Utorok, 17. október, 2017 | Meniny má Hedviga

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Gymnáziá nie sú rovnaké, ak správne čítame výsledky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

prečo

si myslíte, že len lepší žiak môže dobrého potiahnuť? Prečo nie aj horší - ako odstrašujúci príklad? Otázka motivácie je oveľa komplikovanejšia, ako si to predstavujeme...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Osobne si myslím, že lepší žiaci neťahajú horších. Neviem si predstaviť, ako by ich mohli ťahať. Ale som si istý, že horší žiaci zdržujú lepších. Myslím, že to môže potvrdiť mnoho učiteľov - keď má látku pochopiť aj ten najhorší žiak, ten najlepší sa musí už dávno nudiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem či sa ušetrili peniaze na platy, pretože kvôli 8-ročným gymnazistom sa na gymnáziách museli zamestnať učitelia výtvarnej výchovy či hudobnej výchovy. Taktiež sa na gymnáziách muselo zamestnať viac učiteľov z ostatných predmetov, pretože ak zo základnej školy z každej 5-tej triedy odídu 4-5 žiaci na osemročné gymnázium, tak počet tried na ZŠ sa nezníži a taktiež sa nezníži počet učiteľov, jednoducho v ďalšom ročníku nebude v triede 30 žiakov ale len 26, ale ak má gymnázium napr. 2 triedy 4- ročného štúdia a jednu triedu 8-ročného štúdia, tak tých učiteľov potrebuje raz toľko, ako keby tam 8-ročné štúdium nemalo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je to také jednoznačné.

Asi máloktoré školy majú triedy tak naplnené.
Horšie je to, že sa na gymnáziá ide z piatej triedy. Prechodom zo 4. do 5. ročníka sa na školách, kde je viac tried v ročníku, žiaci v triedach presúvajú. Podľa schopností, záujmu o cudzí jazyk a pod. A pribúdajú žiaci zo štvortriedok (tí, ak chcú ísť na 8roč.gymnázium, musia na jeden rok ísť do novej školy a nového kolektívu).
Je pochopiteľné, že triedne kolektívy po piatej triede nechcú pedagógovia znovu rozbíjať.

Žiaľ, každú chvíľu sa robí nejaká deforma školstva, ale k zlepšeniu neprichádza, len sa jeden problém odstráni vytvorením ďalších dvoch.

Koľko reforiem som zažil:
Keď som končil ZDŠ, rušila sa 9. trieda. Neskôr ju znovu zaviedli. Keď som bol na gymnáziu, zaviedli sa odborné predmety (ekonomika, stavebníctvo, elektrotechnika), aby tí, čo sa nedostanú na VŠ mali akože odbornosť. Keď som išiel maturovať, ponúkli možnosť namiesto matematiky maturovať z druhého cudzieho jazyka - ale s podpísaním čestného prehlásenia, že dotyčný sa nikdy v živote nebude hlásiť na VŠ.
A čo sa dialo po r. 1990, ani nehovoriac! Čo minister, to reforma... (Len pani Slavkovská mala iné starosti /garderóba, služobná cesta do Egypta...)
A teraz sa stal CAP(lovič) záhradníkom (vlastne ministrom školstva) :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stačí zrušiť zbytočný deviaty ročník na ZŠ, kde sa len všetko opakuje, a výsledok dosiahneme rovnaký.
A ako som povedala, deviaty ročník na ZŠ je viac menej iba o opakovaní látok z celého štúdia, tak ani v tomto nevidím veľký úspech 8 ročných gymnázií. U nich len odpadá jeden opakovací ročník, ale nijako sa nedá hovoriť, že by boli efektívnejšie. Odporúčam sa do problematiky viac zahľbiť, skôr než vynesiete podobné rýchlokvasené závery.

Ja ale som osobne za zachovanie 8 ročných gymnázií. Ale skôr z princípu, než kvôli prínosu do slovenského školstva.
Skôr ma zaujalo, že jeden tábor tvrdí, že 8 ročné gymnáziá vysávajú talenty zo základných škôl a je to zlé, druhá im oponuje, že to tak nie je, lebo výsledky sú v konečnom dôsledku rovnaké. No mne z toho celého vyplýva, že 8 ročné gymnáziá sú teda úplne zbytočné. Asi ani nevysávajú kvalitu a ani ju netvoria.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME