Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Školstvo je buď kvalitné, alebo nekvalitné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prvých 100 dní pre mňa boli v podaní pán Čaploviča príjemným prekvapením. Vedel som o jeho snahe navrátiť poriadok do školského systému, ale pravdupovediac, neveril som, že tak skoro začnú zmeny naberať reálne kontúry. U mňa minister zabodoval najmä jednoznačným postojom k prijímačkám na gymnáziá a postojom k nekvalitným vysokým školám. Dúfam, že svoje odhodlanie dotiahne do úspešného konca
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je pravda ze nie jeden obyvatel slovenska pochyboval o volbe ministra do takehoto rezortu ktory si vyzaduje kopec zmien a velke nasadenie a snahu veci zmenit...myslim ze caplovic velmi pekne prekvapil a chytil skostvo poriadne za pacesy...konecne niekto!!!po tom jurzycovi uz bolo na case aby sa zacalo nieco robit ved skostvo bolo vzdy obetou len nesystemovych zasahov ktore nic neriesili...no dnes to vyzera ze sucasne vedenie ministerstva sa na vec pozera komplexne a vidi chyby tam kde naozaj su...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

otazka je, ci bude mat podporu aj v parlamente, napirklad v boji proti sukromnym skolam ho urcite Mamojka so svojou pseudoskolou v Sladkovicove nepodpori
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V takom postavení ako minister je v súčasnosti nemôže počúvať Mamojku. Jasne stanovil víziu vysokých škôl a šiel by sám proti sebe ak by ústupky robil v prospech VŚ typu Sládkovičovo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne pokial sa budu davat financie aj na sukromne skoly, pretoze je nemyslitelne, ze sukromne skoly budu mat peniaze aj od studentov aj z rozpoctu. Hodnotenie kvallity musi mat svoje pevne ale racionalne kriteria. Rozumne treba podporovat aj humanne vedy, ale preferacia prirodnych vied a celkovo hlavne technickych skol je celkom rozumna poziadavka, no nejako zabudame aj na medicinu, a hlavne ako udrzat absolventov na Slovensku.
Skostnatelost vzdelavacieho systemu sa da zmenit iba imeperativne. No nikto nie je taky dokonaly, aby vedel teraz urcit, ci teraz preferovane ciele budu za par rokov aktualne, no hybat sa z tohto bodu, v ktorom je vysoke skolstvo, treba, a to hlavne smerom ku kvalite, ktoru si musime na zaciatok komparativne urcit my sami podla nasich potrieb no v priestore celej EU.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MŠ by malo skončiť s platením súkromného

podnikania so vzdelávaním na úkor kvality.

Veď čože je ľahšie, bez akejkoľvek zodpovednosti odčerpávať štátne zdroje, zobrať si čerešničku z torty a zbytok vyhodiť, nech sa štát postará. Podobne ako v zdravotníctve, pošte a iných oblastiach.

Súkromné školy, nech preukážu svoju opodstatnenosť a živia sa zo svojho, nie zo štátnych peňazí.
A argument súkromných škôl, že rodič má právo dať svoje dieťa na akúkoľvek školu je irelevantný. Štát nepotrebuje státisíce ľudí so vzdelaním v mediálnych, sociálnych prácach, práve a iných "nemakačenko" odboroch. Treba odborníkov v technických disciplínach, lebo iba tie dokážu naplniť štátnu kasu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čaplovič

Ako čerstvý absolvent VŠ so záujmom sledujem aktivitu nového ministra školstva Dušana Čaploviča, ktorý sa svojej funkcie ujal na moje prekvapenie pomerne razantne. Aj keď povedzme si úprimné, „hyperaktívneho" Jurzycu by predbehla asi aj korytnačka osedlaná slimákom...



Priznám sa, že po tom čo bol do funkcie ministra školstva nominovaní Čaplovič, povedal som si super, ďalší starý dedo na ministerskom kresle - rezort školstva upadne ešte viac. O to s väčším prekvapením som čítal správy o tom, že novopečený minister plánuje sprísniť kritéria na prijímanie žiakov na gymnázia, či to že nepodpíše vznik žiadnej novej súkromnej školy. Odvážne no potrebne to opatrenia...

V nedávnom čase sa do medzirezortného pripomienkového konania dostala novela Vysokoškolského zákona ktorá okrem lietajúcich profesorov - supermanov( 3X100% úväzok na každej škole, prečo nie?) či, snahy o sprísnenie a skvalitnenie externého štúdia, ktoré je častokrat vnímané ako „kupovanie" diplomu, rieši jednu zásadnú vec a tou je „určovanie počtu vysokoškolákov".

Žiaľ, dnes je situácia u nás taká, že titulom sa hrdí pomaly každý a preto nie je problém v tescu za pokladňou stretnúť Magisterku sociálnej práce, či za barovým pultom usmievavú čašníčku s titulom Magisterky práva. Áno taká je dnes na Slovensku situácia, že vysoké školy ročne produkujú doslova húfy absolventov sociálnej práce, politológie či práva a pritom trh je natoľko presýtený určitými profesiami že títo mladý ľudia bohužiaľ končia na úradoch práce( česť šikovným výnimkám). Prečo je tomu tak? Prečo si stredoškolák radšej vyberie bezpečnostný manažment či právo pred technickým oborom po absolvovaní ktorého ma takmer iste uplatnenie s adekvátnym prímom? Priznám sa neviem...

A pravé na túto anomáliu ma reagovať ministerstvo v novele vysokoškolského zákona kde navrhuje minister viac dotovať odbory, ktorých absolventi sú na trhu práce žiadaní a je ich nedostatok, pričom obmedzenie sa bude vzťahovať na konkrétny študijný odbor, a teda na všetky vysoké školy, prijímajúce na štúdium študijných programov v danom študijnom odbore. Samozrejme, je to len prvý krôčik, ktorý bude treba do cizelovať(kto, na základe čoho, ako bude určovať potreby trhu prace), ale vysoko oceňujem snahu konečne niečo zmeniť v našom skapínajúcom školstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vzdelanie

Politika dialogu je presne taka, ako ma byt este od cias rimskej rise. Bohuzial vacsina pravicovych stran na dialog akosi zabudla a presadzovali politiku svoju bez ohladu na nazor svojich vlastnych volicov, co sa uz ani neda nazvat demokraciou. Skolstvo je jednym z indikatorov vyspelosti statu a ducha jeho obcanov. Je potrebne venovat vela usialia a energie, aby sa stalo nasou dobrou vizitkou a aby sa tento stat mohol prezentovat v modernej europe ako krajina s kvalitnym vzdelanim. Dopomoze tomu hustejsie sito, ktore nedovoli komukolvek si urobit diplom na pockanie bez preukazanie dlhych hodin stravenych nad knihami.Ako hovori jedno vychodne prislovie, „vo svete neexistuju stratky“ a ak si chce niekto cestu skrátit, skôr alebo neskôr na to doplatí, lebo kamuflovať sa nedá donekonečna. Presne tomuto moze zamedzit dalsie posobenie pana Caplovica vo funkcii, ako clovek s hlbokym vzdelanim v oblasti umenia (pocul som ho hovorit o talianskych autoroch a preukazal encyklopedicke vedomosti) moze do rezortu priniest ocakavanu kvalitu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

s tymto odsekom na 100% suhlasim

"Súčasná podoba a najmä organizovanie vzdelávania nesporne nevyhovuje požiadavkám doby. Produkuje absolventov nie pre svet práce, ale pre úrady práce a rekvalifikácie, a tak naši občania prostredníctvom svojich daní platia za vzdelanie mladých ľudí dvakrát po sebe. A je úplne jedno či ide o mnohé stredné školy, alebo o niektoré vysokoškolské pracoviská. Súčasné naháňanie sa za titulmi, cesta ľahšieho odporu a pohodlné štúdium s nízkymi nárokmi na študenta nepomáhajú nikomu. Univerzity rozdávajú tituly, ktoré strácajú exkluzivitu. Absolvent má často minimálnu šancu pracovať v odbore, ktorý študoval na strednej či vysokej škole. Naša spoločnosť spolu s trhom práce nebaží po takýchto ľuďoch a štát platí niečo čo súčasnosť nepotrebuje."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

super zmeny!!!

fak(t)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nazor cloveka z davu

som rad, ze ste sebakritcky a nepisete o sebe len jednofarebne, ale objektivne zhodnocujete situaciu v skolstve a svoje vlastne posobenie pocas sto dni, ktore su sice kratke obdobie, ale mozu byt indikatorom toho, ci vo funkcii clovek naozaj nieco chce, alebo ci chcel len iste miesto, v ktorom si posedi, ako bol pripad pana Jurzycu, ktory by ak by vlada nebola padla napachal v skolstve katastrofalne veci. Je to tak ako hovorite, platime dane na „vzdelanie“ studentov, ktori si neodvedu pracu aku maju a stanu sa vedlajsim produktom zleho systemu, akurat cakaju v rade na urade prace,som presvedceny, ze tento negativny trend zmenite. Chyba je definovana, teraz to uz len treba riesit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chapec to urcite nemal lahke ked dosiel a videl pruser na akozdom kroku...nie je to sranda sa zorientovat ale vyzera ze mu to celkom ide uvidime ci to dotihane do uspesneho konca...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nedela ne nedela, brigadnici plnia plan na 110%!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skoro ako pan minister.

Kto nasiel v tomto clanku nejaku myslienku, ziskava vikendovy pobyt v Paskovych nebytovych priestoroch v Mestskom parku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiež pozerám

Mohla sa tu rozprúdiť celkom seriózna debata, keby to tu brigádnici nezaprasili svojou servilnosťou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Minister je buď kvalitný alebo nekvalitný...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suhlasim s Vami

a rovnako aj s autorom blogu,že školstvo nemôže byť zafarbené, ani ľavé, a ani pravé, ale len kvalitné, alebo nekvalitné.... 100% pravda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlas z praxe.

Ďakujeme za Vaše dobré úmysly. Súhlas s tým, čo robíte s VŠ - obmedziť plat lietajúcim profesorom, obmeziť používanie pojmu univerzity...
Nutné pre ZŠ. Je verejne známe, že devietaci sa po T9 - marec - neučia. Ťažko sa priznáva, ale oni už neposlúchajú, nepracujú, nejavia záujem a podpora od rodičov je minimálna. Všetci radia - vydržať. 5 mesiacov deti nepracujú. Je nutné prozmýšľať nad dobrým načasovaním T9 - posunúť aspoň na koniec apríla - a zladením so SŠ - maturity a teraz i prijímacie pohovory na gymnáziá. Dávam do pozornosti, ak sa to nespraví, že pripravovať deti na prijímačky na gymnázium a mať v triede deti prijaté, ktoré pracovať nedonútite, tento problém nielenže nerieši, ale prehlbuje.
Takže timeing poprosím.
V Nemecku na úrad zástupcu riaditeľa vypíšu riadne výberové konanie. Prečo si u nás volí riaditeľ svojich zástupcov? Chápem, lebo s nimi rád spolupracuje. Ale tento človek hodnotí zamestnancov. Máme podnety s nespokojnými učiteľmi, ktorých hodnotia ľudia, ktorí nedosahujú možno hodnoty hodnotených.
Na Slovensku začali " zúriť" dotazníky o predmetoch a učiteľoch. Deti sa anonymne vyjadrujú. O klíme v spoločnosti a averzii spoločnosti na učiteľov sa popísalo dosť. Učiteľ si v náročných podmienkach spní povinnosti zrejme najlepšie, ako sa dá. Máme inteligentné deti, múdre, slušné, pohotové...a slabšie, so slabším úsudkom a ešte aj tie, čo vyvesujú učiteľov na internet, klamú, šikanujú, osočujú, vulgárne vyjadrujú na adresu učiteľov. Myslíte si, že je správna doba na to, aby sa anonamne a voľne vyjadrovali deti k práci učiteľov? Nemyslíte si, že by mala byť zavedená nejaká postupnosť? Viete, že nikto neskúma pravdivosť týchto niektorých tvrdení? Myslíte si, že toto posúva učiteľa vpred - nota bene v súčasných podmienkach? Nie je už ponižovaný učiteľ dosť? Nechcete mu dať ranu istoty?
Nechcete to zmeniť?
Ďakujem Vám za Vašu prácu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Korekcia.

Timing. :) Alebo jednoducho načasovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak, obmedzit platy lietajucim ucitelom, ved co ine nez 600 eurovy plat netto si taky postdoktorand so svojimi tromi titulmi a nocnou pracou na habilitacii (hypotekou a lízingom na krku) zasluzi.....
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME