Sobota, 23. september, 2017 | Meniny má Zdenka

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz používania mobilov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... a chodiť by mali len pokiaľ sa to naučia - potom už len sedieť v aute
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako by si to realizoval v praxi?

Kto dostal jednotku z písomky preukázal zanalosť malej násobilky a môže používať mobil?
Ostaní nie, ale to by mali pri ďalšej písomke handicap ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja to realizujem.

Od toho som učiteľ, aby som vedel, odkedy áno. Zväčša tie fázy - objavovacia a napríklad precvičovacia sú jasne oddelené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto umí ten umí a kto neumí, ten čumí

Veľmi správne. Len sa bavím na reakciách Tvojich oponentov. Zatiaľ, "dávam všetkým nula bodov".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie, nie, Janko ...

Mobily priamo na hodinach nemaju co robit.
Ani tie kalkukacky nemaju velky vyznam. V matematike, fyzike atd. je dolezite riesit kvalitativne, nie kvantitativne ulohy.
Dieta musi pochopit principy a podstatu - presny vysledok na x-desatinnych miest je tu druhorady, ba povedal by som, ze az skodlivy !
Lebo decko si bude mysliet, ze staci presne dosadzovat do vzorcekov a presne pocitat a uz to bude "vediet" !
Nebude ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Obávam sa, že nemáte jasnú predstavu

čo sa učí na ZŠ. Okrem kvalitatívnych predstáv tam často ide aj o kvantitatívny výsledok. Nikto nehovorí o 12 desatinných miestach. Iste, že dieťa musí pochopiť podstatu a princípy. Ale potom niekedy neskôr sa aj precvičujú všelijaké úlohy a tam sú kalkulačky potrebné.
Čo s takým výpočtom úroku v banke, ktorý je 1,5 %, ak sme platili daň z úroku a vložili sme 13000 eur na rok? Stačí len princíp a riešiť to kvalitatívne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čakám skutočný argument a nie pseudo

Nehnevajte sa, že budem priamy. Vy ste asi nepochopli podstatu a zmysel článku. Vôbec tam neboli spomínané žiadne desatinné miesta. Podľa môjho názoru ide o to, že ak deťom (nezmyselne) zakážeme používať (napr. v škole) veci, ktoré iní ľudia vymysleli na uľahčenie, aby sme ich využívali a my ich aj využívame a deti ani nevedia, prečo ich nemajú používať, je to z hľadiska výchovy podľa mňa katastrólne zlý počin. Na konkrétny článok s mobilmy čítam od kritikov len bohužiaľ pomerne smiešne pseudoargumenty... Možno sa dočkám aj skutočného argumentu, ak vôbec existuje...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

Katasrólne ako iste tušíte je správne katastrofálne... A správne je asi mobilmi. Ospravedlňujem sa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo si vypíname mobily na poradách, v lietadle, v nemocnici, v banke..? Lebo ich použitie všade a vždy nie je vhodné, napriek tomu, že sú vymyslené na uľahčenie života. Myslíš, že je reálne, že raz učitelia matematiky (fyziky, chémie - dosať si čo chceš), na začiatku hodiny povedia deťom - ..zapnite si telefóny, ktoré ste si vzorne ráno sami od seba pred vstupom do školy vypli, a použite kalkulačku (chemické tabuľky - doplň si čo chceš)..?
Výhodu mobilu ako predovšetkým neopísateľne skvelej technickej pomôcky chápeš Ty a autor, dieťa bude vždy skôr viac vítať možnosť poslať esemesku kamošovi..
Pseudoargumenty.. Priznám sa, že som podráždený z ľudí, ktorí názor iných kvalifikujú ako pseudoargument.. Pôsobí to dosť spupne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to možné, lebo sa to deje

a nielen na mojich hodinách. Iste, keď s mobilmi nepracujeme, majú byť vypnuté. Ale prečo majú byť vypnuté aj cez prestávku? Prečo ich škola žiakom odoberie? Prečo sa nemajú učiť ich používať?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte som si uvedomil:

deti trávia v škole každý pracovný deň od cca 8,00 do cca 14,00, na rozdiel od porady, lietadla, nemocnice. Celkom by ma zaujímalo, koľkí diskutujúci si každý deň pred príchodom vypnú mobil a zapnú ho až pri odchode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zabco

porovnavas neporovnatelne. V triede je kolektiv, ktory spolocne pracuje. V kancelarii pracujem individualne a okrem toho, uz mam iste pracovne navyky a teda mobil pouzivam ako nastroj a nie ako rozptylenie, lebo nemam cas. Cize aj ked mobil nevypinam, napriklad na porady ho nenosim vobec (ani na tie dlhsie a nudnejsie) a v kancelarii ho skoro vobec nepouzivam. Cize dost scestne porovnanie nemyslis. Deti by rozhodne mali mobil v skole cez hodiny vypinat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stále nechápem, prečo.

Na mojich hodinách s ním normálne pracujú. Žiadne surfovanie alebo SMSkovanie. Prečo by ho mali vypínať??
Aj v škole žiaci pracujú individuálne, nechápem preto váš komentár.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zabco

Iste, aj na hodine mas segmenty, kedy ziaci pracuju individualne, ale je ich povacsinou dost malo. Ja osobne som napriklad mala v skole strasne malo segmentov, kde sme pracovali individualne. Vacinou na vytvarnej, ci pracovanom vyucovani niekedy na zakladnej. Neskor to bola skor timova praca v labaku, a individualne sme pracovali iba vtedy, ak sa pisala pisomka. Inac sme vacsinu casu mali bud vyklad, alebo timovu pracu. Iste aj my sme pouzivali kalkulacky a tak, ale nie je lepsie vyuzit teda tradicne zauzivane pomocky? Okrem toho, proximita ziakov v laviciach je predsa len vyssia ako hoci aj v open space kancelariach. Vacsinou vyklada ucitel latku, na to je predsa skola. Aby ucitel latku na hodine vysvetlil a ziaci pracovali individualne doma. Ci tvoji ziaci nesmskuju, ci nesurfuju, to vediet nemozes (zvlast ak su sikovny a vedia rychlo reagovat. Neverim, ze sem tam niekto nezneuzije situaciu a ty to ani nepostrehnes.
Takze znova opakujem, pouzitie mobilu je rozptylujuce pre inych ziakov, ak je nechany v beznom rezime a ziak ignoruje pravidla slusnosti. Ze tvoji respektuju neznamena, ze sa to da aplikovat vsade a na vsetkych predmetoch a pri vsetkych uciteloch.

P.S Na dnes posledny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Učme deti používať mobily a nie zakazova

Dovolím si reakciu. Som bývalý učiteľ a to na rôznych typoch škôl. Učil som práve matematiku a aplikované vedy (aj informatiku). V tom čase ešte mobily neboli tak rozšírené. Mám však aj deti školopovinné a zároveň som aj predseda školskej rady na strednej škole. Veľmi sa mi páči Žabčova myšlienka využívať pri učení matematiky aplikáciu kalkulačka v mobiloch. Presne tak ju aj ja využívam v živote (podobne aj v PC či v notebooku). Je pravda, že to ako učiteľ nemám odskúšané, ale keď to Žabčo praktizuje, tak ako jeho učiteľ :) mu plne dôverujem, že to ide a aj sám si to viem reálne predstaviť.
Určite je pre učiteľa jednoduchšie deckám zakázať mobily, ako sa potrápiť s tým, ako ich zmysluplne a efektívne využívať vo vyučovacom procese. Ale práve o tom to podľa mňa je. O kvalite učiteľa. Preto som na Žabča hrdý, že nielen že sa snaží to riešiť, ale aj o tom píše verejne na blogu. Ja osobne mám aj postihnuté deti, ktoré vozím do (aj zo) školy a nielen preto, mobil (respektíve dva) prakticky nikdy nevypínam. Len som sa ho naučil používať tak, že vtedy, keby zvonenie mohlo niekoho rušiť, tak si ho dám na tichý režim resp. vibračné zvonenie. A podľa mňa sa mobily na toľko stali súčasťou života, že vhodnejšie by bolo už decká naučiť, že keď vstúpim do školy, tak si mobil dám na vybračné zvonenie a keď z nej odchádzam, tak si ho prepnem. Aby sme sa čím menej dožívali toho, že mobil zvoní napr. v kostole počas kázne resp. meditácie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Frantisek

nic v zlom, ale tu su moje vyhrady. Aj ja vyuzivam kalkulacku v mobila, na bezne a rychle pocty. Mysim si, ze som to zvladla aj bez toho, aby som sa to musela v skole ucit. Budme zase k sebe uprimni. Bezna populacia nebude pouzivat ziadne komplikovane kalculacky. A ti, co s tym robia, trebars v aplikovanej fyzike, stavbari, statici a ine povolania, co vyuzivaju vyssiu matematiku, som ochotna stracit ruku do ohna, ze ti na svoje vypocty nepouzivaju mobil, ale maju nejaku dobre premakanu kalkulacky a tu vyuzivaju. Cize cely ten argument je nepodstatny. Je fajn, ze autor ma na vyuzitie aplikacii v mobile dobry predment. Ale mobily sa menia kazdy rok, takisto aplikacie a teda si myslim, ze nejake ucenie sa konkretnych aplikacii na mobile, aby ich vedeli neskor vyuzit je zbytocne. Vsak ani nevieme, co a ako sa bude o desat rokov, ked budu v produktivnom zivote, pouzivat. Cize podla mna ta lepsia kalculacka je plne postacujuca.

Iste, viem si predstavit, ze su ludia, co si mobil nevypinaju, lebo ho potrebuju k praci. Ale zase myslim si, ze nase deti nie su az tak strasne dolezite, ze si pocas vyucovania nemozu vypnut mobil. Cez prestavky nech si ho zapnu, ale na hodinach si mylsim, ze im netreba ani ten tichy rezim. Ucime potom deti, ze nemaju ziadnu trpezlivost, ze vsetko sa musia hned dozvediet, vsetko mat, ze su stredobodom hadam aj vesmiru. Etiku pouzivania mobilu by sa mali ucit doma, hoci sa priznam, ze ani vela dospelych ludi ju nema a teda nemaju ju ako svoje deti naucit.

Moj nazor je, ze mat technologiu je fajn. Ale stat sa na nej zavislou uz fajn nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale ja ich neučím

pracovať s konkrétnou aplikáciou tak, že im ju vysvetlím. Ja ich chcem naučiť, aby sa naučili pracovať s neznámou aplikáciou. Tak nejakú skúsime a oni pod mojím vedením sa na nej učia robiť. Ak si to predstavujete tak, že ja im rozprávam, ako sa sa čo robí, tak to nie je môj štýl učenia a ani by to nemalo zmysel.
Kalkulačka je jedna z týchto aplikácií. Zdá sa mi užitočné, aby vedeli, že veľa mobilov má viac typov kalkulačiek (minimálne obyčajnú a vedeckú) a že často obyčajná nedodržiava prioritu operácií (2 + 4 . 5 = 30) a vedecká áno (2 + 4 . 5 = 22). Aj to je pre deti zaujímavé a vyplynú z toho poučné rozhovory.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zabco

ale to, co spominas sa da povedat presne tak, ako si to teraz povedal tu. Cize ti to zaberie 5 minut, a mobil ku tomu ani netreba zapinat.
Ale proste si presvedceny o svojej pravde a neuznas, ze niekto moze s tebou nesuhlasit.
Osobne si myslim, ze mobil na vyucovanie nie je potrebny a z deti neubudne, ak si ho na vyucovanie vypnu. Nic viac, nic menej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem, čo to znamená

že som presvedčený o pravde. Ja tak jednoducho učím a tu to len opisujem. A námety som dal do učebníc, to je všetko. Kto nechce, nepoužije, kto chce, použije.
To, že to stačí povedať, je pravda pri dospelých ľuďoch, nie pri deťoch, ktoré pátrajú a objavujú svet. To je presne ten rozdiel. Ja neoznamujem, je nechám vymyslieť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Úprimne rozumiem vašim obavám o závislosť na nejakých technológiách, no nemusíte mať obavy. Necítim sa byť na nich závislý, no patrí k životu, že ak sú, tak je vhodné sa naučiť s nimi "žiť" a to tak, aby človeku slúžili. Nie je dobrý ani jeden ani opačný extrém.
2. Asi ste ešte nevideli niektoré novšie aplikácie v mobile. Ak máte nejaký trebars Samsung Galaxy Note s uhlopriečkou povedzme 5", tak aplikácia Kalkulačka je taká "slušná", že podľa môjho názoru nepotrebujete žiadnu ďalšiu kalkulačku na žiadnu, ani vedeckú, prácu.
3. Nižšie vám Žabčo správne vysvetlil, že on ich neučí nejaké konkrétne aplikácie, ale že sa im snaží vštepiť poznanie, že máš problém, tak ho vyrieš. A použi k tomu všetko, čo máš k dispozícii. Však o tom je život. Som presvedčený, že táto kompetencia patrí k dôležitým vo výchove a vzdelávaní.
4. Niekde vyššie (prípadne nižšie, ale určite skôr) som už písal o tom, čo považujem z hľadiska výchovy za kľúčové. Nevychováť deckám zákazmi. Napr. kalkulačku v mobile v škole používať nemôžeš. Keď si však v obchode a mama potrebuje povedzme prerátať cenu na Sk alebo zistiť jednotkovú cenu (niekedy nie je uvedená prípadne zle), tak už mobil použiť môžeš. Myslím si, že toto sú reziduá výchovy v neslobode, ktorú praktizoval neslobodný, totalitný režim. A ani si neuvedomujeme, ako sme tým poznačený. Opýtajte sa detí, čo si o tom myslia a možno budete prekvapená.
4. O tejto pravde (ako to nazývate) som presvedčený, hoci limituje aj mňa. Tiež som bol vychovaný v totalitnom svete. No v prvom rade si to treba priznať, lebo inak sa v školstve nepohneme. Čo sa nám za 20 rokov podarilo zmeniť? Veľmi málo, lebo stále sa snažíme len o malé, "kozmetické" zmeny, lebo sme v zajatí našich skúseností. Preto som smutný z toho, že na tých, ktorí prichádzajú už menej zaťažený, sa pozeráme s dešpektom. Dajme im šancu, lebo tým veľmi ubližujeme našim deťom.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME