Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výmena oleja v automatickej prevodovke VW: mýtus či potrebný úkon? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Taky blog mi tu chybal. Dik. Pokracuj. Nabuduce daj vymenu rozvodov:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

staci mat otvorene oci;)

Hodnoť:   mínus indicator plus

?

Ešte prezraď, čo si urobil so starým olejom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jednoduche

Dal do plastoveho sudu na stare oleje a zaniesol tam kde som kupil olej :) a stare autobaterky davam do vykupne sice je to len par eur ale co mi to bude doma stat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to DSG?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie

toto je stary typ, DSG sa montuju na nove Passaty az od roku 2005...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vymena oleja

Zdravim, potreboval by som poradit ohladom vymeny oleja v automatickej prevodovke v aute Audi A4 2.5 TDI 1999 ... 5st. automat.. ozvi sa mi prosim na mail miklus.kendi@gmail.com ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

ja som odbornik len na svoje auto :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

..

myslim že DSG v audine alebo DSG neviem čo maš je asi totožne ked nie rovnake... len mi prosim porad čo všetko by trebalo spraviť okrem vypustenia oleja atd.. čital som o nejakom vyplachu a potom že či ma za chodu sa plniť alebo ako.. lebo chcem to dať do servisu.. ale jedine tak že budem pri aute stať počas prace a aby som vedel čo ma robiť aby ma neodžubali chapeš.. ;) vdaka velmi mi pomôžeš
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

Odporucam skor Audi klub, ja nemam DSG mam starsi model... to bola len odpoved na otazku vo fore.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemam slov

Skvele napisane, len tak dalej. Tie praktiky servisov ma teda zarazaju ale tak lenivy ludia su vsade... Nabrat dost odvahy tak sa do toho pustim sam nesikovny niesom len sa bojim ze zase daco pokazim ale dakujem tento blog mi dal dalsie + automaticky prevodovkam. Dakujem a ked bude druhe auto urcite zreferujem na vlastnom blogu ak sa na to odhodlam :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mam taky

vodojem, ze vymena oleja v automatickej prevodovke u motoroch vw je standradne po 60000 km. Tezy o dozivotnosti su hlupost a tykaju sa iba manualnych prevodoviek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dozivotny olej znamena

do konca zivotnosti danej suciatky co moze byt aj velmi kratko
(s nevymenenym olejom sa vyrazne znizuje zivotnost prevodovky takze ten olej naozaj vydrzi do konca zivotnosti)
zial vyrobca potrebuje predavat nove modely

z vlastnej skusenosti mozem odporucat vymenu aj v manulanych prevodovkach a dokonca aj v lacnych autach typu skoda 120, Favorit a pod.

tiez odporucam bacha na takzvane celozivotnostne oleje
ktore udajne netreba vymienat
maju sice silnu reklamu ale par ludi si uz zaplatilo generalku motora alebo kupu druheho

takze radsej menit olej skor
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odvazil by som sa pochybovat o vecnej zivotnosti AT. Klasicka hydromechanicka prevodovka vydrzi tak 250-300k. Potom treba vymenit opotrebovane lamely spojok v planetovych prevodoch. Je to sice makacka, ale da sa to (robili sme to doma bez specialneho naradia).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi si zmylili celozivotnost

prevodovky s celozivotnostou oleja. Spojka sa meni cca po 300 000 km ale samotna prevodovka vydrzi podstatne viac. Kamos ma Octaviu 1.9 SDI robi taxikara a v Blave najazdil zatial 545 000 km. Spojku menil dvakrat, prevodovka slape absolutne bez problemov a to pritom raz to auto utopil (vbehol do metrovej vody a pokrivila sa mu klukovka). 545 000 km v meste sa co opotrebenia motora tyka vyrovna 1 000 000 km na dlhe trate.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: 1.9SDI

AKo sa vravievalo o tejto doslova historickej motorizacii, nezere, ale ani nejede. Ako "drozka" perfektna. Podobne som videl taxikarske Octavie 1.4 v LPG. Na jazdenie po meste "medzi radarmi" nepotrebujete vykon, odpichy z krizovatiek nie su zakznickou prioritou. Ta 1.4 LPG lepsie "topi" cize netreba bufik (alebo teple pradlo). "Bufik" medzi taxikarmi, co posuvaju na "stande" auta tlacenim aby nemuseli startovat asi nebude preferovanou polozkou vybavy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: taxi

545000 km, niuz este bude musiet chvilu jazdit.
Grekom sa sice neda verit vsimnite si, ze v clanku sa hovori o 240D a vyfoteny stitok je z 200D (ze by iba drobny danovy podvod (grecki taxikari, ktori si musia licencie velmi draho kupovat a s podporou statu umelo udrziavali uzavrety system s eliminaciou konkurencie nepochybne nebudu mat akekolvek zabrany v " greek best practices" pri sprave podnikania ))) , ale aj ked skreseme na poloviu, stale je to VYKON.
http://www.worldcarfans.com/10...
Ked som bol chlapcek, mali povest NEZNICITELNEHO auta.
Po "mesiarke" uz nie.
HOVORI sa (nikdy som nevlastnil " auto s hviezdou" (jedine, ktore som (samozrejme ojazdene) skusal mi bolo kamaratom, mechanikom zhodnotene ako "NO ... ma velmi dobre vycistene sedadla" :-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sanka dolu sefe.

Co znamena "po mesiarke"?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: co znamena " masiarka"

Mate nick ako autor vynikajucej knihy vtipov takze rad odpoviem (nielen do KS :-)

Ide o Mercedes Benz E klasse, modelove rady W210 a W211.

Masiarka preto, ze namiesto tradicne "jednoliatych" (od W111 z rokov 60-tych) viacerych svetelnych systemov pod spolocnym krytom, sa predne svetla rozdelili do 2+2 svetlometov, takze auto malo viac "oci" - ako mucha masiarka.

a preco vlastne?

Modelom W210 sa Mercedes Benz rozhodol preniest pokrocile technologie z modelu W140 vyrabaneho v rokoch 1991 az 1998 do nizsieho segmentu. Sucastou tohoto procesu bolo zvysenie cien (ved sa nukala nova KVALITA) a posun E klasse do hornej/drahsej casti segmentu "Executive cars".

Zial, zatialco o W140 (aka MAMUT) sa hovorilo, ze je to posledny MB, pri ktoreho vyvoji (trval 9!!! rokov) nemali hlavne slovo manazeri z financneho oddelenia, na W210 sa uz "katovali kosty" (aka cost cutting :-) a SPOLAHLIVOST sla do VYVRTKY. Ohromne problemy s elektronikou (riadiace jednotky, zbernicovy system, s vynikajucimi (ked fungovali :-) ale komplikovanymi a poruchovymi SBC brzdami, ale dokonca i s kvalitou vnutornych materialov, trasuce sa volanty v naftovych motorizaciach, praskajuce silentbloky naprav, HRDZAVEJUCE lemy dvery a blatnikov!!!! ... prosto W210 a W211 (do faceliftu v 2006) znamenali pre MB "podrezanu vetvu" a zahnali mnohych dlhorocnych zakaznikov k BMW, alebo Audi ...

(zakaznici v arabskom svete (pozri Libanon, kde je asi najviac ojazdenych MB na obyvatela) odvtedy hovoria, ze jediny "pravy" MB je S klasse :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no

suhlasim s nazorom Libanoncanov :) aj ma to trochu taha k tomu, ale zrejme pojdem do Phaetona 6.0 alebo Audi A8 6.0, v Mercedese som sa necitil proste dobre, neviem cim to bolo...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME