Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

NÚCEM - A komu tím prospějete? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

" Testujú niečo, načo študentov nikto nepripravuje. Prečo? Pretože učitelia sa držia osnov. A v tých je čítanie s porozumením zastúpené minimálne. "
.
Tak to fakt. Kto by čakal, že po absolvovaní maturitného predmetu "Slovenský jazyk a literatúra" bude niekto po adeptovi na maturitu žiadať, aby okrem preslabikovania textu v slovenčine tomu textu aj rozumel? Učiteľ na Slovensku je proste nesvojprávny otrok osnov a takéto niečo ho bez príkazu zhora proste nenapadne.
.
Prestaňte už s tými trápnosťami. Chodím opakovane na testy zo svojej odbornosti. Tie testy sa robia už 10-20 rokov. A stále sa tam nájdu chyby. A to robia aj beta testy, t.j. niečo, čo u maturít nie je možné. Akurát tie testy nikto nespochybňuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj v súkromnej firme musíte robiť v prvom rade, to čo vám prikážu zhora. No a za tie učiteľské platy, by ste si spravili, čo musíte a dovi dopo. Takže chyba nie je ani tak v učiteľoch ako v ľudoch, ktorí tomu všetkému šéfujú z teplých miestočiek na ministerstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

NIE

Ja od učiteľa slovenčiny očakávam, že žiakov bude učiť hlavne čítať a písať po slovensky. Bez ohľadu na to, čo mu tlačia zhora. A ak má problém s platom, resp. so šéfstvom, tak má podať výpoveď. A nájsť si inú prácu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

já som tak rád, že

už nemusím chodiť do školy. Po nás také chobotiny nechceli.
Problém slovenského školstva je v tých, ktorí ho riadia, nie ktorí v ňom učia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nechceli, ale naučili

No a presne o tom to je. Že čítanie s porozuením sa nedá učiť ako také. Proste je treba učiť slovenčinu tak, aby na konci študent rozumel slovensky písanému textu.
.
Na Matfyze nám na jednom predmete vyučujúci priamo povedal, že tento konkrétny predmet nie je o nejakých konkrétnych vedomostiach. Že on by nám v podstate mohol prednášať aj iné "predmety". Že proste cieľom je nás naučiť myslieť v určitom smere (bola to teoretická kybernetika). Muž ale študenti sa čudujú, prečo ich učia niektoré konkrétnosti, však oni tieto konkrétnosti nikdy nevyužijú. Aj ja som sa čudoval, keď som bol študent. Ale neskôr som pochopil.
.
Učí učiteľ, nie úradníci ministerstva školstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dalsi mudrak...

...ktory chodil do skoly, tak si mysli, ze skolstvu rozumie...
Ok, tak si daj statpedu.sk a tam je nieco ako "Obsahovy a vykonovy standard" - pre mna ako ucitelky slovenciny je zavazny. Ergo, odklonim sa, mam "pruser" hned, ako sa objavi inspekcia alebo tak...
O com rozhodujem, su metody, ako sa k tomu standardu dostanem...hej, aj ja ucim studentov rozmyslat...ale, iba ako vedlajsi produkt popri uceni jambu, aliteracie, nespolahliveho rozpravaca, predrazky, konektorov, prudu autorovho vedomia a tak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Však tí ľudia hore sú tiež učitelia

Prúser je, že učiteľom to takto vyhovuje. Oni nechcú jasné a stručné a v praktickom živote použiteľné učivo. To by už stratili poslednú vec, na ktorú sa môžu vyhovárať, že treba ich odbornosť. Vtedy by sa ukázalo, že plat, ktorý dostávajú, je vlastne primeraný.Preto musia poriadne zamútiť vodu, aby bolo jasné, aké je všetko ťažké a zložité a len oni nás dokážu priviesť z tmy do svetla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trápny si skôr ty a nie pisateľ blogu. Ten má žiaľ pravdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

priznam sa, ze som zabudol, aka je tvoja odbornost, ale co by si povedal na test povedzme pre elektrikara, kde budu otazky a la:

Druh pajkovania vodicov pouzivany v 50tych rokoch minuleho storocia v Malajzii sa vola:
a) nicchimwuan
b) nicchimawuan
c) nicchimwuan
(ano, su tam 2 rovnake odpovede)

Vobec totiz nejde o to, ci v teste boli nejake chyby alebo nie. Chyby sa deju stale a len ten, co nic nerobi, nic nepokazi. Ide o to, ako sa k tym chybam postavia ich autori ("U nas je vsetko v poriadku a aj ked popierame samych seba v dvoch po sebe iducich vetach") a tiez o to, ze sa tie decka pytaju na absolutne bezvyznamne veci, ktorymi treba tyrat akurat tak dobrodruhov v stvrtom rocniku na filologii.

Nastastie vysledkych maturit zo slovenciny beru do uvahy len rozne pochybne skoly, takze to na sikovne decka az taky velky dopad mat nebude. Akurat ten vyplytvany cas, usilie, nervy a strata idealov. (To posledne k ich veku patri, takze to mozeme este prepacit)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

- to, ze je normalne ziadat po ziakovi / studentovi, aby textu porozumel je normalne a (prakticky) nikto to nekritizuje
- kritika smeruje na:
1.) zjavnu nejednoznanost otazok s moznymi viacerymi odpovedami, avsak za sucasneho tvrdenia tvorcov testu, ze spravna je len jedna
2.) opakovanie tychto chyb a napriek tomu neschopnost tvorcov si sadnut na svoj zadok, prejst ospovede a zamysliet sa nad nimi. Mnohokrat by stacilo vyraznejsie odlisenie odpovedi, aby sa zvacsila hranica, jednoznacnejsie odpovede atd. To nie je tak tazke, zvlast nie u otazok, kde ma student praveze rozmyslat.
Ale je mozne, ze problemom s rozmyslanim trpia prave ludia s NUCEM a problem je tam
3.) arogancia ludi s NUCEM, ktori sa zase tvaria, ze "problem nie je, to je len vas pocit (my sme dokonali)"

O ziadne trapnosti nejde - trapny je tak akurat pristup autorov tychto testov.
A nakoniec - ked uz sistim, ze som to zase ...., tak aspon riadne(!) opravim opravny kluc a necham hodnotitelov testov uznat spravne odpovede.

P.S. Nevedel som, ze chyba jednych dava inym pravo sa tvarit, ze chyby nerobia a/alebo nemusia ich napravat. Zaujimavy pristup notorickeho praviciara - "ked sa kradne za Dzurindu, moze sa aj za nas. R.F."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Otázky sú jednoznačné, len študenti nie sú dosť inteligentný, aby dokázali logicky uvažovať a vedeli rozlíšiť niektoré veľmi jemné náznaky. Sú zbrklí, nad ničím nepremýšľajú.
Tvorcovia chyby neopakujú. Tvorcvia robia test tak, aby ho neurobil každý ***** ktorý sa vie naučiť naspamäť odverklíkovať pár faktov.
Arogantný sú študenti, ktorý si nevedia priznať, že to že mali na strednej samé jednotky im nezabezpečí to, aby prešli aj testom na nejaké skills.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mlady. mas to v hlave v poriadku. co keby ste spravili nejaky vtipny protest proti postoju NUCEMu. Napriklad vypracujte vlastny test a dajte ho spravit pracovnikom na NUCEMe, ze aky vysledok dosiahnu. Nieco ako ked slovenski webdizajneri robili vlastne navrhu webu SNG.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž, tie verše z mor ho vyjadruju celkom jasne, s cim prisli junaci za carom. A vedomost o tomto diele takisto napovie. Rovnako Duni Dunaj a luna za lunou sa valí - prečo by to mala byť metafora? Ak to má byť metafora, potrebuš povedať, čo zastupuje dunaj a čo luna... Obe otazky testuju porozumenie textu. Inac hrad a riman su omyly, aspon s tym hradom UCEM pripustil aj inu moznost spravnej odpovede.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ešte jedna vec: NÚCEM nemá nič s jazykovedcami!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Perfektne napisane, K+

Zda sa, ze "citanie s porozumenim" robi problemy v prvom rade autorom testu. Niet divu. Oni taketo citanie na maturitach nemali. Pacil sa mi najma "navod na pouzitie kluca". Zrejme si autori dali zavazok, ze "zblbnu aj ucitelov", pretoze zistili, ze "zblbnut maturantov" uz dokazu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne skôr chýba učenie s porozumením

ako čítanie s porozumením. Na našich školách sa učia také hovadiny, že tomu niekedy nemôžem ani uveriť. Znôška archaizmov, zastaralých vedomostí, poloprávd, nacionalistických bludov a výmyslov samotných učiteľov prekladaná všadeprítomným nekonečným drilom a dôrazom na zapamätanie všetkého. Toto má byť školstvo v 21. storočí ? To je úbohé. A učitelia sa ešte tvária, aká je to súčasť všeobecnej inteligencie. Potom príde monitor a zistíme, čo je zjavné: nič poriadne sme tie deti nenaučili. A najväčšou prekážkou reformy školstva nie je ministerstvo, ale učitelia samotní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz...

...zjavne mas vo svojom okoli dost ucitelov, ak si dovolis toto tvrdit...OK, checkni si moje prispevky, aj ten, co je v tejto diskusii vyssie...urobis si predstavu o uciteloch...
Ja nedrilujem, ale ucim rozmyslat.
Ja nediktujem, ale interpretujem texty.
Ja neoktrojujem, ale diskutujem....
Ako rada by som miesto jambickeho versa diskutovala o zaujimavych knihach...ako rada by som miesto toho, ci je pridavne meno vztahove alebo abstraktne alebo ake ucila o jemnych komunikacnych nuansach...lenze...je naoktrojovana koncepcia, ktora nepusti...a tu robili ludia, ktori prakticky neucili. Ak tvrdis, ze sa ucitelia toto nesnazili zmenit, tak klames, dufam, ze len z nedostatku informacii...snazili...aj ja som bola medzi nimi...ale...psy stekaju a karavana ide dalej...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano, obaja rodicia su ucitelia.

Som rad, ze mas k tomu lepsi pristup, ako drviva vacsina ostatnych. Ale stale mi chyba ta povodna definicia, co vlastne chceme od tych deti. Lebo je pekne mat vysoke ciele a snazit sa ich uz na prvom stupni dostat na uroven univerzitneho profesora. Ma to len jeden hacik, tie deti potom maju kazdy den 6 hodin a potom musia este pracovat doma. Pracuju viac ako ucitel samotny. Viac ako rodicia. Pritom potrebuje od zakladnej skoly naozaj len zaklady. Ale toto si ucitelia nie su ochotni pripustit. Kazdy ma nutkanie narvat do tych deti co najviac toho svojho. Odo mna ked zamestnavatel chce, aby som pracoval doma alebo nadcas, musi mi to podla zakonnika prace zaplatit. A ma na to limit. Detom moze ucitel navalt od vidim do nevidim podla lubovole. Vsak co ? Deti znesu. Cely den su v skole, pracuju v druzine, pracuju doma. Potom maju ulohy na vikend a dokonca aj na letne prazdniny. No nehnevaj sa, to je uz fakt chore. Potom nie je prekvapenim, ze vysledok je velmi blizky nule.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz...

...obaja rodicia su ucitelia? Za by si to hodnotenie ucenia ako znôsky "rchaizmov, zastaralých vedomostí, poloprávd, nacionalistických bludov a výmyslov samotných učiteľov prekladaná všadeprítomným nekonečným drilom a dôrazom na zapamätanie všetkého" pisal podla nich? Lebo inak si to neviem vysvetlit...a ty sa tvaris, ako velmi do toho vidis...
Hej, aj ja davam domace ulohy, resp. zadania - povazujem za normalne, ked sa ziak na vyucovanie pripravuje, napr. z matiky si cvicne prerata priklady, ktorych vzory sa ucili doma...Na druhej strane, davam zadania, ktore nie su narocne na cas, resp. naucia studentov timemanagement.
(Dnes som prvakom na slovencine urobila entree do literarneho diela a na doma si maju precitat uryvky...maju ich oxeroxovane, kedze ucebnica literatury je akurat tak na dve veci...Dala som im to precitat, o dva dni s tym budeme robit - jasne, ze to budeme citat aj na hodine, ale tam uz to bude aj s otazkami a odpovedami - skratka, budu hladat odpovede a argumentovat textom, tak ako pravnik argumentuje citovanim zo zakona. Nemam ambiciu vychovat z nich pravnikov, iba naucit ich citat a rozmyslat.)
Hej, je chore davat ulohy na letne prazdniny, znova ale pripominam, ze nemusis podla svojich rodicov posudzovat cely ucitelsky stav.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo vy/my všetci vieme/viete?

Jednou z možností je, že NÚCEM testuje sám seba, po akú hranicu až môže ísť, než ho minister školstva (jeden z tých dúfajme osvietenejších, ktorý sa aspoň trocha orientuje v problematike školstva a nepotrebuje na to barličku NÚCEM, z ktorého sa medzičasom stala všemocná suverénna a samoúčelná, školstvu pravdepodobne skôr škodiaca, než pomáhajúca organizácia) definitívne zruší a nahradí niečím, čo bude študentom a pedagógom skôr pomáhať, než škodiť a zneisťovať.
Kiež by sa to stalo už teraz - len sa obávam, že ak sa ministrom školstva stane pán Čaplovič, tak samoúčelnosť a suverenita NÚCEMu pôjde skôr smerom nahor, pretože osvietenosť tohto pána v oblasti školstva je asi na takej úrovni, ako bola v oblasti menšinovej politiky!
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME