Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Oči na STOP-kách, alebo bacha na policajtov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Veru, takto

vyzerá Slovensko. Každý si prispôsobí predpisy a zákony podľa seba. V Japonsku musí zastať na stopku aj premiér, všetci bez výnimky. A to ste asi nevideli koľko stopiek majú napríklad Taliani na Sicílii - aj na rovnej rýchlej ceste musíte zastať a presvedčiť sa, či niekto nevchádza na rovnú hlavnú cestu, ak je pri vedľajšej ceste napríklad železničné priecestie. Zastaviť je potrebné na mieste kde máte najlepší výhľad. Zastali ste alebo nezastali - to sa dá jednoznačne posúdiť - a nič nie je tak ponechané na rozhodnutie policajta...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak, tak.

Vo vyspelých spoločnostiach vodiči neuvažujú, či zastať, alebo nezastať "na stopke". Tam sa jednoducho zastane. Na Slovensku je "hlboko zakorenený (podivný) myšlienkový svet", ktorý reprezentuje autor blogu. A aj preto ma na slovenských cestách denno denne ohrozujú blázni...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trochu som z článku

sklamaný.
Autor sa zaradil k stovkám názorov, typu "ja dokážem riadiť auto bezpečne, mne do toho nemusia žiadne predpisy kecať". Ironizuje technickáý pojem zastavenia vozidla, hoci každému je jasné, čo tým zákonodarca myslel. Mne sa nezdá, že by stopiek bolo nejako veľa, z tých čo poznám, sa mi zase nezdá, že by veľká časť bola osadená zbytočne. Hlavne na neznámych križovatkách ma ešte napadne, že ktovie prečo je tu stopka, možno v inom dennom čase je tu premávka, ktorá ju ospravedlňuje. Neumriem keď nz infinitezimálny úsek času zastavím. Okrem toho, nie všetci šoféri majú toľko skúseností ako ja (30 rokov a mnoho "vyjazdených áut) a potrebujú nejaké upozornenie či usmernenie, snažím sa byť chápavý aj voči nim.
Viem, nastane tu flamewar policajný štát vs. arogantný dobytok.
Len do toho :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

na nasejplanete je zastavenie vtedy, ked nieco nadobudne nulovu rychlost, ci v tom stave pri znacke zotrvas pol sekundy, alebo minutu je uz na Vas... necital som cely clanok, tak mi mozno usla odpoved, preco ludia nezastavuju na STOPke... ponahlaju sa? setria palivo, lebo rozbiehanie nieco stoji, alebo len proste obycajna arogancia?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Modelová situácia

Blížim sa ku križovatke, kde vidím, že z jednej strany sú ešte autá ďaleko, z druhej sa blíži nekonečne dlhý kamión, a za ním ešte nekonečnejšia húsenica áut. Ak nepribrzdím na stopke, ešte prejdem, zaradím sa na hlavnú ešte pred tým traktorom. Ak predpisovo zastanem, traktor sa za ten čas piblíži, musím ho nehcať prejsť - a po chvíli sa zaradím na chvost tej húsenice za ním. Dilema. Iste, ak dodržím rpedpir, stratím povedzme nanajvýš desať minút (raz ten traktor niekam odbočí, alebo ho postupne predbehnú). Žiaľ, žijeme v uponáhľanej dobe, a áut na cestách je veľa.

Poviete, zákon je tu zato, lebo niekto v podobnej situácii precení vlastný úsudok. Zdá sa mu, že správne odhadol situáciu na križovatke, rýchlosť blížiacich sa vozdidel atd., aj bez zastavenia na stopke - a následne sa zrazí s autom, ktorého rýchlosť či chovanie nesprávne odhadol. Poviete: mal zastať na stopke, a nič sa nestane! Ale just tak sa môže stať hocikedy neskôr - stojí na stopke, potom mu päť mint tečú nervy v kolóne za traktorom, a havaruje pri predbiehaní toho traktora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak,

zákon je tu kvôli tomu druhému odstavcu. No a keďže nie sme na cestách sami, musí byť postavený univerzálne.
No a úvaha na konci, že sa nehoda môže stať neskôr, napr pri predbiehaní toho traktora - to hádam nemyslíte ako podporný argument vážne. Ak neviete - ale iste viete - o predbiehaní tiež existujú paragrafy. Alebo chystáte článok o zbytočnosti plných čiar pre skúsených vodičov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Myslím to vážne

a hlavne myslím, že stopky, plné čiary, obmedzenia rýchlosti a pod. nie sú zbytočné, ale majú mať odporúčajúci a upozorňujúci charakter. Sankciu za porušenie by som považoval za vhodnú, len ak niekto odporúčanie nedodržal a evidentne práve tým spôsobil dopravnú nehodu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte raz, aby bolo jasné:

Myslíte vážne, že ospravedlňujúcim argumentom na nezastavenie na stopke môže byť, že šofér pri čakaní znervóznel, prišiel o pár minút času a zo samej nervóznosti potom možno bude nebezpečne predbiehať v kolóne?
Lebo toto bolo vo vašom druhom odstavci.
Ten "odporúčací charakter" má ale aj druhú stranu: Premávka je dosť komplikovaná a treba aby aj druhí účastníci mali akú takú oporu a vedeli sa spoľahnúť na správanie druhých. Teda aby oprávnene predpokladali, že vodič z vedľajšej im dá prednosť, že povedľa plnej čiary môže ísť MPR a nemusí úzkostlivo sledovať, či niekto neporuší odporúčanie, že keď v späťáku niekoho zbadá ako malú bodku, ešte stihne predbehnúť aviu, pretože on sa mu neprivalí 160-kou.
A prosímťa, neoponuj mi teraz tým, že veď aj tak mnohí nedávajú prednosť, predbiehajú pri plnej a chodia 160. Na porušenie zákona treba inú mieru arogancie, než na neosvojenie si odporúčania. Takže takýchto by asi pribudlo. Nie sme ani dokonalí šoféri (okrem teba) ani dokonalí ľudia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fajn, už len stručne

1. sú krajiny, kde to funguje aj oveľa mnešou mierou represie, než u nás
2. bez experimentu sa nedozvieme, či by na cestách vypuklo peklo, alebo by sa nič dramatické neudialo. Nemuseli by sa všetky sankcie zrušiť naraz. Ale aspoň niektoré a pokusne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

...ja by som zakázal jazdu ,,nekonečne dlhým kamiónom" a huseniciam po komunikáciach.A mali by sme o jedeu nafúknutú zádrapku menej.Zaiste si si všimol že pribúdajú vystrahy typu ,,úsek častých dopravných nehod".Značky a čiary zrejme neumiestňujú len tak pre buzeráciu...PS:..ale dobre si si uprdol z katolíkov .".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bez represie by bolo mnohonasobne viac dopravnych nehod.
Divim sa preco sa u nas zrusil bodovy system,ktory bol v platnosti za socializmu.
Ubudlo by bezohladnych vodicov, ak by bola hrozba straty vodicaku.
Takto kto ma na pokuty kasle na predpisy.
Inac,kazdy bezpecnostny predpis,a medzi take patri aj dopravna vyhlaska,bol napisany krvou ludi, ktori doplatili na nehody, ked este nebol.
Mne vadia dopravne znacky ,ktore stratili opodstatnenie,napriklad zabudnute znizene rychlosti.Aj tak ich nikto nedodrzuje a takto vodici stracaju respekt k dopravnym znackam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na STOP-ke musím zastaviť, nie minimálnou rýchlosťou prejsť križovatku a bodka. Ja súhlasím s tým, že určite na mnohých miestach je stopka nezmyselná a je len dobrým "platobným miestom" pre hliadky polície. Ale to neznamená, že na nej nemám zastaviť....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mne policajti povedali

ze znizenie rychlosti na 2km/hod este akceptuju ako zastavenie
to je vyslovene plazenie sa pomalsie ako mamicka s kocikom a druhym deckom v ruke
aby si to niekto vedel predstavit tu rychlost

ale to bolo este pred 10 rokmi v BA
zial odkedy(rok 2008) dostali prikazom vyberat co najviac pokut tak sa situacia zmenila :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autor

Vcelku sme podobného veku a máme asi aj podobnú vodičskú prax a skúsenosti. Tiež sa priznám, že niekedy striktne nedodržujem všetky dopravné pravidlá, najmä čo sa týka dodržiavania rýchlosti, parkovania, zákazu vjazdu a podbne.

Ale myslím si, že trvale s a striktne by sa mali dodržiavať najmä: zastavenie na stopke, zastavenie na červenú, nepredbiehť cez plnú čiaru alebo na zákaze predbiehania a zákaz pitia alkoholu / i keď nejaká hranica okolo 0,2 by bola určite vhodná/.

Verím tomu, že autor je dobrý šofér a mohol by jazdiť tak, ako si predstavuej. Zabúda však na to, že šoféri sa navzájom vedomky , či nevedomky, učia jazdiť a slabší šofér rýchlo pochytí zlozvyk od dobrého šoféra, ľahkovážne zabúdajúc, že on na taký štýl jazdy nemá schoposti. Takže tak!

Zastaviť na červenú treba i o 2.00 v noci nech nie je široko-ďaleko žiadne auto - nie ako naši politici :-d

Ak už niečo vylepšiť bolo by možno vhodné povolenie odbáčania vpravo na červenú i bez zelenej šípky!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako liberál

by som alkohol za volantom neriešil vôbec, rýchlosť jazdy mimo obce tiež nie, stopku a kopu ďalších vecí tiež nie. Až by po nejakom období bez sankcii štatisticky výrazne stúpla nehodovosť, až potom je možné povedať, že tie sankcie sú zrejme nutné a treba ich vrátiť. Lenže to nijaký politik neriskne, lebo každú smrť pri dopravnej nehode v období bez sankcii by mu dávali za vinu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Preboha,

čo má spoločné alkohol, rýchlosť a "kopa ďalších vecí" spoločné s tým, či si liberál konzervativec alebo boľševik? Tu ide o fyziku a životy. Som sklamaný každým tvojim príspevkom viac a viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja zase vidím

že reakcie publika zopdovedajú mojim očakávaniam:-)

Ešte raz a naposledy: základná myšlienka článku je, sankcionovať len prípady, keď nedodržanie predpisu spôsobilo dopravnú nehodu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj mojim :-(

Ešte raz a naposledy: tá tvoja základná myšlienka článku je scestná. Ľudia nie sú tak dokonalí ani ako osobnosti, ani ako šoféri, aby to mohlo fungovať. Liberalizmus aplikuj inde, tu ide o životy. Subjektu vstupujúce do tak komplikovaného a nebezpečného procesu akým je cestná premávka, majú tak rozdielne schopnosti, a je nás toooľko, že sa pre vlastnú bezpečnosť musíme podriadiť niektorým elementárnym pravidlám. Naozaj máš problém jazdiť podľa predpisov? Naozaj ti ten tvoj wannabe liberálny postoj ušetrí týždenne toľko času, že by si riskoval uvoľniť uzdu nezrelým vodičom, ktorí by si tvoje "odporúčania" vysvetľovali po svojom?
Doplním ešte moju posledná vetu: Tu ide o psychológiu, fyziku a životy. Alebo presnejšie: o životy, fyziku a psychológiu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak spravne chapem Vasu uvahu, tak hocikto moze strielat do davu ludi a sediet pojde, az ked niekoho trafi? Ked netrafi, tak ho netreba ani pokutovat? Vsak nesposobil zranenie? Rad by ste sa nachadzali v tom dave?
V com sa lisi od toho prikladu napr. opity vodic nakladneho auta rutiaci sa nepovolenou rychlostou k prechodu, na ktorom prechadza masa ludi (v tom priklade mate vsetko, co by ste zrusili: regulacia alkoholu za volantom, rychlosti a prednosti)? Ja by som na tom prechode bol nerad... Asi by sa mi nelezalo v rakve pohodlnejsie, keby som vedel, ze vodic dostane poriadnu pokutu/trest.

Ku blogu: ja som tu vetu este nepocul. Ked je raz STOP, tak zastavim vozidlo. Tak isto, neprekvapi ma, ked sa semafor prepne zo zelenej na oranzovu. Ked musim, prejdem, ked mozem, zastavim. Snazim sa jazdit podobne ako pisal vyssie jaronpb: bezpecne. Obcas je to nad limitom, obcas pod, podla situacie. Ale keby som dostal pokutu za STOPku, tak sa prepadnem od hanby a nebudem o tom pisat bolg.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čo takto pán autor článku?

Keď sa pomalou rýchlosťou približujete ku stopke a niekde v diaľke 200 metrov od vás vidíte prichádzať mot. vozidlo dosť ťažko dokážete odhadnúť jeho rýchlosť. Keď na tej stopke postojíte tak je to ľahšie. Nikomu tu netreba asi vysvetlovať kolko metrov to auto prejde pri 90 - ke alebo pri 140 - ke, nehovoriac o motorkároch, ktorých na tých dvesto metrov ani vidieť nemusíte. Myslím si že ponáhlať sa nieje treba a ak máte po ceste tých stopiek viacej odporúčam vyraziť o minutku skorej a nebudete dotovať rozpočet štátu, či v horšom prípade pohrebnú službu v mieste vášho bydliska
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME