Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O pravdivosti výroku: Najlepší je autorizovaný servis Škoda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kedže už nejaký ten deň pôsobím v automobilovej branži, dám trocha širší pohľad na problematiku. V čase vzniku servisov v deväťdesiatych rokoch môžme sledovať dva trendy - vznikali malé, domáce servisy, ktorých majitelia boli automechanici a ktorí to robia dodnes s pár spolupracovníkmi viac-menej "na kolene" a druhá vetva boli servisy, ktoré vznikli primárne ako práčky špinavých peňazí - z týchto sú dnes často už rôzne servisné siete, alebo veľké "zavedené" servisy, často autorizované. U týchto autorizovaných servisov však veľakrát dodnes pretrváva, podobne ako u všetkých STK a KO ich prvotná funkcia - teda preprať rôzne špinavé peniaze a funkcia servisu je len marginálna. Samozrejme automobilových výrobcov toto pozadie nezaujíma, resp. často o ňom ani nevedia. Im stačí, že tieto servisy na papieri spĺňajú nimi nastavené "štandardy", a pri dopredu avizovaných auditoch uspejú.
Nuž a kedže mentálny background týchto spoločností je taký, aký je, samozrejmým výstupom je snaha zákazníka v každej chvíli ojebabrať, a to čo najviac. Ja dnes už viem, že snáď neexistuje servis, nezáleží o akú značku ide, ktorý by po skončení práce nebolo potrebné skontrolovať. My sme vo firme zaviedli akýsi vnútrofiremný štandard, že pri preberaní auta v servise (v mojom prípade ide hlavne o kamióny) je potrebné skontrolovať ešte v servise úplne všetko. Kontrolujeme, či deklarované diely boli skutočne vymenené, či boli vymenené za nové (cyklický obeh použitých dielov v servisoch je úplne bežný) a po niekoľkých negatívnych skúsenostiach kontrolujeme aj to, či iné, nepoškodené diely neboli tajne vymenené za staršie, prípadne či servis "náhodou" nevyrobil ďaľľšie poškodenie auta. Samozrejme, toto je veľmi náročné na čas aj na skúsenosti preberajúceho technika, alebo vodiča a preto opravy, ktoré nie je nutné robiť v autorizovaných servisoch, radšej vykonávame v rámci našich možností doma v garáži.
Za 22 rokov pôsobenia v branži som sa ešte nestretol so servisom, s ktorým by som bol úplne spokojný, a nezáleží na tom, či je autorizovaný, značkový, alebo garážový.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veru, to je najlepšie

skontrolovať si opravu a jej prevedenie v servise, aj keď nie vždy je to možné, a pre laika priam nemožné

Mne napr. po oprave v škoda servise následne vznikli ďalšie dve závady, pri výmene rozvodovej reťaze (mimochodom špecialita TSI motorov) mi technik poškodil hadičku chladiacej kvapaliny ktorá následne začala unikať. Pri spozorovaní úniku pod autom som tam išiel a oni, že aha niekto Vám poškodil hadičku a preto to tečie. Srandisti :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skoda

Matej, musim ta sklamat. Skoda je vsetko moze len nie kvalitne a spolahlive auto. Skoda vzdy bola aj je lowcost ktory sa hra na nieco cim nie je. A taketo marketingove prekrucanie ako pises, hranie sa zo slovickami a zatlkanie len potvrdzuje, ze tu istu politiku ma znacka v servise a v reklame.

Ak beriem Skodu ako lowcost znacku tak je OK, ak by som bral Skodu taku aku sama seba prezentuje v marketingovej komunikacii, tak nebrat nikdy. Nakoniec, je verejne tajomstvo, matersku firmu zaujimalo vzdy predovsetkyn to aby nekonkurovala modelom Volkswagenu.

Pre mna osobne je Skoda z vyssie uvedenych dovodov absolutne nezaujimava znacka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skusenost so servisom skoda?

tri dni potom, ako nase 3/4 rocne auto ostalo prvy krat cez noc v autorizovanom servise skoda (dovtedy len prehliadka stylom "stojim pri aute a pockam si") som nasiel rano na chodniku miesto auta prazdne miesto. odvtedy viem, ze ziadne auto z audi/vw koncernu nesmie do baraku, pokial si nespravia poriadok so svojimi parterskymi servismi a dodavatelmi sluzieb - tato skusenost ma stala ~100k v starej mene rozdielu medzi cenou auta a vyplatenou sumou na poistke. druhy komicky rozmer veci je, ze v danu noc zmizli na nasej ulici este dalsie dve auta (octavia a passat), policajti sa zmohli akurat tak na fotenie prazdnych miest na chodniku a este mi chceli prisit samokradez a poistny podvod.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Svagor ma rovnaku skusenost. Po navsteve autorizovaneho servisu urceneho leasingovkou mal auto presne 24 hodin...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autorizovany servis Škoda?

S tzv. autorizovaným autoservisom škoda nemám velmi dobré skúsenosti, vyskúšal som dva a stále je to doslova o zdieraní zakazníka, a ked zistite pochybenie tak sa možte sťažovať tak akurat na lampárni. Po poslednej skúsenosti som nadobro skončil so Škodovkov, a to som mal už piate auto tejto značky. V servise absolutná neprofesionalia a amaterizmus najväčšieho zrna. Skúšal som to riešiť všelijako, dokonca som servisne prace reklamoval u importéra, no je to ako boj s veternými mlynmi. Odvtedy si všetky servisne prace davam robiť u známeho ktorý ma malý servis a som nadmieru spokojný aj s kvalitou aj s cenou. Ešte taká perlička, objednal som sa na výmenu čelného skla v jednom nemenovanom "autorizovanom" servise , ked som sa dostavil na výmenu a vybrali mi sklo, mi bolo oznamené že, nemaju tesnenie lebo im dodavatel nedodal, Podotykam že od objednania prešlo uctýhodných 10 dní, že možu použiť staré tesnenie čo som mal, len musím suhlasiť ja, lebo oni za staré nenesú zodpovednosť ak by náhodou tieklo. No nemal ma trafiť šlak...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zdravim

Najprv k teme 'skoda'. Mam fabiu a som s nou spokojny. Samozrejme, neocakavam od nej to, co od mercedesu (pri jej cene to ani nejde), ale to, co som od nej ocakaval, splna. Pri sklopenych zadnych sedadlach som na nej odviezol kopec cementu, tvarnic a dalsieho materialu. Pamatam si, ako som niesol hranoly z pily. Zasunul som ich az na miesto spolujazdca, ale boli tak dlhe, ze sa napriek tomu prevazovali na cestu. Tak mi dali na pile masivny klat, ktorym som hranoly na sedadle spolujazdca zatazil. Inokedy som pozeral, ako 'sedi' (kolesa boli priam vrazene do blatnikov), ale naklad odviezla. Bol som s nou v Taliansku, Nemecku ... liezol som do sedla 1600 mnm a po makadamovych a lesnych cestach hlboko do dolin ... proste, mne take auto vyhovuje. Je totiz rozdiel, mat auto na prepravu (seba a materialu) ked jazdite cestou-necestou, a mat auto povedzme na reprezentaciu (aby som uviedol co najvacsie protiklady).
Servis vyuzivam maly, garazovy, v dedine. Preco? Najma preto, ze presne viem, kto sa mi o auto stara. Nie je to anonymny technik z velkeho servisu, ale konkretny clovek, ktoreho poznam. Som s nim a s jeho servisom velmi spokojny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tá Fábia je služobná alebo súkromná?

Pretože služobná Š Fabia 1,2 HTP je na SK opakovane víťazom ankety "terénne auto roka" :-)

PS: otázka pre autora blogu M. Bórika: Aká je to Š 100 MB ? Kedy sa vyrábala?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne

ono to je stovka :) 1000 ka bola MB, opravim...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som síce škodovku nikdy nemal, ale autá sú moji koníčkom a dvolím si ovedať, že im trochu rozumiem.
Milý "pgh", nesúhlasím s Tvojim názorom, že Škoda nie je kvalitné a spoľahlivé auto. Nemecké štatistiky a nielen tie, hovoria niečo iné. majitelia škodoviek a iných značiek to potvrdia tiež. Keď to zjednodučím. Škoda CItigo je nekvaitná a nespoľahlivá, ale VW Up z tej istej linky v Bave je iný? Ten už je kvalitný a spoľahlivý? Sú to podobné reči ako tie o nekvalite značky Fiat (napr.) Stále sa rozprávame o produkcii posledných, povedzme 10 rokov, nie o rokch 60tych. Už so to písal asi 4 razy, napíšem znova. Mal som známeho, ktorý mal iata a bol v servise, kde mu technik rozprával o inom majteľovi Fiata, ktorý prišiel do servisu so závadou elektriky a nadával že Fiat už nikdy, že sa kazia. A keď mu po oprave ukázali vymenenú súčiastku, tak na nej bolo BOSH Made in Germany. A majiteľ Fiata stratil reč. Nie som škodovkár a nikdy nebudem, ale som názoru, že je to kvalitné, dielensky dobre urobené auto, s kvalitných materiálov v interiéri (plasty) a spoľahlivosťou sa v ničom nelíši od obdobnej produkcie iných značiek. A úprimne, keď čírou náhodu zbadám na ceste zachovalú a zrepasovanú Škodu 1000 MB, rád sa za ňu obzriem. O prvej felícii bez strechy ani nehovoriac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

so škodovkami

som sa stretol mnohokrát, š 1100 bola jedným z prvých, na ktorých som ako desať ročný jazdil, neskôr absolvoval autoškolu. teda na tudore, dodávke i sanite. š 440, 445 bola zaujímavý počin, 1000MB som videl ako v trenčianskych tepliciach pri labuťom jazere fotia do reklamy, neskôr ma na nej vozil spolužiak. 100-vku si kúpil kolega a porovnával som ju s trabantom, ktorý som si kúpil. rozdiel bol v nákupnej cene a cene servisu. 110 som skúsil na pár kilometroch a bál som sa - bolo stále treba kontrovať volantom. 110R som vyskúšal na diaľnici. tá jediná zniesla porovnávanie. a favorit, felícia (jednu kombi má manželka), fábia ... nuž čo už.
treba si vedieť priznať, že škodovka, rovnako ako fiat nie sú autá aspoň strednej triedy. nikdy to neboli pohodlné autá, hoci oktávie (nasledovníci spartaka) mali "príponu" GT (grand turist - veľké cestovné).
a za tie peniaze, ktoré vždy za škodovky pýtali sa dali (a dajú) kúpiť skutočné autá. to trabanty a wartburgy sa aspoň na nič nehrali a slúžili oveľa lepšie, v prípade trabiho mali servis na skutočnej výške a deklarované spĺňali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Môj názor na Škodu:

Nie zlé, ale predražené a malé auto.
Kufor je veľký, ale auto je pomerne úzke (dokonca aj Oktávia, aj Superb na svoju triedu). A ak si vezmem akýkoľvek konfigurátor, poskladám si rovnako vybavené auto danej kategórie ale inej značky za 80 - 85 % ceny Škody.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME