Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie tu.
OK
Všimli sme si, že máte zapnutý nástroj na blokovanie reklamy. Príjmy z reklamy umožňujú nášmu webu fungovať. Ak nás navštevujete pravidelne, môžete nás podporiť tým, že si Sme.sk pridáte na zoznam odblokovaných webov (whitelist). Ďakujeme.
✖
móda trvalých bola v 80-tych rokoch aj na západe, aj keď samozrejme na inej úrovni, tá móda sem prišla zo západu. Ale chlpaté ženské nohy a podpazušia boli na západe už v 80-tych rokoch out.
pekné (ale späť by som nechcela za žiadnu cenu). ak máte ďalšie obrázky, záujem bude určite veliký. a chlpaté nohy peknej slečny na 19. alebo 20. fotografii ma úplne odrovnali...
Pokracovanie p o t e s i l o ! Niektore tvare poznam z videnia - ktovie ako vyzeraju dnes :) Dufam ze sa v tvojom archive skryva este vela takychto zaujimavych fotiek.
Ako vidiet aj z diskusii pod clankami, podnecuje to zhodnotenie nejake useku nasich zivotov, doby v ktorej sme niektori sice vobec, alebo len kratko zili. A nuti to ludi aj zamysliet nad tym, kde sme sa dostali dnes. To je velmi prospesne myslim. Vdaka za clanky.
Vnímam to podobne. Keď som si pomaly a pozorne prezrela všetko čo tu kedy p. Bartoš zverejnil, v jednej chvíli ma dostalo, že obrázky nepozerám, ale prežívam. Pri fotkách ´Orava 1967´ som si napríklad uvedomila, že definitívne zmizli z ulíc postavičky (takí tí báčikovia a tetky), ktorých som ako decko občas v meste vídavala, že tá generácia je v nenávratne a v celej tej časozbernej reťazi fotiek je skvelý mimo iných trebárs aj tento ´medzikus´:) http://jurajbartos.blog.sme.sk...
Jeho cigánske fotky sú skvelé, autentické sú i jeho portréty a tie naše tzv. novodobé - tie raz ocenia predovšetkým budúce generácie, ľudia ktorí sú v tejto chvíli len volakde v astrále :) .................
Výborná robota, zmysluplný koníček, ďakujem pán Bartoš. A tie fotky politikov sem určite dajte. Srdečne Vás pozdravujem.
Milý Ďuri, včera, a nielen včera - som napísal, že si posledný z humanistických fotografov (a viem, prečo to píšem), zároveň som Ťa nabádal, aby si sa oprostil od tenkej - nespoľahlivej, podenkovej, často malichernej vrstvičky: politiky. A na tom trvám.
To politické, je až druhoradé. Po ľudskom. Univerzálnom. Tak, ako pravda - je univerzálna, a nie je, chvalabohu, v rukách jednotlivca, ale - sa sama vyjaví. To politické - je teda tiež implicitnou súčasťou autentickej výpovede, ale nie prvoradou.
Viem, že sa to dostalo k Tvojim ušiam. Lebo iba to, ku čomu Ťa nabádam, Ťa povznesie na úroveň Tvojich "kolegov" vo fotografii, a nielen vynesie, ale aj umiestni, skutočnú hodnotu Tvojho archívu - vo svetle sveta.
Základnou črtou Tvojho snímania, Tvojho vnímania (v pôvodnom, Tvojom autentickom - so senzibilitou očareného chlapca) - nie je sarkastická irónia, ale prenikavá d ô v e r n o s ť. Tvoje obrázky - sú artefaktom, vypovedajúcim, nie ani tak o dobe (ako to zdôrazňuješ), ako o ľudskej duši, ľudskom hľadaní, i ľudskej zraniteľnosti, pochybnostiach, obavách i strachu. Ale, aj o ľudskej kráse.
Ich d ô v e r n o s ť je jedinečná.
V porovnaní s Henri Cartier-Bressonom, ktorý je uzavretý, chladný, anglosasky racionálny, a v tom priam dokonalý, Tvoje obrázky sú z príbuznej rodiny, ale majú v sebe - naviac - povedzme slovanskú otvorenosť, iné cítenie, väčšiu senzibilitu - ktorá, oproti spomenutému klasikovi fotografie, otvára (priam intímny) dialóg s objektom.
Venuj, prosím, svojmu archívu, príslušnú pozornosť - akú si zaslúži. A neupadaj do malicherností.
...a, že si ľudia všímajú iba povrchnosti (odev, módu, strihy, účesy), to len potvrdzuje malichernosť - a naivnú predstavu Slováka, že teraz začal ozajstný svet.
Ja tam vôbec nevidím až také rozdiely - so súčasnosťou. Tá lavička, pre autobusy do Petržalky - je totožná. Tá, bývalá Ryba, na Paríčkovej, je totožná. Všetko, je vlastne totožné - iba preletelo 30 rokov, a viac-menej nič. Iba miestne Avenue des Champs-Élysées bývalého Tigra Európy- t.j. Obchodná ulica, dostala nový náter.
Dievcinka s vypoasovanymi kratasmi zarezanymi do ohanbia. Dievcina s celymi plavkami, ovisnutymi prsiami a priblblym vyrazom v tvari Divcinka sediaca na lavicke s neskutocne chlpatymi nohami Pioano 3/3
K++
dobra spomienka na mladi...