Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Letecký úrad – kam bude smerovať po voľbách? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak by tu fungoval právny štát....

Aj víťaz volieb SMER a predchádzajúci víťazí volieb by sa riadiili právom a ústavou a zákonmi.Na riaditeľa Leteckého úradu SR by zrejme bolo ustanovené riadné výberové konanie so všetkými náležitostostiami.Keby to tak naozaj bolo ani jeden z predchadzajúcich riaditeľov by nikdy nemohol byť a ani nebol riaditeľom, EASA by nás mohla akceptovať a príslušník blízkeho, ale nadriadeného národa P.B. by teraz nemohol a neotravoval by ústavných činiteľov s nezmyselnými tvrdeniami, že doposiaľ na tento post nemáme vhodné ľudské zdroje a jediný kto môže tento post zastávať je iba on.Ak by naozaj fungoval aj zákon o štátnej službe je zrejme, že väčšina zo súčastných zamestnancov úradu by sa na úrad nikdy nedostala z dôvodu absencie kvalifikačných a morálnych predpokladov. Možno by potom mohlo fungovať a aj fungovalo civilné letectvo v rámci našich možností a Slovenská republika by bola akceptovaná ako plnohodnotný člen EASA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Právo a Slovensko?

Bohužiaľ na demokraciu sa tu iba hrajú niektorí ignoranti, alebo si tito istý ignoranti nechávajú radiť ešte od väčších právnych paškvilov. Ja si myslím, že tak ako učiteľ nesmie vyučovať na odbornej škole bez praxe, tak rovnako v kancelárii na odbornom úrade, ako je i letecký úrad, nemôžu pracovať deti od známich a pod,...Teda bez praxe leteckej či právnej.
A každý riadiaci pracovník musí ovládať problematiku úradu kde nastupuje, a hlavne mať schopnosti s ľuďmi komunikovať. Ak nevie o čom ten úrad je, tak potom 10 rokov sa nedopĺňajú predpisy, únia-neúnia, veď strana zahladí! A národ, ten je tam za bránou!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kontrola???

ICAO, Eurocontrol, JAA, EASA sú medzinárodné organizácie pôsobiace v civilnom letectve, ktoré jasným spôsobom vyjadrili vážne výhrady voči pôsobeniu Leteckého úradu SR. Stratili sme dôveru, ale vôbec nič sa neudialo. Žiadna zodpovednosť. Vedúce miesta v posledných 5 – 6 rokov boli obsadzované na základe kamarátstva, konexií, politickej príslušnosti,. lojalite a neviem akých kritérií, ale na odbornosť sa celkom zabudlo. Za tieto roky ani jeden riaditeľ, vedúci zamestnanec LÚ, alebo ministerstva dopravy, neznamenal žiaden prínos pre civilné letectvo naopak situácia sa len a len zhoršovala. Autorita LÚ sa vytratila a mnohé činnosti vyplývajúce z leteckého zákona je treba premenovať na nečinnosť a možno až šikan. Obávam sa, že práve títo bezcharakterní a neschopní ľudia budú hľadať všakovaté cestičky k SMERU, aby si zabezpečili teplučké miesto. Určite takéto riziká hrozia. Nepovažujem za šťastné riešenia, ak vedúce posty boli obsadzované vojenskými odborníkmi, ktorí celé roky uplatňovali úplné iné pravidlá ako aj rozdielne direktívne riadenie. Okrem výsluhy zaberajú pracovné miesto odborne zdatným záujemcom. Je na vláde, či splní sľuby a bude komunikovať so skutočnými odborníkmi, alebo podľahne krásnym „odborným“ diskusiám s neschopnými pseudoodborníkmi. Oceňujem SMER keď hovorí o tieňovej vláde, ktorá by pôsobila ako kontrolný orgán, čo nasvedčuje o vážnosti a zodpovednosti situácie, ale skutočných odborníkov, bude veľmi ťažko získať. Občania stratili dôveru v čestnú a otvorenú hru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

páni, nekonštatujte donekonečna stav,

píšte konečne o riešeniach. Všetci vieme veľmi dobre ako to u nás funguje, ale kto sa vážne zaoberá riešeniami tohto b-o-r-d-e-l-u? Druhá výčitka z mojej strany - načo sa opäť niekto vyjadruje k vojakom, je zrejmé, že civilné a vojenské letectvo boli a stále sú u nás odlišné oblasti, ale pozrime sa aký je výsledok pôsobenia nevojaka vo funkcii riaditeľa LÚ SR v poslednom období... Do tejto funkcie má byť "dosadený" (v prvom rade) schopný manažér s prehľadom vo viacerých oblastiach (v druhom rade) - pozrite si prosím môj článok, kde som niektoré oblasti vymenoval, budem rád, ak sa k tomuto niekto vyjadrí. Riaditeľom nemôže byť dement, sociopat, ale komplexne vzdelaná a schopná osobnosť. Vie niekto o takej osobe?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak.

Hrať sa na vojakov a nevojakov,vyčítať jedným aj druhým niečo čo je iba osobným pocitom niekoho je minimálne kontraproduktívne,nekorektné a možno aj scestné.Medzi oboma profesionalnými skupinami tak ako v celom spektre spoločnosti je približne stejne percento dementov a blbov, ale aj schopných jednotlivcov.Nechcem nikoho zastávať,ale vojaci majú aspoň odborné letecké vzdelanie keď už nič iné.Pokiaľ sa bavíme o profile budúceho riaditeľa LÚ SR ten bol jasne definovaný v titulnom článku k tejto diskusii. Kritéria by som možno doplnil požiadavkou aby bol držiteľom preukazu spôsobilosti leteckého personálu.Možno tiež by bolo vhodné,keby nebol z Bratislavy,aby mohol eliminovať tlaky zamestnať na úrade kamarátov a známych.A určite by to nemal byť nikto zo súčastných zamestnancov úradu,alebo z bývalých riaditeľov,ktorí sa iba viezli v pokazenom autobuse,ale nemali odvahu z neho vystúpiť,aj keď vedeli,že peši ísť by bolo lepšie.Toto musí byť o novom a hlavne pozitívnom myslení,koncepcii a kreativite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...piper konecne rozumny prispevok...je to presne ako pises...nedelit vojak/nevojak...to je megahlupost - sucasni vojaci - piloti(38-40r.), maju vzdelanie, skoly, jazyky atd....to uz nie su gumy baziace za funkciami...to je len pohlad starych skostnatenych byrokratov a byvalych aeroklubakov napchatych na funkciach v LU...

Plne suhlasim s nasledovnym co pises :
- odborne letecke vzdelanie(t.j. Zilinu alebo Kosice)
- drzitel licencie
- mimo BA
- nik zo sucasnych ani byvalych zamestancov/riaditelov
- mal by mat manazerske skusenosti aspon na urovni stredneho managementu v trvani aspon 2-3 roky
- vek do od 35 do 40-42r.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

súhlas Piper,

žiadny z bývalých riaditeľov LÚ SR nepreukázal potrebné hodnoty, dlhodobé úpadkové tendencie sú nespochybniteľné. V súčasnosti sa objavila, koluje informácia o tom, že punťo preventívne podal na jedného z kandidátov na stoličku riaditeľa P. Brunu trestné oznámenie... Bolo by zaujímavé zverejniť bližšie informácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Psychiatria?

To mi pripadá asi tak ako keď,, zlodej kričí chyťte zlodeja,, alebo psychopat kričí ,,hoďte na neho siete je to blázon,,No oni sa už naozaj pomiatli.A toto má byť výkvet leteckej komunity,ktorý rozhoduje o štátnej politike v oblasti civilného letectva.No podobných expertov na úrade bude zrejme viac.Dúfajme,že nový minister a štátny tajomník nebudú takí benevolentní a jaloví ako ich predchodcovia Figeľ a Hudacký.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Punťo sa topí vo vlastnom hnoji

Punťo pudovo pociťuje potrebu upútavať na seba pozornosť za účelom udržania "sa v hre". Lenže trestné oznámenie mal podať pred polrokom na Puňťa a Radmilu ktosi z ministerstva kvôli korupčnému výletu do Seatle a klamaniu viacerých letiskových kontrol a za pašovanie Radmily na čierny transport "dovolenkárky". Noví funkcionári na ministerstve a úrade budú presne takí, ako sa im dovolí. Ansámbel úradu, až na pár ľudí ktorých mocipáni vyrazili, sa celý pchal a pchá Punťovi do zadku stále, aj teraz. Rovnako sa bude pchať do zadku aj novému riaditeľovi, nech by robil hoc akú blbosť. Takmer všetci sú leniví a zdeformovaní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Potom...

by som asi mohol byť riaditeľ.Keby sa mi niekto pchal do zadku musel by som sa posrať.Asi by mi to bolo viac trápne ako tomu, ktorého by som osral(ten by mal z toho blažený pocit).A o tom to je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Koľko ľudí, toľko názorov

Je potreba zabudnúť na žabomyšie vojny. Bolo spomenuté, že sa zišla akčná skupina v dostatočnom počte na to aby oslovila budúce zodpovedné osoby za ďalší chod civilného letectva. Držím palce. Ak nebude ochota, je ďalšia možnosť obrátiť sa na média s otvoreným listom. V článku je presný a dostatočný popis predpokladov. Ak bude politická ochota komunikovať s touto pracovnou skupinou, odstránia sa mnohé nedostatky. K príspevku controllera - asi ho vyprovokovali uvedené iniciály pipera. Ak má viac informácií nech ich zverejní. Každý má právo na vlastný názor. Skutočne šikovných a slušných je v letectve mnoho ľudí, ale vďaka servilom sú ich schopnosti spoľahlivo blokované.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A máme po voľbách - chce to nervy

Už takmer rok sa usilujeme narovnať pokrivenú civilnú leteckú štátnu správu SR. Nám, blogerom, sa to nepodarilo. Preto zasiahla Vyššia Moc. Tá rozmetala predčasnými voľbami gorilie tlupy. Traja "podarení" kámoši z ministerstva, inžinieri JaFi a JaHu spolu s doktorom PeMa presunú svoje zadky do ešte tapacírovanejších parlamentných fotéľ a divánov, ako mali na míindope. Vyfasujú nové nótbúky, na ktoré sa im poskladáme a štyri roky tam budú hlivieť, kým ich - veteránov - nevykopnú ich mladší a múdrejší stranícki súkmeňovci. Povedzte, nie sú všetci traja šikovné chlapčiská ? Klobúk dolu pred nimi ! Ich babizne môžu byť na nich hrdé...

... a nám tu ten bordel a smrad po nich zostal. Stänly si zdúchol do Kamerunu a gorily tu nechal. Je to svinstvo od neho! Mohol by sa ukázať ako charakter a poslať sem svoju andulu (An-2), ktorú má v Kamerune, po nich, nech mu ich ta za ním dovezie. Akurát sa mu pekne všetci do nej popracú: Pepä, Maně, Anva, Zumo, Maku, Ľuja, Onop, Duja a Rava. Na Vianoce budú môcť svojim mecénom, inžninierom JaFimu, JaHuimu a doktorovi PaMaovi poslať do parlamentu vinš. Patrí sa tak !

A čo my ? Iniciatíva Odborník 2011 navrhuje, aby každý, kto sa cíti, poslal tak, ako navrhuje úvodný článok k tejto diskusii, svoj osobný záujem zúčastniť sa tvorby slovenskej leteckej štátnej správy, majiteľovi blogu p. Miliánovi. On nech zorganizuje podobnú schôdzu, o akej píše vo svojom predchádzajúcom článku, za účasti všetkých iniciatívnych ľudí, ktorí sa prihlásia (vrátane goríl, ktoré poletia k Stänlymu do Kamerunu, ak chcú - sme demokrati predsa). A na nej sa dohodneme a rozhodneme, ako ďalej.

Iniciatíva Odborník 2011 má názor, že je rozumné zdržať sa v diskusii invektív, súdov a "dávania rozumu". Trochu disciplíny, páni! Za zmienku stojí i to, že okrem istej vysokopostavenej kurupčnice sa diskusie nezúčastnila žiadna ženská. Sukňa + lietadlo = katastrófa. Takže do budúcna - bez báb ....

Prehlásenie iniciatívy Odborník 2011: sme skupina vysoko kvalifikovaných a veci znalých ľudí, ktorých "toto" baví. Nik z nás nemá záujem pchať sa nasilu do žiadnej riadiacej funkcie. Ak niektorého z nás ktosi osloví a vyzve, aby bol šéfom, ten vyzvaný sa bude vecou zaoberať. Ale neprestaneme s aktivitou, kým nebudú odčinené všetky krivdy, ktoré popáchali funkcionári leteckej štátnej správy jednotlivým osobám. Bolo ich oveľa viac, ako sa v blogovaní uviedlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sľuby, alebo zmena...

ukáže najbližšie obdobie. Kritériá boli navrhnuté, možno s nimi len súhlasiť. Som ochotný podeliť sa so skúsenosťami, ale aj poskytnúť dôkazový materiál ak to posunie veci dopredu. Sporné veci a nedostatky bolo potrebné riešiť v záujme efektivity, objektivity a bezpečnosti oveľa skôr, ale nebola ochota zo stany orgánov štátnej správy. Je šanca zmeniť tento stav odbornou a otvorenou komunikáciou na základe faktov bez emócii a nepodliehať podsúvaným účelovým dezinformáciám a klamstvám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Verejný záujem

Ministerstvo je služba, zodpovednosť za rezort a jemu podriadené inštitúcie, zodpovedné riadenie vo verejnom záujme, nič z toho neplatí pre súčasné vedenie. Zbytočné sekcie je efektívnejšie zrušiť. Dve muchy jednou ranou. Ušetrí sa na zbytočných výdavkoch v štátnej správe a predíde sa možným škodám.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Verejný záujem musí byť....

Ináč by naše snahy nemali zmysel. O výsostne odborných veciach,ktoré sú ošetrené a garantované ústavou,zákonmi a právnymi predpismi memôžu rozhodovať bezcharakterní, bezohľadní a nevzdelaní dilentanti a primitívi dosadení pochybnýnými lobbystickými skupinami. Chcel by som veriť priatelia,že dotiahneme veci do konca a Letecký úrad SR bude v budúcnosti pýchou vyspelosti našej komunity,ktorá može vstať z popola ako bájny vták Fenix.Vašej úprimnej snahe prajem veľa úspechov a podľa svojích možností ju budem vždy podporovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pochybnosti

Minister Vážny v roku 2007 nedokázal odvolať (možno ho kryl) neschopného arogantného riaditeľa. Utrpela tým dôvera a reputácia Slovenska vo svete. Poznám podobného adepta, ktorý je členom SMERU. Bude Počiatek obozretnejší pri výbere kandidátov? Naozaj obsadí rezort dopravy a sekciu civilného letectva schopnými odborníkmi, alebo sa situácia zopakuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak nie, potom to bude asi koniec

zdravého rozumu a civilného letectva na Slovensku.Ale myslím si že Počiatek je pragmatik a inteligent.Problém je teraz iba v nás.Asi sme zreteľne nepochopili základnú otázku autora tohto blogu v konkrétnom článku navrhúť osobu spôsobilú zasrtvať pozíciu riaditeľa LÚ SR.Bola tu daná možnosť navrhnúť konkrétne mená kandidátov.Asi budem prvý, ktorý to urobím aj keď o prvenstvá takehoto významu nestojím, ale navrhujem:
1,Marián Žec- žovialny človek doposiaľ najväčší teoretický odborník v civilnom letectve,ktorý získal svoju kvalifikáciu praxou v rolovaní s motorovým vozidlom autoškoly.Teraz rozhoduje o tom kto bude pilot a kto nie.
2,Martin Marianič- druhy najväčší odborník po Žecovi dieťa svojich rodičov, ktorí mu získali prax ako zamestanci š.p. RLP.Na základe toho odňal licenciu dvom skúseným RLP.
3.Ondrej Opatovský- jazykovedec, znalec pravopisu, renomovaný právnik,konštruktér skrátka polihistor, ktorý by vylízal Punťovi jeho pokakaný zadok a urbil z toho dezert.
Možno sa Vám to zdá smiešne, ale naozaj by to tak mohlo byť. Potom nám už naozaj neostáva nič iné ako:
Marián Kumorovitz - určite je to odborník, nikdy neúplatný,schopný kedykoľvek prejsť cez detektor lži, či Martin Němeček, alebo bývalý riaditeľ Brůna.
No Pán Boh zavaruj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno naozaj koniec a hanba, alebo ...

Ak bude skutočne záležať Počiatkovi na civilnom letectve bude musieť pristúpiť k radikálnym opatreniam a vysporiadať sa minimálne s viac ako desať člennou organizovanou skupinou. Výmena vedúceho postu v podobe riaditeľa nič nevyrieši. Všetci dispečeri vedia koho mal „pegas2“ na mysli. Bol to neschopný riadiaci pracovník, patril k tým najarogantnejším a mnohí kolegovia mu navrhovali liečenie. Zlyhal aj ako dispečer, ale vyvolení majú imunitu. Taktiež zariadil odobratie licencií dvom skúseným inštruktorom, čo je naozaj realita a M.M. ktorého spomína „piper“ to naozaj zariadil v rozpore s predpismi, čo myslím potvrdilo aj ministerstvo, ale vôbec nekonalo. Fakty, dôkazy by ohrozili riadiace posty mnohých. Ministerstvo bezpečnosť nikdy nezaujímala. Viď. Desaťnásobný nárast udalostí Jazykovedca a znalca pravopisu ako napísal „piper“ má aj LPS v zástupcovi riaditeľa, predpokladám, že si veľmi dobre rozumejú s O.O. Poznám pozadie, ako sa obsadzovali „fleky“ lojalita, prepojenosť, známosti, klientelizmus, výhody a odmeny a.i.. Jednoducho ťažko uveriť v nápravu po možno 10 15 rokoch spiatočného chodu, založenom výhradne na osobných výhodách, kamarátstve, neodbornosti a zavádzanie ako bežný jav. Nádej zomiera posledná, ale je veľmi málo ľudí, ktoré by splnili kritériá s ktorými naprosto súhlasím. Či bude minister Počiatek dostatočne akčný a obozretný ukáže najbližšia budúcnosť. Doteraz sa sľuby zásadne líšili od reality a politická ochota je zvláštny a nevyspytateľný fenomén, ktorý má svoje vlastné pravidlá. Dáme sa prekvapiť ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážení čitatelia a prispievatelia,

na koniec článku (ku ktorému je táto diskusia) bol pridaný oznam o vytvorení ankety k osobe potenciálne uchádzajúcej sa o post riaditeľa LÚ SR. Vyjadrite svoj názor na niekoľko mien v nej sa nachádzajúcich. Váš názor je dôležitý aj teraz, po voľbách. Roman Milián
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dívajme sa do budúcna...

Nezaoberajme sa zdochýnajúcimi kobylami. Je nedôstojné kopať do nich. Ak by prekĺzli aj po voľbách do riadiacich funkcií, máme nástroje, ktorými je možné posadiť ich všetkých na lavice obžalovaných. Pre nás je zábavné najmä to, že si ich (tie nástroje) zosmolili a popodpisovali sami. Ich všetci traja protektori (Jafi, Jahu, Pema) dosiahli čo chceli a budú teraz ticho lapieť v parlamente a ani ich nenapadne otravovať sa "nejakým leteckým úradíkom". Všetci to tam doklepú do penzie, veď o to im išlo. Že narobili ohromný bordel a kope ľudí pokazili životy ich vôbec nezaujíma. Sú to nie gorily, ale hyeny a šakali.

Kto by mali byť direktri úradu a sekcie na ministerstve ? V prvom rade by to mail byť ľudia, nie somári alebo somarice. Samozrejme, že by mali k ich výberu zaujať stanovisko nielen stranícke sekretariáty, ale predovšetkým ľudia, ktrorých sa ich práca týka. To znamená my, pracovníci úradu, ministerstva a samozrejme i letecký "terén". Vieme už, ktorí v žiadnej riadiacej funkcii nesmú byť. Konkrétne mená sa na našom blogu už definovali. A vie sa i prečo: kombinácie podlosti, neodbornosti, lenivosti, hlúposti, nevzdelanosti. Pre úplnosť a aby sa nezabudlo, sú to najmä: Pepä, Maně, Zumo, Vaor, Onop, Anva, Maku, Ľuja, Rava, možno ešte ďalší.

Takže sa vynára otázka: kto by prichádzal do úvahy ? Ak by sa tu objavil zoznam vhodných ľudí, zdeformovaný ansámbel úradu by zostal šokovaný. Žiadny úradník a úradníčka nemá totiž najmenšiu pochybnosť o tom, že práve on by bol ten jediný správny a najmúdrejší "napoleon". Takže čože už zostáva iné, ako nechať sa prekvapiť, ktorá partia "zapracuje" najeefektívnejšie. Budú to "staré pľuhy", alebo ktosi šikovnejší, múdrejší, mazanejší,... či aký ?

Ale navrhnúť kandidáta, alebo nejakú ich množinu by bolo isto zaujímavé. Ak niekoho navrhnete, skúste pripísať i prečo. A treba si švihnúť - po vymenovaní novej Vlády SR 4. apríla "sa to roztočí". Najradostnejšie však bude pozerať, ako poletí Punťo a vzápätí jeho servili... Ak sa toto podarí, nech tam bude hockto, bude lepšie. Lebo väčší osoli na svete už nie sú. Stanley mal na nich vynikajúci nos ...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME