Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čaplovičovo známkovanie a spravodlivosť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobre, ale tak ako

Povedzme si otvorene, že na jednej strane je kritizovaný minister, že sa opiera o známky a na druhej strane, sú učitelia a riaditelia škôl, ktorí sú ochotní podliezť každú latku, len preto, aby mali žiakov. To nesvedčí moc o profesionalite pracovníkov v školstve. Ak budeme neustále ustupovať zo svojich profesijných kompetencií a žiakom dávať stále lepšie a lepšie známky aj keď nič nevedia, svedčí to hlúposti žiaka, ministra, učiteľa??? Vyber si.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Reč bola o základných školách, tých sa

podliezanie až tak netýka. A to "riešenie" dávaním v priemere lepších známok, je samozrejme mimo, no Čaplovičove "riešenie" k nemu priamo nabáda. Deformáciou na deformáciu. Čaplovič so svojimi jednoduchými receptmi a predpotopných chápaním úlohy školy, je skrátka cap záhradníkom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ministra.
Kto iny zodpoveda za to, ze skola pride o peniaze, ak vyhodi neschopneho ziaka alebo grazla, teda je priamo financne trestana, ak sa snazi zachovat kvalitu ?
Pritom nejaka susedna skola, ktora na kvalitu kasle, ho moze v zapati prijat a tieto peniaze sa presmeruju k nej.

A kto iny nez minister moze tento system financovania zmenit ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MInárik normálne s tebou nesúhlasím, ale

teraz áno. Nielen dievčatá a chlapci, ale hlavne každá škola má inú úroveň a trojkár z jednej ZŠ by možno bol jednotkárom na inej a opačne. To isté platí o gymnáziách. Preto jediným spravodlivým hodnotením sú rovnaké prijímacie testy, ktoré dostanú všetci uchádzači na jeden gympel. Všetci v jednej triede, rovnaký čas, anonymné vyhodnotenie a basta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako by k tomu

ale prišli prihoreté prominentné dcérenky a synáčikovia, keby neprešli prijímačkami a museli ísť niekam na robotnícke profesie, ergo tam, kde sa predpodkladá nevyhnutnosť PRACOVAŤ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak nech sa vyberá rovno podľa rodičov

a netreba sa zdržovať nejakými prijímačkami. Sponzorstvo SMER-u za 1000 bodov, členstvo v SMER-e za 100 bodov, vriťolezectvo za 20 bodov. A ostatní k lopate.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nech nastavíš kritéria ako chceš,

vždy sa nájdu ľudia, ktorí sa nejako dostanú ku otázkam dopredu a urobia tak prijímačky.
Ešte ako-tak najobjektívnejšie by bolo, keby nejaký centrálny počítač dostal množinu otázok, z ktorej by po zadaní kódu skúšaného na mieste vybral z príslušných predmetov predom určený počet otázok a poslal ju skúšanému. Ešte aj tam by to nemuselo byť na 100% - ale rozhodne bližšie ku objektivite, pretože ak by sa študent aj dostal dopredu ku otázkam, nemohol by vedieť, akú ich kombináciu dostane a keby sa ich dopredu všetky naučil, myslím, že by zodpovedal tomu najlepšiemu hodnoteniu :D.
Rozhodne hodnotenie na základe známkovania je hádam najmenej objektívne zo všetkých možných variant.
Takže opäť sa vrátime ku starému predpokladu, že nie je možné celkom objektívne hodnotiť jedného poslucháča, ale optimálne by bolo nastaviť kritériá hodnotenia vysokých škôl, na ktoré by mali absolventi gymnázií nastúpiť. Ak budú naše kritériá zodpovedať kritériam banánistanu, prelezeného korupciou a klientelizmom ako mŕtvola červami - tak ako je to v súčasnosti u nás - tak sa ku relevantným výsledkom nedopracujeme nikdy.
Ale to je pre súdruha ministra príliš veľké sústo, než aby chcel, vedel ako a aj dokázal práve toto zmeniť, Nedokáže prekročiť za komunistické kritériá smerných čísel, limitov a napokon príkazom štátostrany, ktorá môže zrušiť každé jeho nariadenie a presadiť vlastné odmeňovanie papalášov cez detičky.
Jediným dôveryhodným kritériom sú univerzity, ktoré v dôsledku dlhoročnej kvality výsledkov svojej práce po každej stránke, nebudú musieť podliehať diktátom strany a finančných skupín.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Známkovanie je zlý systém

porovnávateľného hodnotenia študijných výsledkov, ale ešte nikto nenašiel lepší.
Pod známkovaním mám na mysli ľubovoľný druh hodnotenia, ktoré umožňuje definovať usporiadanie. Teda dovoľuje utriediť hodnotenia od najlepšieho po najhoršie. Práve toto usporiadanie umožňuje výber najvhodnejších žiakov pre daný typ štúdia.
Problém teda nevidím v známkovaní samotnom, ale v spôsobe jeho použitia. Základná chyba spočíva v tom, že známkuje niekto, kto nebude niesť dôsledky. Ak majú byť vybraní žiaci na strednú školu, nech ich oznámkujú učitelia, čo ich budú učiť na prijímacích pohovoroch, a nech sa neberú do úvahy výhradne známky učiteľov zo základnej školy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja si myslim, ze to pomoze aj zakladnej skole, lebo teraz sa ziaci neucia, ved naco, aj tak sa dostanu na gympel, najhorsom na OA, ak bude treba dobre znamky, ziaci sa zacnu ucit a budu aj lepsie vysledky v medzinarodnych sutaziach. Nech je to ako chce, predsa na tu jednotku treba nieco vediet aj v hornej dolenj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Určite uznávam námietku ohľadom kvality hodnotenia chlapcov/dievčat na ZŠ/SŠ (myslím, že to nie je výlučne podľa pohlavia, ale hlavne podľa obľúbenosti u učiteľa - ja ako chlapčenský typ som bola u učiteľov neobľúbená a v niektorých prípadoch som mala horšiu známku za rovnaké vedomosti ako obľúbené dievčatá), dôležitá je otázka hodnotenia na rôznych školách, preto som za jednotné celoslovenské testovanie vedomostí na záverečné hodnotenie pre celé Slovensko.
Ale osobne si myslím, že dieťa, ktoré má na základnej škole priemer horší ako 2, na gymnáziu nemá absolútne čo hľadať. Podľa mňa priemerne inteligentné dieťa, ktoré má na gymnázium, je na ZŠ dvojkárom aj bez učenia a výraznejšej prípravy do školy. Na gymnáziu je to už o inom - ale kto nemá na dvojky bez učenia na ZŠ, tak na gymnáziu bude mať dosť veľký problém...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak si predstav žiakov v ZŠ pre nadané

deti. Každý z nich je omnoho lepší ako ktokoľvek na bežnej ZŠ, keďže kritérium prijatia je IQ nad 130 a všeobecné vzdelanie. Ale na tej škole sú tiež jednotkári aj trojkári.... Takže títo dvojkári by nemali byť prijatí na gympel???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž, áno

To je aj trochu výchova, ale tá sa moderne zanedbáva. Dieťa si predsa tiež tak ako rodič musí uvedomiť, čo v budúcnosti chce. Ak chce študovať, musí sa snažiť. Aj dieťa a človek s IQ 130 môže byť asociál, mať zlé známky, neučiť sa a dieťa s nižším IQ môže byť v živote úspešnejšie a skončiť s vyšším vzdelaním. V poslednom čase sa veľa hovorí o tzv.EQ ktoré je vraj dôležitejšie ako IQ. Tak teraz ako?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto tu ale hovorí o asociáloch?

Asociál môže byť aj niekto s IQ 80 aj s IQ 150, prečo to sem pletieš? Jednoducho sa snažím poukázať na to, že dvojkár alebo trojkár na výberovej škole podľa tohto "skvelého" nápadu nemusí byť prijatý na gympel a má ísť podľa nášho ministra k lopate. Super!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznáš nejakú

výberovú základnú školu, bo ja nie.
ale netrvrdím, že neexistuje
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Poznám ich niekoľko.

To, že ich nepoznáš, neznamená, že neexistujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

však som napísal

že netvrdím, že neexistujú.
keďže si nedala aspoň jeden príklad, tak naďalej nepoznám -:)))
aj keď som si myslel,že výsledky sa začínajú kupovať až na strednej
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zrusit znamkovanie a na konci kazdeho rocnika zaviest testy podla typu skoly s jednym riadnym terminom a dvomi opravakmi. kto by nespravil testy, bude opakovat predmet/rocnik. skusanie/pisomky atd. aj tak uberaju znacne mnozstvo casu, ktore by sa dalo inak venovat vyucbe a zasahuju aj do volneho casu ucitelov.
otazkou jest, kto preberie zodpovednost za zostavovanie tychto testov, ked mame problemy uz aj s maturitami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na sudr. Caplovica

najlepsie "pasuje" pamatne oslovenie od nechvalnej pamati VM: "taraj, prdus a niktos" ;-)
Skoda nim stracat cas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

treba konečne začať.Gymnázia musia byť

skutočne výberové školy,kvalitné prípravky na vysokoškolské štúdium.Humanitného o technického smeru.Mal zostať priemer 1,5!!!!Čaplovič nemal polaviť v prepotrebnom kroku-spustťi to na priemer 2.Vysoké školy,Univerzity vítajú rozhodnutie o skvalitnení výberu študentov z gymnázii i odborných škôl.Škoda,že to nepíšu aj v blogoch,aj v diskuziach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže keď má

niekto dvojku zo slovenčiny, cudzieho jazyka, dejepisu, náuke o spoločnosti, prírodovedy a jedničku z matematiky, fyziky, chémie a informatiky tak je neschopný študovať na gymnáziu a ak je to naopak, tak už schopný je ?

A aj jednička na jednej ZŠ a jednička na druhej nie je to isté, úroveň je rozdielna a častokrát výrazne. Toto ste spolu so súdruhom Čaplovičom nedomysleli navirk a môžeš tam dať aj sto výkričníkov.

Mimochodom, ty si ako skončil ZŠ ? Kde vás učili, že existuje niečo ako "diskuZia" ?
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME