Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozor na praktiky poisťovní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hmmm, no dobre vediet, musim si dat pripomienku do mobilu a zmluvu vypovedat 2 mesiace dopredu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Omyl, podľa Občianského zákoníka výpoveď môžeš dať aj teraz, najneskôr 6 týždňov pred koncom poistného obdobia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:))))

jo :D sa smejem... no ano samozrejme, ale je to tak prd platne ked zmluva ma plynut dalsi rok s navysenou cenou :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

Ze mi zmenia cenu a nemozem to zrusit ked nesuhlasim, to sa da urcite napadnut podla obcianskeho zakonnika.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty si pravnik?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

Nie, ale pri zmene ceny to je konkretny navrh sumy, ktora nemoze byt automaticky navysena, co sa viaze na pravny ukon - § 34 OZ a pokial sa menia podmienky zmluvy, tak poistovna je povinna poslat navrh na zmenu podmienok (napriklad vysky sumy poistneho) a ten ja mozem prijat, alebo odmietnut pisomne - § 40, § 44.
-
To by bolo vyborne aby niekto podpisal zmluvu s automatickym predlzenim a potom si svojvolne navysoval sumy bez moznosti odstupenia ... nezmysel. Zalovatelne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zaloval si? vyhral si?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie

mne sa to zatial nestalo ja davam vypoved kazdy rok :D rok dopredu :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Su aj serioznejsie poistovne. Genertel mi uz po druhy krat po sebe zachoval ROVNAKU cenu PZP.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak

ja mam tiez uz par rokov rovnaku cenu..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pred pár rokmi

mala moja dcéra poistku v Allianzi, nastal presne popisovaný prípad, aj s vypisovaním bonusov, o koľko percent jej znížili a ešte o koľko ďlaších percent jej znížili, a nakoniec nehorázna suma. Najprv som sa pokúšal telefonicky zistiť, aká je vlastne tá suma, z ktorej boli odpočítané bonusy, a - čuduj sa svete - nikto to nevedel povedať. Smiešne, nie? V liste totiž nebola uvedená. Zašli sme preto na nejaké pracovisko, akože si chceme nechať poistiť auto, ako úplne nový klient. No a dostali sme ponuku zhruba za polovicu sumy, bez všetkých bonusov za beznehodovosť a podobne. Takže odvtedy dcéra už nie je klientom Allianzu a ani nikdy viac už nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako, by som cital

vlastny list ... :)
Hrozne ma mrzi, ze zijeme v takej dobe, ze cloveka obtiahnu hned, ako si neda pozor.
Zial sa to tyka aj mob operatorov, bank, statu (vid. prepadnutie penazi na vkladnych knizkach), ci medzinarodnych institucii (predchadz clanok o nezmyselnych DPF filtroch).
Niekedy som z toho neustaleho napatia tak unaveny, ze sa chcem odstahovat na neobytny ostrov - bez faktur, zmluv a bez formulky "neznalost zakona neospravedlnuje".
Dobre stacilo... naspat na zem :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No,

riešenie je jednoduché, každý rok ju v lehote vypoviem a od nového roka uzavriem novú. Kto mi ponúkne lepšiu, tú beriem...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž

veru, smutná pravda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mám rovnakú skúsenosť,

odvtedy uzatváram PZP na dobu určitú, alebo ak poisťovna trvá na dobe neurčitej, obdrží odo mňa v zákonnej lehote výpoveď. Výborne to funguje a platím čoraz menej.

Doteraz sa ma 2 poisťovne pokúsili dobehnúť a ja už nikdy ich klientom nebudem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mám PZP aj havarijné poistenie v Kooperatíve, už roky s maximálnym bonusom. Auto mením raz za 3 roky, čiže vždy nové zmluvy. Vždy si pýtam základnú cenu a potom s kalkulačkou pred pracovníčkou poisťovne si vyrátam bonus 70 %. Vždy dostanem poukážku na cenu, ktorú som vyrátal (matematika nemôže pustiť) a až do predaja auta ostáva cena rovnaká. Poisťovňu si vyberám takú, s ktoru má servis môjho auta uzatvorenú zmluvu, aby som v prípade nehody sa nemusel o nič starať a všetko bolo medzi servisom a poisťovňou. Radšej zaplatím viac, ale v prípade, že... nemusím mať starosti. Moje autá mali dve nehody (znamená to, že ja som vodičom vtedy nebol) a vždy som dal auto do servisu a prišiel som si po opravené. V poisťovni som nebol, všetko urobil servis. Ale v máji skúsim tú fintu. Minimálne 6 týždňov dopredu zruším obe zmluvy a uvidím, či prídu s ponukou nižšej ceny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne trojpismenkova poistovna uz 2 roky

po sebe nezvysila. Avsak suhlasim s obsahom clanku, ze vacsina poistovni sa snazi zvysovat vernym.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

Môžu zvýšiť cenu a nie je to protinávrh, ale tzv. tarifa - tá sa môže meniť aj v priebehu trvania zmluvy a poskytovateľ vám to nemusí ani oznámiť (resp. stačí na internete) a už tobôž k tomu nepotrebuje váš súhlas, takže o §34 OZ by som sa neopierala.
Treba tie zmluvy preventívne vypovedávať a uzavierať znovu, jedine to funguje. Rovnako ako aj mobilní operátori, banky.. = stáleho zákazníka si nevážia, len nového.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME