Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keby bol riaditeľom Leteckého úradu súdny človek, (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Odkaz

Nový riaditeľ úradu by mal najmenej nastaviť celý systém fungovania úradu a jeho organizačnú štruktúru na základe toho, že zistí čo treba riešiť a ako to bude riešené.

Čo treba riešiť a ako to bude riešené zistí keď:
- zistí, ktoré pracovisko plní aké úlohy a aké má plniť;
- preverí na jednotlivých pracoviskách či stav personálu k objemu plnených úloh nie je
premrštený alebo naopak;
- zistí, posúdi a potom zaradí (nezaradí) jednotliví personál na pracoviskách podľa
momentálnej spôsobilosti, alebo možno niekedy budúcej spôsobilosti vzhľadom na príslušné
vzdelanie, prax a dĺžku praxe v súvisiacich úlohách činnosti;
- zistí na aké účely sú vynakladané prichádzajúce finančné prostriedky, kým a ako sa
nepotrebne čerpajú, a zabezpečí efektívne a motivačné nastavenie;
- začne vrátane všetkých vedúcich spolupracovať so zamestnancami v tom čo treba riešiť a
ako to treba riešiť, t.j. opýta sa na to jednotlivých zamestnancov na jednotlivých
pracoviskách, a toto bude robiť priebežne - teda začne vykonávať pravidelné porady.

A potom až samozrejme pokiaľ je to možné „ Bez pardónu, kto vie robiť, nech začne robiť, kto nevie robiť, bude musieť odísť“, ale ja ten kto nerobí tak ako treba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

s naznačeným možno súhlasiť,

v konečnom dôsledku by aplikovaním uvedeného vznikla zmysluplná organizácia, akou Letecký úrad mal byť už dávno. Veľkou neznámou je, akým spôsobom sa k želanému výsledku dostať a ako dlho to potrvá, ciest a spôsobov je veľa. Zvolený postup a rýchlosť postupu náprav organizácie bude závisieť od mnohých faktorov, bude si žiadať veľkú trpezlivosť a šikovnosť tých, ktorí o tom budú rozhodovať. Všetky zmysluplné rozhodnutia však musia vychádzať jednoznačne z poznania odvetvia, organizácie a jej úloh. Toto môže urobiť iba človek, ktorý rozumie problematike civilného letectva a súčasne rozumie riadeniu organizácií. Letecká odbornosť sama osebe nezaručuje schopnosť riadiť organizáciu. Osoba vynikajúca v niektorej špecializácii, napr. pilot či riadiaci letovej prevádzky, vôbec nie je zárukou kvalitného riadenia organizácie. Sú to odlišné schopnosti, zručnosti a nový riaditeľ LÚ musí mať obidve schopnosti - odborné i manažérske.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážení diskutujúci,OV,Odborník 2011.

V diskusii k prechádzajucému článku sa po dlhom čase objavil dosluhujúci director CAA.SK ,PP alias Pietro 71 predtým Pedro.Vo svojom ,,inteligentnom,, príspevku jemu vlastnom nás a možno aj celý blog, obvinil z intrigánstva a pomsty,ktoré majú prameniť z toho že sme v letectve údajne nič nedosiahli. Neviem čo dosiahol v letectve ON okrem toho,že trčí Stanleymu zo zadku.Rozvrátil jednu významnu štátnu inštitúciu a v konečnom dôsledku zbytočne skomplikoval život 90%-tám leteckej komunity na Slovensku.Je pre mňa nepochopiteľné že takéto bezcharakterné monštrum si ešte dovolí kritizovať iniciatívy,ktoré vznikli spontánne ako dôsledok absurdity jeho funkčného zaradenia a zvrátených predstáv o fungovaní odvetvia v ktorom by sa ON v riadne fungujúcej spoločnosti nemohol nikdy vyskytnúť. Bohužiaľ dopady jeho deštruktívnej činnosti sú jednoznačné a nespochybniteľné.Preto špekulácie o tom čo niekto dosiahol,alebo nedosiahol mi pripadá z jeho strany iba ako detinská obhajoba stupidity a zbavovanie sa osobnej zodpovednosti.Letecký úrad nie je inštitúcia, ktorú môžu riadiť a pôsobiť v nej nevzdelaní diletanti bez odbornej spôsobilosti,ktorí sa tam dostali len na základe osobnej previazanosti na politické špičky a lobbystické skupiny.A tých je tam minimálne 50%.Neviem kde vo svete okrem Slovenska úlohy štátneho odborného dozoru plnia osoby odborne nespôsobilé.Bol by som rád,keby sme konečne všetci pochopili, že v letectve nemôžu pôsobiť a riadiť ho takéto osoby,ktoré nemajú k nemu žiadný osobný vzťah a vzdelanie len preto,že sa potrebujú niekde zamestnať.K niktorým spoludiskutujúcim:
OV rád čítam Vaše príspevky a vo veľa konštatovaniach s Vami aj súhlasim,len by som Vám doporučil,aby ste začali čítať aj medzi riadkami a obnovili si pamäť.MK si vážim ako pilot pilota, oslovenie F... používám iba občas medzi 4 očami,doposiaľ mi nedal najavo že mu to vadí. Vaše otázky v diskusii k predchadzajúcemu článku a komentár k mojím odpovediam považujem za nešťastné a účelové.Ja mám čisté svedomie aj dostatočnú mieru sebareflexie.Možno by som sa Vás opýtal či nie ste to práve Vy,ktorý keď počuje eroplán v Piešťanoch okamžite telefónuje na letisko či nelieta SHARK a občas v nedeľu z vlastnej iniciatívy chodí kontrolovať pilotov?
Iniciatíva odborník 2011.Vy ste mi názorovo najbližší.K Vám len jedna malá výtka.Tento blog nie je o MK.Pokiaľ toto čo o ňom tvrdíte sa zakladá na pravde konajte ako uznáte za vhodné.Ja o tom nemám žiadnú vedomosť.A pokiaľ by to bolo pravdou čo píšete,určite sú vyššie a ďaleko významnejšie priority,ktoré je potrebné bezodkladne riešiť.Záverom.Vážení priatelia.Zbavme sa servilných hlupákov a darebákov,bezohľadných a nafúkaných sociopatov bez sebareflexie,ktorí nám dlhodobo komplikujú život.Zbavme sa moderného druhu insitnej ľudovej tvorivosti pri aplikácii novej legislatívy,ktorá iba prináša zbytočnú byrokraciu a utrpenie, pričom nikdy neprinesie všeobecne prospešný výsledok a nič zmysluplne nevyrieši.Začnime sa konečne k sebe správať ako ľudia uvažovať a konať zdravým sedliackym rozumom.Nech už bude riaditeľom CAA.SK ktokoľvek, vďaka tomuto blogu bude jeho konanie monitorované a je len na ňom akú si urobí reputáciu.Mám za to že letecká komunita si po 23 rokoch konečne zaslúži mať na sojom čele osobu,ktorá bude konať v jej prospech.Pokiaľ by to tak nebolo,je možné že z nedávnych páchateľov sa stanú obete.V konečnom dôsledku to bude len nútená obrana.Situácia je už naozaj neúnosná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Áno, je to ako píšete piper

Súhlasíme s Vami Piper. Žiaľ, súčasný riaditeľ namočil nielen seba, ale aj množstvo iných ľudí, dokonca aj "odrastené deti" , ktoré vmanipuloval do takých prúserov, že teraz ľutujú, boja sa a na ne nezabudnú celý život. A bude len vecou veľkorysosti "dospelákov", do akej miery budú chcieť spočítať im ich detinskú hlúposť (AnVa, OnOp). Treba však zdôrazniť, že v úrade je aj kopa mladých ľudí, ktorí sa nestali servilmi a zachovali si svoju dôstojnosť. Čo sa týka MK, bude vyšetrovaný. S tým sa nedá nič robiť, lebo "popodpisoval a slúžil" . Ako to s nim dopadne sa uvidí podľa výsledkov šetrení. Oborník (ci) 2011 nemá voči nemu ako osobe nič, ale voči jeho skutkom. Netreba nikomu robiť advokáta, ani MK. Je dosť mazaný na to, aby vedel, kde čo povystrájal - a nie je toho málo. Isteže, nie toľko a takého závažného ako podaktorí ostatní servili, ale je toho predsa len dosť a zaslúži si to pozornosť. Odborník 2011 ho vôbec nijako "extra" predsa nevypichuje. Akurát sa ocitol v zozname skratiek mien, ktoré si zaslúžia viac pozornosti a u kohosi to "zarezonovalo". Okrem tých, ktorí sa ocitli v zozname, sú ešte ďalšie gorily (napr. v RLP a na ministerstve - k tým sa odborník 2011 príliš nevyjadroval), ktoré sme neuviedli kvôli tomu, že ich činnosť nesúvisí priamo so zameraním blogu alebo sa to nepovažovalo v danej chvíli z viacerých príčin za vhodné. Lebo tento blog nie je sudcovskou porotou, ktorá má kohosi poslať do basy, ani hlásnou trúbou detektívskej kancelárie, ktorá čosi vysnorila. Je jedným zo spoločenských demokratických nástrojov, ktorý je prístupný každému. Aj tým, ktorí sú tu citovaní ako kriví ľudia, ktorí zneužili svoje služobné postavenie a služobné právomoci. Mali možnosť sa vyjadriť, veľmi adresne a vecne. Ani jeden z nich to neurobil. Dúfajme, že povolebné vyšetrovania pomerov v úrade a na ministerstve budú objektívne, spravodlivé a ľudské. Aj voči páchateľom. To však neznamená, že sa majú prehliadať a "tolerovať" ich výčiny. Každému treba dať to, čo mu patrí. Presne podľa litery nepokriveného zákona. Verme, že tomu tak bude, a čím skôr.

Čo sa týka posledného článku, ku ktorému je táto diskusia, je dobrý. Reorganizáciu a riadeniu leteckej sekcie ministerstva a leteckého úradu zvládnu normálni ľudia s primeraným vzdelaním a ľudským srdcom bez najmenších problémov. Len musia to byť predovšetkým ĽUDIA, nie ľudské karikatúry, ako je tomu teraz...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak.

Asi niet k tomu čo dodať, to by sa určite malo a možno aj mohlo stať.Ale čo sa naozaj stane zatiaľ nezáleží od nás, ale od účelu ktorí svätí prostriedky tým, ktorí o tom čomu síce nerozumejú,ale pokladajú to za správne a v konečnom dôsledku rozhodujú.Neviem dokedy to ešte bude fungovať s takýmto prístupom.Ale možem Vám tu verejne oznámiť,že lietadlo SHARK aj napriek nepajníkom z vedenia leteckého úradu úspešne završilo prvú časť predpísaných letových skúšok a podľa predpisu L(JAR)-8 može lietať ako plnohodnotný experimental bez obmedzení.By mohlo.Neviem čo k tomu dodať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

piper

ako som uz napisal mnohokrat, kazdy ma svoju pravdu, aj vy. Teraz uz iba k drobnej poznamke, preco mi "vadi" SHARK. Nevadi. Dokonca som jeho stavitela jednu dobu aspon moralne podporoval. Nech stavia a prosperuje. Ale vadi mi ze hodil cez palubu jednoho inspektora LU, ktory nechcel podpisat jeho OLS a myslim ze mal na to dovod. Teraz kyda na riaditela LU, ale bol to prave riaditel ktory dal podnet na vydanie OLS alebo ZOLS a tohoto pana z uradu vyhodil. Nikto nema pravo brat inemu chleba len aby dosiahol svoj prospech. Nebudem tu rozoberat ci bolo vsetko uplne koser, su veci ktore na toto forum nepatria. Verte mi ale, ze ak by som bol z Piestan, tak budem cihat ako pes na to ci toto lietadlo lieta a ozaj telefonovat kde len budem vediet. Nech aj pan stavitel vie ze nasilie plodi iba nasilie a bojovat by sa malo vedomostami a nie intrigami. Pretoze urad prisiel o sikovneho cloveka a jeho karieru a prinos pre nas vsetkych mu uz nikto nikdy nevrati. Pekny den.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno aj máte pravdu OV,

ale ako ste sa sám priznal srší z Vás nenávisť,drieme vo Vás túžba po pomste za niečo,čo sa Vás ani osobne nedotklo.Pokiaľ to tak pôjde ďalej najprv sa začneme možno iba mlátiť,potom aj strieľať.Naozaj dobrá perspektíva do budúcnosti.Je mi úprimne ľúto tohto človeka,ktorého vyhodil Punťo,ale jedno ste asi nepochopili,že ho nevyhodil Šustek.Vy úradníci,nie všetci(aby ste to nebral osobne OV) máte často dobrý pocit ak môžete demonštrovať svoju silu,neomylnosť,nenahraditeľnosť a nedotknuteľnosť.Ak môžete niekomu skomplikovať život,tak mu ho aj skomplikujete, veď nech sa trápi,alebo nech nám zaplati všimné.Aké to má ďalšie dopady a súvislosti Vás nezaujíma,hlavne že ste si falošne zvýšili sebavedomie.Lenže raz niekomu môžu prasknúť nervy a môžu doplatiť na to aj nevinní.Ale to Vy zrejme stále nechcete pochopiť.Samozrejme zase to neberte osobne.Prajem Vám pekný deň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podnet na vydanie ZOLS?

Pan OV. To nemaslíte vážne! Veď od 18.10.2010 kedy zvážneli rozbroje medzi Ing.Čieškom a Pedrom začal tento duševne jednoduchý človek vnášať pochybenia a svoju aroganciu do celého projektu! Skúste si prečítať odpoveď z Min.dopravy z leta 2011. Tam sa jasne píše aké sprostosti narobil do 10.5.2011 teb Váš Pedro!
A navyše dňa 10.5.2011 ked mu do ksichtu štátny tajomník nadával as pľul tak ho jasne vyzval, že po 7-mich mesiacoch neschopnosti musí pokračovať v certifikovaní SHAR-u. Žiadne také že ON dal podnet!!!
Neklam, lebo ON oklamal VÁS na úrade! Čo sa týka Ing.Čieška, asi to bol jeden z mála inšpektorov, ktorý bol ochotný vypočuť aj druhú stranu a na odbornej úrovni komunikovať. Bohužiaľ v boji obyčajne prehrá podriadený, ale myslím si že to bolo so cťou.Pokiaľ bude mať záujem Ing.Čieško pod novým korektným vedením úradu sa vrátiť, ja osobne budem rád.
Násilie a intrigy? Vy z úradu ste tí ktorí podvádzate a neviete o výrobe či certifikácii vôbec nič. Veď 12 násť mesiacov sa sťažujem na každý váš odborný dopis, nakoľko v nich jednoznačne píšete o niečom čomu nerozumiete. Viď váš šéf Opat.....
prosím zapamätajte si : Nad rámec zákona, to boli vaše požiadavky a to je trestné!

P.S. Let na výstavu AERO Friedrichshafen bol naprosto pôžitkom! Návratu nezabránil ani udavačský e-mail od Pedra a jeho lízačov! Nemci majú svohu hrdosť a teraz si o nás Slovákoch myslia to naj...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Od slov k činov ...

Páni,
nastal čas, aby sme sa prestali zacyklovávať vo veciach, ktoré sú všeobecne známe a nie je potrebné, aby sme si ich na tomto mieste opakovane, stále znova - a bez efektu - medzi sebou pretriasali. Minister je nový, obaja štátni tajomníci tiež (ostatná ekypa zatiaľ ešte na ministerstve tvrdne). Treba ich vyzvať, aby odstránili bordel, ktorý vyrobili predchádzajúci majitelia ministerstva spolu so svojimi pusipajtášmi. Treba ministrovi napísať oficiálne listy, na základe ktorých bude mať povinnosť nový minister spolu so svojimi štátnymi tajomníkmi nariadiť podriadeným pracovníkom ministerstva úradné konania - vyšetrovania jednotlivých káuz. Bez takýchto listov sa nepohne vôbec nič. Tiež by bolo vhodné sformovať odbornú nezávislú komisiu, ktorá ponúkne ministrovi spoluprácu pri vytváraní nezdeformovaných pomerov v slovenskej leteckej štátnej správe a bude aktívne účastná (minimálne bude kontrolovať) odstraňovania súčasných chaosov, neschopností, hlúpostí, podlostí, korupcie, ...

Bolo by vhodné, aby pracovníci úradu opätovne vyzvali ministra o vyšetrenie všetkých činností súčasného riaditeľa LÚ P. Pätoprstého a o vyvodenie všetkých zákonných dôsledkov, ktoré z jednotlivých vyšetrovaní vyplynú. Podobne, ako vyzvali Pätoprstého aby odstúpil v čase, keď začal vystrájať a škodiť iným. Tieto vyšetrovania sa musia vykonať pod dohľadom odbornej leteckej verejnosti, ktorá nie je zaťažená machľami Pätoprstého, jeho servilov, riaditeľky sekcie Valíčkovej, jej blízkych podriadených a ďalších pracovníkov ministerstva, ktorí Pätoprstého výčiny maskovali. Ak takýto dohľad nebude, nič sa nevyšetrí. Všetko úradníci ministerstva zametú "pod koberec", pretože mnohí sú "namočení" a aj im pôjde "o krk".

Ďalšie podnety by mali byť od leteckej verejnosti, ktorá sa cíti výčinmi súčasného riaditeľa úradu a jeho servilov poškodená. Podnety môžu byť vo forme sťažností, návrhov, výziev, odborných správ, analýz, .... Ak sa nepodarí ani teraz "rozhýbať" ministerstvo, treba "veci" zverejniť. Jedine verejného pretriasania sa papaláši boja, ničoho iného. Súdna cesta nápravy škôd je tá najmenej efektívna, pretože ako pracuje súdny systém v SR poznáme všetci.

Teraz už nejde len o akési "rošády", ktoré umožnia nejakými fingovanými výmenami "kádrov" zamaskovať "minulosť". Čo bolo bolo, ale malo aj svoje dôsledky (škody hmotné, morálne, finančné). A tie treba presne podľa zákonov spracovať. Páchateľom na potrestanie a úhradu toho čo napáchali, ostatným potencionálnym lumpom na výstrahu a slušným ľuďom na zadosťučinenie. Ak sa toto nedosiahne, bol tento blog a obsiahla literárna, prieskumná, právnická činnosť a občianska angažovanosť mnohých ľudí zbytočná prázdna námaha, ktorá môže byť páchateľom len na smiech. A slušní občania, ktorí rešpektujú zákon, nemajú byť predsa na smiech nikomu (i keď sa v tieni goríl a sasaniek javí, že celý svet je zvrátený. Celý nie je !!! Vidíme to i podľa tohto blogu.)

Takže hlavy hore smelo do "toho".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

istota, alebo neistota...

Noví ministri už začali odvolávať. Smutné je, že v mnohých prípadoch už boli nominácie spochybnené médiami. Možno aj na ministersve dopravy urobia capa záhradníkom a situácia sa nezlepší, ale naopak. Páchatelia boli jasne pomenovaní a teraz je rad je na ministrovi a jeho personálnych výmenách. Z vyhlásení na stránkach ministerstva je cítiť, že o niektorých problémoch vie, nevie však, že je to len špička ľadovca. Zastávam názor, že naozaj úradníci ministerstva pre ich namočenie naozaj všetko zametú pod koberec. Je na ministrovi, ako sa rozhodne. Pôjde cestou práva a poriadku, alebo cestou arogancie a anarchie ako doteraz. Voľby sú až o 4 roky a Smer sa nebude môcť vyhovoriť na žiadneho partnera.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samozrejme že je istota

v tom, že ak budeme tu na tomto blogu aj ďalej len kecať a stonať a sami sa neprihlásime aktívne ministrovi do procesu vyhádzania korupčníkov a korupčníc, oslov a oslíc, goriliakov a goríl, sasaniakov a sasaníc, po vykopnutom punťolínovi ta strčia ďalšieho trkvasa. Takže lamentujme spokojne ďalej ! Už sme si zrejme na oslov a oslice v riaditeľniach zvykli. Takže treba nám "tak"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nebude zo psov slanina

ani z vlkov baranina - o pravdivosti nášho známeho porekadla sotvakto pochybuje. Ako toto súvisí so slovenskou leteckou štátnou správou ? Menovite s leteckou sekciou ministerstva a úradom ? Čítajte:

Povolebný guláš už vychladol a všetci volební víťazi v horizontálnom aj vertikálnom smere, naprieč celým politickým spektrom, si lapli do svojich vysnívaných fotelí k mastnému válovu. Presne tak, ako opísal Janko Jesenský vo svojich Demokratoch. Je jedno či "vládnuci" lebo "opoziční". Na prvom mieste je predsa vždy vlastný flek = môj flek - môj hrant. Takže prvá povolebná fáza je už "fertig". Nastupuje druhá fáza, o nič menej dôležitá - kamaráti. Všetci máme kamarátov. To znamená, že nám je ktosi za čosi dĺžny i my komusi za čosi tiež. Takže nastal čas vzájomného vyrovnávania si účtov. Už sa behá, upozorňuje, telefónuje, odkazuje, mejluje a tlačí k válovom. Síce menším ako tie parlamentné a štátnotajomnícke, ale predsa len, sú to tiež válovy. A ktorí sú ešte pri nich, ako relikt skrachovanej vlády, držia sa zubami-nechtami. Jednak, je im jasné, že vytrávia, keď pri nich nebudú. Ale tiež sa boja. Lebo keď nahlas pri "svojich" (čiže spoločných) válovoch mliaskali, nielen kdekoho ofŕkali, ale pri žraní i pohrýzli. Teraz sa trasú, že sa s nimi naloží tak, ako treba. Nič nové pod slnkom, všetci to dobre poznáme. Ale čo je na tomto defektné ? Toto:

Nik z tých, ktorí budú odvolaní z funkcií, nebudú odvolaní preto, lebo sa vyšetrilo čo popáchali. Ale preto, lebo sa nestihli dosť zavčasu strčiť do víťazného chlieva.
Toto sa stane aj v prípade riadiacich úradníkov z ministerstva a úradu. Radmila ani jej korupčný brat Punťo nepôjdu "dolu", preto, lebo sú korupčníci. Ale preto, lebo platí: "Silnejší pes j...", to znamená, že ktosi má kdesi silnejšieho kamaráta. Presne tak, ako sa dostali k válovu oni dvaja. Vyšetrovaním, kto strčil do riaditeľne Radmilu sme sa príliš nezaoberali. V podstate, až na tú medializovanú korupciu, bezhlavú až hlúpu podporu Punťa, laxný prístup k Sharkom a ignorovanie bezpečnosti riadenia leteckej prevádzky neurobila "nič katastrofálne" (vie vôbec niečo robiť ?). Tak sme na ňu kašľali. Zato Punťo je už iné kafé. Je zmapované, odkiaľ ho v minulosti vyhodili za rozvrat pracovísk, kto mu vyhandrkoval funkciu a za čo, ale najmä, čo povyvádzal ako "direktor". A nie je toho málo. Takže čo bude po voľbách s Punťom ? Navalia mu odstupné a podaktorí jeho servil v úrade sa bude hrať na jeho šéfa (asi ĽuJa alebo MaKu). A ostatní darebáci (MaNě, ZuMo, OnOp, AnVa, ĽuGa, DuJa, ...) sa začnú pchať z celej sily do zadku novému riaditeľovi. Ako sa to robí predsa dobre vedia. Majú na to vymakané technológie: donášanie, klamanie, ohováranie, servilnosť, podplácanie,...

Prečo je toto možné ? Preto, lebo celé slovenské letecké prostredie je zbabelé a lenivé. Ale i tak by nemalo zabudnúť na: nebude zo psov slanina, ani z vlkov baranina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trapasy sú a možno budú....

http://www.telecom.gov.sk/inde... trapas. Budú aj ďalšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pomôžem Ti rozšíriť zoznam ľudí, ktorí majú vymakané technológie:donášanie,ohováranie,servilnosť,klamanie,vypočítavosť, arogancia. Mi.Da, Du,Bo, Da,Ro, I.Ur. Využijú každú príležitosť,aby sa ušlo miesto pri válove. Spôsob boja o udržanie si popísal celkom hodnoverne poznajúc dôverne situáciu v civilnom letectve. Či nastanú kozmetické úpravy, alebo seriózne riešenia ukážu prvé kroky ministra, ale podľa mňa s komunikáciou bude problém pretrvávať aj naďalej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...fajn že pomôžeš

a ja Ti na oplátku poradím : napíš o nich ministrovi a do novín a ak sa nebojíš (vyhodenie z roboty), podpíš sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podiel viny a zodpovednosti

Oprávnený krach minulej vlády a súčasná deratizácia štátnych inštitúcií vyvoláva otázku, kto je vlastne zodpovedný za stav, do ktorého sa po dvoch rokoch došmatlal letecký úrad a letecká sekcia ministerstva. Bolo by veľmi zjednodušujúce tvrdenie, že len jediný psychopat a jediná korupčnica. Predsa dve, bezvýznamné a v odborných kruhoch úplne neznáme figúry, nech sú hocako agresívne, nezmôžu vôbec nič. Maximálne sa kdesi surovo povadiť alebo čosi drobné ukradnúť - a to je všetko. Lenže tuto bolo komplexné zlyhanie celej spoločenskej stupačky. Od jedného z najvyšších predstaviteľov štátnej moci, 1. podpredsedu Vlády SR a ministra dopravy, cez celý "jeho" aparát ministerstva až po všetkých pracovníkov úradu, vrátane vrátnikov. Všetci máme svoj podiel viny na tom, že sa psychopatickej figúre dovolilo vyčíňať v takom rozsahu, ako sa stalo. Keby nebol našiel spojencov medzi pätolízačmi, ktorí sa ochotne alebo pod nátlakom nechali sprostituovať ( = predať sa za zvýšenú výplatu alebo protekčne pridelenú funkciu na podporu a eskaláciu špinavostí, ktoré psychopatický maniak snoval) a nás nečinne prizerajúcich sa, nebol by v realizácii svojich defektných snov dosiahol vôbec nič. Tých pár ľudí, ktorí odmietli robiť podvody a špinavosti sa vďaka svojim servilom veľmi rýchlo zbavil a ostatní sme sa len prizerali a potichu nadávali.

Tento komentár však nie je zameraný na kutanie sa vo výkaloch panákov, ktorí budú v rámci odvšivavovania musieť byť v krátkom čase vyradení "z obehu" na ministerstve aj v úrade. Tento komentár chce vysloviť otázku: Vážení (?) kolegovia a kolegyne, sme zrelí a dospelí ľudia, alebo len metabolizujúca amorfná masa, ktorá vykoná hocakú sprostosť, do ktorej je vmanévrovaná ? Chcete príklady ? Tu sú: vyhadzovanie bezbranných sekretárok z roboty alebo ich naháňanie do blázninca, vytunelovávanie úradu nepotrebnými "investíciami", rodinkárstvo, tunel OM-SYI je osobitná kapitola, bezcielne a drahé zahraničné výlety kamarátov "riaditeľne", čachre so mzdovými prosriedkami, znevažovanie ľudskej dôstojnosti pracovníkov, strkanie hlupákov do riadiacich funkcií, lživé obvinenia, atď - atď. O tomto všetkom sme vedeli a vieme doteraz. Nik z nás však nebol schopný postaviť sa na odpor. Hoci väčšine z nás toto išlo a ide hore krkom. Každý sme sa len zbabelo prizerali. Vynára sa otázka, či si vôbec zaslúžime, aby sme boli pracovníkmi štátnej správy ? Skúste túto otázku položiť hocktorému normálnemu človeku na niektorom letisku. Alebo radšej nepoložiť ? Veď lož, ktorú si sami podsunieme, je niekedy "taká sladká"...

Iniciatíva Odborník 2011 pozná vynikajúco situáciu v úrade i na ministerstve. Ak bude dosadený do riaditeľne nový človek, budú mu i pracovníkom ministerstva, poskytnuté informácie, ktoré budú zamerané na vytvorenie takého stavu v LÚ, aký má byť podľa zákona o štátnej službe. Jednými z prvých požiadaviek bude vyradenie defektných ľudí z pozícií, kde škodia. Ale nový riaditeľ sa nezaobíde bez podpory každého normálneho človeka v úrade. Každý z nás má zodpovednosť za vnútorné vzťahy v úrade i za to, akí ľudia sú v riadiacich funkciách,. Recidíva toho stavu, do akého sme "to" svojou zbabelosťou a lenivosťou nechali dohniť, by viac nemala nastať - ak sme normálni. Alebo tento stav je dobrý ? Zatiaľ okrem časti leteckej verejnosti, Eleine a Odborníka 2011, nik neprejavil výraznejšiu snahu o nápravu pomerov. Nebuďme zbabelí a tvorme svoje pracovisko sami, na náš obraz a v súlade so Zákonom. Nech viac žiadni psychopati nerozhodujú o našich životoch...

Čo si myslíte? A nebojte sa sem napísať.Punťo a jeho servili sú už "vyrídení".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už netreba len písať,

ale začať konať.Dúfajme,že na to čoskoro príde.Je to nevyhnutné a správne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je niečo zaujímavé ?

Napíšte niekto, či sa udialo niečo zaujímavé v tom o čo sa kto snaží. Viete kto bude nový šéf sekcie a leteckého odboru ministerstva ? Na úrade sa už v kuloároch povráva o novom riaditeľovi úradu, ktorého "odkiaľsi" tlačia iní. My, pracovníci úradu si nevieme vybrať sami ? Furt musí "ktosi kdesi" robiť to, za čo sme zodpovední (aj platení) my sami ? Kto vie, aký má byť a aký nemá byť riaditeľ úradu lepšie ako my ? Predsa máme skúsenosti s rôznymi oplanmi, nastrkanými do našich riaditeľní, zažité na vlastnej (zjazvenej) koži. Nenechajme si zobrať príležitosť rozhodovať o sebe! Lebo "politici" nám sem transplantujú ďalšieho punťa a ten si vyrobí svojich zdeformovaných servilov. Fuj - hrôza pomyslieť !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Výmena stráže ?

Za posledné obdobie vplyv na civilné letectvo cez Ministerstvo dopravy a Letecký úrad SR mali v rukách výlučne nominanti z SDKÚ, KDH, SNS. Za toto obdobie si politici nastrkali na výhodné a lukratívne pozície množstvo odborne neschopných, nečinných, bezcharakterných servilov, presne ako ste napísali. Vyvrcholilo to listom, ktorý spomínate, ale aj tento blog. (doporučoval by som zaslať link tohto blogu priamo ministrovi a št. tajomníkom, aby sa zorientovali) Svedčí to o neudržateľnej situácii, ktorú pravdepodobne dokonale poznáte, možno neriešených vážnych problémov hraničiacich s trestnými činmi určitej skupiny ľudí. Výsledok – občania vystavili vysvedčenie celej pravici vo voľbách a celkom zaslúžene ak nazeráme na problémy optikou cez civilné letectvo. Nikdy sa nedozviete, aké kontakty a skutočný postoj zaujme nový minister Počiatek. a s akým zámerom. Budeme mať len indície a nepriame dôkazy. Úprimnosť a verejný záujem politika nepozná, ale intrigy áno. Ak by mal minister záujem o konzultácie s odborníkmi určite by sa Vám už ozval, ak sa tak nestalo môže to svedčiť o neochote hľadať objektívne a systémové riešenia. Druhá možnosť je opäť dosadiť na čelo sekcie civilného letectva a LÚ ďalšie handry podobné súčasným, ale s rizikom, že o 4 roky voliči vystavia negatívne vysvedčenie Smeru. Fico si toto veľké riziko uvedomuje a je len na štruktúrach strany, ako sa s týmito vážnymi problémami a možno aj dôkazmi, dokážu vysporiadať. Môžu zavádzať, intrigovať, zastrašovať a prepúšťať, ako sa to dialo doteraz, kým sa neobjavíme na prvých stránkach svetovej tlače, alebo zahájiť objektívne prešetrovanie neúnosnej situácie a vyvodiť personálne dôsledky, ktoré by postihlo možno viac, ako 20 tzv. „odborníkov civilného letectva“ s neuveriteľnými kontaktmi a politickým krytím.. A to už je omnoho ťažšie ale efektívnejšie a možno systémové riešenie. Verím, že minimálne náznaky akým smerom sa vydá táto vláda bude známe tento mesiac pre celú leteckú verejnosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Návraty

V roku 2007 bol vyhlásený štrajk leteckých dispečerov, ako hlavný dôvod bola bezpečnosť v letectve s požiadavkou na odvolanie riaditeľa. LU sa vôbec k problematike nevyjadroval. Asi vedel prečo. Politici taktiež. K odvolaniu riaditeľa došlo až za ministrovania J. Fígeľa. Možno sa tento "odborník" vráti. Na Slovensku sú dôležitejšie osobné záujmy a kontakty, kontakty s finančnými skupinami, s politikmi, ako akási odbornosť, komunikatívnosť. Vážim si Vašu iniciatívu, ale neverím žiadnemu politikovi, aby konal v dobro spoločnosti a občanov.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME