Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Odmietam povrchnosť a najazdené kilometre (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

fandim...

mam taky pocit ze ten caplovic to mysli dobre...zapacilo sa mi aj to ze nepustil aj dalsiu sukromnu vysoku skolu...tak ze asi to mysli celkom vazne podla vsetkeho...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prioritou škôl by nemala byť kvantita študentov, ale kvalita. Je škoda, že súkromné VŠ berú peniaze od štátu, hoci by náklady dokázali pokryť školným. Takto je samozrejmé, že si môžu dovoliť "kapacity" v podobe profesorov, ale načo je to dobré, ak na skúške nie sú na študenta kladené rovnaké kritériá, aké má, častokrát aj ten istý profesor na verejnej vysokej škole.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

myslim ze nase skolstvo nebolo temou politikov dost dlho a preto dnes nie je vobec jednoduche urobit v tomto systeme poriadok...myslim si ze vysokoskolsky zakon ako zaciatok je dobra cesta a urychlene zastavenie vznikania novych a novych vysokych skol je akutna zalezitost lebo za chvilu budu uz aj cigani mat svoj vlastny odbor len aby na tom zakladatelia skoly mohli ryzovat...tu treba jednoducho povedat stop a zacat prehodnocovat vyznam niektorych skol a potreby trhu ich absolventov...a myslim ze cez obmedzenie lietania profesorov medzi skolami je ten spravny kluc...je toho viac ale niekde treba zacat a cenim si ze sa zacalo...uvidime ako to pojde dalej...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja skor zastavam nazor, ze skolstvo treba predovsetkym modernizovat, tu skotnatelu historiou opotrebovanu predstavu o vysokom skolstve treba nahradit silne progresivnou potrebou nie len trhu ale predovsetkym spolocnosti. Skoly su priestorom, ktore nie len ucia ale aj vytvaraju, su priestorom zrodu noveho. Veda vyskum je u nas tak uboha, ze treba len zacat z bodu nula. Samozrejme su odbory, ktore maju vysledky, ale nie je vysledok systemovej prace, ale skor odvahy a vernosti jednotlivcou, ktori castokrat nie su vobec ci financne ani spolocensky oceneni.
Biznis nemozno robit bez hodnot.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pardon tak rozvasneny som spravil par chyb, a preto samozrejme " skostnatelu, jednotlivcov atd"
naozaj toto je tema, ktora me vie dostat " z kresla" , lebo my Slovaci nie sme ziadni hlupaci, ale narod plnych fundovanych mladych ludi, treba im dat kridla
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Úplne súhlasím s pánom ministrom

Vysoké školstvo nesmie byť tlačiarňou na diplomy, a nesmie vytvárať priestor pre tých, ktorí za školné a podpis na prezenčnej listine zapisujú najlepšie hodnotenia. Takýmto prístupom devalvuje akademické prostredie a kvalitu vzdelania, držím mu v jeho ceste i cieľoch prsty nie je to totiž jednoduché. Musí totiž dohnať i to čo zameškal jeho predchodca pán Jurzyca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nastavený kurz ministra Čaploviča je dobrý, logický ba priam nevyhnutný. Jeho predchodcu nominanta SDKÚ som skoro ani nevidel. Ministra Čaploviča je vidno a jeho práca má hlavu i pätu, preto je to pozitívny krok vpred oproti minulosti a toto si veľa ľudí cení nielen učitelia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz ste sa vyrozpravali?

Nechajte diskutovat aj inych, my vieme, ze cela uderka s panom ministrom suhlasi a chvali ho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vzdelianie na Slovensku

Praci sa mi blog a suhlasim s nim. Som rad, že už nie je ministrom školstva Ďurica, lebo to bolo katastrofálne vtedy s nami. Ten človek vedel o školstve menej, ako záškolák. A teraz k téme. Lietajúci profesori, či vedomostný outsourcing nepodporujem. Príde mi to chaotické a učitelia sa stanú predajnými a pôjdu tam, kde im viac zaplatia. Takto to nesmie fungovať. Taktiež diplomy sa nesmú rozdávať zadarmo, vzdelanie na Slovensku má určitú úroveň a tak by to malo aj ostať, nesmie sa táto naša nálepka kvality znehodnostiť školami, ktoré tlačia diplomy ako FED dolárovky - doslova na bežiacom páse.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Počúvaj brigádnik,

na Súmračnej ti dali zlé inštrukcie alebo si si to zle opísal, Ďurica je asi tvoj súdruh školiteľ, takto prémie nebudú :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale ale,sudruhovia

Propaganda-pekne reakcie a dialogy
Sudruh captovic napiste o richtarovom titule sudr.podvodnik Aj na vas titul by sa malo kuknut
Klamat kradnut a podvadzat-zlocinecka skupina precedu s hlasom podobnym vlastnej hlave skonci v base
Pfuj Pfuj a Pfuj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Snaha o skvalitnenie školstva bola len otázkou času. Tisíce absolventov bez práce svedčia o problémoch v školstve. Predĺženie externej formy štúdiá bola nevyhnutnosť tak, ako sú aj ďalšie opatrenia na skvalitnenie systému. Nemôžme sa len prizerať, ako tituly získavajú absolventi, ktorí nie sú dostatočne odborne znalí problematiky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Čaplovič,

poznal som Vášho otca, mal ste zostať archeologom!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne je jeho snaha sympatická. V porovnaí s Jurzycom, ktorý za takmer 2 roky nespravil nič aby skvalitnil školstvo tu teraz máme odhodlanie, ale hlavne aj napĺňanie sľubov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

S tymto suhlasim len treba dodat:

1) treba od ucitelov vyzadovat viac, hlavne vo vede a vyskume, avsak nalezite ich treba aj ohodnotit, to je najlepsou zbranou voci viacnasobnym uvazokm.
-
2) Prehodnotne prosim kriterium priemeru na vstup do gymnazii, uroven skol je velmi rozna, trojkar moze byt inde jednotkarom, je to jasna nespravodlivost. Navyse Beblavy vas usvedcil z klamtva - v Nemecku to takto nikde nefunguje. Kde vlastne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne treba požadovať viac na skúškach od študentov a hlavne rovnako od denných na verejnej VŠ, ako od iných študentov ( či už externých, alebo študentov na súkromnej VŠ). Titul je rovnaký, ale námaha na jeho získanie je iná.
Je len otázkou času, kedy zamestnávatelia budú prikladať rozdielnu váhu diplomom z rôznych škôl. K tomu to speje a ak na vyriešení tohto problému nebude mať záujem štát, potom to budú riešiť zamestnávatelia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

konecne

Praci sa mi blog a suhlasim s nim. Som rad, že už nie je ministrom školstva Ďurica, lebo to bolo katastrofálne vtedy s nami. Ten človek vedel o školstve menej, ako záškolák. A teraz k téme. Lietajúci profesori, či vedomostný outsourcing nepodporujem. Príde mi to chaotické a učitelia sa stanú predajnými a pôjdu tam, kde im viac zaplatia. Takto to nesmie fungovať. Taktiež diplomy sa nesmú rozdávať zadarmo, vzdelanie na Slovensku má určitú úroveň a tak by to malo aj ostať, nesmie sa táto naša nálepka kvality znehodnostiť školami, ktoré tlačia diplomy ako FED dolárovky - doslova na bežiacom páse.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto že je či bol to ten

súdruh Ďurica ? Zisti si na domácu úlohu, kto bol ministrom školstva, tvoj smerácky školiteľ ti iste poradí :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Vysoké školstvo nesmie byť tlačiarňou na diplomy"
Uprimnne pan Caplovic, ako to myslite ste mohli expresne ukazat na priklade studenta Richtera ... samozrejme nic proti vasim navrhom, ale pokrytectvo je SMERe asi cnostou, ze?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V každej strane nájdeš podobných "vzdelancov". Tu ale nejde o jednotlivcov. AK je niečo zlé, treba to napraviť.
Ja by som to poňal ešte tvrdšie.
1) zrušiť 2/3 VŠ ktoré fungujú za štátne - plus súkromné VŠ nech sa živia školným - ale ani cent zo štátneho rozpočtu
2) adekvátne ohodnotiť VŠ učiteľov, nech nemusia mať 3-4 úväzky - lebo ako "robiť vedu " a vykazovať prínos ak máš živiť seba a rodinu z 700 brutto (plat VŠ učiteľa s PhD. na verejnej VŠ - podotýkam s 10 ročnou praxou)
3) povinne zaviesť prijímačky na každú verejnú VŠ, a to s tým, že časť podmienok pre prijatie bude aj prospech na SŠ (takto to fungovalo dlhé roky a naše školstvo bolo viac než dobré)
4) okamžite a s konečnou platnosťou zrušiť kreditný systém v tejto podobe a znemožniť tak obchádzanie ťažších predmetov tzv. jednostranovými nezmyslami, ktoré sú ale kreditovo rovnako hodnotené
a takto by sa dalo pokračovať - lebo u nás je VŠ ozaj už len tlačiareň na diplom
a súhlasím - častokrát si študent myslí, že platením školného kupuje diplom - tu treba ľudí presvedčiť, že si platia za službu (možnosť študovať), nie tovar (diplom)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME