Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lietať za štátne, tak to už hej. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Kmotr

vybavil....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je veľmi zaujímavá informácia.

A budem len rád ak to niekto preskúma - teda čo za to Slovan zaplatil.A či žiadateľ /Slovan/ dostal "mimoriadnu zľavu".A potom som zvedaví,ktorí minister bude baliť svojich "sedem slivák" ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty máš

pokazené Y na klávesnici?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vladny special sa da normalne prenajat za naklady. Nieje to tak davno co si ich letecke spolocnosti poziciavali na celu letnu sezonu (namatkovo Air Slovakia v lete 1999, foto: http://www.airliners.net/photo... ). Trochu sa to utlmilo odkedy stale pendluju medzi ba a bruselom, ale komercny let ani dnes nieje ziadne terno.

Tie posledne dva odstavce varis z vody. Inym prepravcom neleteli asi preto, lebo a) mal vytazene kapacity b) bol drahsi. To je ale problem toho prepravcu, nie Slovana a vladnej letky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poprvé - Air Slovakia si na celú sezónu nikdy neprenajala TU154 od letky. Ak si ich niekedy prenajala, tak ako záskok v prípade technickej poruchy na ich B737. Okrem toho táto prax sa postupne utlmovala a v poslednej dobe je veľmi vzácna.

Podruhé - asi ťažko mali všetci dopravci pri všetkých doterajších letoch Slovanu vyťažené kapacity. To im asi nejako naschvál robia. Nejakým zázrakom si ich vždy vedeli zohnať hráči Źiliny či iných futbalových klubov. Je to vždy len o cene a tam nemá byť letka jedným z konkurentov. To už sme kľudne mohli naďalej dotovať Slovenské aerolínie.

Po tretie - problém je že letka nemá čo prevádzkovať komerčné lety. To ako keby policajti využívali autá ako taxíky keď ich nemajú využité.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V sezone 2000 nemala Air Slovakia ziadne vlastne lietadlo (727 CHB bolo do Lashamu preletena na rozobratie v aprili, 737 BWJ viac nelietala ako lietala a v lete uz tusim ani nebola v BTS a 737 ERA priletela az na koniec sezony). Prakticky celu sezonu odlietala na vladnom Tu-154.

Letku treba platit. Ja ako obcan som radsej ked im udrziavaci let ktory by lietadlo a posadka tak ci tak musela odlietat zaplati Slovan, ako keby som ho mal platit z dani.

Pokial sa sukromna letecka spolocnost s 737 nevie s cenou nakladou a aj so ziskom zmestit do takmer dvojnasobnych nakladov na rovnaky let s 154, tak to nieje firma ale vychcalkovia. V takom pripade je komercne vyuzivania volnych kapacit vladnej letky na mieste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si odporuješ - TU154 vie letieť rovnaký let za rovnakú cenu ako 737 len vtedy ak sa do nákladov nezarátajú niektoré náklady. T.j. reálne náklady na personál či lietadlo samotné. Ak by sa do ceny prenájmu zarátali reálne finančné náklady napríklad na Tupolev tak NIKDY by sa ani len nepriblížili cenou ku konkurencii. No komerčná spoločnosť ktorá si musí financovať lietadlo formou leasingu s tým má reálne náklady a tie aj zaráta do ceny. Ale štát tiež musel na kúpu lietadla vynaložiť isté finančné prostriedky, ak ich nezaráta do ceny tak niekomu dáva finančnú výhodu.A dáva ju len jednému klubu. Veľmi zaujímavé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tam treba zvazit dalsie veci.

Piloti maju predpisany minimalny pocet nalietanych hodin. Takze obcas musia lietat tak ci tak.
Ked uz musia lietat, tak ked pri tom nieco pre stat aj privyrobia, tak je to len dobre.
Prirovnanie s policajtami nesedi. Policajti a ich auta je prakticky mozne vytazit na 100% takze na prevadzkovanie taxisluzby by nemali mat cas. Pri lietadlach a pilotoch je to skor naopak. Su prevaznu vacsinu casu nevytazeni.

Na druhej strane, ak vozia slovanistov na ukor statnych penazi, tak niekomu treba riadne klepnut po prstoch ...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME