Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V čom je ten rozdiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokusim sa byt kriticky a tvorivy: Zaujima ma, kde boli vyrobene vsetky elektronicke pomocky, oblecenia, tenisky...atd..ktore ten vtipny profesor pouziva. Asi sa nebudem mylit, ze urcite nie v Dansku. Tiez ma zaujima, preco tak fantasticky tvorivo rozmyslajuca krajina (ked tak rozmysla jeden profesor, urcite tak rozmysla cela krajina - podla slov autorky) nedosahuje ani zdaleka take technicke pokroky, uspechy a inovacie, ako prave ,,rozvojova" Cina. Aj si odpoviem - mozno preto, ze Cina nestraca cas objavovanim objaveneho... A na zaver, tato mlada dama, celkom nekriticky a netvorivo zvelicuje a generalizuje stokrat omielanu mantru, bez zamyslenia, overenia ci analyzy (mozno to su prave tie casti prace, ktore robili jej spoluziaci..) a prijma tak nazory inych ludi za svoje vlastne. HURA! :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Profesor pochádza z Indie, možno boli jeho tenisky vyrobené práve tam :)
Nie je Dán, takže by som rozhodne negeneralizovala jeho názor ako typicky dánsky. Prišiel do DK pred mesiacom a neovláda ani ich jazyk. Predtým učil v Londýne a v Barcelone, nemyslím si že by si teraz zrazu prispôsobil názory alebo myslenie na to ako ,,rozmysla cela krajina".
Cina ma inovacie vela krat zasluhou cudzokrajnch pobociek. Jasne ze niektore vzisli z ich hlav, no Cinania su vseobecne znami tym ze su pracanti, firmy z vychodu tam investuju kvoli tomu ze vedia ze im tam ludia urobia vsetko lacnejsie a podstivejsie ako inde a pracovnici nebudu mat take naroky ako na zapade... Ked teda hovorime o vacsine obyvatelstva krajiny, ide skor o tych co stoja v tovarnach za pasom ako o tych ,,inovatorov". A ti spravia presne to co im je prikazane ...
A mylite sa, prekvapivo som sa podielala na analyze a overovani rovnako ako moji spoluziaci. Rozhodne si nemyslim ze prijimam cudzie nazory za vlastne a neviem z coho ste si to vyvodili. Pokial vsak s niekoho nazorom suhlasim, nemam problem sa s nim stotoznit :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pardon, preklep, logicky * firmy zo zapadu tam investuju ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hm, neviem, odkial si prisiel na to, ze 5,5 milionove Dansko nedosahuje mieru inovacie 1,3 milardovej Ciny :). A ak uz obvinuje niekoho z nedostatku ´zamyslenia, overenia ci analyzy´, mozno by bolo namieste nejaku sem supnut. Napriklad si Cinu a Dansko porovnaj tu: http://goo.gl/Ai3pU. Ale pri tvojej uzasnej schopnosti overovat a analyzovat informacie urcite najdes i ine zdroje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vyborny blog Martina

Na take mlade dievca , K+
Kreativnost , sloboda a odvaha je naozaj zaklad buducej prosperity osobnej aj spolocnosti.
K tej prvej reakcii: Apple je vynimocny prave kreativitou a najlepsie zvladnutymi "Prečo" otazkami. Toto Číňania z principu nedosiahnu, su odsudeni na kopirovanie pokial neuvolnia cestu kreativite. Ja by som bol stastny keby sa na Slovensku tvorili myslienky a patenty . U nas by sa robili tie fajnove veci a ta pasova vyroba by bola trebars aj v Číne. Zatial to naozaj vyzera tak ze u nas je ta pasova vyroba a smotana sa tvori niekde inde. Lenze kreativnost , sloboda a sebavedomie je nieco co sa u nas skor potlaca vo vzdelavacom systeme. Dufam ze si tieto vlastnosti osvojis v Dansku a budes ich presadzovat po navrate na Slovensko. Vela stastia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ja si pamatam na svoje VS studium, kde mi pedagog v 2.semestri strhol 2 body zo 7, lebo som si pri ustnej odpovedi dovolil parafrazovat poucky a prezentovat ich vlastnymi slovami. A to som evidentne nemal robit, lebo som sa podla neho ´vyjadroval nedoborne a nie dostatocne akademicky´. V tom momente som stratil iluzie a viac-menej sa naucil papagajovat a byt radsej ticho. Potom mi trvalo par rokov, kym som sa z tejto akademickej nocnej mory vyliecil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neceníme si to, čo máme doma.

Pre istú, zrejme veľkú časť čitateľov, je tento blog iste zaujímavý a hodný obdivu. Jeho veľkou chybou je zovšeobecňovanie, paušalizácia, z ktorej vychádza, že slovenské školstvo zlé a prehnité a že slovenskí pedagógovia sú nechopní a hlúpi ľudia. S tým sa dajú na stránkach sme.sk získať body a aj slušná karma.

Ja mám však iný názor: Ako je to pre mnohých z vás, z nás, charakteristické, zvyčajne si neceníme to, čo máme doma.

http://augustinondrejkovic.blo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Augustín, mojím úmyslom nebolo zovšeobecňovať, vždy keď som spomenula naše školstvo alebo učiteľov, dopísala som k tomu že sa jedná o moju strednú školu a o učiteľov s ktorými som sa ja stretla... Takisto (v inom článku) som písala, že učiteľov by sme mohli mať skvelých, keby im štát zabezpečil dostatočnú motiváciu na lepšie plnenie si svojej práce... Bohužiaľ, musím povedať že s mojou SŠ som nebola vôbec spokojná (aj keď niektorých učiteľov sme mali ozaj dobrých, postupne sa škola prestala páčiť aj im a začali odchádzať), teda možno sú niektoré časti článku ovplyvnené mojimi negatívnymi dojmami. Ale o tom predsa blog je, nie? Je to miesto kde sa môžem podeliť o svoje dojmy a nerobím to kvôli karme... Blog som začala písať hlavne pre kamarátov a rodinu, samozrejme ma vyššia karma aj čítanosť veľmi teší, no nebol to môj prvoradý zámer.
Rozhodne netvrdím že pedagógovia sú hlúpi a školstvo prehnité, práve to by mi prišlo ako zovšeobecňovanie a nechcem nikoho urážať. Stojím si však za tým že naše školstvo má veľmi ďaleko od toho, ako by podľa mňa malo vyzerať.
A to, že využijem možnosť sa ísť pozrieť aj niekam inam, neznamená že si necením to čo mám doma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Metamorfózy.

Škola a univerzita to nie sú len pedagógovia. To sú aj žiaci a študenti. Kvalita školy nie je iba taká, akí kvalitní sú pedagógovia, ale veľmi úzko súvisí aj s tým, akí kvalitní sú žiaci a študenti.

Istý pán kedysi vyhlásil:
Nepýtajte sa, čo môže spraviť pre vás vaša krajina, pýtajte sa, čo môžete spraviť vy pre vašu krajinu.

Ja používam pre kritikov slovenského školstva a kritikov učiteľov upravenú verziu tohto vyhlásenia:
Nepýtajte sa, čo môžu spraviť pre kvalitu vášho vzdelania vaši učitelia. Pýtajte sa, čo môžete spraviť pre kvalitu vášho vzdelania vy sami.

Viete, že technická olympiáda pre žiakov základných škôl je jedinečná súžaž, ktorá nemá v okolitých krajinách obdobu? A sotva nájdete jej obdobu v inej krajine Európskej únie. Neceníme si, čo doma máme!

http://augustinondrejkovic.blo...
http://augustinondrejkovic.blo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Článok je pekný a je cítiť z neho optimizmus a istý(až nekritický) obdiv k dánskemu systému. Nebudem to autorke vyčítať, ale aplikujem jej rady. Spochybňovať a rozmýšlať :)

1. Autorka príliš paušalizuje a vidí veci čierno-bielo, čo môže viesť k zlým záverom. Chápem, že išlo o jednoduché porovnanie, ale práve to trochu pripomína odsudzované nekritické prijímanie iných názorov.
2. Trocha mám pocit, že sa zamerala len na jednu oblasť tzv. soft-sciences, čo tiež zahmlieva celkovú situáciu.

Konkrétne k tomu príkladu s Čínou a rozvojovými krajinami mám niekoľko postrehov.
1) Všeobecne ázijské krajiny majú trochu inú kultúru, čo má svoje pozitíva aj negatíva. Napríklad, že sú omnoho pracovitejší a viac rešpektujú autority. To sa týka napr. aj Japonska nie rozvojovej krajiny a vidíme, že úspech dosiahli.
2) O tom, že ľudia v rozvojových krajinách "nerozmýšľajú" a nevedia inovovať tiež pochybujem.
Tam majú obmedzené zdroje, čo naopak tvorivosť povzbudzuje. To sme zažili aj v ČSSR kde keď nebolo dosť tovaru, tak sme sa museli vynájsť a vymyslieť iné riešenie(to platí aj pre bežných ľudí, veľa vecí sa robilo na kolene). Preto mali napríklad v ZSSR úspešných teoretických vedcov, lebo nemali dosť materiálnych zdrojov.
3) V rozvinutých krajinách funguje úspešne tzv. brain drain, čo ostatných oslabuje. Na Číne ale vidíme, že sa to otáča a už to ide robiť aj ona. (kúpa podnikov na získanie technológií)

Osobne to vidím na Slovensku tak, že sme niekde na polceste v tom najhoršom okamihu. Pozitívny vplyv minulého režimu sa skončil, lebo máme všetkého dosť a ľudia prestali rozmýšľať. Dnes si už nikto veci sám neopravuje, prírodné vedy sa dostali do úzadia. Máme pocit, že aby sme zbohatli, vzdelanie a rozmýšľanie nám netreba.
Naopak negatívny vplyv ostal. Ľudia sa boja ozvať, boja sa vyniknúť. Spravodlivý úspech sa neodpúšťa.
V každom prípade slepé preberanie iného modelu neodporúčam, lebo ani americký ani ázijský by u nás nefungoval.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďakujem za rady:) Ten ,,nekritický obdiv" je asi výsledkom toho, že som tu mesiac a naozaj som pár rokov túžila po štúdiu v zahraničí. Tak si, dá sa povedať, užívam splnený sen. Je tu pre mňa všetko nové a blíži sa to oveľa viac k mojim predstavám ako to čo som zažila doma... To moje nadšenie časom určite trochu opadne a možno vám potom ponúknem aj trochu kritickejší pohľad. Určite má aj dánske školstvo svoje muchy, no momentálne po nich nepátram. Škola pre mňa nie je vôbec ľahká tak sa sústredím na to čo je tu lepšie. Ak by som sa sústredila na to opačné, myslím že by som sa po pár týždňoch otočila na opätku a smerovala domov :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

u nas je to asi takto:

... Ak profesor začne na študentov klásť nároky, aké by náležali vysokoškolskému štúdiu, aké možno sám zažil alebo odpozoroval v zahraničí, stretne sa s odporom študentov, ktorí nechcú, nemajú záujem a nemajú čas. Už sa totiž naučili chodiť v systéme, navykli si na znížené nároky a nulové očakávania. Taktiež študent očakávajúci kvalitu tiež rýchlo pochopí, že mať prehnané očakávania, požadovať adekvátny servis zo strany profesorov a administrátorov univerzity narazí na nepochopenie, výsmech a nevraživosť, dokonca aj u ostatných študentov....
http://www.jetotak.sk/editoria...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak!

Už mierne náročné požiadavky pedagóga narazia na tvrdý odpor väčšiny študentov. A nielen na univerzite, aj v strednej škole.
Príčiny?
http://www.stolzova.cz/stolzov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autorka opisuje svoju skúseosť:

Mám taký pocit páni, že autorka opisuje svoje skúsenosti a nie teórie. Môžeme tu teoretizovať koľko chceme, ale pokiaľ má autorka skúsenosť akú popisuje, zrejme to nebude z dielne jej bujarej fantázie, ale praxe ktorú zažila a zažíva. Pokiaľ chcete tvrdiť že zažila a zažíva ilúziu a nie realitu, tak nech sa páči, tým ale slovenskému školstvu nepomôžete.
Slovenské školy by mali ľudí pripravovať na schopnosť byť čo najviac užitočným sebe osobne a spoločnosti všeobecne.
Z toho čo ma slovenské školstvo naučilo a vo svojom živote aj používam, je schopnosť čítať, písať a počítať. Všetko ostatné malo len hodnotu informácie, ktorá ma neformovala osobnoste, ani profesne. Dosť malá produktivita na to, čo sa všetko človek musel naspamäť naučiť, alebo pochopiť.
Takto si efektívne školstvo pre život nepredstavujem.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Stanislav Martinčko: Vzdá sa Matej Bel svojho mena v názve Univerzity v Banskej Bystrici? 1 293
  2. Tomáš Benedik: Japonsko V - ostrov Kjúšú 1 233
  3. Jakub Kapuš: Budúcnosť Slovenska sa nespája s podvodníkmi ako Danko 864
  4. Vladimír Koláček: Otvorený list Citrónovi, direktorovi nášho profi hokeja. 814
  5. Prvý pokus: Fekišovce – iný pohľad na mediálne šialenstvo 736
  6. Paula Kentošová: Otehotnela som na strednej škole 695
  7. Eva Gallova: Ocino pracoval v jednom arabskom štáte, bola to veľmi tajná misia 654
  8. Monika Nagyova: Diagnóza bratislavský taxikár 644
  9. Dominika Dongova: Najlepšia rada po rozchode 433
  10. Ivan Husár: List Tereze Poliakovej do Ruhpoldingu 345

Rebríčky článkov


  1. Ján Marton: Ty a tvoje orgazmy (Divadlo, porno a iné dokumentárne slabosti)
  2. Ivan Janíček: Oprava nábytku - 2 časť.
  3. Denis Jacko: Prietrž surrealizmu
  4. Sonya Haraszti: Spln na anglickej riviére. Noc a deň v Bournemouth.
  5. Martin Zibrin: V roku 2019 dajte číslam šancu rásť
  6. Jozef Bakša: Vďaka
  7. Milan Lacúch: Kto sme, odkiaľ prichádzame a kam smerujeme?
  8. Vladimír Krátky: Putinove kone .
  9. Patrik Mackových: V decembri akcie padali, v novom roku zase rastú. Čo sa zmenilo?
  10. Jakub Tinak: Chorvátsko - turistická perla a Chorvátsko - jedna z najzaostalejších krajín EÚ

  1. Danko chce ešte tvrdšie právo na odpoveď. Hovorí o rozšírení aj na komentáre
  2. Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie
  3. Nová anexia? Putina hnevá Lukašenko, pozýva aj Američanov
  4. Podnikateľ Trabelssie: So Slotom nadávame na politikov a bavíme sa o babách (video)
  5. Podvod bol vždy podvodom. Univerzity v Bratislave a Košiciach sa pustili do Danka
  6. Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi
  7. Majú odpor k vede a myslia si, že vedia najviac. Opak je pravdou
  8. Sagan stratil v záverečnom kopci, štvrtú etapu vyhral Juhoafričan Impey
  9. Rýchlostná cesta R3 Zvolen - Šahy pôjde v polovičnom profile
  10. Diéta, ktorá pomôže aj planéte. Čo môžete zjesť za deň?

  1. Z druhého dejstva absurdnej drámy „Rigorózka“ behá mráz po chrbte
  2. Obhajca mandátu ponúkol za stoličku starostu 35.000 €...
  3. Peter Cvik Dedko arizoval, vnúčik kurizoval. Mafiánke.
  4. Glváč zo Smeru komunikoval s objednávateľkou vraždy a vyškieral sa slušným ľuďom
  5. Komentár Mareka Vagoviča: Prebuďme sa, lebo nás umlčí politická mafia
  6. Putinove kone .
  7. Kto bohatne na ničení lesov a dotačnom biznise - mysaris.sme.sk
  8. Prípad Fekišovce
  9. Štefan Hríb: Kto ohrozuje slovenskú štátnosť
  10. Odkaz pre Danka a Matoviča: Nebola iná doba. Reaguje vedenie Filozofickej fakulty UK

Už ste čítali?