Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rušenie železničnej trate Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

plny suhlas
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Az na taky "drobny" detail, ze VUC zeleznicnu dopravu nedotuje ako sa autor odvlava v clanku.. VUC moze tlacit na ministerstvo, ale uprimne, ta trat prilis potencial nema.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, to je zvláštne ... to zas nie je až taký "detail" :-) Vychádzal som iba z toho, čo mi bolo vysvetlené, že VÚC si "objednáva" nejaké "množstvo" verejnej dopravy a to potom dopravcovi prepláca. Je to nejako inak?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To sa tykalo busov... vlaky sa objednavaju rovnakym sposobom, ale objednava ich stat... vynimkou je iba trat Zohor - Zahorska Ves (tu si objednava Bratislavsky samospravny kraj) a neviem ci nahodou nie aj Zilina - Rajec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aha, tak človek sa účí celý život :-) No ale na podstate toho môjho listu to až tak veľa nemení - namiesto hľadania riešenia rovno rušia :-(

Akurát nechápem, prečo sa potom návrh grafikonu pripomienkuje na VÚC...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lebo kraje spravidla GVD pripomienkuju a je lepsie ked pripomienky ich obcanov prejdu cez nich a ujasni sa co je postoj kraja... nie ze VUCka napise A a sucasne Anicka z nejakej dediny v tej VUCke napise presny opak :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

si zabil ...

Vysvetli prosim ta co myslis pod tym, ze ta trat nema potencial ... si z Marsu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nevhodna poloha niektorych stanic a nedostatocny dopyt na zabezpecenie rozumneho rozsahu pri rozumnej kvalite a dobrej ekonomike prevadzky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co sa teda zmenilo?

preco ta trat vyuzivana bola pomerne naplno este donedavna a teraz uz nie je? nevhodna poloha stanic, to si robis srandu snad. Aka by bola vhodna, uprostred dediny? Pozri sa na xy stanic. Stanica je dopravny uzol, od toho sa ma odvijat dalsi postup a planovanie dopravy, kedze s kolajnicami asi tazko niekam pohneme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepac, ale to ze tam naplnis jednu 810nu raz za dve hodiny nie je dobre vyuzitie trate.

Ano, stanica by mala mat relativne centralnu polohu, aspon pokial ide o mensie sidla. Alebo budes platit rozvoz mikrobusom po dedine, ktory vyuzije mozno 5 ludi? Stanica mimo centra je v pohode vo vacsich sidlach, kde sa oplati ten pripojny bus objednavat.

Apropo, zla poloha stanic bola dovodom konca viacero trati a je to uplne logicke. VHD sa ma prisposobit ludom, nie ludia jej - inak bude navzdy len sockou pre tych co nemaju na auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ekonomicka prevadzka vlakov

Ta trat praveze ma dobru, alebo aspon standardnu ekonomicku prevadzku Samo....

Tato trat sa v minulosti neobjavovala medzi ohrozenymi a najviac-stratovymi, preto je to velmi podivne, ze zrazu to tak je. Nepredpokladam ze nastal medzi rokmi vyrazny ubytok cestujucich.

Naklady prevadzky podla dostupnych udajov boli 250.000 € - to je cca 2,85 €/vlkm
Vynosy prevadzky sa mozu pohybovat okolo 0,40 €/vlkm.
Prevadzkova strata je standardna na pomery ZSSK, doprava tak sice rentabilna nie je, ale je v medziach normy....

No a ked hovorime o doprave a ekonomickosti jej prevadzky - tak mame na mysli predovsetkym priame naklady samotnej dopravnej cinnosti - cize nasu ZSSK

Otazka je - co sa skryva za 800.000 €. Toto su uz naklady ZSR. Tato hodnota uz standardna nie je, ale priamo s dopravou nema nic. A ked prave tieto polozky zvysuju tuto stratu, treba davat velky pozor ako sa postavit k ruseniu trate. Naklady beznej udrzby, beznej opravy, bez odpisov a ostat.nakl. trate mozu sa pohybovat okolo 75 - 150 tis. € za rok. V pripade ak je tato trat v technicky zlom stave a vyzaduje narocnejsie opravy - kludne mozu dosiahnut naklady aj hodnotu 800.000, su totiz regio trate kde ma ZSR aj milion, milion a pol € naklady na trat

Zakon hovori, ze ZSR je povinna udrzovat trat v prevadzky schopnom stave, aj ked je na nej zastavena osobna doprava. Ak je vsak v zlom stave trat - zhltne kazdorocne desiatky aj stovky tisic € za udrzbu, aj ked po nej ziadny osobny vlak neprejde. Takychto mrtvych regio trati mame vela - niektore co stoja ladom stoja od 80.000 az do 500.000 za rok. A cakaju co sa bude diat. Vacsinou prejdu roky a trat sa nakoniec zrusi-administrativne vymaze. Ale tie roky - to su peniaze. Trat do Poltara sa zrusila po cca 7 rokoch od skoncenia prevadzky, dovodom bolo neunosne nakladove zatazenie na jej udrzbu - kratko povedane - roky zbytocne vyhodene peniaze....

Cize existuje tu dovodne podozrenie, ze sa zrusi prevadzka na trati s porovnatelnou ekonomickostou ako ine regio trate, a navyse podstatna cast nakladov - z dovodu jej udrzby ZSR nezmizne :-)

A druhe riziko je - ze ZSR sa vyznacuju velkou variabilitou svojich nakladov v case. To, ze minuly rok tam bola strata 800.000 € neznamena ze je to tak kazdy rok - trebalo by pozriet priemer poslednych 7 rokov, pretoze tato velka suma moze byt nasledkom nejakej velkej opravy.

Nie je ani vylucene, ze udaj je nespravny, alebo nespravne interpretovany....

Ja by som sa s rusenim neponahlal.... :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ZSR musi udrziavat zjazdne ZRUSENE trate? Si si isty? Preco potom mnohe z nich bud rozobrali samotne ZSR, alebo pospolity lud? Nemylis si pojmy zrusit trat a zastavit na nej osobnu dopravu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano, som si isty...

napr. pre Cargo, pripadne iny zaujem - obcasny - nakladny ci osobny, spomienkovy alebo ziadny, jedine co sa robi - je ze sa snazi ZSR obmedzovat nie tak nevyhnutne upravy - trebars sa nekosi trava, budovy su opostene a tak... :-)

Pospolity lud zrejme rozobera tie trate, ktoru su uz definitivne zrusene, ale nie je vylucene ze sa pokusa aj z koridoru nieco vybrat, ale kym trat nie je administrativne zrusena, udrziavat sa ako-tak musi. Myslim ze prave tam do Poltara takyto problem bol, ze zacali to rozoberat a bolo nakladovo narocne, tak ju zrusili - definitivne...

Ja si pojmy nemylim - ale skor mam pocit ze ty si ich mylis - lebo tu ked sa hovori o zruseni trate - to sa nehovori o adminstrativnom zruseni, tu sa hovori o zastaveni prevadzky s pomenovanim zrusenie. Minuleho roku sa rusila trat do Plesivca, aj nejake ine prihranicne - no akoze "rusila" - len sa zastavila osobna

Jedna z najdrahsich trati je trebars Piestnany - Vrbove, netusim kedy tamnaposledy presiel vlak, celkove naklady na trat su cez 300.000 € na rok.
Riesenie je - nerobit vobec ziadnu udrzbu, to by ale uz nebolo udrziavanie prevadzkyschopneho stavu....

A hoci by vobec ziadna udrzba na trati nebola - tak stale trat nesie naklady - a su nimi odpisy navysene o kazde technicke zhodnotenie

Tak to presne je :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak po trati jazdi Cargo tak trat nie je zrusena, je tam len zastavena osobna doprava. Po zrusenej trati nic jazdit NEMOZE, vid napr. trat do Stupavy, tam uz niekolko rokov nic nemohlo jazdit ani keby si chcel, prave preto, ze bola zrusena a neudrziavana (hoci definitivne ju rozobrali az par mesiacov dozadu). A z kontextu toho co sa hovorilo mi jasne vychadza ze trat chcu ZRUSIT, nie len zastavit dopravu. Samozrejme, zastavenie dopravy je len prvy krok, ale ten druhy bude rychlo nasledovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samo, ja neviem. Zatiaľ jediná oficiálna informácia, čo som niekde videl, je návrh grafikonu a v nej chýbajúce údaje o cestovnom poriadku na tejto trati, resp.
Na vlaky.net je táto trať v návrhu grafikonu označená ako "t.č. zastavená". Aj ministerský úradník tu http://www.vlaky.net/zeleznice... píše iba o "rezignácii na železničnú osobnú dopravu", nie o rušení trate. Kde si videl, že by sa mala "rušiť trať"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Logicky to vyplyva z kontextu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, tak som si to trošku zisťoval a kontext nekontext, nemáš pravdu :-)

Železničná spoločnosť Slovensko ide zrušiť premávku na trati, lebo ju považuje za nerentabilnú atď atď atď. Trať sa však musí aj naďalej udržiavať v prevádzky schopnom stave, aj keď na nej nie je žiadna pravidelná osobná doprava. Túto starostlivosť robia Železnice Slovenskej republiky (peniaze majú od štátu) nezávisle na tom, či je na trati pravidelná osobná premávka alebo nie a nezávisle na tom, či je táto premávka rentabilná alebo nie. Teda skrátka avizované zrušenie premávky v žiadnom prípade neznamená zrušenie trate, tá musí byť aj naďalej prevádzky schopná. Teda fixné náklady budú bežať ďalej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No zaujimal by ma zdroj. Lebo pokial viem, iniciativa nie je zo ZSSK, ale z ministerstva. Tam je logicke ze to potom bude v dalsiom kroku (opakujem, dalsiom, najprv samozrejme musi zastavit premavku) trat rusit. Ak mas nejake ine info tak daj :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Zdroj" nenapíšem, lebo som sa nepýtal na súhlas "zdroja" s uverejnením, ale je to "zdroj" takmer priamo z ohniska dejov :-)

Nemám iné info, ale tá hra sa musí hrať naopak: ja tvrdím, že doteraz sa hovorilo a písalo iba o zrušení premávky. Máš nejakú informáciu (okrem "logiky", kontextu a pod.), že sa potom ide rušiť trať? Rušenie trate je drahý špás, pretože Železnice Slovenskej republiky by po oficiálnom zrušení trate mali napríklad vytrhať kolajnice, odstrániť environmenálne záťaže (teda znečistenú vrstvu železničného zvršku) a pod. a to rádovo prekračuje fixné náklady na údržbu trate aj keď sa po nej nejazdí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak to tak bude tak je to fail... len by ma zaujimalo: zdroj je zo ZSSK, ZSR, alebo ministerstva? Alebo nieco ine? :)
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME