Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čriepky pozostatkov Považskej lesnej železnice (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

výborný článok. A námet na skanzen, možno raz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podľa

množstva kovových pozostatkov na pôvodnom mieste, je vidno, že tam žije málo osadníkov. ale ináč je to smutné. v iných krajinách si takéto tech. pamiatky strážia ako oko v hlave, u nás sa to rozkradnea do zberu. co dodať? len.. co je toto za národ, preboha? ale ináč reportáž .. super !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mam rad technicke pamiatky

dycha z nich zivot aj pokoj zaroven.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Škoda jej...

Aspoň násypy by sa mohli využiť na cyklistické chodníky, keďže stúpania železníc sú pre cyklistov ideálne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

absolvoval som cestu

touto zeleznickou ako ziak 2. triedy Zak.skoly. Pani ucitelka Barborikova nas 2 mesiace pripravovala, rozpravala o zeleznicke, prirode a ked sme nasadli do otvoreneho vagona v Lipt. Hradku a viezli sa nou, tak sme nevedeli kde sa mame skor pozerat- nadherna krajina. Na konecnej nam rusnovodic ukazal parnu lokomotivu, ktora nas tahala a vsetci chlapci sme sa chceli stat po skonceni skoly rusnovodicmi na tejto zeleznicke. Sli sme sa okupat a po 3 hodinach absolvovali cestu spet vlacikom nalozenym drevom. Vzdy si spomeniem na tento vylet, ked cestujem cez Liptovsky Hradok.
Nasa chyba je ta, ze si vobec nevieme vazit, co vybudovali nasi predkovia, nie sme hrdy na nasu historiu a za par centov si dame aj do hlavy vrtat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dakujem za nadhernu spomienku! Ticho zavidim:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekné a námet na výlet... K+:-)

Mám rada naše pamiatky a je škoda, že naše inštitúcie si ich tak málo hľadia. Som rada, že toto je o liptove, mojom rodnom kraji. Nádherné. Prajem príjemný deň a pohodové veľkonočné sviatky.:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekný článok...

...od roku 1976 žijem v Liptovskom Hrádku, žiaľ žlezničku som už nezažil v prevádzkyschopnom stave. Moji starší kolegovia z miestnej Tesly, kde som pracoval, s láskou spomínali na organizované výlety zamestnancov podniku až do Liptovskej Tepličky na tejto železničke, na romantiku, ktorú ona poskytovala. Viem si predstaviť okrem citlivejšieho a ekologickejšieho spôsobu prepravy dreva z jednotlivých v článku spomínaných čiernovážskych dolín na tamojšiu prírodu v porovnaním s terajšou prepravou na ťažkých kamiónoch aj veľmi významný pozitívny vplyv na cestovný ruch v hornom Liptove. Tá spomínaná nerentabilnosť prevádzky PLŽ, ktorá bola údajným dôvodom rušenia viacerých takýchto zariadení (podobná bola napr. v Ľubochnianskej doline), nás z dlhodobého pohľadu vyšla a ešte aj vyjde veľmi draho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte som si spomenul,

jeden, možno aj viacerí z hrádockých amatérskych filmárov, vytvoril film o tejto železničke z obdobia, keď ešte bola v prevádzke
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

železnica si zahrala aj vo filme Vlak do stanice nebe: http://www.youtube.com/watch?v...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vdaka za krasny clanok. Skoda, ze tieto lesne trate az na malicke vynimky uz neexistuju. Otazka je, ci by boli v dnesnej dobe rentabilne, len turisti by to asi nezaplatili, aj ta ciernobalocka funguje hlavne vdaka nadseniu ludi. Pod Povazskym Inovcom z oboch stran boli lesne zeleznice, pri mojich vyletoch na bicykli sa velakrat zastavim pri nasypoch, kamennych oporach byvalych mostov a predstavujem si tie piskajuce masinky. Na Kulhani je lesny naucny chodnik, ktory vedie scasti po byvalom telese lesnej zeleznice a niekolko tabul aj s fotografiami a popiskami, kde co bolo scasti ozivuje predstavy. Ked rusili tuto zeleznicu (tiez v 60tych rokoch, tak jej prevadzka vraj stala 60 tisic Kcs mesacne, co podla prepoctov bolo nerentabilne... Skoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zdravim Miro

http://www.kostolany.sk/videa/... posielam novu krizovu cestu. podla mna velmi peknu....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ďakujem za typ, vyzerá to ešte na stále dokončovanú Krížovú cestu.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

  1. Kočner sa s Haščákom z Penty stretával pravidelne. Riešili Kuciaka, zmenky aj Technopol
  2. Rakúsky novinár: Článok, o ktorom hovorí Fico, nevyšiel v deň volieb
  3. Smial sa aj samotný Bale. Slovenský novinár baví Walesanov
  4. V Dobšinej sa boja jedni druhých. Vražda ich naučila
  5. Sagan sa víťazstva na Miláno - San Remo opäť nedočkal, neuspel v záverečnom šprinte
  6. Pellegrini kritizoval SNS, tá mu odkázala, že jeho názor nie je dôležitý
  7. Ako omyl spôsobil, že nemáme Prešporok, ale Bratislavu
  8. Kočner na Kuciaka nič nemal, preto ho dal zavraždiť. Plánoval aj útek
  9. Dobré ráno: Fico ma chce zažalovať, iba hľadá nepriateľa
  10. Harabin podáva na Ústavný súd sťažnosť k prezidentským voľbám

  1. Šefčovičova prihláška do KSČ: Ešte v máji 1989 chcel aktívne budovať socializmus
  2. Mikloško a Čaputová, ťažký hriech a obrátení komunisti
  3. Šefčovič sa pokúsil spojiť Čaputovú s Kočnerom a vypustil nezmysel roka
  4. Naše kresťanstvo sa podobá vegetariánovi, ktorý chce raňajkovať klobásu
  5. Katyň je najväčším zločinom Kremľa v novodobých dejinách
  6. Nové Slovo, kde publikoval Štefunko bolo na zozname konšpiračných médií
  7. Bude hlavným poradcom Čaputovej v prezidentskom paláci progresívny Monogram?
  8. ŠVÉDSKO: Stíhají se penzisté, přijímají džihádisté
  9. Kočner sa nedá zmyť ako blato
  10. Kočner chcel za ministra Glváča: Ty by si len ministroval a ja by som to celé riadil