.Aj tak su zatial naklady pri el.aute vysie ako pri klasike..tu nema cenu sa hadat. Ku tomu nabijaniu,,v 1930 tiez nebola siet cerpaciek bohvieaka a dnes su vsade...pred 20 rokmi kto mal LPG chodil tankovat 30 km daleko,,dnes je LPG bezne dostupne,,,takze aj nabijacie stojany mozu byt za 20 rokov bezny zjav v meste.Potom je tu koncept vymenitelnej baterie - renault zoe.Zatial najschodnejsia cesta sa mi zda hybrid...ako prius.. da sa dobit aj zo zasuvky..aj ist na benzin.Na elektriku dojazd cca 20km, mne staci na deti do skoly, ja do prace.Iba na dlhsiu trasu by som pouzil benzin.Bohuzial...cena...cena je zatial moc vysoka,..uvidime co prinesie Prius C, pripade Yaris HSD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Iba na dlhsiu trasu by som pouzil benzin.Bohuzial...cena...cena je zatial moc vysoka,..uvidime co prinesie Prius C, pripade Yaris HSD"

Neviem, ci sa vobec bude Prius C v EU predavat, ked tam uz je Yaris Hybrid, ved obe su v podstate rovnako velke auta.

re "takze aj nabijacie stojany mozu byt za 20 rokov bezny zjav v meste."

u nas v Hillbillywille (neurcite mesto vo vychodnom Tennessee) sa momentalne dobijacie stojany montuju do pakovacich garazi vlastnenych mestom. Plus sa montuju aj v niektorych mestkych parkoch. Niet dovodu aby sa to casom nedialo aj u nas - casom, len treba aby tych elektrickych aut jazdilo viac, co raz bude.


re "Zatial najschodnejsia cesta sa mi zda hybrid"

hybrid je skvely kompromis. len treba na nom najazdit dost km rocne, aby sa vratili naklady. trebars ako rodinne auto mame TCH (Toyota Camry Hybrid), ale bude trvat 4,5 roka (pocitajuc nejakych 18k km rocne a benzin $3,6/galon ), kym celkove naklady vlastnenia TCH budu nizsie oproti normalnej Camry. Ako aut do prace mam Hondu Fit/Jazz, lebo pri 5k km rocne Prius C nedaval zmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mam dojem, ze tych 140 km je s liion bateriami, s lifepo by to malo byt daleko vacej
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

LIfePo4

v skutri mam LiFePo4..54 voltov..30Ah..myslim ze vazi aj z obalom..a BMS asi 17 KG. Max sa do nej vojde cca 2 KW.V priuse co pride na buduci rok je myslim 5,4 Kw.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

. Elektromobil prináša aj mnoho nevýhod:

1: Je tichý.
Re: musia ho robiť hlučnejším z bezpečnostného hľadiska

2: Neprodukuje primárne emisie.
Re: sekundárne emisie na komíne elektrárne sú vyššie ako pri priamom spaľovaní. Výroba a Likvidácia Li-Pol, Li-Ion resp. Li-Fe A123 batérií je veľmi neekologická, Batérie sa dodávajú sa hlavne z Číny.

3: Má veľmi lacnú prevádzku.
Re: Ak sa započítajú odpisy, vyššie ekologické náklady a nižšia celková účinnosť, prevádzka elektromobilu je výrazne drahšia. Elektrina sa vyrába z primárnych zdrojov teda bez dotácií musí byť zákonite drahšia ako priame využitie primarnych zdrojov na pohon -napríklad zemného plynu v elektromobile.

4: Načerpať pohonnú hmotu je možné z pohodlia domova a takmer všade, kde je elektrina.
Re: Nie je pravda, pre nabíjanie nie je zatiaľ dostatočne dimenzovaná rozvodná sieť.

5: Prevádzka je plynulá.
Re: Elektromobily blokujú cestu hlavne v zime, keď dôjde kapacita batérií, v zime nie je možné efektívne kúriť, len na veľmi krátke vzdialenosti. Taktiež klimatizácia elektromobilov sa v lete takmer nepoužíva, nakoľko znižuje dojazd. Kúrenie je u klasických palív „zadarmo“

6: Budovanie elektrickej infraśtruktúry je lacnejšie, než pre akýkoľvek iný pohon
Re: nie je pravda, vybudovanie elektrickej infraštruktúry s požadovanou kapacitou stojí mnohonásobne viac ako vybudovanie siete plniacich staníc na Hytán (methrogen) – zemný plyn + H2.

7: Efektivita je vyššia ako 90%.
Re: Celková efektivita elektropohonov Well to Wheel je podstatne nižšia ako u priameho spaľovania v motore resp. využitia palivových článkov (max 25% oproti 39% účinnosti spaľovacieho motora, teda celkové emisie a zaťaženie životného prostredia musia byť výrazne vyššie).

8: Prevádzka auta je úplne bezpečná, nemá čo zhorieť ani vybuchnúť.
Re: Nie je pravda, pri poškodení batérie Lítium na vzduchu je prudko horľavé mám z tým skúsenosti :-(

9: Batérie majú dlhú životnosť:
Re: Nie je pravda, životnosť LiFe článkov je cca 500 nabíjacích cyklov, po ich prekročení klesá výrazne pomer nabíjacej a vybíjacej práce z 90% po 1 roku aj na menej ako 50%, teda pri nabíjaní musíme nakúpiť 2 x viac elektriny ako ju spotrebujeme vo vozidle. Naviac už po 1 roku stúpa vnútorný odpor batérie, batéria sa pri nabíjaní a vybíjaní výrazne ohrieva – čo ide samozrejme do strát. LiFe články sa taktiež samovoľne vybíjajú.

Snáď jedinou výhodou elektromobilu je možnosť akumulovať elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov a dodávať ju do siete v čase špičky. Riešenie však je málo efektívne, ďalej zdražuje elektrinu z fotovoltaiky a veterných elektrární.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Patrik Ciupa, napisal si:

"Martinn.. Účinnosť precerpavacej elektrárne.. Z bazénu do bazénu. By bola žalostne nízka.. "
.
Pozrime sa, co na to hovoria fakty: "U nových PVE je účinnost o něco vyšší, dosahují účinnosti malého cyklu až 0,75. " - http://cs.wikipedia.org/wiki/P...
.
V skutocnosti su precerpavacie elektrarne jediny sposob, ktory sa pouziva v energetike na uchovavanie energie (cerpaju sa v noci a vypustaju cez spicky), takze ten napad s tymi bazenikmi nebol zas az tak odveci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Elektormobil bude mat problem v zime - akumulatory nedodaju tolko energie ako v teple. Preto aj Tesla sleduje teplotu akumulatorov a bud ich chladi alebo ohrieva (nie som si uplne isty ako to presne je).
Kurenie pre posadku by mohlo byt napr. na technicky lieh, plyn - LPG, CNG. Naco minat elekt. energiu...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME